Ένα νέο Dacia κάθε 54 δευτερόλεπτα!

Μπαίνουμε στα ενδότερα του εργοστασίου της Dacia στο Pitesti, στα πλαίσια του εορτασμού των 50 χρόνων της μάρκας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Dacia κλείνει φέτος τα 50 χρόνια ιστορίας. Το πρώτο Dacia 1100 κύλισε από τη γραμμή παραγωγής του Pitesti στις 3 Αυγούστου του 1968, ενώ τα εγκαίνια του εργοστασίου έγιναν στις 20 του ίδιου μήνα. Από τότε το εργοστάσιο μεγάλωσε, εξελίχθηκε και απέκτησε σύγχρονες μεθόδους και διαδικασίες παραγωγής που θα ζήλευαν πολλά άλλα εργοστάσια στην Ευρώπη - και όχι μόνο. Το GOCAR μπήκε στα ενδότερα του Pitesti, στα πλαίσια των εορτασμών της ρουμανικής εταιρίας. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο πως στη Dacia και το groupe Renault νιώθουν τόση αυτοπεποίθηση για το υψηλό επίπεδο της παραγωγής του Pitesti που μας επέτρεψαν να φωτογραφίσουμε και να βιντεοσκοπήσουμε τα πάντα!

Εδώ απασχολούνται 7.000 εργαζόμενοι και 800 ρομπότ, παράγοντας καθημερινά 1.400 οχήματα - τα 1.000 από αυτά είναι Duster. Δηλαδή, κάθε 54 δευτερόλεπτα βγαίνει 1 αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής!



Για να παραχθούν, χρησιμοποιούνται 1.100 τόνοι χάλυβα κάθε μέρα, ο οποίος προμηθεύεται κυρίως από την Ιταλία και την Τσεχία, ενώ σε κάθε αυτοκίνητο γίνονται 5.000 συγκολλήσεις και χρησιμοποιούνται 15 κιλά μαστιχόκολλα και 4 κιλά χρώματος. Και για να δώσουμε λίγα ακόμη ενδιαφέροντα νούμερα, να πούμε πως το 2017 στο Pitesti παράχθηκαν 313.883 οχήματα, 509.655 κινητήρες, 505.621 κιβώτια και 1.271.000 πλαίσια.

Το Pitesti περνά στη φάση INDUSTRY 4.0 μαζί με τα υπόλοιπα εργοστάσια του groupe Renault. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις ομάδες εργαζομένων και στην εκπαίδευσή τους, στην ποιότητα κατασκευής και στην αυτοματοποίηση διαφόρων διαδικασιών με χρήση 800 ρομπότ αλλά και 400 τάμπλετ.



Είναι ενδεικτικό πως το 2017 πραγματοποιήθηκαν 430.000 ώρες εκπαίδευσης, ενώ μέχρι το 2019 πάνω από 100 πρέσες και μηχανήματα παραγωγής θα είναι συνδεδεμένα διαδικτυακά μεταξύ τους. Επίσης εντυπωσιακά είναι τα 118 αυτόνομα καρότσια μεταφοράς εξαρτημάτων που κινούνται χωρίς χειριστή στους χώρους του εργοστασίου καλύπτοντας καθημερινά 31,5 km!



Όλα τα παραπάνω είχαμε την ευκαιρία να τα διαπιστώσουμε από κοντά, αλλά δεν ήταν τα μόνα που μας έκαναν εντύπωση. Αξιοσημείωτα είναι επίσης η γραμμή παραγωγής κινητήρων (εδώ κατασκευάζονται ο 0.9 TCe Turbo και ο 1.6 MPI της Renault) που θυμίζει χειρουργείο σε καθαριότητα, τάξη και ακρίβεια, αλλά και η γραμμή συναρμολόγησης αμαξωμάτων που κινείται σαν ρολό ολόκληρη και στην οποία συναρμολογούνται ταυτόχρονα 5 διαφορετικά μοντέλα (Logan, Logan MCV, Sandero, Duster και Symbol), ανακατεμένα στη ροή, με τα αντίστοιχα εξαρτήματα να έρχονται στους εργαζόμενους με τη σωστή σειρά στη σωστή στιγμή.

Το μέλλον προδιαγράφεται ακόμη πιο εντυπωσιακό, μιας και η γραμμή παραγωγής θα γίνεται ολοένα και πιο ψηφιακή. Όλα θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, από την παραγγελία του πελάτη μέχρι την κατασκευή και την παράδοση του τελικού προϊόντος σε αυτόν. Τα πάντα θα ελέγχονται διαδικτυακά, όπως π.χ. η παράδοση των εξαρτημάτων από τους προμηθευτές στην κατάλληλη στιγμή, η συντήρηση των μηχανημάτων και η εποπτεία της διαδικασίας παραγωγής.



Με λίγα λόγια, όλες οι νέες παραγωγικές μέθοδοι που εφαρμόζονται στα εργοστάσια της Renault αφορούν και αυτό του Pitesti. Δεν είναι τυχαίο που το γαλλικό γκρουπ έχει επενδύσει συνολικά 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ στη Ρουμανία από το 1999 μέχρι σήμερα. Έτσι, η ρουμανική εταιρία θα είναι σε θέση να συνεχίσει να παράγει ανταγωνιστικά αυτοκίνητα σε ελκυστική τιμή χάρη σε ένα μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο, στηρίζοντας 100% το μότο της: πως τα Dacia δεν είναι απλώς προσιτά, αλλά μια έξυπνη αγορά.

 


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Συνεργασία με 1.500 προμηθευτές στη Ρουμανία

Μοντέλα Dacia παράγονται σε 10 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο (groupe Renault)

Παρουσία της Dacia σε 44 αγορές παγκοσμίως

5.200.000 πωλήσεις από το 2004 που αναγεννήθηκε η μάρκα

Το 93% της παραγωγής στη Ρουμανία προορίζεται για εξαγωγή

Στο Pitesti βρίσκεται το μεγαλύτερο χυτήριο αλουμινίου του groupe Renault με την παραγωγή να ξεπερνά τους 25.000 τόνους το 2017

Το Logan είναι το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο στη Ρουμανία

Δίπλα στο εργοστάσιο βρίσκεται το κέντρο logistics, το οποίο είναι το μεγαλύτερο του groupe Renault παγκοσμίως! Από εκεί, 570 νταλίκες και 15 τραίνα μεταφέρουν οχήματα κάθε εβδομάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

12 μοντέλα που σηματοδότησαν την ιστορία της Dacia

50 Χρόνια Dacia: 5+1 πράγματα που δεν ξέρατε

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...