Daihatsu Charade 1.3

Η 5η γενιά Charade κυκλοφόρησε στους δρόμους και προσφέρεται υπό την αιγίδα της Toyota

  • -
  • -
με μια ματιά

Ένα Yaris συναρμολογημένο στην Ιαπωνία με τα διακριτικά της Daihatsu.

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Ευελιξία
  • Φιλικότητα
  • Ισορροπημένη συμπεριφορά
  • Εργονομία
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Στάνταρ ESP
ξυνά
  • Τιμή

Γνώριμο στους παλιούς για την φήμη «δυναμίτης του λίτρου», όπου με τούρμπο και περίπου 105 ίππους έχτιζε το βιογραφικό του στις νεανικές ηλικίες. Αυτό το 3ης γενιάς Charade(GTti) στην δύση της δεκαετίας του ’80 και στην αυγή αυτής του ’90, ήταν και το πιο ξέφρενο και πετυχημένο της ιστορίας. Τόσο οι δύο πρώτες νωρίτερα όσο και η επόμενη (που χάθηκαν τα ίχνη της στην αρχή της νέας χιλιετίας), άφησαν μικρότερο αποτύπωμα στην ιστορία της κατηγορίας του, ενώ η 5η γενιά που μόλις προέκυψε κρατάει έναν καλό λόγο στα χέρια της για μια πετυχημένη πορεία.

 

Απόσπαση στην Daihatsu

Με δεδομένη την συνεργασία των δυο ιαπωνικών εταιρειών και ακολουθώντας πιστά την συνταγή του απερχόμενου Yaris, η Daihatsu κέρδισε ένα αποδεδειγμένα πετυχημένο τρόπο για να δραστηριοποιηθεί στην κατηγορία. Το νέο Charade ακολουθεί κατ’εικόνα και ομοίωσιν το δεύτερης γενιάς Yaris και ουσιαστικά οι μοναδικές διαφορές αφορούν τα λογότυπα της εταιρείας. Το 3,8 μέτρων αμάξωμα διατηρεί την χαριτωμένη σχεδιαστική φόρμα απαράμιλλη και πλέον το Charade κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και όχι σε ευρωπαϊκό εργοστάσιο που κατασκευαζόταν το alter ego του. Ακόμα και αν θεωρηθεί ότι δεν ακολουθεί την σύγχρονη τάση των τετράμετρων supermini, πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που έχει αποσπάσει θετικές κριτικές στο πρόσφατο παρελθόν για το σύνολο των χαρακτηριστικών του. Ακολουθεί τις σύγχρονες περιβαλλοντικές νόρμες, αλλά και αυτές που αφορούν την ασφάλεια με βάση τα 125 gr/km για τις τιμές CO2, αλλά και τα πέντε αστέρια για τις δοκιμές του EuroNcap, ενώ ενσωματώνει τεχνολογία που προάγει την απόδοση σε συνδυασμό με κατανάλωση. Όπως γίνεται κατανοητό χρησιμοποιεί το γνωστό ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,33 λίτρων τεχνολογίας Dual VVT-i, που αποδίδει 99 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 133 Nm ροπής στις 3.800 σ.α.λ. κάτι που, σε συνδυασμό με το μακρύ στις τελευταίες σχέσεις του αλλά σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο, προσφέρει περίφημες επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.040 κιλών. Για του λόγου το αληθές το Charade επιταχύνει έως τα 100 km/h σε 11,7’’, ενώ αναπτύσσει εύκολα την τελική του ταχύτητα των 175 km/h. Αν και προορισμός του είναι η πόλη, μπορεί να ταξιδεύει ευχάριστα, ήσυχα και οικονομικά με ενδείξεις των 140-150 km/h χωρίς να εκτοξεύει την κατανάλωσή του, αποδεικνύοντας τον οικονομικό του χαρακτήρα. Η μέση τιμή δοκιμής μόλις που ξεπέρασε τα 8 λίτρα, και πρέπει κυριολεκτικά να βγάλεις το μαστίγιο για να φτάσεις το δεκάρικο, κάτι που ουσιαστικά δεν χρειάζεται. Η συνετή οδήγηση θα κατεβάσει την καθημερινή κατανάλωση κοντά στα 7 λίτρα χωρίς να νιώθει ο οδηγός του ότι σέρνεται ή ότι η τιμή αυτή είναι προϊόν υπερπροσπάθειας. Άλλωστε η ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα, διαθέτει πλήρες ρεπερτόριο(γραμμικότητα, ελαστικότητα, ευστροφία), όμως δεν αναζητά τα κόκκινα για να προσφέρει το αποδοτικό του φάσμα.

