ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Swift 1.2 Dualjet SHVS

Supermini με σωστό μέγεθος, ελαφρύ και τεχνολογικά άρτιο. Το δραστήριο Suzuki Swift επιστρέφει δυναμικά

  • - views
  • - comments
Ισχύς90 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO290 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Swift στα καλύτερά του! Με πλήρες τεχνολογικό ρεπερτόριο, κομψό δυναμισμό και παραδοσιακά δραστήριο οδηγικά, συνδυαζόμενο με επιδόσεις και οικονομία.


Το περιτύλιγμα προσελκύει και το νεότερο Suzuki Swift διαθέτει αρκετή λάμψη για να σε κερδίσει με την πρώτη ματιά, διατηρώντας βέβαια τη σύνδεση με το πρόσφατο παρελθόν του. Η σύνδεση αυτή όμως είναι αποκλειστικά οπτική και εν ολίγοις η κεντρική ιδέα σχεδιασμού θυμίζει το Swift στην πρόσφατη ιστορία του. Πρακτικά όμως το νέο supermini της Suzuki είναι αναγεννημένο από τις στάχτες του.

Βγάλτε μια κόλλα χαρτί…

Προσφιλής έκφραση καθηγητών προς τους μαθητές αλλά και ιδανική για να περιγράψει την εκ βάθρων εξέλιξή του. Μπορεί να διατηρεί το αναγνωρίσιμο στιλ του, αλλά έχει νέα δεδομένα κάτω από το σχεδιαστικό κέλυφος. Πριν όμως γνωριστούμε με τα ενδότερα του εσωτερικού του κόσμου, αξίζει μια αναφορά στη δυναμική έμπνευση των σχεδιαστών. Με την αιωρούμενη οροφή, τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα και το φαρδύτερο κατά 40 mm αμάξωμα που συνοδεύεται από κοντύτερο κατά 10 mm μήκος, το Swift απέκτησε τολμηρή και μοντέρνα εικόνα με δυναμικό σεξαπίλ.

Δεν παρασύρεται στην τάση που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μακραίνουν αλλά κοιτά να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του και εδώ «μιλάει» η νέα στιβαρότερη και ελαφρύτερη πλατφόρμα HEARTECT που καταφέρνει να μειώσει το βάρος, έως και 120 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο Swift. Στα 840 κιλά κάνει πρωταθλητισμό και συμβάλει ταυτόχρονα στις επιδόσεις στα δυναμικά χαρακτηριστικά και στην οικονομία. Φυσικά το κατά 20 mm μακρύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο εσωτερικό πλάτος συμβάλουν και χωροταξικά στην ανάσταση του Swift ένας τομέας που ανέκαθεν πονούσε. Μεγάλος κερδισμένος και ο χώρος αποσκευών που κέρδισε 54 λίτρα, φτάνοντας τα 265 lt στο σύνολο.

Οι μοντέρνες γραμμές σχεδιασμού συνεχίζονται και στα ενδότερα. Χωροταξικές ανάσες, ποιοτικότερη και σαφώς εκσυγχρονισμένη εικόνα και πληρέστατος εξοπλισμός σε κάθε επίπεδο. Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι ο οδηγός πληροφορείται από δύο κομψά αναλογικά κυκλικά όργανα με μια ευμεγέθη οθόνη ενδείξεων ανάμεσά τους. Στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής 7’’ του εύχρηστου infotainment φροντίζει για την πληροφόρηση, τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα με smartphones.

Τα υλικά είναι παντού σκληρά αλλά έχουν σωστή συναρμογή, ενώ οι έγχρωμες φάσες στο ταμπλό και τις πόρτες κάνουν πιο ευχάριστο τον διάκοσμο. Στα συν υπολογίστε ακόμη τις αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και τα άνετα καθίσματα με τη σωστή πλευρική στήριξη. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής το ενεργό cruise control, η προειδοποίηση για ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα κίνησης, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support, και οι αυτόματοι προβολείς είναι μερικά μόνο από τα υπόλοιπα συστήματα του νέου Swift, τα οποία πλαισιώνονται από 6 αερόσακους και βελτιωμένο έλεγχο της ευστάθειας από το ESP.

Σπιρτόζο

Κάτω από το καπό φωλιάζει ο 1.2 Dualjet που συνοδεία με το ήπιο υβριδικό 12βολτο σύστημα, αναλαμβάνει να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους. Το SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki) ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνδράμει το έργο του κινητήρα στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG (που λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.

