Alfa Romeo Mito Twinair

Δυο ανάσες μόνο δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα στη 2κύλινδρη Mito

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή110 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,2 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Δύο κύλινδροι και μπόλικη γοητεία είναι τα όπλα της μικρής Mito Twinair!

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Εικόνα στο εσωτερικό
  • Χαμηλές εκπομπές CO2
  • Φρένα
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τραχύς θόρυβος στο εσωτερικό
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
απόψεις

Αν το αποκλειστικό κριτήριο επιλογής είναι η εξωτερική εμφάνιση, η μικρότερη Mito με τον Twinair έχει όλα τα φορολογικά πλεονεκτήματα για να θεωρείται έξυπνη επιλογή. Ο ανυποψίαστος για το μηχανικό σύνολο θα κάψει πολλά λίτρα βενζίνης μέχρι να βρει πώς να πηγαίνει σβέλτα χωρίς το στροφόμετρο να δουλεύει στο όριο. Ο υποψιασμένος θα προτιμήσει περισσότερα έμβολα να παλινδρομούν κάτω από το καπό από το να ακούει το ανάλαφρο δικύλινδρο γουργούρισμα.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Αν οι δυνατές εκδόσεις της Alfa Romeo Mito δίνουν το σύνθημα για το κοινό που δείχνει μαγεμένο με την εμφάνιση της, η μικρή Twinair δίνει με το σκέρτσο του 2κύλινδρου Twinair κινητήρα το δικό της ταμπεραμέντο στο ιταλικό supermini. Δεν μιλάμε για έκρηξη δύναμης, αλλά για μοτέρ που προσπαθεί να συμβιβάσει πολλά και να δώσει ξεχωριστό χαρακτήρα σε μια μοντέρνα entry-level έκδοση που χτυπά στην καρδιά του downsizing. Αρκούν οι 85 ίπποι για να ακολουθήσουν το έντονο παρουσιαστικό της στιλάτης Mito της δοκιμής μας; Αναμφίβολα το κοκτέιλ που παρουσιάζουν οι Ιταλοί με την μικρή Twinair δημιουργεί ιδιαίτερες εντυπώσεις και προσπαθεί να πείσει με τον τρόπο της στην καθημερινότητα.

 

Δυναμικό βλέμμα

Πιστοί στην ιστορία της φίρμας οι σχεδιαστές της Mito έχουν δημιουργήσει ένα σχήμα μαγνήτη ακόμα και για τον πιο δύσπιστο για την ιταλική γοητεία. Η Mito έχει κερδίσει το στοίχημα της εμφάνισης, αφού η αποδοχή της στο βλέμμα είναι κάτι περισσότερο από πετυχημένη, ενώ δύσκολα την μπερδεύεις με κάποιο άλλο μοντέλο.

 Μοντέρνα και σωστή προσέγγιση στο εσωτερικό, όπου η αύρα μεγαλύτερου μοντέλου κυριαρχεί και συνεισφέρει στην εικόνα αναβάθμισης που προσφέρει η Mito. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, αλλά δεν κάνει το τελευταίο βήμα, ώστε να μιλήσεις για κορυφαίες εντυπώσεις. Από πλευράς χώρων το τίμημα της εξωτερικής σχεδίασης πληρώνουν κυρίως οι πίσω επιβάτες, οι οποίοι θα εκτιμούσαν λίγο περισσότερο χώρο. Σωστός να ικανοποιήσει τις αυξημένες απαιτήσεις των θηλυκών αγοραστών ο χώρος αποσκευών, ο οποίος προσφέρει 270 lt, αλλά διαθέτει σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Baby Mito!

