Skoda Octavia & Octavia Estate 2013

Επίσημο ντεμπούτο στη Γενεύη για το νέο οικογενειακό της Skoda

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μπορεί να έχουμε ήδη οδηγήσει το νέο Skoda Octavia, ωστόσο η πρώτη επίσημη εμφάνισή του έγινε στην Έκθεση Γενεύης 2013, τόσο στην 5θυρη έκδοση όσο μια στην Estate. Η 3η γενιά του μοντέλου διατηρεί ως αιχμή του δόρατoς την τεράστια ευρυχωρία, αλλά δεν μένει εκεί. Κατ’ αρχήν, η εμφάνιση μπορεί γενικά να πατάει στις γνωστή “γραμμή Skoda”, είναι όμως μοντέρνα συνδυάζοντας διακριτικό δυναμισμό και κομψότητα. Εσωτερικά, η ποιοτική αναβάθμιση συνοδεύεται από σύγχρονο ντιζάιν, αλλά είπαμε: το ατού του νέου Octavia είναι οι χώροι και η πρακτικότητα. Το νέο Octavia συγκριτικά με το Octavia 5 προσφέρει + 8 mm στο διαθέσιμο εσωτερικό ύψος, + 39 mm πλάτος εμπρός και + 26 mm πίσω (στο ύψος των αγκώνων), ενώ το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε και άλλο φτάνοντας τα 590 λίτρα στο sedan και τα 610 στο Estate! Εννοείται πως η πρακτική πέμπτη πόρτα υπάρχει και σε αυτό το μοντέλο. Βέβαια το νέο Octavia, που όπως και το νέο VW Golf βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, μεγάλωσε αισθητά σε εξωτερικές διαστάσεις φτάνοντας τα 4.660 mm σε μήκος (+ 90 mm) και τα 1.815 mm σε πλάτος (+ 45 mm), ενώ μακρύτερο είναι και το μεταξόνιο στα 2.688 mm (+ 108 mm). Έπρεπε άλλωστε να αφήσει ευδιάκριτο κενό για το Rapid. Παρόλα αυτά, το βάρος μειώθηκε σημαντικά, έως και 102 κιλά ανάλογα την έκδοση!

Στη Γενεύη είδαμε και την τετρακίνητη έκδοση Estate 4x4 με την 5η γενιά του συστήματος Haldex. Σημαντική είναι η αναβάθμιση και της γκάμας κινητήρων. Σε βενζίνη οι επιλογές είναι τέσσερις και όλες TSI, ενώ τέσσερις είναι και οι πετρελαιοκινητήρες TDI:

  • 1.2 TSI - 86 PS
  • 1.2 TSI - 105 PS
  • 1.4 TSI - 140 PS
  • 1.8 TSI - 180 PS
  • 1.6 TDI - 90 PS
  • 1.6 TDI - 105 PS
  • 1.6 TDI GreenLine – 110 PS
  • 2.0 TDI – 150 PS

Η πιο green επιλογή ακούει στην ονομασία GreenLine, φορά τον 1.6 TDI των 110 PS, καίει κατά μέσο όρο 3,4 λίτρα diesel ανά 100 km και εκπέμπει 89 g CO2 /km. Με εξαίρεση τους βασικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, όλα τα μοτέρ μπορούν να συνδυαστούν με το πακέτο Green Tec που περιλαμβάνει συστήματα start-stop και ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα, ενώ προαιρετικό είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Για αργότερα, στα πλάνα της Skoda υπάρχουν ένας κινητήρας φυσικού αερίου (CNG), τετρακίνητες εκδόσεις καθώς και ο αντικαταστάτης του Octavia RS.

Στον τομέα της ασφάλειας, τέλος, πέραν των 6 έως 9 (!) αερόσακων και του ESP, το νέο Octavia διαθέτει σύγχρονα συστήματα όπως το Front Assistant που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο και το Lane Assistant που ειδοποιεί στις ακούσιες αλλαγές λωρίδας.

 

Διάβασε εδώ την πρώτη οδήγηση του νέου Skoda Octavia

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...