ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Renault Megane 2016

Παίρνουμε μια καλή πρώτη γεύση από τις εκδόσεις 1.6 Diesel και 2.0 GT του γαλλικού μικρομεσαίου στη Λισαβόνα

  • -
  • -
με μια ματιά

Η 4η γενιά Megane μας συστήνεται αρχικά ως 5θυρο hatchback, μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μπόλικη τεχνολογία, ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων και νέα έκδοση GT. Θα ακολουθήσουν εκδόσεις SW και RS.

Το νέο Renault Megane σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Με την αισθητική του, που ξεχωρίζει χωρίς να ξενίζει, που προκαλεί δίχως να γίνεται κραυγαλέα. Είναι τα φωτιστικά σώματα full LED εμπρός και Edge Light πίσω που τονίζουν το δυναμισμό του συνολικού σχήματος. Ειδικά τη νύχτα, η εικόνα του νέου Mégane είναι μοναδική. Σε μια κατηγορία όπου οι Γερμανοί σχεδιαστές αναπαράγουν τον εαυτό τους, οι Ιάπωνες έχουν κάπως μπερδευτεί και οι Ιταλοί έχουν μείνει στάσιμοι, οι Γάλλοι της Renault τολμούν να παίξουν με τις γραμμές. Βοηθούν βέβαια και οι αναλογίες, αφού το μήκος του νέου μοντέλου συγκριτικά με το απερχόμενο αυξήθηκε στα 4.359 mm (+64) συμπαρασύροντας το μεταξόνιο στα 2.669 mm (+28), το ύψος μειώθηκε στα 1.447 mm (-25) και τα μετατρόχια φάρδυναν αισθητά, δίνοντας μια πιο επιθετική όψη στο γαλλικό hatchback.

Multi Tech

Το νέο Megane διαθέτει τεχνολογίες που συνήθως συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Ας δούμε τις σημαντικότερες.

Multi-Sense: Με αυτό ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:

Neutral, για ιδανική ισορροπία μεταξύ σπορ χαρακτήρα και άνεσης σε καθημερινή βάση.

Comfort, που βελτιστοποιεί την άνεση και την οικονομία περνώντας συγκεκριμένες λειτουργίες σε κατάσταση economy.

Eco, όπου όλες οι ρυθμίσεις διαμορφώνονται με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία.

Perso, το οποίο μπορεί να αποκτήσει τις ξεχωριστές ρυθμίσεις που επιθυμεί ο οδηγός.

Sport, επιλογή που επεμβαίνει στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα και του κιβωτίου. Ειδικά στο Megane GT και σε συνδυασμό με το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control, το τιμόνι γίνεται πιο γρήγορο και χρειάζεται να περιστραφεί 40% λιγότερο βελτιώνοντας την ευελιξία στις κλειστές, γεμάτες στροφές διαδρομές.

Τα προγράμματα συνδυάζονται με την επιλογή 5 διαφορετικών επιλογών φωτισμού του εσωτερικού: σέπια, κόκκινο, μπλε, μωβ και πράσινο. Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει μέχρι και τον ήχο του κινητήρα σε 3 modes: Neutral, Comfort και Sport.

 

Head Up Display: Έγχρωμες ενδείξεις για την οδήγηση, όπως η ταχύτητα, προβάλλονται στο παρμπρίζ, μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να παίρνει την προσοχή του από το δρόμο.

4 Control: Το νέο Mégane GT είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία που χρησιμοποιεί σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης. Το 4Control επενεργεί στους πίσω τροχούς, στρέφοντάς τους σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς στις ταχύτητες κάτω από τα 80km/h, στην επιλογή Sport και κάτω από τα 60km/h στις άλλες επιλογές. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρέφονται στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρόσθιους για μεγαλύτερη σιγουριά και σταθερότητα.

Launch Control: Εμπνευσμένο από τους αγώνες, επιτρέπει στον οδηγό του Mégane GT να εκτελεί καταιγιστικές επιταχύνσεις από στάση. Ο οδηγός κρατά το αριστερό του πόδι στο φρένο και ενεργοποιεί το Launch Control πιέζοντας ταυτόχρονα και τους δύο επιλογείς σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Πατώντας το γκάζι το αυτοκίνητο επιταχύνει μόλις ο οδηγός αφήσει το φρένο.

Ασφάλεια στο max

Ένα μεγάλο πακέτο οδηγικών βοηθημάτων είναι προσβάσιμο μέσω του R-Link 2:

  • Ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας (ACC) που κρατά σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
  • Ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEBS) που λειτουργεί σε ταχύτητες 30 έως 140 km/h.
  • Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW) σε ταχύτητες άνω των 70km/h.
  • Σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης (DW) που βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας μέσω γραφικών που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων και το head-up display (30 έως 200km/h).
  • Σύστημα πρόληψης υπέρβασης ορίου ταχύτητας, με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας (OSP με TSR).
  • Σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας (BSW), για αυξημένη ασφάλεια στις προσπεράσεις, σε ταχύτητες 30 έως 140km/h.
  • Κάμερα οπισθοπορείας.
  • Αυτόματη εναλλαγή μεσαίων και μεγάλων φώτων (AHL).
  • Εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης.
  • Αυτόματο παρκάρισμα (Easy Park Assist).

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Επιδόσεις - φρένα
  • Τεχνολογία
  • Χώροι καμπίνας
  • Κατανάλωση (1.6 dCi)
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού στο GT
  • Τσιμπημένη κατανάλωση στο GT

Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο που τραβά την προσοχή σου είναι η τεράστια, κάθετη οθόνη αφής 8,7’’ του συστήματος R-Link2 που καταλαμβάνει σχεδόν ολόκληρη την κονσόλα. Πρόκειται ουσιαστικά για το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, ή αλλιώς το… ‘’πιλοτήριο’’ όπως αυτοαποκαλείται στα ελληνικά. Μοιάζει με τάμπλετ, τόσο σε όψη, όσο και σε χειρισμό και από εκεί ρυθμίζεις σχεδόν τα πάντα: από το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό, μέχρι προγράμματα και βοηθήματα οδήγησης, πλοήγηση, συνδεσιμότητα και ήχο κινητήρα! Μπορείς να κάνεις ‘pinch & zoom’, όπως ακριβώς σε ένα smartphone ή tablet και να δώσεις φωνητικές εντολές για την πλοήγηση, το τηλέφωνο, το ραδιόφωνο κτλ. Αυτά για τις πλούσιες εκδόσεις, με τις πιο απλές να εξοπλίζονται με ελαφρώς μικρότερη οθόνη αφής 7’’.

Πριν αναπτυχθούμε όμως στην πλούσια τεχνολογία με την οποία προίκισαν οι Γάλλοι το νέο τους μικρομεσαίο, να πούμε πως οι χώροι είναι ανάλογοι των μεγάλων διαστάσεων. Πίσω βολεύονται με άνεση δύο ενήλικες έχοντας άπλετο αέρα για το κεφάλι και τα γόνατα, ενώ κι ένας τρίτος δεν θα κάνει σημαντικές παραχωρήσεις για να χωρέσει ανάμεσά τους. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη έχει ψηλό κατώφλι αλλά αποζημιώνει με τα 384 λίτρα χωρητικότητας (VDA dm3), νούμερο που εκτοξεύεται στα 1.247 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Και όλα αυτά, με ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού! Κατά τα λοιπά, η ποιότητα συγκαταλέγεται και αυτή στα θετικά του νέου Megane με ωραίας υφής μαλακά υλικά στο επάνω μέρος της καμπίνας, σκληρά πλαστικά που δεν ενθουσιάζουν χαμηλότερα αλλά και άψογη συναρμογή σε κάθε σημείο ένωσης. Ωραίος και λειτουργικός είναι ο πίνακας οργάνων, με την ψηφιακή οθόνη στο κέντρο που αλλάζει χρώμα και ενδείξεις αναλόγως του mode οδήγησης που έχεις επιλέξει. Άφησα για το τέλος τα εκπληκτικά καθίσματα του Megane GT. Με εντυπωσίασαν πραγματικά με την άνεση, τη στάση σώματος και την πλευρική στήριξη που προσφέρουν.

 

Η γκάμα

Πολλές και ενδιαφέρουσες είναι οι επιλογές κινητήρα στο νέο Megane. Σε βενζίνη υπάρχουν οι:

  • 1.2 TCe 100 με κιβώτιο 6 σχέσεων, ισχύ 100 PS και ροπή 175Nm ροπής,
  • 1.2 TCe 130 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο EDC 7 σχέσεων και απόδοση 130 PS και 205 Nm και
  • 1.6 TCe 205 του Mégane GT που συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC 7 σχέσεων και αποδίδει 205 PS και 280 Nm ροπής.

Σε diesel η γκάμα περιλαμβάνει τους:

  • 1.5 dCi των 90 ίππων και 220 Nm ροπής που συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο,
  • 1.5 dCi με απόδοση 110 PS και 260 Nm ροπής που θα διατίθεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο EDC 6 σχέσεων και
  • 1.6 dCi 130 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με ισχύ 130 PS και ροπή 320 Nm.

Το καλοκαίρι θα προστεθεί ο 1.6 dCi στο Megane GT με διπλή υπερτροφοδότηση, αυτόματο κιβώτιο EDC 6 σχέσεων, με ισχύ 165 PS και ροπή 380 Nm και από τις αρχές του 2017 θα είναι διαθέσιμη και μια diesel-υβριδική έκδοση (Hybrid Assist) με βάση τον 1.5 dCi 110. Στόχος είναι να εκπέμπει μόλις 76 g/km CO2 και να έχει μέση κατανάλωση 2,9 lt/100km.

