ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 4x4

Επιτέλους η Suzuki γίνεται «chic» και δοκιμάζει με επιτυχία τη «fun» πλευρά της αυτοκίνησης. Το νέο Ignis δεν είναι μόνο ένα αξιόλογο και έξυπνο μεταφορικό μέσο, διαθέτει και παρουσία άξια να προξενήσει συναισθήματα αγάπης!

  • - views
  • - comments
Ισχύς90 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η εξέλιξη του γνωστού μικρού οχήματος ελευθέρου χρόνου της Suzuki αποκτά εμφάνιση και άποψη, χωρίς να αγνοεί την ουσία. Με κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, όπως το «δικό μας» πάει παντού, έχοντας ως σύμμαχο ένα μικρό αλλά πρόθυμο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λίτρων.


Η ίδια η Suzuki το περιγράφει σαν Ultra Compact SUV, αλλά αυτό είναι μόνο μια περιγραφή, γιατί το νέο Ignis είναι κάτι πολύ περισσότερα. Ναι, είναι μικρό στα 3,700 μ. (πιο μικρό από το προηγούμενο που έφτανε τα 3,770 μ. κατεβαίνοντας στη διάσταση του Fiat Panda), αλλά τώρα είναι η σχεδίαση που σε κερδίζει και όχι μόνο η πρακτικότητα της παλαιότερης πρότασης. Ας αρχίσουμε λοιπόν από αυτό, το πιο σημαντικό, από την σχεδίαση έκπληξη.

Σχεδίαση έκπληξη

Χάρη στη νέα του εμφάνιση το Ignis οριοθετεί μια νέα κατηγορία αγοραστών στην οποία και απευθύνεται. Πλέον δεν είναι το πρακτικό μεν, αλλά αδιάφορο δε μεταφορικό μέσο κατοίκων δύσκολων περιοχών, αλλά κάνει ένα επικοινωνιακό statement με έμφαση στην «εικόνα», όπως μέχρι τώρα ήξεραν μόνο οι Ιταλοί να την εκμεταλλεύονται με επιτυχία. Οι κυρίες πλέον των… Άλπεων δεν θα φοβούνται ούτε τα χιόνια, αλλά ούτε και το fashion control! Το τοπικό supermarket θα είναι και μια επίδειξη αισθητικής νεανικότητας, πέρα από την έμφαση στη γνωστή πρακτικότητα. Και η νεανικότητα της σχεδίασης είναι αυτό που σε κερδίζει με τη πρώτη ματιά. Είναι οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών, είναι οι μεγάλοι τροχοί, είναι τέλος και το πρωτότυπο εσωτερικό. Είναι οι σχεδιαστικές του λεπτομέρειες που το ξεχωρίζουν και το κάνουν φρέσκο στο μάτι.

 

γλυκά

Εμφάνιση

Κινητήρας

Ευχάριστος χαρακτήρας

Ευελιξία

ξινά

Κατανάλωση

Το νέο Ignis, το οποίο διατίθεται μόνο σε πεντάθυρη έκδοση, διαφέρει και το δείχνει! Η ποιότητα κατασκευής του είναι πολύ αξιοπρεπής και τα υλικά μπορεί να μην είναι πλούσια, αλλά βρίσκονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και όλα δείχνουν ότι είναι… χτισμένα για να αντέξουν στο χρόνο και στη σκληρή χρήση. Είναι καλά συναρμολογημένο, δεν τρίζει και η αίσθησή του είναι σφιχτή.

Οι χώροι πάλι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις και σίγουρα μεγάλοι για την κατηγορία, ενώ ο όγκος των αποσκευών φτάνει τα 227 λίτρα (λόγω τετρακίνησης) και τα 463 όταν διπλώσεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, με τη μέγιστη τιμή να είναι 1.056 λίτρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι η νέα του σχεδίαση που τολμά να τοποθετεί τη Suzuki σε νέα κατηγορία.

Αίσθηση σοβαρότητας

Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων (1.242 κ.εκ. για την ακρίβεια) αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 rpm και 120 Nm ροπής, τιμές απόλυτα ικανοποιητικές για τα 905 κιλά που ζυγίζει το μικρό Ignis. Μπορεί να μην διαθέτει την έκρηξη των αντίστοιχων τούρμπο κινητήρων, που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε βενζίνη και πετρέλαιο, αλλά είναι ικανοποιητικός και επιπλέον ως ατμοσφαιρικός κινητήρας, είναι, όχι μόνο εύστροφος, αλλά λειτουργεί και με εκείνη τη χάρη που μας έχει λείψει. Δηλαδή, με το στροφόμετρο να ανεβάζει τις στροφές κοντά στο κόκκινο και… τραβώντας τις ταχύτητες χωρίς να είναι απαραίτητο του «short-shift», για να κρατάς τον κινητήρα στη ροπή του. Αντίθετα μπορείς να «παίζεις» με τον κινητήρα, όπως τον… παλιό καλό καιρό!

Η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 165 km/h, για να πιάσει τα 100 km/h απαιτούνται κάπου κοντά 11,9 sec και μόνο η εργοστασιακή κατανάλωση μας τα χάλασε, γιατί δεν είδαμε τα 5,0 lt/100 km που αναφέρει ο κατασκευαστής, αλλά σχεδόν δύο λίτρα παραπάνω.

Ακολουθεί κιβώτιο πέντε σχέσεων και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τετρακίνηση Allgrip, που μπορεί να ήταν απλή στη σχεδίασή της με σύνδεσμο viscous, όμως έκανε τη δουλειά της. Ας μην ξεχνάμε ότι το Ignis δεν είναι ένα off-road animal, αλλά ένα καθημερινό μεταφορικό μέσο για δύσκολες περιπτώσεις.

Οι αναρτήσεις τέλος μπορεί να ήταν σφιχτές, πρέπει να παραδεχτούμε, αλλά μας άρεσαν και αποτελούνταν από McPherson εμπρός με ημιάκαμπτο πίσω άξονα (αλλά που ήταν καλά στηριγμένος με διαμήκεις βραχίονες), ο οποίος όμως ούτε μια στιγμή δεν μας ενόχλησε και γενικά πέρασε απαρατήρητος. Όσο για τα φρένα, τίποτα το περίεργο, αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Διαφορετική αγορά

Δεν ξέρουμε αν η αλλαγή αυτή πλεύσης ήταν βάση σχεδίου, ή απλά τους άρεσε η ιδέα, αλλά υποψιαζόμαστε ότι η Suzuki μετά από χρόνια που αποζητούσε την αγκαλιά της ασφάλειας χωρίς ρίσκο, τώρα είναι διατεθειμένη να αλλάξει το παιχνίδι της με πιο νεανικές φόρμες και να ανταλλάξει (ή αν θέλετε να επεκτείνει) το αγοραστικό της κοινό σε πιο νεανικές ηλικίες, όπου το Swift άλλωστε έχει την τιμητική του.

συμπέρασμα

Το νέο Ignis είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο και μια φρέσκια ματιά στη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πολλαπλών χρήσεων. Τώρα αν θέλετε να ξεχωρίζετε και να μην… κολλάτε, μπορείτε το fun να το κάνετε και με chic διάθεση!


  • Suzuki Ignis off road
    CATEGORYSuzuki Ignis off road
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID