Alfa Romeo MiTo 1.3 Diesel JTDM-2 85 PS

Η πρόσφατη ανανέωση ενισχύει το DNA της μικρής Alfa με περισσότερη διαδραστικότητα

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Μέση κατανάλωση3,5 lt/100km
Εκπομπές CO290 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η μικρή Alfa δέχτηκε μια ελαφριά ανανέωση σε εμφάνιση και υλικά και βελτιωμένο εξοπλισμό άνεσης και ψυχαγωγίας με σύστημα πολυμέσων UConnect.

Alfa diesel

Μπορεί σε μας να ήταν άγνωστο μέχρι πρότινος, ωστόσο η Alfa Romeo έχει παράδοση στους diesel. Μια από τις καινοτομίες π.χ. που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Bosch, είναι η τεχνολογία Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 1997 στην Alfa Romeo 156 κι έγινε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων. Το 2003, η δεύτερη γενιά Common Rail εμφανίστηκε με τη μορφή της τεχνολογίας JTDM, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το 2009, η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα JTDM-2 περιλαμβάνει περισσότερους και ταχύτερους ψεκασμούς καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός άνεσης & ψυχαγωγίας
ξινά
  • Χώροι επιβατών
  • Άνεση

Με περισσότερα από 5 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ελληνική αγορά, η MiTo ανανεώθηκε το 2013 με στόχο αφενός την ενίσχυση του σπορ χαρακτήρα της, αφετέρου στο να γίνει πιο διαδραστική. Εμφανισιακά, οι σχεδιαστές της μιλανέζικης φίρμας λίγη δουλειά είχαν να κάνουν, καθώς ο χρόνος δείχνει ανήμπορος να επιδράσει στο καλοσμιλεμένο κορμί της MiTo που συνεχίζει να μαγνητίζει τα βλέμματα και να μη θυμίζει τίποτε άλλο στο δρόμο. Έτσι, οι αλλαγές είναι μικρές και εστιάζουν σε στοιχεία όπως η γρίλια με το επιχρωμιωμένο πλαίσιο και οι σκουρόχρωμοι προβολείς εξωτερικά μαζί με νέες παραλλαγές χρωμάτων και επενδύσεις στο εσωτερικό και το ταμπλό.

Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες σε τεχνολογικό επίπεδο. Για την ενίσχυση της διαδραστικότητας της MiTo φροντίζει το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας UConnect που βρίσκεται στη μεσαία κονσόλα, στη θέση του παλιού ηχοσυστήματος. Δίνει ένα νέο, πιο digital αέρα στο εσωτερικό του ιταλικού χάτσμπακ και διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 5'', ράδιο/CD, Bluetooth, θύρες USB και Aux-In, δυνατότητα ανάγνωσης SMS, αναγνώριση φωνητικών εντολών και πίνακα ρύθμισης του υπολογιστή ταξιδιού και άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενώ τέλος μπορεί να συνδυαστεί και με λειτουργία πλοήγησης.

Κατά τα λοιπά, όλα θυμίζουν MiTo. Η ποιότητα παραμένει στο απλώς καλό επίπεδο που ξέραμε, η εργονομία δεν προβληματίζει, η θέση οδήγησης είναι σωστή και ρυθμίζεται έως πολύ χαμηλά, ο διάκοσμος έχει διαφοροποιηθεί χάρη στις νέες επενδύσεις και οι χώροι επαρκούν αν δεις τη μικρή Alfa σαν αυτό ακριβώς που είναι: ένα τρίθυρο σουπερμίνι με σπορ, premium χαρακτήρα. Έτσι, πίσω θα βολευτούν δύο ενήλικες κάνοντας κάποιες μικρές παραχωρήσεις, κυρίως σε ύψος και το πορτμπαγκάζ των 270 λίτρων ικανοποιεί απόλυτα τόσο σε χωρητικότητα όσο και με το τετραγωνισμένο, εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. Μόνη παρατήρηση το σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης - το τίμημα της μοναδικής σχεδίασης που λέγαμε παραπάνω… Στα συν και η προσεγμένη ηχομόνωση που περιορίζει τον θόρυβο του κινητήρα, κρατώντας ήσυχη την καμπίνα.

 

Diesel με 3 πρόσωπα

Στην ανανεωμένη MiTo, η επιλογή πετρελαίου καλύπτεται από τον 1.3 JTDM-2 των 85 ίππων. Διαθέτει όλη τη σύγχρονη τεχνολογία του Fiat Group στους κινητήρες diesel και, παρά τις σπιρτόζικες επιδόσεις (0-100 km/hσε 12,9 sec), διακρίνεται επίσης σε οικονομία καυσίμου (μέση κατανάλωση 3,5 lt/100 km ανακοινώνει η Alfa Romeo) και εκπομπές CO2 (90 g/km), δίνοντας στην ντιζελοκίνητη MiTo ένα ακόμη πλεονέκτημα: την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας!

