ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125 PS

Συχνά χρησιμοποιείται ο όρος “ολοκληρωμένο” στις δοκιμές νέων μοντέλων. Στο Kodiaq ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός ταιριάζει 100%!

  • - views
  • - comments
Ισχύς125 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2137 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Kodiaq δεν είναι μόνο το πρώτο μεσαίο SUV της Skoda, αλλά και το πρώτο 7-θέσιο μοντέλο της τσέχικης μάρκας. Διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις που συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο DSG κιβώτιο, καθώς και με 5-θέσιο ή 7-θέσιο εσωτερικό. 

Κι ενώ όλοι οι κατασκευαστές αυτή την περίοδο σπεύδουν να παρουσιάσουν το δικό τους κόμπακτ SUV, η Skoda πάει ανάποδα στο ρεύμα παρουσιάζοντας πρώτα ένα μεγαλύτερο. Το Kodiaq κάνει την αρχή για τη νέα εποχή SUV της μάρκας, πριν το μικρό Karoq που θα ακολουθήσει! Και παρότι το κάνει με το ιδιαίτερο μα και γνωστό πλέον ‘Simply Clever’ στυλ της Skoda, καταφέρνει να μας εκπλήξει θετικά. Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε το Kodiaq με μια μόνο φράση, αυτή θα ήταν ‘Υπερυψωμένο Superb’. Όχι, τα δύο μοντέλα δεν έχουν δομική συγγένεια, ταυτίζονται ωστόσο στο επίπεδο ανέσεων που προσφέρουν πλουσιοπάροχα σε οδηγό και επιβάτες.

SKODA Connect
Η εφαρμογή ŠKODA Connect περιλαμβάνει δύο κατηγορίες λειτουργιών ανάλογα με το ηχοσύστημα:
Infotainment Online: ενημέρωση χαρτών, τιμές καυσίμων στα πρατήρια (εφόσον είναι διαθέσιμες), πληροφορίες για θέσεις στάθμευσης (εφόσον είναι διαθέσιμες), online ειδήσεις, πληροφορίες για τον καιρό καθώς και σημεία ενδιαφέροντος (POI).
Care Connect: υπηρεσίες πρόληψης (τηλέφωνο ανάγκης, επικοινωνία με οδική βοήθεια ή εξυπηρέτηση πελατών και προγραμματισμός service), όπως και υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης (πληροφορίες οδήγησης, ενημέρωση περιοχής και ταχύτητας, κλείδωμα / ξεκλείδωμα από μακριά κλπ.)

Θα ξεκινήσουμε λίγο ανάποδα όμως: από την τιμή! Το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, με τον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει, κοστίζει 22.000 ευρώ! Πάμε πάλι: το εικονιζόμενο σύγχρονο SUV των 4,7 μέτρων με τους τεράστιους χώρους επιβατών και αποσκευών και με στάνταρ όλες τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες, infotainment με οθόνη αφής 8’’, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, αισθητήρες βροχής και φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ESC, 9 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς εμπρός & πίσω, οροφής και γονάτων οδηγού), συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος (Front Assist) και αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος (e-call) και ζάντες αλουμινίου 17’’, το παίρνεις με 22 χιλιάδες ευρώ!!

Εδώ θα μπορούσαμε να μην πούμε τίποτε άλλο και να κλείσουμε τη δοκιμή. Αλλά έχει και συνέχεια… Σχεδιαστικά, το SUV μπορεί να θυμίζει Skoda από μακριά, αλλά τραβά ένα δικό του, ομολογουμένως κομψό δρόμο που καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του αμαξώματος. Στην καμπίνα είναι όμως που κρύβεται όλη η ουσία του ‘Simply Clever’.