Νέα ήθη κάτω από το καπό ενός μοντέλου σαν την Mito δημιουργεί ο 2κύλινδρος Twinair κινητήρας. Εκτός από τα Fiat Panda και 500, έχει τρυπώσει πλέον και στο Punto, ενώ με 105 ίππους συνοδεύει και το «παχουλό» Fiat 500L. Στη Mito αποδίδει 85 ίππους από 875 cc, με 145 Nm ροπής (στην επιλογή Dynamic). Συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που μπορεί σε αίσθηση μπορεί να μην προκαλεί θαυμασμό, αλλά ξεκλειδώνει με την κλιμάκωση του την δύναμη του «λιλιπούτειου» κινητήρα, προσφέροντας καλές επιδόσεις εν κινήσει (ρεπριζ). Όπως έχουμε μάθει πλέον με τη συναναστροφή μαζί του ο 2κύλινδρος αποδίδει 2000-5000 rpm και κυρίως στο φάσμα 3500-5000 rpm, οπότε η συνεργασία με το 6άρι κιβώτιο κρίνεται επιβεβλημένη. Αν ξεχαστείς ή μέχρι να εγκλιματιστείς μαζί του, η συνεύρεση με τον κόφτη του μοτέρ είναι εξαιρετικά συχνή υπόθεση.

Η επιλογή του προγράμματος D (Dynamic), στο DNA της Mito είναι αναγκαία, για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο το μοτέρ, αφού στην επιλογή N (Normal) η λειτουργία του δείχνει κάπως ράθυμη. Ο θόρυβος του κινητήρα, διαθέτει χαρακτήρα, αλλά εκ των έσω ακροβατεί με την έννοια του ενοχλητικού. Μεγάλος αντίπαλος της συγκεκριμένης έκδοσης, σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση, αφού για να γευτείς σωστά το πλαίσιο της Mito και να κινηθείς με οριακά σβέλτο ρυθμό, απαιτούνται κατά μέσο όρο 8.5 lt/100km, με την πιο ακριβή Mito Multijet των 85 ίππων να περιμένει στη γωνία.

Αφού «καλιμπράρεις» τον εαυτό σου, με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Twinair, απολαμβάνεις για άλλη μια φορά το στιβαρό πλαίσιο της Mito. Η έλλειψη ροπής στις χαμηλές rpm απαιτεί μια εξοικείωση, κόβοντας πόντους πρακτικότητας στην καθημερινότητα, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες από το κιβώτιο. Οι 85 ίπποι δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να φέρουν σε αμηχανία το σπορ στήσιμο της Mito, ενώ το μικρό βάρος του 2κύλινδρου μοτέρ στον εμπρός άξονα, προικίζει με θετικά στοιχεία την οδική συμπεριφορά. Το γρήγορο τιμόνι διαθέτει εξαιρετικά τεχνητή αίσθηση, η ανάρτηση διαθέτει σφιχτή ρύθμιση και δεν συγχωρεί την επαφή με πολλές από τις απαιτητικές λακκούβες των δρόμων μας. Οι 16άρες ζάντες (195/55/16) αποτελούν το όριο θα λέγαμε για να κινηθείς με κάποια άνεση στο ελληνικό ανάγλυφο. Παράλληλα ο χαμηλός μοντέρνος εμπρός προφυλακτήρας θέλει προσοχή στο «άγριο» αστικό τοπίο μετακίνησης. Άριστα για τα εξαιρετικά σε απόδοση και αίσθηση φρένα και το τα καλά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, τα οποία θωρακίζουν σωστά για το χαρακτήρα της, την συμπεριφορά της Mito εν κινήσει.

συμπέρασμα

Ιδιαίτερη η νέα μικρή Alfa Romeo Mito Twinair σε σαγηνεύει σε αυτή την έκδοση της, κατά βάση με την  πλούσια σε «χάρες» εμφάνιση της. Ο «ξεχωριστός» Twinair κινητήρας των μόλις 900 κυβικών, προσθέτει χαρακτήρα στην καθημερινή τριβή μαζί του, αλλά απαιτεί τους δικούς του συμβιβασμούς στην καθημερινότητα. Δημιουργεί πιο «ιδιαίτερη» σχέση με τον οδηγό της εν κινήσει σε σχέση με τη diesel έκδοση των 1,3 λίτρων , αλλά οι ανάγκες του για καύσιμο, κάνουν τη diesel επιλογή σαφώς πιο εύστοχη στις μέρες μας

VIDEOS

Alfa Romeo Mito Twinair

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...