Dacia Bigster: Έρχεται το φθηνότερο οικογενειακό SUV!

Το μεγαλύτερο SUV της ετοιμάζεται να λανσάρει η Dacia με τιμή που θα συμβαδίζει με crossover της αμέσως μικρότερης κατηγορίας.

  • -
  • -

Το Dacia Bigster, το μεγάλο οικογενειακό SUV που ετοιμάζεται να παρουσιάσει η ρουμανική μάρκα, το οποίο είχε παρουσιαστεί το 2021 ως πρωτότυπο, αποτελεί ένα από τα τρία νέα μοντέλα που θα εμπλουτίσουν την γκάμα μέσα στο προσεχές μέλλον. Η Dacia θέλει μάλιστα να εστιάσει ειδικά στην κατηγορία των C-SUV για τον οποία προορίζεται και το Bigster, μιας και θεωρεί πως αποτελεί ένα segment-κλειδί για όποιον θέλει να διευρύνει το μερίδιο του στην αγορά. Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ήδη ένα μοντέλο της μάρκας στην συγκεκριμένη κατηγορία, το Duster.

Αν και μέλος του C-SUV segment, το Bigster σύμφωνα με την εταιρεία θέλει να σταθεί απέναντι σε πιο μεγάλα και ευρύχωρα μοντέλα όπως τα Peugeot 5008 και Skoda Kodiaq. Αν και θα είναι το μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο της Dacia όταν κυκλοφορήσει το 2025, θα συνεχίζει να ακολουθεί την value for money φιλοσοφία που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της μάρκας μέχρι σήμερα.

back

Θα πατά πάνω στην πλατφόρμα CMF που είδαμε και στα Nissan X-Trail και Renault Austral, αλλά θα έχει σχεδιαστεί από το μηδέν με στόχο την προσιτή τιμή. Τα Sandero και Duster είναι με σημαντική διαφορά φθηνότερα από τον άμεσο ανταγωνισμό, οπότε και το Bigster οφείλει να ακολουθήσει την ίδια λογική ώστε να σημειώσει την ίδια επιτυχία πωλήσεων με τα μικρότερα μέλη της γκάμας.

Δείτε ακόμη: Αυτό το Dacia Sandero κάνει 1.300 km με ένα γέμισμα

Το Bigster θα έχει τιμή μοντέλων μικρότερης κατηγορίας

Σύμφωνα με την μάρκα, το νέο αυτό C-SUV θα κοστίζει όσο μοντέλα μίας κατηγορίας κάτω, προσθέτοντας μόνο μία μικρή διαφορά σε σχέση με την τιμή του Duster που σύντομα θα περάσει στην 3η του γενιά. Όταν ο CEO της Dacia, Denis Le Vot, ερωτήθηκε για το πώς θα είναι εφικτό κάτι τέτοιο είπε: «Η συνταγή μας είναι ξεκάθαρη. Φτιάχνουμε απαραίτητα αυτοκίνητα. Δεν προσθέτουμε στα μοντέλα μας ασήμαντα στοιχεία που περισσεύουν ώστε να εντυπωσιάσουμε. Αντιθέτως, χρησιμοποιούμε όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες και πολυτέλειες που προστάζουν οι τάσεις και η εποχή αλλά μέχρι εκεί.»

front

Η συγκεκριμένη φόρμουλα φαίνεται να τα έχει πάει εξαιρετικά μέχρι στιγμής μιας και η Dacia κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο της στην παγκόσμια αγορά του 2022 κατά 6,8% με 573.800 μονάδες. Αυτά τα νούμερα κάνουν την ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία την 3η πιο επιτυχημένη μάρκα σε πωλήσεις ΙΧ σε ιδιώτες στην Ευρώπη.

Πώς θα μπορέσει το Bigster να παραμείνει τόσο φθηνό;

Συμβαδίζοντας με την ήδη υπάρχουσα πολιτική, το Bigster θα προσφέρεται με μία σχετικά περιορισμένη γκάμα επίπεδων εξοπλισμού, αλλά πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει την συνεργασία που έχει ο κατασκευαστής του με τις Nissan και Renault για να προσφέρει τόσο αμιγώς θερμικά σύνολα, αλλά και εξηλεκτρισμένα.

Μάλιστα, αυτή η σύνδεση της Dacia με το Renault Group αποτελεί ένα μεγάλο μέρος του γιατί τα μοντέλα της μάρκας είναι τόσο φθηνά. Ναι μεν η μείωση του περιττού εξοπλισμού ρίχνει το κόστος απόκτησης, αλλά η χρήση ήδη υπαρχόντων υλικών του Group είναι που μειώνει σημαντικά το κόστος ανάπτυξης, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί σε χαμηλή τιμή απόκτησης.

side

Τι τεχνολογίες θα δούμε στο Dacia Bigster;

Επιστρέφοντας στον εξηλεκτρισμό που προαναφέραμε, το πιο πιθανό σύνολο που θα βρει θέση κάτω από το καπό του Bigster είναι το E-Tech των 140 ίππων που είδαμε πρόσφατα να λανσάρεται και στο Jogger Hybrid. Η τετρακίνηση, αν και δεν έχει γίνει κάποια αναφορά, είναι σίγουρο πως θα είναι διαθέσιμη. Αν όχι σε όλες, έστω σε κάποιες εκδόσεις του μοντέλου.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...