Ανάλυσέ το : Το Grand Prix του Bahrain

  • -
  • -

Ο πρώτος αγώνας του 2010 ανήκει πλέον στην ιστορία, αλλά μάλλον θα ξεχαστεί πολύ πολύ γρήγορα. Πέρα από το γεγονός ότι είχαμε την μεγάλη εμφάνιση των δυο Ferrari και την επιστροφή του Michael Schumacher στην ενεργό δράση, στα 41 του, δεν υπάρχει κάτι που θα μας αφήσει στην μνήμη. Με τις αλλαγές στους κανονισμούς κυρίως με την απαγόρευση του ανεφοδιασμού, είχαμε την εντύπωση ότι θα δούμε κάτι. Αλλά τίποτα.

 

Την Πέμπτη τα πράγματα έδειχναν ότι θα είχαμε ένα ενδιαφέρον τριήμερο. Το θέμα συζήτησης, πέρα από το μεγάλο ερώτημα «ποιος βρίσκεται πού», ήταν η νομιμότητα της McLaren. Η ομάδα από το Woking είχε μια καινοτομία την οποία την είδαμε στις τελευταίες δοκιμές στην Βαρκελώνη. Στην «μύτη» της MP4-25 στο ύψος στων μπράτσων της ανάρτησης υπάρχει μια περίεργη εισαγωγή αέρα. Στην γλώσσα των μηχανικών της McLaren ονομάστηκε F-Duct. Το ερώτημα είναι πώς δουλεύει. Επισήμως αναφέρεται ότι αυτή η εισαγωγή χρησιμοποιείται για την ψύξη του κοκπιτ. Όμως φαίνεται ότι η οπή αυτή έχει ένα κανάλι το οποίο μεταφέρει τον αέρα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, ψηλά στην αεροτομή όταν ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί το αριστερό του πόδι στην φάση της πέδησης. Στην αεροτομή υπάρχουν υποχρεωτικά 2 στοιχεία. Οι αεροδυναμιστές έχουν βρει το κόλπο να φτιάξουν μια μικρή σχισμή στο πάνω στοιχείο το οποίο με το που δέχεται την υψηλή πίεση του αέρα που έρχεται μέσα από το κανάλι αυτό, «ανοίγει» κάνοντας την πίσω πτέρυγα να έχει 3 στοιχεία μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και δίνοντας στο μονοθέσιο 5-7 χιλιόμετρα την ώρα επιπλέον σε τελική ταχύτητα. Αυτό φάνηκε και από τις χρονομετρήσεις στις οποίες πράγματι η McLaren είχε τις υψηλότερες τελικές. H FIA έκανε τους απαραίτητους ελέγχους και έκρινε ότι το μονοθέσιο ήταν νόμιμο. Οι άλλες ομάδες δεν θέλησαν να μπουν σε διαμάχες και πλέον όλες κοιτάζουν να αντιγράψουν την λύση αυτή. Η μόνη ομάδα που αντέδρασε, μένοντας μόνο στα λόγια, ήταν η Renault, η οποία χαρακτήρισε «γελοία» την απόφαση.

 

Ένα από τα πολύ ωραία event που έγινε στα πλαίσια του τριημέρου ήταν η εμφάνιση από κοινού πολλών πρωταθλητών της F1. Έτσι σε μια αναμνηστική φωτογραφία βρέθηκαν μαζί οι Fernando Alonso (2005, 2006), Sir Jack Brabham (1959, 1960, 1966), Michael Schumacher (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004), Emerson Fittipaldi (1972, 1974), Lewis Hamilton (2008), Mika Hakkinen (1998, 1999), Damon Hill (1996), Niki Lauda (1975, 1977, 1984), Keke Rosberg (1982), Mario Andretti (1978), Sir Jackie Stewart (1969, 1971, 1973), Alain Prost (1985, 1986, 1989, 1993), Jacques Villeneuve (1997), John Surtees (1964), Alan Jones (1980), Nigel Mansell (1992), Jody Scheckter (1979) και Jenson Button (2009).

