The F1 Insider: Ματιές σε ότι κινήθηκε στο Ιαπωνικό GP

Λίγα πράγματα στην Suzuka

  • -
  • -

Το θέμα συζήτησης στην Suzuka ήταν φυσικά το γεγονός της κατάκτησης του πρωταθλήματος από τον Sebastian Vettel. Ο ένας βαθμός που ήθελε ο Γερμανός οδηγός ήρθε εύκολα, εάν και θα προτιμούσε να τελειώσει με μια νίκη την υπόθεση τίτλος. Στα παρασκήνια του Ιαπωνικού GP λίγα πράγματα κινήθηκαν. Το παζάρι των οδηγών δεν έχει κινηθεί ακόμα, κάτι που περιμένουμε να γίνει το Σαββατοκύριακο που έρχεται.

 

Το νέο συμβόλαιο του Button

 

Το όνομα του Jenson Button υπήρχε στο παζάρι των οδηγών. Ο Βρετανός θα οδηγούσε σίγουρα το 2012 στην McLaren αλλά η ομάδα ήθελε περισσότερα από αυτό. Η Ferrari ενδιαφερόταν για αυτόν, αλλά κίνηση δεν είχε γίνει. Η McLaren από την δική της πλευρά είχε βρει τον οδηγό που έψαχνε και δεν ήθελε με τίποτα να τον χάσει, την στιγμή που ο Hamilton δείχνει ότι δεν πατάει καλά στα πόδια του. Έτσι με το ενδιαφέρον της Ferrari σαν διαπραγματευτικό χαρτί ο Button πέρασε τους όρους στην συμφωνία που έκανε η οποία είναι «πολυετής», χωρίς να διευκρινίζεται η διάρκεια. Πρακτικά όλα τα συμβόλαια έχουν όρους εξόδου και από τις δυο πλευρές, οπότε εάν η ομάδα δεν έχει κάποια στάνταρ απόδοσης μπορεί ο οδηγός να πάει κάπου αλλού, αλλά και εάν ο οδηγός δεν έχει και αυτός κάποια στάνταρ απόδοσης μπορεί η ομάδα να τον διώξει. Ένας τέτοιος οδηγός είναι επιθυμητός από κάθε ομάδα. Γρήγορος, εργατικός, χαμηλών τόνων και προπάντων αποτελεσματικός.

 

 

Τι έγινε με την πτέρυγα του Vettel;

 

Για άλλη μια φορά η Red Bull Racing «μπλέχτηκε» με την εμπρόσθια αεροτομή. Πέρσι στο Silverstone όταν ξεκόλλησε το ρύγχος του Vettel με αποτέλεσμα να σκάσει η νέα εμπρόσθια πτέρυγα, η ομάδα αποφάσισε, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, να ξηλώσει αυτή του Webber και να την βάλει στον Γερμανό. Όταν ο Webber κέρδισε την άλλη μέρα τον αγώνα είπε στην ενδοεποικοινωνία το περίφημο «Όχι άσχημα για Νο 2 οδηγός». Βέβαια πέρσι ήμασταν στην μάχη του πρωταθλήματος, ενώ τώρα τα πράγματα ήταν λίγο πιο χαλαρά. Η πτέρυγα του Vettel με την οποία πήρε την pole position πήγε 30 λεπτά πριν από την έναρξη της διαδικασίας στην πίστα. Η νέα πτέρυγα πήρε μια εμπορική πτήση από το Λονδίνο στην Nagoya και μετά με ελικόπτερο στην Suzuka. Εάν αναλογιστούμε ότι η ομάδα είχε υπολογίσει ότι το κέρδος ήταν κάποια δέκατα ίσως ήταν αυτή η κίνηση που έφερε τον Vettel στην pole position. Η σύγκριση με την περσινή σαιζόν ήταν αναπόφευκτη, αλλά ο Horner είπε ότι ήταν διαφορετική η κατάσταση. «Το πρόβλημα στο Silverstone πέρσι ήταν πρόβλημα εξαρτήματος, ενώ χθες ήταν καθαρά οδηγικό λάθος, οπότε δεν υπήρχε ποτέ θέμα να βγάλουμε την αεροτομή του Mark», είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα ο Vettel ήθελε τόσο πολύ να έχει την νέα αεροτομή που πρότεινε να καλύψει τα έξοδα αυτής της «αποστολής».

 

Ήταν επικίνδυνη η οδήγηση του Vettel στην εκκίνηση;

 

Ο Vettel είπε ότι δεν ήξερε που ακριβώς ήταν ο Button. «Πήγα προς τα δεξιά για να έχω τον νου μου. Όταν τον είδα παρατήρησα ότι ήμουν πολύ προς τα δεξιά και είδα ότι έκοψε λίγο. Δεν ήθελα να τον φέρω σε κίνδυνο, αλλά πιστεύω ότι μπορούμε να οδηγούμε με δυο ρόδες στο γρασίδι», είπε ο Vettel. Δεν ήταν κάτι το παρατραβηγμένο και οι αγωνοδίκες πήραν μάλλον σωστή απόφαση. Εάν υπήρχε κάποιος τοίχος εκεί θα το συζητάγαμε επι άλλης βάσης. Άλλωστε το συμβάν πέρσι ανάμεσα στον Barrichello και τον Schumacher στην Ουγγαρία μας έχει μείνει χαραγμένο.


Το συμβάν ανάμεσα στον Hamilton και τον Massa

 

Φυσικά δεν θα έπρεπε να ξεχάσουμε το τι έγινε ανάμεσα στον Massa και τον Hamilton. Στο τελευταίο “S” και βρισκόμενοι στην δεξιά στροφή ο Massa πήγε από αριστερά στα φρένα, ενώ ο Hamilton πήγε λίγο δεξιά για να μπορέσει να στρίψει. Εκεί είχαμε μια (ακόμα) επαφή ανάμεσά τους. Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι δεν υπήρχε κάτι εκεί και μάλιστα η ομοσπονδία έγραψε στο σκεπτικό της απόφασης : «Έχοντας δει το video σε σχέση με την κίνηση του οδηγού του μονοθεσίου με αριθμό 3 στην στροφή 16, και μετά από σύγκριση της γραμμής που είχε ο Lewis Hamilton στον προηγούμενο γύρο και έχοντας δει ότι το μονοθέσιο με τον αριθμό 6 Felipe Massa προσπάθησε να περάσει από την αριστερή πλευρά σε δεξιά στροφή, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην υπάρξουν περεταίρω ενέργειες». Παρόμοιο σκηνικό έγινε ανάμεσα στον Hamilton και τον Kobayashi στην πίστα του Spa.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...