 

 

Από το κάθισμα του οδηγού η εικόνα που αντικρίζεις είναι γνώριμη μεν, σύγχρονη δε, αν και μάλλον σοβαρή σχεδιαστικά. Η ποιότητα είναι από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου, με μαλακά υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και τις εμπρός πόρτες και προσεγμένη συναρμογή συνολικά. Η εργονομία είναι σωστά μελετημένη, η ορατότητα καλή περιμετρικά, οι θήκες για μικροαντικείμενα πολλές, τα δύο ντουλαπάκια στην πλευρά του συνοδηγού πρακτικά και η θέση οδήγησης άνετη και με πολλές δυνατότητες ρύθμισης.

Καθισμένος στις πίσω θέσεις, δεν πιστεύεις πόσο πολύ χώρο έχεις διαθέσιμο για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι. Ακόμη και με το συρόμενο κάθισμα τέρμα εμπρός, άνετα βολεύεται ενήλικας με ύψος 1,75 m. Βέβαια, αυτός που θα κάτσει στη μέση έχει μεν αρκετό χώρο, αλλά θα κουραστεί από το σκληρό υλικό τόσο του εδράνου όσο και της πλάτης, η οποία κρύβει πάντως ένα πρακτικό ανακλινόμενο υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Το πίσω κάθισμα, εκτός από συρόμενο (κατά 180 mm) και διαιρούμενο (60/40), έχει και πλάτη που ρυθμίζεται σε κλίση. Και αν είστε πολύτεκνος, σημειώστε πως το Kodiaq διατίθεται προαιρετικά και με 7 θέσεις (με κόστος 800 ευρώ).

 

 

Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 650-835 λίτρα, ανάλογα τη θέση του συρόμενου καθίσματος, τιμή που αφενός είναι κορυφαία για την κατηγορία, αφετέρου εκτινάσσεται στα 2.065 με την αναδίπλωση του καθίσματος! Και αν αναδιπλώσεις και το κάθισμα του συνοδηγού, μπορείς να φορτώσεις μακριά αντικείμενα μήκους έως και 2,8 m. Το μεγάλο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, το χαμηλό κατώφλι, η παροχή 12V, οι ιμάντες και οι γάντζοι πρόσδεσης δίνουν επιπλέον πόντους στην πρακτικότητα του Kodiaq. Άξιες αναφοράς είναι και οι δύο ομπρέλες που υπάρχουν κρυμμένες στις εμπρός πόρτες. Σε αυτά προσθέστε ακόμη τα διακριτικά πλαστικά που αναπτύσσονται αυτόματα με το άνοιγμα των θυρών, προστατεύοντάς τες από μικροχτυπήματα και επαφές με διπλανά παρκαρισμένα οχήματα ή σε τοίχους. Μπροστά σε όλα τα παραπάνω, το γεγονός πως η πίσω πλάτη όταν αναδιπλωθεί δημιουργεί σκαλοπάτι με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, περνάει στα ψιλά.

 

 

γλυκά
  • Τιμή
  • Ευρυχωρία / πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Άνεση – ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σχεδίαση
ξινά
  • Ελκτική πρόσφυση με φορτίο

Πως όμως συμπεριφέρεται ένα SUV 4,7 μέτρων και 1,5 τόνου στο δρόμο; Θα περίμενε κανείς πως ο 1.400άρης TSI των 125 ίππων θα τα έβρισκε δύσκολα. Και η αλήθεια είναι πως δεν έχει εύκολο έργο, ωστόσο η ροπή των 200 Nm βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ διακρίνεται για την ποιοτική λειτουργία του και την προθυμία που δείχνει στο διάστημα 1.800 μέχρι 4.500 rpm. Αν πιέσεις αποφασιστικά το γκάζι η επιτάχυνση έρχεται με νεύρο, ενώ και η διατήρηση υψηλής ταχύτητας ταξιδιού είναι εύκολη υπόθεση. Τα 10,5 sec για το 0-100 km/h και τα 190 km/h τελικής ταχύτητας που ανακοινώνει η Skoda είναι τιμές που αγγίζουν την πραγματικότητα και κρίνονται πολύ καλές για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Ειδικά αν αντιπαραθέσεις τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου. Μπορεί τα 6,1 lt/100 km που δίνει η Skoda ως μέσο όρο να μην επιτυγχάνονται εύκολα, ωστόσο τα 8,5 lt/100 km που είδαμε ως μέση κατανάλωση στη δοκιμή μας, είναι μια άκρως ανταγωνιστική τιμή.

