Τέλη Κυκλοφορίας 2024: Ποια αυτοκίνητα πληρώνουν πάνω από 1.000 ευρώ

Για άλλους είναι μηδενικά και για άλλους αποτελούν ένα από τα βασικότερα έξοδα του οχήματος τους. Δες αν ανήκεις στη 2η κατηγορία και αν πρέπει να καταβάλεις 4ψήφιο ποσό.

  • -
  • -

Στο τέλος κάθε έτους, όλοι οι κάτοχοι οχημάτων έρχονται αντιμέτωποι με την υποχρέωση καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας που αναλογούν. Άλλοι είναι τυχεροί και χάρη στον οικολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου τους ή λόγω άλλων παραγόντων απαλλάσσονται από το συγκεκριμένο άγχος και άλλοι αναγκάζονται να καταβάλουν ένα μικρό, μεσαίο ή υπέρογκο ποσό. Ποιοι είναι αυτοί όμως που θα αναγκαστούν να πληρώσουν Τέλη τα οποία ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ;

Όλα εξαρτώνται αρχικά, από την χρονολογία ταξινόμησης του οχήματος. Πάμε να τα πάρουμε με ανάποδη σειρά, ξεκινώντας δηλαδή από τα πιο καινούργια και πάμε προς τα πίσω:

1.1.2021 έως και σήμερα

Εάν το αυτοκίνητο έχει ταξινομηθεί από 1.1.2021 έως και σήμερα τότε ισχύει η νομοθεσία που ορίζει ότι όλα τα μοντέλα με εκπομπές CO2 έως και 122 g/km δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας. Από εκεί και πέρα για να φτάσει το ποσό τα 1.000 ευρώ, πρέπει το όχημα να εκπέμπει από 351 g/km και πάνω. Για να έχετε μία εικόνα, αυτό σημαίνει πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ανήκει τουλάχιστον στην κατηγορία των supercars, μιας και ακόμη και το κορυφαίο Audi R8 GT με τον ατμοσφαιρικό V10 που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό, παράγει 341 g/km.

1.11.2010 έως και 31.12.2020

Εάν το αυτοκίνητο έχει ταξινομηθεί από 1.11.2010 έως και 31.12.2020 τότε ισχύει η νομοθεσία που ορίζει ότι όλα τα μοντέλα με εκπομπές CO2 έως και 90 g/km δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας. Από εκεί και πέρα για να φτάσει το ποσό τα 1.000 ευρώ, πρέπει το όχημα να εκπέμπει από 269 g/km και πάνω. Μπορεί εδώ να βρίσκουμε το 4ψήφιο σκαλοπάτι νωρίτερα, αλλά και πάλι αφορά μοντέλα με μοτέρ υψηλού κυβισμού. Για παράδειγμα μία BMW M5 του 2013 με τον V8 των 4,4 λίτρων εκπέμπει 232 g/km.

1.1.2006 έως 31.10.2010

Εάν το αυτοκίνητο τώρα έχει ταξινομηθεί από 31.10.2010 και πίσω τότε αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού στο παλιό σύστημα με τα κυβικά. Συγκεκριμένα, εάν η πρώτη ταξινόμηση έχει γίνει από 1.1.2006 έως 31.10.2010 τότε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κινητήρα από 3.001 cc έως και 4.000 cc θα πληρώσουν 1.150 ευρώ. Η αμέσως προηγούμενη κλίμακα αφορά κυβισμούς από 2.358 cc έως και 3.000 cc και κοστολογείται στα 920 ευρώ. Από 4.001 cc και άνω, τότε το ποσό αγγίζει τα 1.380 ευρώ.

1.1.2001 - 31.12.2005

Πηγαίνοντας ακόμη πιο πίσω, εάν η πρώτη ταξινόμηση έχει γίνει 1.1.2001 - 31.12.2005 τότε η πρώτη κλίμακα πάνω από τα 1.000 € είναι για τα μοντέλα με κινητήρα από 3.001 cc έως και 4.000 cc και φτάνει τα 1.050 ευρώ.

Έως 31.12.2000

Τέλος, οτιδήποτε παλαιότερο, δηλαδή με πρώτη ταξινόμηση έως 31.12.2000, τότε θα πρέπει να ανήκει και αυτό στην ίδια κατηγορία, δηλαδή με κινητήρα από 3.001 cc έως και 4.000 cc, με το κόστος να βρίσκεται στα 1.025 ευρώ.

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία χρειάζεστε σχετικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας πατήστε εδώ.