10 Duster που δεν έχεις ξαναδεί!

Ερπυστριοφόρο, στρατιωτικό, λιμουζίνα, θωρακισμένο, τριαξονικό… Το δημοφιλές SUV της Dacia αναλαμβάνει πολλούς και διαφορετικούς ρόλους

  • -
  • -

Η επίσκεψή μας στις εγκαταστάσεις της Dacia στη Ρουμανία, στα πλαίσια των εορτασμών για τα 50 χρόνια της μάρκας, περιελάμβανε και μια ενδιαφέρουσα βόλτα στο κέντρο έρευνας κι εξέλιξης στο Titu. Ένα σύγχρονο κέντρο του groupe Renault που ιδρύθηκε το 2010 και στο οποίο λαμβάνει χώρα ολόκληρη η διαδικασία για την κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου: από την αρχική σχεδίαση μέχρι τις τελικές δοκιμές ποιότητας και αντοχής, όχι μόνο για τη Dacia αλλά για μοντέλα ολόκληρου του γαλλικού γκρουπ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αντίστοιχο κέντρο της Renault εκτός Γαλλίας και το μοναδικό στην Ανατολική Ευρώπη.

Οι δοκιμές στο Titu αφορούν τόσο την απόδοση στην οδήγηση, όσο και την αντοχή στον ήλιο, την υγρασία, τη στεγανότητα, τη σκληρή χρήση κλπ. Για παράδειγμα, γίνονται οδηγικές δοκιμές στην πίστα σε αυτοκίνητα που νωρίτερα ήταν αποθηκευμένα σε ειδικούς χώρους με θερμοκρασία -40ο C, στην αντοχή των πλαστικών στην ηλιακή ακτινοβολία και τις υψηλές θερμοκρασίες, στην αντιδιαβρωτική προστασία, στον θόρυβο κλπ.

Το Titu είδαμε και 10 ενδιαφέρουσες εκδοχές του δημοφιλούς Duster, άλλες που εξυπηρετούν τους οργανισμούς κοινής ωφελείας και τον στρατό της Ρουμανίας, και άλλες που δημιουργήθηκαν για μελέτες, concepts κλπ. Αφού τα δούμε παρακάτω, ψηφίστε στο poll που ακολουθεί ποιο από αυτά θα θέλατε στο γκαράζ σας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

12 μοντέλα που σηματοδότησαν την ιστορία της Dacia

Ένα νέο Dacia κάθε 54 δευτερόλεπτα!

50 Χρόνια Dacia: 5+1 πράγματα που δεν ξέρατε

 


Το ερπυστριοφόρο:
Σύστημα ερπυστριών που προσαρμόζονται στο Duster για πολύ δύσβατες, χιονισμένες περιοχές.


Το πυροσβεστικό: Όχημα για την πυροσβεστική με τον αντίστοιχο εξοπλισμό.

 


Το στρατιωτικό:
Duster ειδικά εξελιγμένο για τον ρουμανικό στρατό, με εξωτερικό roll cage που προστατεύει σε περίπτωση ανατροπής.

 


Το ασθενοφόρο:
Ειδική επιμηκυμένη έκδοση για μεταφορά ασθενών.

 


Το εκχιονιστικό:
Έκδοση με προσαρμοσμένο εξάρτημα εμπρός για εκχιονισμό δρόμων.

 


Το pick
-up: Ειδική έκδοση με καρότσα φόρτωσης. Μέχρι τη μεσαία κολόνα δεν αλλάζει από το κανονικό Duster.

 

Το τριαξονικό: πρωτότυπο Duster pick-up με διπλό πίσω άξονα.


 

Το θωρακισμένο: Με εξωτερικό roll cage και προστατευτικό πλέγμα.

 

Το συνδεδεμένο: Πρωτότυπο όχημα μελέτης των δυνατοτήτων συνδεσιμότητας.

 

Η λιμουζίνα: πρωτότυπο με επιμηκυμένο αμάξωμα. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, οι εμπρός πόρτες που προέρχονται από το Sandero!

 

ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΕΞΕΛΙΞΗΣ TITU

ΝΟΥΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Συνολική έκταση εγκαταστάσεων: 48.000 m2

10 διαφορετικές πίστες οδήγησης (υψηλής ταχύτητας, με χώμα και σκόνη, αστικές συνθήκες, τούνελ, υδάτινα εμπόδια κλπ)

32 km συνολικών διαδρομών

Δυνατότητα δοκιμών: 11 εκατομμύρια χιλιόμετρα, που ισοδυναμούν σε 275 φορές τον κύκλο της γης

2.800 εργαζόμενοι στον τομέα έρευνας και εξέλιξης Renault Technologie Roumanie - το 24% είναι γυναίκες

600 εργαζόμενοι στο Titu, που αναλόγως των αναγκών φτάνουν και τους 1.000