50 Χρόνια Dacia: 5+1 πράγματα που δεν ξέρατε

Η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία κλείνει μισό αιώνα ζωής και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και προοπτική

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Dacia διανύει την καλύτερη περίοδο στην ιστορία της. Μιας ιστορίας 50 χρόνων γεμάτη επιτυχίες αλλά και δυσκολίες, πριν φτάσουμε στο γκρουπ Renault, στο κερδισμένο στοίχημα του Logan και στο ρεκόρ πωλήσεων του Duster.

Η ρουμανική εταιρία γιόρτασε τα γενέθλιά της με μπόλικη εξωστρέφεια. Κάλεσε επιλεγμένους δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη για να μας δείξει, όχι τόσο την ιστορία και τα παλιότερα μοντέλα της, όσο την επένδυση που έχει γίνει στο εργοστάσιό της Pitesti με σύγχρονες μεθόδους και διαδικασίες παραγωγής, αλλά και στο κέντρο δοκιμών του γκρουπ Renault στο Titu, που της επιτρέπει να αισιοδοξεί για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο μέλλον. Θα επανέλθουμε για όλα αυτά σε επόμενα, αναλυτικά άρθρα, οπότε μείνετε συντονισμένοι. Μέχρι τότε, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στην 50χρονη ιστορία της Dacia.

Το 1966 η ρουμανική κυβέρνηση υπέγραψε 10ετή συμφωνία με τη Renault για την παραγωγή του R12. Επειδή όμως το Renault 12 θα παρουσιαζόταν πολύ αργότερα, το 1969, η παραγωγή στο εργοστάσιο του Pitesti ξεκίνησε μόλις ολοκληρώθηκε η κατασκευή του, το 1968, με το Dacia 1100 που βασιζόταν στο Renault 8.



Η παραγωγή του 1300 (R12) ξεκίνησε τον Οκτώβριο του ’69. Ήταν το αυτοκίνητο στο οποίο ουσιαστικά στηρίχτηκε η μάρκα τα επόμενα 35 χρόνια, μιας και η συνεργασία με τη Renault τελείωσε το 1976. Οι εξαγωγές άρχισαν το 1973, ενώ το 1975 η Dacia παρουσίασε το πρώτο της επαγγελματικό.

Τη δεκαετία του ’80, η Dacia είχε να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση της Ρουμανίας και την έλλειψη στρατηγικού εταίρου. Η ποιότητα και η ανταγωνιστικότητα των αυτοκινήτων της έπεσαν αισθητά και μοιραία οι πωλήσεις μειώθηκαν. Το 1995 οι Ρουμάνοι κάνουν μια νέα προσπάθεια με το Nova, ωστόσο η σανίδα σωτηρίας έρχεται το 1999 με τη συμφωνία που εντάσσει τη Dacia στο γκρουπ Renault. Οι Γάλλοι απέκτησαν το 51%, ποσοστό που αυξήθηκε στο 99,3% το 2004. Το πλάνο συνεργασίας προέβλεπε την παραγωγή ενός προσιτού μοντέλου για τις αναπτυσσόμενες αγορές με τιμή κοντά στα 5.000 ευρώ.



Το Logan παρουσιάστηκε το 2004 και η επιτυχία του ήταν τόσο μεγάλη που η Renault αποφάσισε να το διαθέσει και στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Έτσι, η παραγωγή στο εργοστάσιο αυξήθηκε στα 350.000 αυτοκίνητο / χρόνο, ενώ δημιουργήθηκε και κέντρο logistics, το μεγαλύτερο της Renault εκείνη την εποχή, δίπλα στο εργοστάσιο του Pitesti.

Από τότε, η Dacia διανύει την καλύτερη περίοδο στην ιστορία της, διευρύνοντας τη γκάμα της με νέα μοντέλα όπως το Sandero και γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία με το Duster.

 

5+1 πράγματα που ίσως δεν ξέρατε για την Dacia

Dacia 1100: Το πρώτο

Το πρώτο Dacia 1100 κύλισε από τη γραμμή παραγωγής του Pitesti της 3 Αυγούστου του 1968, ενώ τα εγκαίνια του εργοστασίου έγιναν στις 20 του ίδιου μήνα. Το 1100 έμεινε στην παραγωγή μέχρι τις αρχές του 1972 ξεπερνώντας τα 37.000 αυτοκίνητα.

 

Renault 18: Η χαμένη ευκαιρία

Η δεκαετής συνεργασία Dacia – Renault ολοκληρώθηκε το 1976. Τότε οι δύο εταιρίες ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για την ανανέωσή της που κατέληξαν στην παραγωγή του Renault 18. Ωστόσο η νέα συμφωνία δεν υπεγράφη ποτέ και η συνεργασία έλαβε τέλος.

 

Renault 1309: Μισό SW μισό pick-up!

Ένα επιβατικό με καρότσα, το 1309 που παρουσιάστηκε το 1992 βασιζόταν στο 1310 έχοντας ως στόχο τις εξαγωγές, κυρίως στην Κίνα. Αποδείχτηκε εμπορική επιτυχία και βοήθησε τη Dacia να αντέξει την μεγάλη πτώση που γνώρισε η ρουμανική αγορά στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

 

Dacia Pick-Up: Το πρώτο diesel

Η εξαγορά της Dacia από τη Renault έφερε τους πετρελαιοκινητήρες στη γκάμα της πρώτης. Το Dacia Pick-Up του 2002, που βασιζόταν στο θρυλικό R12, απέκτησε τον 1.9 diesel της Renault! Μόνο που για να χωρέσει, δημιουργήθηκε ένα μικρό… “καρούμπαλο” στο καπό.

 

Dacia Duster: Έσπασε το φράγμα του 1.000.000

Το 2010 η Dacia λανσάρει το Duster, ένα προσιτό SUV με όμορφη εμφάνιση και όλα όσα αναζητά ο ευρωπαίος καταναλωτής. Το Duster αποδεικνύεται γρήγορα μεγάλη εμπορική επιτυχία και γίνεται το πρώτο μοντέλο της ρουμανικής μάρκας που σπάει το φράγμα του 1.000.000 στην παραγωγή!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ DACIA DUSTER

 

Dacia Sandero: Best Seller στην Ευρώπη

Το Sandero ήταν το 2017 το πρώτο αυτοκίνητο σε πωλήσεις στην Ευρώπη, στην αγορά λιανικής! Το σουπερμίνι (B segment) Sandero διατίθεται και σε έκδοση crossover, ως Sandero Stepway.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ VIDEO ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ DACIA SANDERO STEPWAY

 

H Dacia σε αριθμούς

10 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο (groupe Renault)

44 αγορές παγκοσμίως

6 μοντέλα: Sandero, Logan, Duster, Lodgy, Dokker & Sandero MCV

5.200.000 πωλήσεις από το 2004

8% των εξαγωγών της Ρουμανίας (Νο1 εταιρία σε εξαγωγές)

1.400/μέρα οχήματα παράγονται στο εργοστάσιο του Pitesti

7.000 εργαζόμενοι και 800 ρομπότ στο εργοστάσιο του Pitesti

1 αυτοκίνητο κάθε 54 δευτερόλεπτα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής

2,8 δισεκατομμύρια ευρώ είναι η επένδυση του Renault Group στη Ρουμανία (1999-2017)