Monza Concept: Αλλιώς, το μέλλον της Opel

Το Monza Concept παρουσιάζει μία νέα εκδοχή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel, αλλά και τη μελλοντική στρατηγική της μάρκας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Opel Monza

Το Monza ήταν ένα 2θυρο μεγάλο κουπέ που παρουσιάστηκε το 1977 στη Φρανκφούρτη, ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα το 1978 και ήταν στην παραγωγή μέχρι το 1986. Ήταν ουσιαστικά ο διάδοχος του Commodore Coupe.

opel-monza-1978-1986

Η πρώτη γενιά (Α1, 1978-1982) είχε πέντε επιλογές κινητήρα: έναν 2λιτρο, έναν 2.5 (σε εκδόσεις Ε και S), έναν 2.8S και τον κορυφαίο 3λιτρο των 180 ίππων. Το πολυτελέστερο και πλουσιότερο Monza A2 παρουσιάστηκε το 1982 και ήταν ουσιαστικά ένα facelift του Α1. Με τις τιμές καυσίμων στα ύψη, η Opel εμπλούτισε τη γκάμα κινητήρων με τους 2.0Ε και 2.2Ε με ισχύ 110 και 115 ίππων αντίστοιχα. Ο 2.5Ε αναβαθμίστηκε με νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου της Bosch και ανέβηκε στου2 138 ίππους, ενώ ο 2.8 καταργήθηκε αφήνοντας ως top επιλογές τους 3.0Η και 3.0Ε με 150 και 180 ίππους αντίστοιχα.

opel-monza-1978-1986

Το 1983 παρουσιάστηκε το Monza GSE με σπορ εξοπλισμό και έξτρα μπλοκέ διαφορικό. Υπήρξε και η ανοιχτή έκδοση Monza KC 5 cabrio, αλλά όχι επίσημα από την Opel. Ήταν μετατροπή του dealer της Opel, Keinath, με έδρα το Dettingen.

Μικρό βάρος, αθλητική εμφάνιση, υπερσύγχρονη τεχνολογία οθονών σε συνδυασμό με μελετημένη συνδεσιμότητα και αρθρωτή σχεδίαση που επιτρέπει τη χρήση βιώσιμων συστημάτων κίνησης: στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Monza Concept που η Opel παρουσίασε στην έκθεση της Φρανκφούρτης 2013, αλλά και που μας δίνουν μια ιδέα για το τι μας επιφυλάσσει η μάρκα στο μέλλον.

 

Αισθητική του μέλλοντος με ιστορικά στοιχεία

Όπως άλλωστε δήλωσε ο CEO της Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann, “Το OpelMonzaConceptδεν είναι τίποτα λιγότερο από το όραμά μας για το αυτοκίνητο του μέλλοντος”. Βέβαια, η ονομασία δεν είναι καινούργια. Το πρώτο Opel Monza έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Φρανκφούρτη το 1977: Ήταν ένα μεγάλο coupé με εξακύλινδρο κινητήρα που κατασκευαζόταν μέχρι το 1986 Το Monza Concept ακολουθεί τα σχεδιαστικά χνάρια του προκατόχου του: Το καλαίσθητο καπό με τη χαρακτηριστική κεντρική πτυχή συνεχίζει την παράδοση του εμπρός τμήματος του Monza με τη γνώριμη εικόνα Opel, ενώ οι μεγάλοι αεραγωγοί σχήματος μπούμερανγκ μπροστά από τους θόλους των τροχών συμπληρώνουν την κομψή χρωμιωμένη μπάρα που φιλοξενεί το λογότυπο της μάρκας.

Οι ανάγλυφες επιφάνειες του μήκους 4,7 m 4θυρου Monza Concept m δείχνουν ανάλαφρες οπτικά, με τη σχεδίαση των πλαϊνών τμημάτων να διευκολύνει την είσοδο και έξοδο όλων των επιβατών. Η γραμμή οροφής είναι ιδιαίτερα σοφιστικέ – αρχικά διαγράφει ένα ημικύκλιο θυμίζοντας κλασικό coupé, αλλά στη συνέχεια, πριν φτάσει στην πίσω πόρτα ανεβαίνει ελαφρώς προς τα πάνω.