 

Στην συνέντευξη τύπου της Πέμπτης είχαμε 4 παγκόσμιους πρωταθλητές και ένα … παραλίγο. Οι Button, Hamilton, Alonso, Schumacher και Massa ήρθαν πρόσωπο με πρόσωπο με τους εκπροσώπους τύπου. Τα παιχνιδάκια έπαιρναν και έδιναν με τον Schumacher να έχει φορέσει την αγωνιστική του φόρμα, με τους υπόλοιπους να είναι σε μια πιο casual εμφάνιση, ενώ είχε και μια ωραία στιγμή με έναν Ισπανό δημοσιογράφο ο οποίος έκανε διπλή ερώτηση στον Alonso και στον Γερμανό. Ο Schumacher δεν θυμόταν την ερώτηση και είπε στον δημοσιογράφο : «Στην ηλικία μου ξεχνάμε πράγματα τα οποία οποία δεν είναι κάτι που έγινε παλιά. Ποια ήταν η ερώτηση;»

 

Την Παρασκευή άρχισε η δράση και οι κινητήρες πήραν μπρος. Την πρώτη θέση στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά πήρε ο Adrian Sutil με την Force India. Παρόλο που τα ελεύθερα δοκιμαστικά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία, ειδικά φέτος, η Force India θα πρέπει να της δώσουμε μάλλον τον τίτλο «η καλύτερη από τους υπόλοιπους», εάν εξαιρέσουμε τους 4 πρωτοπόρους Ferrari, Red Bull Racing, McLaren και Mercedes GP. Ειδικά εάν αναλογιστούμε ότι και ο Liuzzi έκανε τον 7ο καλύτερο χρόνο. Κατά την διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμαστικών η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 29 βαθμούς και η θερμοκρασία πίστας ανάμεσα στους 38 και τους 43 βαθμούς, πολύ παραπάνω σε σχέση με τις δοκιμές που έγιναν στην Ευρώπη δηλαδή. Για να μπορέσουν να συγκεντρώσουν στοιχεία οι περισσότεροι βγήκαν γρήγορα για να μπορέσουν να δουν την κατάσταση των μονοθεσίων τους και έκαναν ανάμεσα στους 18 και τους 21 γύρους. Αυτοί που δεν μπόρεσαν να κάνουν ούτε ένα γύρο ήταν οι δυο οδηγοί της HRT (Bruno Senna και Karun Chandhok) και ο Luca di Grassi με την Virgin.

 

Το απόγευμα της Παρασκευής η πίστα άρχισε να έχει γόμα και σε συνδυασμό με την άνοδο της θερμοκρασίας πίστας (έφτασε μέχρι τους 48 βαθμούς) έριξε τους χρόνους. Σημαντικό αριθμό γύρων είχε την ευκαιρία να κάνει και ο Bruno Senna (17 τον αριθμό), βάζοντας έτσι το όνομά του σε αυτούς που χρονομετρήθηκαν και παράλληλα επίσημα και το όνομα Senna μετά από 16 χρόνια στην F1. Όμως ήταν 11.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Nico Rosberg που έκανε τον ταχύτερο χρόνο. Σαν γενική στρατηγική οι ομάδες δοκίμασαν και τις δυο γόμες για να δουν που βρίσκονται και είχαμε σχεδόν ίδιους γύρους ανάμεσα σε αυτές ώστε να υπάρχει μια πρώτη σύγκριση. Αυτός που δεν δοκίμασε να κάνει γρήγορους γύρους προσομοίωσης προκριματικών ήταν ο Alonso. Μοίρασε φαίνεται το πρόγραμμά του με τον Felipe Massa. O Vettel έκανε δυο προσπάθειες για γρήγορους γύρους το απόγευμα της Παρασκευής, αφήνοντας τον Webber να κάνει πρόγραμμα αγώνα.

 

Το Σάββατο όλοι περίμεναν με αγωνία τα προκριματικά στα οποία οι ομάδες θα έτρεχαν με άδεια σχεδόν ρεζερβουάρ προσπαθώντας να περάσουν στο τελευταίο μέρος (Q3). Ανυπόμονοι ήταν και οι Pedro de la Rosa και Jaime Alguersuari οι οποίοι έκαναν διέλευση από τα πιτ με μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιτρεπτή και στους οποίους επιβλήθηκε χρηματικό πρόστιμο 2000 και 400 Ευρώ αντίστοιχα. Το θέμα συζήτησης ανάμεσα στα ελεύθερα δοκιμαστικά και τον αγώνα ήταν το θέμα με τους διαχύτες. Βρέθηκε ότι τρείς ομάδες είχαν εκμεταλλευτεί ένα μικρό παραθυράκι του κανονισμού και είχαν χρησιμοποιήσει μια οπή που υπάρχει στον διαχύτη και στην οποία μπαίνει η «μίζα» και την είχαν κάνει μέρος της λειτουργίας του διαχύτη. Οι ομάδες ήταν οι McLaren, Renault και Mercedes. Δεν επιβλήθηκαν ποινές αλλά τους ζητήθηκε να τον τροποποιήσουν μέχρι την Αυστραλία.

