Renault Twingo 1.2 16V

Το καθιερωμένο lifting βρίσκει το Twingo περισσότερο casual από το μοντέλο που αντικαθιστά.

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή107 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
με μια ματιά

Αισθητική ανανέωση στην πενταετία, με το νέο να δέχεται την ένεση νεανικότητας που του έλειπε.

γλυκά
  • Νεανική σχεδίαση
  • Εσωτερικό
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Ελαφρύ τιμόνι
  • Αποκλειστικά τρίθυρο
  • ESP προαιρετικά

Το πρώτο Twingo ήταν σταθμός για την Renault στον κόσμο των μικρών αυτοκινήτων πόλης. Σε ένα αμάξωμα λίγο πάνω από 3,4 μέτρα χώρεσε τόση επαναστατικότητα σε προσφερόμενους χώρους που έπρεπε να μπεις μέσα για να το πιστέψεις. Παράλληλα το χαριτωμένο μουτράκι με το χαμόγελο και τα εξώφθαλμα φώτα δημιουργούσαν μια κομψά διαχρονική λεπτομέρεια που αγαπήθηκε για παραπάνω από 15 χρόνια κάτι που επιβεβαιώνουν τα 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις του. Την μακροβιότερη 1η γενιά διαδέχθηκε η  2η  το 2007 εφαρμόζοντας λιγότερη επανάσταση αλλά περισσότερη λογική. Το χαρούμενο πρόσωπο απέκτησε πιο τεχνοκρατική έκφραση, το αμάξωμα πλησίασε την γειτονιά των supermini κερδίζοντας καμιά 20ριά πόντους μήκους, κέρδισε βέβαια επιπλέον σε χώρους στιβαρότητα και ποιότητα και γενικά ακολούθησε το πνεύμα της εξέλιξης. Στην πενταετία όμως δεν βλάπτει και ένα αισθητικό φρεσκάρισμα…

 

Σταθερή αξία

Με τις απόψεις να διίστανται για την αισθητική εξωτερική εικόνα του νέου Twingo, το αποτέλεσμα είναι ομολογουμένως φρέσκο και καλύτερο από κοντά απ’ότι στις φωτογραφίες. Διατηρώντας το σχεδιαστικό σκαρίφημα αλώβητο, το αρμόδιο τμήμα της εταιρείας έπρεπε να πρωτοτυπήσει με σκοπό να φέρει το Twingo στα νερά του. Το σοβαρότερο κουστούμι που φορούσε τα τελευταία 5 χρόνια ξεθύμανε το νεανικό, αισιόδοξο και επαναστατικό πνεύμα ώστε το μικρό Renault, αν και σαφώς ανώτερο αυτοκίνητο από το πρωτότοκο, έπασχε σε βαθμό δημοφιλίας. Με αυτό το σκεπτικό το σχεδιαστικό τμήμα εστιάστηκε στην εικόνα και διαφοροποίησε την εμπρός και πίσω όψη του αυτοκινήτου. Τα νέα μικρότερα σε μέγεθος αλλά κομψά φωτιστικά σώματα πήραν θέση εμπρός και σε γειτονική θέση λίγο χαμηλότερα τοποθετήθηκαν οι προβολείς ομίχλης. Φυσικά καπό, προφυλακτήρας και μάσκα ακολούθησαν το ρεύμα των αλλαγών και το αποτέλεσμα είναι σίγουρα δυναμικότερο και αρκετά προχωρημένο σε σχέση με τον προκάτοχο. Λιγότερο εντυπωσιακές οι αλλαγές πίσω, εστιάστηκαν κυρίως στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα. Η μοντέρνα και νεανική εμφάνιση του δίνει επιπλέον πόντους στο γαλλικό μοντέλο. Παρά το γεγονός ότι είναι αυτοκίνητο ενός όγκου, φαίνεται μεγαλύτερο στο μάτι, χάρη στις καθαρές γραμμές του αμαξώματος και το μεγάλο ύψος του. Η καμπίνα έχει σύγχρονη σχεδίαση με το τριάκτινο τιμόνι, το στροφόμετρο ακριβώς από πίσω του και το ψηφιακό ταχύμετρο στο πάνω τμήμα της κονσόλας, να δίνουν ένα πιο σπορτίφ ύφος, χωρίς να συμβιβάζουν την εργονομία. Οι δίχρωμες επενδύσεις στο ταμπλό και τα καθίσματα με τις διαφορετικές ραφές από το χρώμα των υφασμάτων, αναβαθμίζουν την εικόνα, ενώ παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών η ποιότητα κυμαίνεται σε καλά επίπεδα. Ιδιαίτερη βάση σε ότι αφορά την χρηστικότητα του εσωτερικού χώρου, αφού υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα σε κάθε σημείο, από το ταμπλό, τα πλαϊνά και κάτω από τα καθίσματα, την στιγμή που οδηγός και συνοδηγός κάθονται αναπαυτικά στα καθίσματα, έχοντας πολύ καλή εξωτερική ορατότητα. Στις πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες επιβάτες ακόμα και αν το ανάστημά τους ξεπερνά το σύνηθες 1,80m, ανακαλύπτοντας αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Τα δύο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα (στην έκδοση Dynamic) μετακινούνται κατά μήκος ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αφαίρεσης τους, αυξάνοντας το όγκο του πορτμπαγκάζ από τα 165 στα 285 λίτρα όταν πάνε προς τα εμπρός τα καθίσματα και στα 951 όταν αφαιρεθούν. Στις πιο απλές εκδόσεις τα πίσω καθίσματα είναι σταθερά και ο χώρος αποσκευών είναι 230 λίτρα. Θετικές εντυπώσεις αφήνει και το επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων προσφέρει στην βασική Trend τέσσερις αερόσακους, ABS με Brake Assist, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές(τηλεχειριζόμενες), A/C, cruise control, ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και προβολείς ομίχλης. Για τα διαιρούμενα και ανεξάρτητα συρόμενα πίσω καθίσματα βέβαια πρέπει να επιλέξετε την Dynamic που δικαιολογεί την τιμή της χωρίς να ξεφεύγει από το ψυχολογικό όριο των € 10.000(με το όφελος της απόσυρσης) κερδίζοντας επιπλέον τα σπορ καθίσματα, τον υπολογιστή ταξιδίου, την υποδοχή για αναπαραγωγή MP3 και το Bluetooth. ESP, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή και στοιχεία εσωτερικής διακόσμησης ή αναβάθμισης ανήκουν στον προσιτό προαιρετικό εξοπλισμό και αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την εικόνα του μικρού Renault.