Παρά τη σπορ εμφάνιση και το επίπεδο σχήμα με ύψος μόλις 1,3 m, ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος με χωρητικότητα 500 lt, ενώ και ο χώρος για το κεφάλι των επιβατών είναι υπεραρκετός. Αυτό οφείλεται στο ότι ολόκληρη η δομή του cockpit είναι περίπου 15 cm χαμηλότερη σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα. Στην πραγματικότητα, το Monza Concept προσφέρει την ίδια ευρύχωρη και ευάερη καμπίνα επιβατών με ένα μεσαίο αυτοκίνητο. Τέλος, οι μεγάλες πόρτες, εκτός από την εντυπωσιακή τους όψη όταν είναι ανοιχτές, προσφέρουν μέγιστη λειτουργικότητα λόγω απουσίας μεσαίων κολόνων (Β-pillar).

 

Αρθρωτή σχεδίαση για ποικιλία συστημάτων κίνησης

Το Monza Concept βασίζεται σε αρθρωτή σχεδίαση που παρέχει μέγιστη ευελιξία στην επιλογή ενός συστήματος κίνησης μέσα από ποικίλα συστήματα βιώσιμης τεχνολογίας που απαντούν στην τάση ηλεκτροκίνησης. Για το Monza Concept, οι μηχανικοί εφάρμοσαν ηλεκτροκίνηση που συνδυάζεται με σύστημα επέκτασης αυτονομίας με καύσιμο φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) – μετεξέλιξη της τεχνολογίας του Ampera που χρησιμοποιεί βενζίνη. Ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος 1.0 SIDI turbo νέας γενιάς εκτελεί χρέη συστήματος επέκτασης αυτονομίας. Ωστόσο, χρησιμοποιεί φυσικό αέριο αντί βενζίνης, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου (εκπομές CO2). Έτσι, η Opel εξακολουθεί να συνδυάζει τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης με τα οφέλη του κινητήρα εσωτερικής καύσης, απαντώντας ταυτόχρονα στο μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών οχημάτων: την περιορισμένη αυτονομία.

 

Συνδεδεμένο με τις απαιτήσεις της μελλοντικής αυτοκίνησης

Σύμφωνα με την Opel, η απόδοση και η συνδεσιμότητα είναι πρωταρχικές προτεραιότητες στην εξέλιξη της επόμενης γενιάς μοντέλων της μάρκας. Το Monza Concept αποτελεί ένα πρώτο δείγμα. Όπως το πρώτο Monza λάνσαρε τις ψηφιακές ενδείξεις στο cockpit πριν από 35 χρόνια, έτσι και το Monza Concept καινοτομεί με μία προηγμένη τεχνολογία προβολής μέσω LED. Δεν υπάρχουν πλέον συμβατικές, ανεξάρτητες οθόνες που προβάλλουν διαφορετικές πληροφορίες. Αντί αυτών, ο οδηγός έχει μπροστά του ένα φαρδύ, ανάγλυφο ταμπλό που εκτείνεται από τη μία πόρτα μέχρι την άλλη, και χρησιμοποιείται σαν επιφάνεια προβολής. Πληροφορίες και διακοσμητικά στοιχεία προβάλλονται στην επιφάνεια που ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει ανάλογα με τις ανάγκες, τα γούστα ή τη διάθεσή του. Συνολικά 18 προτζέκτορες LED δημιουργούν μία συνεχή, προσαρμοζόμενη, πολυλειτουργική απεικόνιση. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο σε παγκόσμιο επίπεδο. Έχοντας ήδη καθιερωθεί κατά τη διεξαγωγή διαφόρων διοργανώσεων, δημιούργησε αίσθηση σε σημαντικά γεγονότα όπως το Αδαμάντινο Ιωβηλαίο της Βασίλισσας Ελισάβετ, και οι σχεδιαστές της Opel ήταν οι πρώτοι που τόλμησαν να την εφαρμόσουν σε επιβατικό αυτοκίνητο.

