Δοκιμή Nissan Micra 1.0T X-Tronic: Άνεση και ευκολία

Το ιαπωνικό supermini μετά από μία διακριτική ανανέωση, τώρα έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT για να λύσει τα χέρια του οδηγού

  • -
  • -
Ισχύς92 PS
Ροπή144 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)137,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Micra MY21 μπορεί να έχασε μερικούς ίππους για να συμβαδίσει με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, Euro 6d, αλλά ποσώς μας ενδιαφέρει καθώς το εξαιρετικό ταίριασμα μοτέρ-κιβωτίου δεν θα σε κρεμάσει ποτέ, προσδίδοντας έναν άνετο και οικονομικό χαρακτήρα στο εισαγωγικό μοντέλο της Nissan

Ότι το Micra… μεγάλωσε, το έχουμε εμπεδώσει πλέον. Η 5η γενιά του ιαπωνικού supermini έφερε ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο σύνολο στο αγοραστικό κοινό σε σχέση με τους προκατόχους του. Θα κάνει ότι κι αν του ζητηθεί χωρίς συμβιβασμούς, με την κίνηση τόσο εντός των στενών της πόλης, όσο και στον αυτοκινητόδρομο να μην αποτελούν πρόβλημα για το μοντέλο της Nissan. Η πρόσφατη ανανέωση που εφαρμόστηκε πατά στην ίδια φιλοσοφία, με τις διακριτικές αλλαγές να βρίσκονται στα σημεία.

Η σημαντικότερη ίσως εξ αυτών, κρύβεται κάτω από το καπό, με τον 1.000άρη τρικύλινδρο να γίνεται πιο οικολογικός ώστε να εναρμονιστεί με τις τελευταίες, αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, Euro 6d. Αυτό όμως οδήγησε σε μείωση της ιπποδύναμης κατά 8 ίππους, με την τελική ισχύ να πέφτει στους 92 PS, οι οποίοι αποδίδονται στις 5.000 rpm. Ευτυχώς, το ίδιο δεν ισχύει και για την μέγιστη ροπή, η οποία όχι απλά παρέμεινε στα 144 Nm, αλλά εμφανίζεται και νωρίτερα, από τις 1.750 rpm έως και τις 4.400 rpm.

Nissan Micra interior

Το σημείο-κλειδί όμως, στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε είναι το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης με την ονομασία X-Tronic, το οποίο έχει έρθει για να λύσει τα χέρια του οδηγού. Αν και όπως είναι φυσικό, δεν έχει επιλογές σχέσεων, παρά μόνο τις θέσεις Drive και Low για τον λεβιέ, η τεχνολογία D-Step Logic Control είναι αυτή που κάνει την διαφορά. Καταφέρνει να κάνει έναν τύπο κιβωτίου που υπό άλλες συνθήκες μπορεί αν αποβεί κουραστικός χάρη στον μονότονο ήχο που προκαλεί στο μοτέρ, εδώ να μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο συμβατικό αυτόματο, διατηρώντας όμως όλα του τα προτερήματα. Το λογισμικό που δημιούργησε η Nissan δίνει την αίσθηση της αλλαγής, μακραίνοντας τη σχέση και ρίχνοντας τις στροφές, ενώ παράλληλα δεν φέρει τα κλοτσήματα στις χαμηλές ταχύτητες που χαρακτηρίζουν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη.

Αναμφίβολα κατατάσσεται στα καλύτερα CVT που κυκλοφορούν, απαλλαγμένο από το βουητό των προκατόχων ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα, ενώ σε καθημερινές συνθήκες σε κερδίζει με την ευκολία που προσφέρει. Μπορεί να μην υπάρχουν προφίλ οδήγησης, αλλά ανάλογα το πόσο βαθιά πατάτε το γκάζι, το κιβώτιο προσαρμόζεται ώστε να έχετε πάντα την επιτάχυνση που επιθυμείτε. Δεν διεκδικεί σπορ δάφνες, αφού εξάλλου η ουσία της συγκεκριμένης επιλογής είναι η άνεση. Και υπό αυτό το πρίσμα τα καταφέρνει άψογα. Μάλιστα, συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να δείχνουν τιμές κοντά στα 7,5 lt/100 km με όχι και ιδιαίτερα συνετή οδήγηση.

