Ο νέος κινητήρας 1.2 του Nissan Micra

3κύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος

  • -
  • -

Το σημαντικότερο ίσως στοιχείο στο νέο Micra είναι ο καινούργιος κινητήρας των 1,2 λίτρων με κωδικό HR12DDR που θα λανσαριστεί στην αγορά στα μέσα του 2011. Τεχνολογικά ο μικρός αυτός κινητήρας συνδυάζει πολλές σύγχρονες αλλά και μερικές εξεζητημένες λύσεις. Είναι 3κύλινδρος, έχει άμεσο ψεκασμό βενζίνης (DIG) και κομπρέσσορα και λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Miller. Ουσιαστικά αποτελεί την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του HR12DE κινητήρα με τον οποίο λανσαρίστηκε το νέο Micra.

 

Λειτουργία σε κύκλο Miller

Ο Miller είναι ουσιαστικά μια παραλλαγή του κύκλου Atkinson που χρησιμοποιείται σε υβριδικά αυτοκίνητα. Στον κύκλο Miller η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει αργά (μετά το κάτω νεκρό σημείο της διαδρομής του πιστονιού), κάτι το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα και καθαρότερη λειτουργία. Το μειονέκτημα είναι η έλλειψη ροπής, κάτι που η Nissan αντιμετώπισε με την προσθήκη κομπρέσσορα.

Η υψηλή θερμοκρασία που έχει το υπερυμπιεσμένο μίγμα αέρα-καυσίμου αντισταθμίζεται με το σπρέι που δημιουργείται από τον άμεσο ψεκασμό της βενζίνης μέσα στον κύλινδρο. Η θερμοκρασία του θαλάμου καύσης μειώνεται χάρη σε μια νέα δίοδο ψύξης στα πιστόνια και στις βαλβίδες που περιέχουν νάτριο. Χάρη στα παραπάνω επιτυγχάνεται υψηλός λόγος συμπίεσης 13:1, συνεπώς και υψηλότερη αποδοτικότητα.

 

Υψηλή απόδοση και περιορισμένοι ρύποι

Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας είναι εφοδιασμένος με σύστημα Idling Stop, χάρη στο οποίο σβήνει αυτόματα όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση και επανεκκινεί μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη για να βάλει 1η ταχύτητα.

Παράλληλα, τα ελατήρια των πιστονιών έχουν ειδική επίστρωση έτσι ώστε να μειωθούν κατά 30% οι εσωτερικές τριβές (συγκριτικά με 4κύλινδρους κινητήρες αντίστοιχης απόδοσης) κατά τη λειτουργία του μοτέρ, ενώ η αντλία λαδιού έχει μεταβλητή χωρητικότητα. Έτσι, επιτυγχάνεται υψηλή ισχύς, αντίστοιχη ενός 1.500άρη κινητήρα –γύρω στους 100 ίππους– αλλά και ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 που κυμαίνονται στα 95 g/km.

Ο κομπρέσσορας διαθέτει αυτόματο διακόπτη απενεργοποίησης. Αυτό σημαίνει πως όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη, ο κομπρέσσορας βγαίνει εκτός λειτουργίας μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

 

Nissan Green Program 2010

Οι τεχνολογίες που ενσωματώνει ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του Micra είναι αποτέλεσμα της έρευνας και εξέλιξης που έχει γίνει στα πλαίσια του προγράμματος Nissan Green Program 2010 (NPG 2010). Πρόκειται για την μεσοπρόθεσμη στρατηγική της Nissan που στόχο έχει να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να συμβάλλει στη δημιουργία περισσότερο αποδοτικών τεχνολογιών, προϊόντων και υπηρεσιών.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...