Στην πράξη, ο μικρός πετρελαιοκινητήρας μπορεί να μην διεκδικεί δάφνες για την ήσυχη λειτουργία του, έχει όμως μεστό τράβηγμα και πλούσια ροπή. Παρουσιάζει μάλιστα τρία πρόσωπα σε απόδοση και λειτουργία, άμεσα εξαρτώμενα από τη θέση του διακόπτη DNA. Πρόκειται φυσικά για το γνωστό σύστημα προσαρμογής της δυναμικής συμπεριφοράς της MiTo στις επιθυμίες του οδηγού: μέσω του μικρού μπουτόν στην κονσόλα, εμπρός από τον επιλογέα του κιβωτίου, μπορείς να δώσεις στο αυτοκίνητο τον χαρακτήρα που θέλεις: D (Dynamic) για δυναμική οδήγηση, N (Normal) για χαμηλή κατανάλωση και Α (All weather) που φροντίζει για ασφαλές κράτημα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, βλέπε χιόνια κλπ.

Η αλήθεια είναι πως η MiTo είναι τόσο απολαυστική στο δρόμο που θες να την οδηγείς συνεχώς στη ρύθμιση Dynamic, αφού εκεί ξεδιπλώνει το 100% του σπορ χαρακτήρα της. Η διαφορά στο τράβηγμα είναι αισθητή, ειδικά στην περίπτωση του 1.300άρη diesel που το εύρος αποδοτικής λειτουργίας είναι μικρότερο από έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Έτσι, δεν χρειάζεται να ξεζουμίζεις το μοτέρ για να κινηθείς σβέλτα. Αρκεί να εκμεταλλευτείς την πλούσια ροπή μεταξύ 2.000 – 3.500 rpm και το σουπερμίνι της Alfa επιταχύνει με σθένος. Τα 12,9 sec για το 0-100 km/h που ανακοινώνουν οι Ιταλοί δεν φανερώνουν τις πραγματικές δυνατότητες της πετρελαιοκίνητης MiTo που διακρίνεται για τις γρήγορες προσπεράσεις της. Από την άλλη, η κατανάλωση καυσίμου είναι εύκολα μετρήσιμη: με το DNA κυρίως στο D και με σβέλτη οδήγηση στην πόλη, η ένδειξη στο trip computer κυμαίνεται μεταξύ 6 και 6,5 lt/100 km, ενώ με προσεκτικότερη οδήγηση και σε πιο ανοιχτές διαδρομές, η μέση κατανάλωση πέφτει έως και 1,5 lt/100 km παρακάτω, κοντά στα 5. Στην πόλη βέβαια βοηθά και το σύστημα Start&Stop.

Αφήσαμε στο τέλος την οδική συμπεριφορά επειδή στο συγκεκριμένο τομέα δεν έχουμε κάτι νέο να πούμε. Η καλή γνωστή σφιχτή αίσθηση της MiΤo χαρακτηρίζει και την ανανεωμένη πετρελαιοκίνητη έκδοση. Η οδηγική εμπειρία παραμένει γνήσια Alfa Romeo, δηλαδή ευχάριστη και ταυτόχρονα με διάχυτη την αίσθηση ασφάλειας. Σε αυτό συμβάλλει και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC που μπορεί να μην απενεργοποιείται, είναι όμως σωστά ρυθμισμένο έτσι ώστε να μπαίνει αργά και να αφήνει ένα μικρό περιθώριο παιχνιδιού με το πίσω μέρος. Άλλωστε, το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, οι εμπρός τροχοί ακούνε άμεσα στις εντολές του τιμονιού, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και το πάτημα πολύ καλό. Από την άλλη, η άνεση μένει σε δεύτερη μοίρα. Αν είσαι φαν του σπορ χαρακτήρα, αυτό δεν σε πειράζει. Στην καθημερινή χρήση πάντως πιστεύουμε πως η MiΤo μπορεί να ζήσει χωρίς τις 17άρες ζάντες με τα φαρδιά ελαστικά 214/45 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Πιστεύουμε πως με τα στάνταρ 195/55 R16 θα μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στους ελληνικούς δρόμους.

Alfa_Romeo_MiTo_1.3_JTDM-2_TEST_2013

συμπέρασμα

Μπορεί να έχουμε συνδέσει τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα με την οικονομία, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως οι οδηγοί τους θα πρέπει να συμβιβαστούν σε εμφάνιση, χαρακτήρα ή οδηγική αίσθηση. Η MiTo είναι απόδειξη πως ένα diesel δεν είναι απαραίτητα ένα βαρετό κουτάκι που καίει λίγο καύσιμο. Έχει γνήσιο μιλανέζικο DNA σε εμφάνιση και στην οδήγηση, προσθέτοντας σε αυτά την οικονομία και την ευχρηστία στην καθημερινότητα.

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...