 

Πρόθυμο πνεύμα

Ως βασικό κινητήρα στην γκάμα συναντάμε τον ατμοσφαιρικό 1.2 16V με τους 75 ίππους στις 5.500 rpm και τα 107 Nm στις 4.250 rpm, που με 950 κιλά αμαξώματος δείχνει επαρκής για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι ότι αν έχεις περάσει από παλαιότερα Twingo με αυτό το μοτέρ βρίσκεις ότι το νέο έχει γαληνέψει την σπιρτάδα του και αυτό είναι λογικό από την στιγμή που τα εργοστάσια αναζητούν ταμπέλα Euro5 στους κινητήρες τους και το αμάξωμα διεκδικεί αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Στην περίπτωση του Twingo οι σχέσεις στο σωστό σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο έχουν απλώσει και νιώθεις την ανάγκη να ανεβάσεις τις στροφές για να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του κινητήρα. Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 12.3’’ και η τελική ταχύτητα των 170 km/h έρχεται να συμπληρώσει τις επιδόσεις που δεν βρίσκονται πλέον στην κορυφή μιας ακμάζουσας κλάσης, όμως δεν αισθάνεται και μειονεκτικά απέναντι στον ανταγωνισμό. Τουλάχιστον τώρα η τραχιά λειτουργία του κινητήρα έχει φιλτραριστεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και το ταξίδι με το κοντέρ στα 140-150 km/h γίνεται πολύ ποιο ήσυχα από το παρελθόν. Τα 4,5 lt/100km του μικτού εργοστασιακού κύκλου στην πράξη μεταφράζονται λίγο πάνω από τα 6 λίτρα χωρίς προσπάθεια, ενώ δουλεύοντας το μοτέρ ψηλά αναζητώντας τις επιδόσεις, μπορεί να δεις ακόμα και τρία λίτρα επιπλέον. Το Twingo παραμένει ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη, ξεκούραστο στην καθημερινή οδήγηση και ιδιαίτερα σταθερό στον ανοικτό δρόμο. Η ανάρτηση αν και προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών, συνδυάζει περίφημα την απορρόφηση των κακοτεχνιών με το επιμελές διάβασμα του δρόμου ώστε να παρέχει τις κατάλληλες πληροφορίες στον οδηγό του και να μην του κλονίζει την εμπιστοσύνη. Η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, οι αντιδράσεις είναι φιλικές και προοδευτικές και το πλαίσιο αντέχει τα χιλιόμετρα αν επιλέξεις επιθετικό στιλ οδήγησης. Στην πίεση αντιδρά υποστροφικά χωρίς να πάρει έκταση, ενώ αν το ζητήσεις η ουρά θα βοηθήσει το οδηγικό παιχνίδι. Η πρόσφυση και το κράτημα είναι σύμμαχος για όμορφες οδηγικές στιγμές, οι κλίσεις υπαρκτές αλλά δεν επηρεάζουν την ισορροπία, τα φρένα αν και λιγότερο προοδευτικά αποδίδουν αποτελεσματικά τον σκοπό τους και μόνο η αίσθηση από την υπερβολική υποβοήθηση του τιμονιού, θυμίζει τον αστικό προσανατολισμό του μοντέλου της Renault. Τελικά το Twingo παραμένει ένας καλός λόγος για να απολαμβάνεις τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας.

συμπέρασμα
Το επαναστατικά νεανικό προφίλ του Twingo, έτσι όπως καθιερώθηκε είχε διαγραφεί στην έναρξη της καριέρας του στην 2η γενιά και η αισθητική ανανέωση ισορρόπησε ελαφρώς την κατάσταση. Το νέο Twingo πήρε βιταμίνες νεανικότητας ώστε να δέσει με το υπόλοιπο αξιόλογο σύνολο και να παραμένει υπολογίσιμη αξία στον χώρο των μικρών αυτοκινήτων πόλης, όντας δελεαστικό και σε τιμή αγοράς. Η υποδειγματική οδική συμπεριφορά του και η στιβαρότητα του, κάνει τον βασικό κινητήρα να δείχνει οριακός, παραμένει όμως οικονομικός και πρόθυμος ακόμα και στο ταξίδι, ενώ σε πρακτικότητα και ευρυχωρία παραδίδει σεμινάρια. Το μόνο σημείο υστέρησης απέναντι στον ανταγωνισμό είναι η παραδοσιακά και αποκλειστικά τρίθυρη έκδοση.
VIDEOS

New Renault Twingo

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...