 

Στην μάχη της Pole Position μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός οδηγώντας την Red Bull Racing μπόρεσε σε ένα γρήγορο γύρο να είναι ταχύτερος από τις δυο Ferrari. Αυτό που προκάλεσε εντύπωση είναι ότι ο Vettel έκανε μόνο μια προσπάθεια για ταχύτερο γύρο στο Q3! Πιο πίσω είχαμε τα μάτια μας στην μάχη του Michael Schumacher και του Nico Rosberg. «Σκουριασμένος» δήλωσε ο Γερμανός κατακτώντας την 7η θέση η οποία, όπως δήλωσε ήταν συμπτωματικά η θέση που είχε κατακτήσει στα προκριματικά του πρώτου του GP στο Spa! «Μπορεί αύριο να είναι ένας ενδιαφέρον αγώνας, μπορεί και ένας βαρετός» είπε ο Vettel στην συνέντευξη τύπου και δυστυχώς ήταν το δεύτερο.

 

Τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά για τις Ferrari την Κυριακή όταν για λόγους αξιοπιστίας άλλαξαν κινητήρα και στα δυο μονοθέσια, χωρίς ποινή.

 

Έχοντας 9 από τους 10 πρωτοπόρους με τα μαλακά ελαστικά περιμέναμε να δούμε πίεση και προσπεράσματα στην αρχή. Πέσαμε έξω. Εκτός από την μάχη ανάμεσα στον Massa και τον Alonso (Massa ήταν στην ακάθαρτη πλευρά της πίστας) η έναρξη του αγώνα ήταν σχετικά αναίμακτη. Ο Vettel είχε περάσει μπροστά και άρχισε να κάνει μια διαφορά. Η διαφορά ανάμεσα στον Vettel και τον Alonso έφτασε μέχρι τα 3.5 δευτερόλεπτα πριν από το πρώτο πιτ στοπ της Red Bull Racing. Ένα γύρο μετά ακολούθησε και ο Alonso. Σε σύγκριση με την Mercedes GP ο Vettel κέρδιζε ανάμεσα στα 0.8 και 1 δευτερόλεπτα στον γύρο μέχρι να μπει για αλλαγή ελαστικών. Οι δυο Ferrari μεταξύ τους είχαν διαφορά 1 δευτερόλεπτο καθόλη σχεδόν την διάρκεια των 16 γύρων. Μετά ο Massa άρχισε να πλησιάζει τον Ισπανό όταν πήρε εντολή από τα πιτ να έχει το μονοθέσιό του σε καθαρή ροή (να είναι αρκετά πίσω από τον Ισπανό) ώστε να ψύχεται σωστά. Άλλωστε με το πιο ζεστό μονοθέσιο άρχισε να ανεβαίνει και η θερμοκρασία στα καύσιμα, τα οποία άρχισαν να … εξατμίζονται. Έτσι άρχισε να παίρνει το πόδι από το γκάζι.

 

Ο Alonso πήρε την άδεια από τον αρχιμηχανικό του και πάτησε για λίγους γύρους τέρμα το γκάζι. Τα προβλήματα για τον Massa συνεχίζονταν όταν ο αρχιμηχανικός του παρατήρησε κάποιες περίεργες ενδείξεις στην τηλεμετρία, αλλά τελικά δεν μάθαμε εάν είχε γίνει κάτι.