Τα τρισδιάστατα (3D) γραφικά είναι εντυπωσιακά και αντικατοπτρίζουν όλες τις σημαντικές λειτουργίες, από ακριβείς πληροφορίες οχήματος και οδηγού μέχρι σύνδεση στο διαδίκτυο, δυνατότητες επικοινωνίας και διακοσμητικά στοιχεία. Τόσο η περιοχή απεικόνισης πληροφοριών όσο και το φόντο μπορούν να διαμορφώνονται ξεχωριστά και ο έλεγχος γίνεται μέσω φωνητικών εντολών και των χειριστηρίων στο τιμόνι. Επιδιώκοντας να περιορίσουν τις προσλαμβάνουσες εικόνες για τον οδηγό, οι μηχανικοί της Opel φρόντισαν έτσι ώστε οι πληροφορίες του οχήματος, οι ρυθμίσεις πλοήγησης και του smartphone και η συνδεσιμότητα εμφανίζονται μόνον όταν είναι απαραίτητο ή επιθυμητό.

Εντυπωσιακή είναι και η συνδεσιμότητα ενός smartphone στο Monza Concept. Με τρεις διαφορετικούς κόσμους – ME, US και ALL – ο οδηγός μπορεί να συγκεντρώνεται αποκλειστικά στην οδηγική εμπειρία, ή να επικοινωνεί με τους φίλους και την οικογένεια ή ακόμα και να συνδέεται με ολόκληρη την διαδικτυακή κοινότητα:

  • Με το ME το σύστημα infotainment ουσιαστικά αποσυνδέει το smartphone και δίνει προτεραιότητα σε πληροφορίες σχετικές με την οδηγική εμπειρία.
  • Το US επιτρέπει στους επιβάτες του Monza Concept να συνδέονται με μία ομάδα επιλεγμένων ατόμων, όπως με φίλους και μέλη της οικογένειας: αυτοί μπορούν να συνδέονται στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου με τη δική τους συσκευή επικοινωνίας και να ανταλλάσσουν πληροφορίες, μουσικές και φωτογραφίες, να συνομιλούν και να κλείνουν ραντεβού, κλπ.
  • Το ALLπροχωρά πέρα από το US. Επιτρέπει τη σύνδεση του οδηγού με όλο σχεδόν τον εξωτερικό κόσμο. Οι οδηγοί μπορούν για παράδειγμα να μοιράζονται αυθόρμητα την προγραμματισμένη διαδρομή τους online μέσω ταμπλέτας ή smartphone, έτσι ώστε να εξυπηρετήσουν κάποιους άλλους με τον ίδιο προορισμό – σηματοδοτώντας ένα νέο είδος ‘car-sharing’.

 

Η καινοτόμος τεχνολογία ανίχνευσης και συνδεσιμότητας του Monza Concept έχει ακόμα περισσότερα να προσφέρει: επιβεβαιώνει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στα συστήματα επικοινωνίας “Car-to-Car” & “Car-to-X” – προϋποθέσεις για μελλοντική αυτόνομη οδήγηση και τομείς στους οποίους η Opel ήδη εργάζεται εντατικά. Με την ολοκληρωμένη σύνδεση των χρηστών των δρόμων, η λεγόμενη ‘διεπικοινωνία’ μπορεί να βελτιωθεί όπως και η ασφάλεια, επειδή επικίνδυνες κυκλοφοριακές συνθήκες καταγράφονται νωρίτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν.

Opel Ampera

Η πρόταση της Opel στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιράζεται την ίδια ηλεκτρο-υβριδική τεχνολογία με το Chevrolet Volt. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι η συνύπαρξη ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα για αυξημένη αυτονομία. Το Ampera κινείται πάντα από τον ηλεκτροκινητήρα και όταν οι μπαταρίες του αδειάσουν, η κινητήρας βενζίνης αναλαμβάνει να παράγει ηλεκτρική ενέργεια τόσο για το ηλεκτρικό μοτέρ όσο και για τη φόρτιση των μπαταριών. Διαβάστε περισσότερα για το Opel Ampera εδώ.

opel ampera

The Opel Monza Concept- This is Opel tomorrow

Opel Monza concept video

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...