 

Megane GT

Αρκετά με τη θεωρία όμως. Η πρώτη μέρα της πανευρωπαϊκής παρουσίασης περιλάμβανε οδήγηση με την κορυφαία έκδοση: GT by Renault Sport λοιπόν, στο όμορφο βαθύ μπλε χρώμα που βλέπετε και στις φωτογραφίες. Το πρώτο που κερδίζει τις εντυπώσεις, πέρα από τα καθίσματα που ανέφερα παραπάνω, είναι η ανάρτηση: όσο σπορ θα ήθελες σε ένα GT και όσο άνετη χρειάζεται σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η γαλλική παράδοση σε όλο της το μεγαλείο. Η ανάρτηση συνεργάζεται άψογα με το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control προσφέροντας γερό κράτημα, ακρίβεια στον έλεγχο, υψηλή πρόσφυση και μπόλικη οδηγική ευχαρίστηση. Το τελευταίο χάρη και στο σύστημα ESP που μπορεί να μην απενεργοποιείται, αλλά επεμβαίνει πολύ διακριτικά και μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται. Κρίμα που το τιμόνι δεν ακολουθεί στο 100%. Είναι γρήγορο αλλά υστερεί σε πληροφόρηση, αποκόβοντας τον οδηγό από τα δρώμενα στην άσφαλτο.

Σε ρυθμό GT λειτουργεί και ο κινητήρας. Δυνατός αλλά και γραμμικός, χωρίς ξεσπάσματα ή εκρηκτικότητα σε σημείο να αναρωτιέσαι αν όντως αποδίδει 205 ίππους. Αρκεί όμως μια επιτάχυνση από στάση με τη βοήθεια του Launch Control για να διαπιστώσεις τις δυνατότητές του. Σύμφωνα με τη Renault Sport, χρειάζεται μόλις 7,1 sec για το 0-100 km/h και δίνει τελική ταχύτητα 230 km/h. Υποστηρίζεται πολύ καλά και από το 7άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι πολύ ομαλό και σβέλτο σε λειτουργία με μια μικρή καθυστέρηση στα ανεβάσματα από το σημείο που θα πατήσεις το δεξί μοχλό πίσω από το τιμόνι, μέχρι να ξεκινήσει τη διαδικασία αλλαγής σχέσης. Ένα από τα θετικά του κιβωτίου είναι το Multi-Change Down που στη «χειροκίνητη» λειτουργία επιτρέπει στον οδηγό να κατεβάζει απανωτά αρκετές ταχύτητες όταν φρενάρει π.χ. πριν από μια στροφή. Άριστες είναι οι εντυπώσεις από τα φρένα, τόσο σε δύναμη και αντοχή όσο και σε αίσθηση.

Γενικά το GT, ευχαριστιέσαι να το πιέζεις. Μόνο που τότε η κατανάλωση απομακρύνεται πολύ από τα 6 lt/100 km που δίνει η Renault ως μέσο όρο. Και όπως γρήγορα διαπιστώνει ο οδηγός, η κατανάλωση εύκολα ανεβαίνει αλλά πέφτει δύσκολα.

 

Megane 1.6 dCi 130

Αν όμως η κατανάλωση είναι ψηλά στις προτεραιότητές σου, τότε την απάντηση έχει τo Megane 1.6 dCi που οδηγήσαμε τη δεύτερη μέρα, επιστρέφοντας προς Λισαβόνα. Ο γνωστός καλός 1.600άρης diesel κινεί με σβελτάδα το γαλλικό μικρομεσαίο –που παρεμπιπτόντως δεν είναι και ιδιαίτερα ελαφρύ- ξεδιπλώνοντας με όρεξη τους 130 ίππους και τα 320 Nm. Επιταχύνει το Megane από στάση στα 100 km/h σε 10 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 198 km/h. Ταυτόχρονα η πραγματική μέση κατανάλωση που είδαμε είναι πολύ κοντά στα 6 lt/100 km (4 δίνουν οι Γάλλοι), τιμή πολύ καλή για γρήγορο 1600άρι πετρελαιοκίνητο. Θετικές είναι οι εντυπώσεις και από την ανάρτηση που συνδυάζει πολύ καλό κράτημα με υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, που μόνο σε κάποιες ύπουλες, μεγάλες ανωμαλίες έδειξε λιγότερο απορροφητική από του GT.

Για το πώς θα συμπεριφέρεται στους απαιτητικούς ελληνικούς δρόμους, θα το διαπιστώσουμε τον Απρίλιο του 2016, όταν το νέο Megane θα έρθει στις εκθέσεις Renault - TEOREN.

συμπέρασμα

Το νέο Megane σε προδιαθέτει θετικά με την ξεχωριστή, ιδιαίτερα δυναμική αισθητική του και στη συνέχεια σε κερδίζει ολοκληρωτικά με τον τρόπο που κινείται στο δρόμο, με την ευρυχωρία του, την τεχνολογία που ενσωματώνει αλλά και με την πληρότητα εκδόσεων, με πολύ ενδιαφέροντες κινητήρες. Ένας πολύ δυνατός παίκτης, σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία.

VIDEOS

Renault Megane GT 2016 - expertise & passion

New Renault Megane 2015

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...