 

 

Πραγματικός φίλος

Εισβάλλοντας στο εσωτερικό, η εικόνα Yaris δημιουργεί τον ιδανικό φίλο της καθημερινότητας σε επίπεδο σχεδιαστικής πρακτικότητας και εκμετάλλευσης χώρων. Σε συνδυασμό με την υποδειγματική εργονομία αλλά και με τις άφθονες θήκες για μικροπράγματα, η καμπίνα του Charade κερδίζει οδηγό και επιβάτες που ελάχιστες υποχωρήσεις θα κάνουν σε επίπεδο χώρων. Τέσσερις ενήλικες, υπό προϋποθέσεις και πέντε, θα βολευτούν με ευκολία στα αναπαυτικά καθίσματα, ενώ το συρόμενο πίσω έδρανο θα δημιουργήσει τον επιπλέον χώρο για τα πόδια τον επιβατών κλέβοντας λίγο από τον επαρκή χώρο για τις αποσκευές. Με χωρητικότητα 272 λίτρων που αυξάνεται στα 738 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, το Charade προσφέρει λειτουργικές λύσεις και πρακτικότητα ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η θέση οδήγησης κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας όντας αμφιθεατρική και άνετη και σίγουρα όχι πολεμική και σπορ, όμως συμβάλει θετικά στον σωστό έλεγχο και στην διάρκεια παραμονής για ώρες πίσω από το τιμόνι του Charade. Η τριγύρω ορατότητα είναι αξιόλογη για να μην δημιουργεί νεκρές γωνίες, αλλά και κλειστοφοβικές γκρίνιες στο επιβατικό κοινό, ενώ το επίπεδο του εξοπλισμού στην μια και μοναδική του έκδοση, περιλαμβάνει πλήρες πακέτο ασφαλείας(αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων, Traction Control και ESP) και καλό ανέσεων(τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέφτες, A/C, ραδιοCd με χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα υποδοχής MP3, καθώς και υπολογιστή ταξιδίου), με μοναδικό φάουλ τις μανιβέλες για τα πίσω παράθυρα και λιγότερο τις ζάντες αλουμινίου. Σε μια τιμή που αγγίζει τους δυνατούς παίχτες της κατηγορίας, θα περίμενε κανείς να μην απουσιάζουν οι προαναφερθέντες ελλείψεις. Στον δρόμο το Charade ακολουθεί τα πατήματα του Yaris, εμφανίζοντας μια ισορροπία στην συμπεριφορά του. Οι μικρές του διαστάσεις (μήκος 3.785 mm, πλάτος 1695 mm, ύψος 1530 mm), το καθιστούν ιδανικό στις αστικές μετακινήσεις, εκεί όπου απαιτείται σπιρτάδα και ευελιξία στους στενούς δρόμους και ευκολία στο παρκάρισμα. Η οδική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη και δεν πρόκειται να φέρει τον οδηγό προ εκπλήξεων, με την ανάρτηση να φιλτράρει απροβλημάτιστα τις ανωμαλίες και να μην δίνει έκταση στις κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι ακολουθεί τις εντολές χωρίς να ξεχωρίζει σε αίσθηση, κάτι που φαίνεται περισσότερο στον ανοικτό δρόμο και σε υψηλές ταχύτητες. Φυσικά δεν έχει σπορ ανησυχίες όμως οι τάσεις αποσταθεροποίησης δεν έρχονται απότομα για να τρομάξουν τον οδηγό, ενώ η σωστή παρεμβατικότητα του ESP φροντίζει για ένα ασφαλές και αποτελεσματικά σβέλτο ρυθμό όταν του το ζητήσει ο βιαστικός που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Σημασία όμως έχει ότι το Charade μπορεί να μην διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην μαρκίζα της μοδάτης επικαιρότητας, όμως θα παραμείνει για καιρό ο χαριτωμένος, υπάκουος, βολικός και πρακτικός φίλος της καθημερινότητας, με όπλο του την ιαπωνική πιστότητα ως εχέγγυο απροβλημάτιστης χρήσης.

 

συμπέρασμα

Με το Charade η Daihatsu αποκτά έναν ακόμα εκπρόσωπο στην κατηγορία των supermini, χωρίς ωστόσο να αποκτά κάτι από το σύγχρονο παρακλάδι της κλάσης με έμφαση σε ευρυχωρία ή περιπέτεια. Αντιθέτως το Charade αποτελεί μετενσάρκωση του απερχόμενου Yaris, κάτι που από μόνο του προσφέρει ένα μαξιλάρι σιγουριάς για την Daihatsu χάρις την επιτυχημένη εικόνα, ουσία και ύπαρξή του. Μπορεί να μην διαθέτει την λάμψη των επίκαιρων ανταγωνιστών, να τοποθετείται τιμολογιακά ψηλά για να θεωρηθεί ευκαιρία, όμως είναι βέβαιο ότι θα παραμείνει ο καλύτερος φίλος της καθημερινότητας, όπως άλλωστε έχει αποδείξει ο μέχρι τώρα πρότερος βίος.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...