ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Swift 1.0 Turbo

Ο ευχάριστος οδηγικός χαρακτήρας του νέου Swift απογειώνεται στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη Boosterjet των 112 ίππων

  • - views
  • - comments
Ισχύς112 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 5η γενιά του ιαπωνικού σουπερμίνι είναι διαθέσιμη με 5θυρο αμάξωμα, κινητήρες βενζίνης 1.0 Turbo και 1.2 που συνδυάζονται και με ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, CVT ή 6άρι αυτόματο και σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες ALLGRIP εκδόσεις.

Η τρίτη γενιά του Swift βαδίζει στα χνάρια των δύο προηγούμενων, προσφέροντας νεανικό στιλ με έμφαση στην οικονομία και στην οδηγική απόλαυση, κάτι που διαπιστώσαμε στη δοκιμή της υβριδικής έκδοσης 1.2 Dualjet SHVS. Ο ευχάριστος οδηγικός χαρακτήρας του ιαπωνικού σουπερμίνι ωστόσο απογειώνεται στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη κινητήρα Boosterjet της Suzuki. Ο 3κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 112 ίππους στις 5.500 rpm και 170 Nm ροπής στις 2.000 rpm, είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά και διακρίνεται για την ποιοτική λειτουργία του και τη διάθεσή του για στροφάρισμα. Τραβάει με προθυμία από τις 1.800 rpm και ανεβάζει ρυθμό γραμμικά και με δύναμη, δίνοντάς σου την αίσθηση πως το Swift 1.0 Turbo είναι πολύ ταχύτερο από αυτό που σε προϊδεάζουν τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει η Suzuki: 0-100 km/h σε 10,6 sec και τελική ταχύτητα 195 km/h.

Και αυτό χωρίς να θυσιάζει την οικονομία καυσίμου. Για μια ακόμη φορά, οι Ιάπωνες καταφέρνουν να μας εντυπωσιάσουν συνδυάζοντας επιδόσεις με οικονομία καυσίμου εκμεταλλευόμενοι τα οφέλη του χαμηλού βάρους και της τεχνολογίας Boosterjet. Είναι ενδεικτικό πως ακόμη και σε πιεσμένη οδήγηση, η ένδειξη στο trip computer κυμάνθηκε στα 7,0 lt/100 km, ενώ με πιο χαλαρό ρυθμό η κατανάλωση έπεσε εύκολα στα 5,5, με μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 6,0 lt/100 km, μια εξαιρετική επίδοση που δεν απέχει πολύ από τα 4,6 που ανακοινώνει η Suzuki.

Αναμφίβολα ο δυνατός 1.000άρης τούρμπο κινητήρας και το καλό σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο σε προδιαθέτουν να πιέσεις σε κάθε είδους διαδρομή. Κι εκεί έρχεται το καλοστημένο πλαίσιο να συμβάλλει στην ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και έχει σφικτή ρύθμιση, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και προσθέτοντας ακρίβεια και αποτελεσματικότητα στη συμπεριφορά του ιαπωνικού σουπερμίνι. Στις στροφές το εμπρός μέρος ακούει άμεσα τις εντολές που δίνεις με το καλό σε βάρος τιμόνι και ο πίσω άξονας ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράσσεις, εμπνέοντας σου εμπιστοσύνη να πιέσεις περισσότερο. Στον τομέα της άνεσης η ανάρτηση δεν κουράζει, αν και οι μεγάλες ανωμαλίες και λακκούβες δεν είναι το φόρτε της, όχι τόσο σε απορροφητικότητα όσο σε λειτουργία.

Στα της καμπίνας, η εικόνα δεν αλλάζει πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Πίσω από το όμορφο τιμόνι με το ίσιο κάτω μέρος κυριαρχούν τα δύο όμορφα κυκλικά όργανα, ενώ στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής 7’’ του εύχρηστου infotainment που φροντίζει για την πληροφόρηση, τον έλεγχο του ηχοσυστήματος και τη συνδεσιμότητα με smartphones. Τα υλικά είναι παντού σκληρά αλλά έχουν σωστή συναρμογή, ενώ οι έγχρωμες φάσες στο ταμπλό και τις πόρτες κάνουν πιο ευχάριστο τον διάκοσμο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χαμηλό βάρος
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Θόρυβος ανάρτησης σε μεγάλες ανωμαλίες
  • Τιμόνι ρυθμιζόμενο μόνο σε ύψος

Στα θετικά και η βολική και άνετη θέση οδήγησης, με εξαίρεση το τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε απόσταση.

Χωροταξικά, το Swift δεν είναι από τα πιο ευρύχωρα σουπερμίνι (άλλωστε υπάρχει και το Baleno), ωστόσο στενάχωρο δεν το λες. Οι χώροι του θα βολέψουν με άνεση δύο ενήλικες και συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο είναι μεγαλύτεροι χάρη στο μακρύτερο κατά 20 mm μεταξόνιο, παρά το 10 mm κοντύτερο εξωτερικό μήκος (3.840 mm έναντι 3.850 mm)! Ωφελημένος είναι τόσο ο χώρος για τα γόνατα στις πίσω θέσεις, όσο και αυτός των αποσκευών που αυξήθηκε κατά 54 ολόκληρα λίτρα φτάνοντας τα 264 lt, εξαλείφοντας έτσι το σημαντικότερο μειονέκτημα του προηγούμενου Swift. Στα συν υπολογίστε ακόμη τις αρκετές θήκες που θα βολέψουν τα καθημερινά σας μικροαντικείμενα.

συμπέρασμα

Το Suzuki Swift με τον 1.000άρη turbo των 112 ίππων είναι ευκολοδήγητο στην καθημερινότητα και απολαυστικό στη γρήγορη οδήγηση, με υψηλές επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Κι εκτός από νεανικό, σπιρτόζικο, προσιτό και οικονομικό, απέκτησε ικανοποιητικούς χώρους για να πείσει τον απαιτητικό υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας.


ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ, Γ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

  • Suzuki Swift 2017 trailer
    CATEGORYSuzuki Swift 2017 trailer
  • GOCAR TEST - Suzuki Swift 1.2 SHVS
    CATEGORYGOCAR TEST - Suzuki Swift 1.2 SHVS
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