 

Όλα πήγαιναν κατ’ευχήν για τον Sebastian Vettel όταν στον 33ο γύρο ένα από τα μπουζί είχε πρόβλημα και το μονοθέσιο έτρεχε με 7 κυλίνδρους.  Στους θεωρητικά 750 ίππους το μονοθέσιο έχασε περίπου τους 75-80. «Μπορώ να μπω στα πιτ για να το διορθώσουμε», ρώτησε ο Vettel παίρνοντας αρνητική απάντηση. Τίποτα άλλο δεν έγινε σε αυτόν τον αγώνα εντός πίστας. Στο τέλος δε είχε φτάσει οριακά με το μονοθέσιο ώστε πέρασε την γραμμή του τερματισμού και έμεινε από καύσιμα!

 

Ένας περιχαρής Alonso ευχαρίστησε μετά όλη την ομάδα και αφιέρωσε την νίκη στον πρόεδρο Montezemolo. Η ιστορία ανέφερε ότι πέντε οδηγοί κατάφεραν να κερδίσουν στον πρώτο τους αγώνα για την Scuderia, οι Juan Manuel Fangio, Nigel Mansell, Mario Andretti και Kimi Raikkonen.

 

Ενδιαφέρον είχε και το παρασκήνιο.

 

Οι οδηγοί απείλησαν με μποϋκοτάζ πριν από την έναρξη του αγώνα γιατί ο Bernie απαγόρευσε την είσοδο των φυσιοθεραπευτών στην πίστα, κάτι που γίνεται παραδοσιακά χρόνια. Η απειλή ήταν ότι θα έλειπαν οι οδηγοί, κάτι που θα ήταν καταστροφικό για το ίματζ του pre-race.

 

Ο Newey, ο αρχισχεδιαστής της Red Bull, τα είχε βάλει με την Mercedes σε συνέντευξη που έδωσε στην Observer, η οποία είχε κάνει κάποιες αλλαγές στους κινητήρες της πέρσι για «λόγους αξιοπιστίας» παίρνοντας κάποιο προβάδισμα σε επιδόσεις εντός πίστας. Είναι γνωστό ότι η Red Bull είχε κάνει κρούση για να πάρει κινητήρες της Mercedes, αλλά τόσο η McLaren όσο και η BrawnGP (νυν Mercedes GP) άσκησαν βέτο. Λέγεται δε ότι και η Renault έχει ζητήσει αλλαγές φέτος.

 

Όλο το Σαββατοκύριακο τα μάτια ήταν στραμμένα σε κάθε κίνηση του Schumacher, έτσι και στον αγώνα. Ξεκινώντας 7ος και τερματίζοντας 6ος δεν είναι άσχημα για τον Γερμανό. Η Mercedes GP δεν είναι ανταγωνιστική στην φάση αυτή και περιμένουμε να δούμε σημαντικές βελτιώσεις από τα Ευρωπαϊκά GP. Περιμένουμε περισσότερα από τον Γερμανό.

 

Υπάρχουν όμως και άλλα μικρά από το τριήμερο στο Μπαχρέιν. Καταρχήν να σταθούμε σε μια δήλωση του Jonathan Neale, Managing Director McLaren Racing, ο οποίος είπε ότι στα 11.500 κομμάτια του μονοθεσίου υπάρχει μια εξέλιξη ανά 20 λεπτά, δίνοντας έτσι μια πολύ καλή εικόνα στον κόσμο για το απαιτητικό αυτό σπορ!

 

Από πλευράς χορηγιών είχαμε την HP και την Mov’It να μπαίνουν στην Renault φέρνοντας συνολικά 13 εκ Ευρώ για δυο χρόνια. Μια πολύ καλή βοήθεια για την ομάδα. Όπως πακέτο χορηγίας έφερε και η Monster Energy στην MercedesGP με έσοδα 1.6εκ δολάρια για ένα χρόνο σύμφωνα με τα ρεπορτάζ. Μιλώντας για οικονομικά υπάρχει και μια περίεργη αναφορά για ένα ποσό 20εκ Ευρώ που η Renault έδωσε σαν «δάνειο» ή «χορηγία» στο αγωνιστικό κομμάτι της. Τον Δεκέμβριο πούλησε το 75% της ομάδας και φαίνεται ότι ρευστό ακόμα δεν έχει μπει. Θα παρακολουθήσουμε την ιστορία από κοντά.

 

Πλέον πάμε στην Αυστραλία και όλοι μέχρι τότε θα αναλωθούν, και καλά θα κάνουν, σε συζητήσεις για το πώς θα έρθει πίσω το θέαμα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...