Μπορεί οι 90 ίπποι και τα 120 Nm ροπής να μην είναι εντυπωσιακές τιμές σήμερα, όμως μιλάμε για ένα ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο μοτέρ με σύγχρονη δομή που στροφάρει με διάθεση και σερβίρει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. Σύμμαχός του ένα σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο και βέβαια το ελαφρύ αμάξωμα. Τα 11,9’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 180 km/h τελικής ταχύτητας είναι νούμερα εφικτά και το Swift δεν διστάζει να επιβεβαιώσει εύκολα και με την πρώτη ευκαιρία. Παρόμοια θετική εντύπωση αφήνει και η κατανάλωση που στην πράξη κυμαίνεται ανάμεσα στα 5,5 με 6,5 lt/100 km σε φυσιολογική οδήγηση και σπάνια θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα, ακόμα και με βαρύ πόδι.

Στο δρόμο κινείται με δραστήρια διάθεση και φροντίζει για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού από τιμόνι και ανάρτηση. Μπορεί η τελευταία να ακούγεται και να αντιδρά ζωηρά στις ανωμαλίες, όμως δεν προκαλεί σύγχυση στους τροχούς που παραμένουν συνεπείς στην ανάγνωση του οδοστρώματος. Η συμμετοχική κίνηση της ουράς θα φέρει το χαμόγελο σε όσους ψάχνουν το κάτι παραπάνω οδηγικά και η αποτελεσματική ευελιξία θα διευκολύνει την απόδοση είτε οδηγείς σε δρόμο με στροφές είτε σε αστικό τοπίο. Οι αυξήσεις σε μεταξόνιο και μετατρόχια ωφελούν το Swift τόσο στην ευθύβολη πραγματικότητα που διαθέτει όσο και στα υψηλά περιθώρια κρατήματος και πρόσφυσης μέσα στο τόξο της στροφής, ενώ παράλληλα τα φρένα δείχνουν ακούραστα και εύστοχα στην αποστολή τους.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Βάρος
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Ήχος ανάρτησης

Το νέο Swift προσφέρει παραδοσιακά την ευχάριστη διάθεση στον οδηγό του συνδυασμένη με ζωηρή απόδοση και οικονομία και δεν έχει λόγους να αισθάνεται έξω από τα νερά του απέναντι στο τεχνολογικό καλάθι των ανταγωνιστών του. Τώρα συναντάς ποιοτικό και νοικοκυρεμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες και σαφώς πιο μελετημένη χωροταξία για να βγει επιτέλους ο συγκεκριμένος τομέας από τα μελανά σημεία του μοντέλου. Πλήρως αναβαθμισμένο σωστά ισορροπημένο και παραδοσιακά ζωηρό, μοντέρνο και προσαρμοστικό στις ανάγκες του αγοραστή της κατηγορίας, το μικρό Suzuki μεγαλώνει τις προσδοκίες του κοιτώντας ψηλά στην ιεραρχία της κατηγορίας. Κερασάκι στην γκάμα εκτός από τον τρικύλινδρο χιλιάρη Boosterjet των 112 ίππων είναι οι αυτόματες εκδόσεις με CVT, καθώς και αυτές με το σύστημα τετρακίνησης Allgrip της Suzuki.

συμπέρασμα

Με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS, φορτωμένο τεχνολογικό καλάθι και συνέπεια στην παράδοση που το θέλει αποδοτικό, οικονομικό και δραστήριο οδηγικά, το μοντέρνο αισθητικά και σχεδιαστικά Swift, ξαναγυρίζει με αξιώσεις στην πιάτσα των supermini. Πρωταγωνιστής το ελαφρύ στο σύνολο αμάξωμα που εξασφαλίζει η νέα πλατφόρμα, αλλά και η γενικότερη αναβάθμιση σε κάθε τομέα με έμφαση στην τεχνολογία. Η γκάμα είναι πλούσια και πλήρης, ενώ οι τιμές αποτελούν ένα ακόμα δέλεαρ για να αρχίσεις να σκέφτεσαι σοβαρά την υπόθεση Swift.  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

  • GOCAR TEST - Suzuki Swift 1.2 SHVS
    CATEGORYGOCAR TEST - Suzuki Swift 1.2 SHVS
  • Suzuki Swift 2017 trailer
    CATEGORYSuzuki Swift 2017 trailer
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine43

GOCAR magazine #43

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