Οδηγικά, αυτό που ξεχωρίζει είναι η ποιότητα κύλισης. Το Kodiaq είναι εξαιρετικά άνετο και ήσυχο χάρη και στην πολύ καλή ηχομόνωση, κάνοντας κάθε διαδρομή ξεκούραστη και αγχολυτική. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω) απορροφά τα πάντα, ενώ την ίδια στιγμή δεν επιτρέπει στο βαρύ και μεγάλο αμάξωμα να πλέει σε συνεχείς ανωμαλίες ή να γέρνει πολύ στις στροφές.

 

 

Γενικά απολαμβάνεις να ταξιδεύεις με το SUV της Skoda χάρη στην αίσθηση ασφάλειας και στιβαρότητας που σου δίνει, ενώ κινείσαι ευχάριστα και στην πόλη. Μόνο στις γρήγορες εκκινήσεις ή σε ανηφορικές διαδρομές με συνεχείς στροφές θα νιώσεις πως οι εμπρός κινητήριοι τροχοί είναι κάπως… υπερδραστήριοι, ειδικά με φορτίο, σπινάροντας σχετικά εύκολα. Ακόμη κι εκεί όμως, το ESC με τη λειτουργία προσομοίωσης μπλοκέ διαφορικού περιορίζει την υποστροφή και βοηθά στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Στα θετικά συγκαταλέγονται το τιμόνι που έχει σωστό βάρος και ακρίβεια, η αίσθηση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και η αποτελεσματικότητα των φρένων.

Αν και δεν απευθύνεται σε όσους αρέσκονται σε off road εξορμήσεις, το προσθιοκίνητο Kodiaq δεν λέει όχι σε βατές χωμάτινες διαδρομές – άλλωστε η γκάμα περιλαμβάνει τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης 1.4 TSI και diesel 2.0 TDI. Με 187 mm απόσταση από το έδαφος δεν θα βρει εύκολα κάτω, ενώ η ανάρτηση προσφέρει άριστη άνεση και εκτός δρόμου. Επίσης αξιοσημείωτα είναι τα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στις πόρτες που τις καλύπτουν μέχρι κάτω κι έτσι δεν λερώνεσαι από τα μασπιέ στο μπες-βγες μετά από μια λασπωμένη διαδρομή. Άλλη μια μικρή λεπτομέρεια της φιλοσοφίασ ‘Simply Clever’ που συναντά κανείς σε κάθε μοντέλο της Skoda.

συμπέρασμα

Αν το ζητούμενο είναι ένα SUV με τεράστιους χώρους, τότε το Kodiaq 1.4 TSI 125 PS δεν έχει αντίπαλο σε αυτή την κατηγορία τιμής! Πραγματικά από τις περιπτώσεις που ο χαρακτηρισμός ‘ολοκληρωμένο’ ταιριάζει απόλυτα, μιας και το τσέχικο SUV συνδυάζει την πρακτικότητα με εξαιρετική άνεση, ασφάλεια, ποιότητα και εξοπλισμό. Το επιλέγεις με τη λογική, αλλά στην πορεία δένεσαι με αυτό καθώς απολαμβάνεις να ζεις μαζί του.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

  • SKODA KODIAQ driving teaser
    CATEGORYSKODA KODIAQ driving teaser
  • SKODA KODIAQ New connectivity
    CATEGORYSKODA KODIAQ New connectivity
  • SKODA KODIAQ Studio Footage
    CATEGORYSKODA KODIAQ Studio Footage
  • SKODA KODIAQ Driving Trailer
    CATEGORYSKODA KODIAQ Driving Trailer
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine44

GOCAR magazine #44

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