Nissan Micra

Στις μετακινήσεις, είτε εντός είτε εκτός πόλης, η απώλεια ισχύος είναι ανεπαίσθητη, με την ρύθμιση της ανάρτησης να προσφέρει μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία εάν ο οδηγός δεν προβεί σε ακρότητες. Μπορεί το τιμόνι να έμοιαζε ελαφρώς πιο άμεσο στην έκδοση N-Sport λόγω του χαμηλότερου προφίλ ελαστικών, εδώ όμως έχουμε περισσότερη άνεση, με τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος να φιλτράρονται πιο αποτελεσματικά από το 55άρι προφίλ σε ζάντες 16". Εκμεταλλευόμενο την ροπή που θα κάνει την εμφάνιση της από χαμηλά, το Micra μπορεί να κινηθεί σβέλτα, αλλά εάν ο οδηγός υπερβάλλει και προβεί σε άτσαλους χειρισμούς, είτε στο γκάζι είτε στο τιμόνι, το πλαίσιο θα δείξει την δυσαρέσκεια του υποστρέφοντας. Τα φρένα, αν και με ταμπούρα στον πίσω άξονα, αποδεικνύονται δυνατά, αποδοτικά και άμεσα σε αίσθηση.

γλυκά
  • Ελαστικότητα κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ποιότητα
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Δόνηση κινητήρα στο ρελαντί
  • Σχετικά φτωχός εξοπλισμός

Εντός των τοίχων της πόλης τώρα, το ανανεωμένο μοντέλο συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την ευελιξία του αλλά και με την άνεση που προσφέρει, ενώ εδώ είναι που το αυτόματο κιβώτιο βρίσκεται στο στοιχείο του. Εκμεταλλευόμενο την ελαστικότητα του κινητήρα δεν θα «κρεμάσει» ποτέ, προσφέροντας στον οδηγό εύκολες και ξεκούραστες μετακινήσεις, όση ώρα κι αν χρειαστεί να περιμένει στην κίνηση.

Η καμπίνα είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, με την γνώριμη πλέον έξυπνη εργονομία και τα ποιοτικά υλικά να σε κερδίζουν. Εκτός του συστήματος πολυμέσων NissanConnect με οθόνη 7 ιντσών, το οποίο προσφέρει και δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, μια μοντέρνα πινελιά δίνει και η διχρωμία του ταμπλό, με την λευκή επιφάνεια που βρίσκουμε κατά μήκος να σπάει την μονοτονία. Η οθόνη επίσης διαθέτει δυνατότητα εξατομίκευσης, ενώ υπάρχει και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να μοιάζει ελαφρώς κλειστοφοβική λόγω του σχεδιασμού της οροφής, αλλά μόνο οι ψηλοί της παρέας ίσως δυσκολευτούν να βολευτούν. Η χωρητικότητα των 300 λίτρων του χώρου αποσκευών δύσκολα θα απογοητεύσει, ειδικά για τα δεδομένα της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Το επιτυχημένο μοντέλο της Nissan μπορεί να μην είναι το νεότερο μέλος στην κατηγορία των supermini, αλλά πάντα βρίσκει τρόπους ώστε να παραμένει επίκαιρο. Οι αλλαγές στον κινητήρα τον κάνουν φιλικότερο προς το περιβάλλον, ενώ η ελαστικότητα του δένει άψογα με το έξυπνο, αυτόματο κιβώτιο. Προσφέρει όλα όσα χρειάζεται να έχει ένα μοντέλο της κατηγορίας του αλλά και της εποχής του, με την άνεση να έχει τον πρώτο λόγο στην συγκεκριμένη έκδοση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...