Τι είναι ο δείκτης φθοράς ελαστικών: Πώς βλέπεις μόνος σου αν θέλουν αλλαγή

Αν δεν γνωρίζεις πότε ήρθε η ώρα για την αντικατάσταση των ελαστικών, δεν χρειάζεται να πας σε βουλκανιζατέρ για να στο πουν. Υπάρχει κάτι πάνω στο λάστιχο που στο δείχνει.

  • -
  • -

Τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ασφάλεια κατά την οδήγηση. Γι΄αυτό και απαιτείται η διασφάλιση της καλής κατάστασής τους και η αντικατάστασή τους όταν φθείρονται ή έχει μειωθεί σημαντικά το πέλμα τους. Ορισμένοι οδηγοί ωστόσο, δεν γνωρίζουν πότε ένα σετ ελαστικών χρειάζεται αλλαγή και πώς θα το αντιληφθούν μόνοι τους. Γι, αυτό φροντίζουν τα ίδια τα ελαστικά. Και εξηγούμαστε.

elastika

Οι κατασκευαστές έχουν προνοήσει προκειμένου να ειδοποιούν τους οδηγούς, ενσωματώνοντας πάνω σε κάθε ελαστικό τον λεγόμενο δείκτη φθοράς. Οι δείκτες αυτοί είναι τμήματα ελαστικού εντός του πέλματός του. Τα σημεία στα οποία βρίσκονται οι δείκτες φθοράς, υποδεικνύονται από την ένδειξη TWI (Tread Wear Indicator) στο πλαϊνό μέρος του ελαστικού. Σε ορισμένες περιπτώσεις η ένδειξη TWI έχει αντικατασταθεί από μία τριγωνική ένδειξη ή από μια ανάγλυφη φιγούρα όπως στην περίπτωση του Michelin Man.

Οι δείκτες φθοράς έχουν μορφή παύλας μέσα στις αυλακώσεις του ελαστικού και δείχνουν το πάχος του πέλματος. Εάν λοιπόν το ελαστικό έχει φθαρεί μέχρι το επίπεδο του δείκτη, η φθορά του πέλματος έχει φτάσει στο νόμιμο όριο των 1,6 mm και το ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί.

elastika

Πώς θα δω το δείκτη φθοράς μόνος μου;

Για να αντικρίσεις τους δείκτες και να διακρίνεις σε ποιο σημείο βρίσκονται, φρόντισε αρχικά να έχεις εύκολη πρόσβαση στα ελαστικά. Στάθμευσε το όχημα σε επίπεδη επιφάνεια και σκύψε το κεφάλι σου στο ύψος του ελαστικού. Δες το προφίλ κάθε ελαστικού και τσέκαρε που βρίσκεται η ένδειξη – τριγωνική η ανάγλυφη. Εστίασε στην ίδια ευθεία και θα αντικρίσεις τις σχετικές παύλες μέσα στις αυλακώσεις του ελαστικού, δηλαδή τους δείκτες φθοράς.

elastika

Διαβάστε επίσης: Πόσο είναι το πρόστιμο για φθαρμένα ελαστικά;

Αν είναι βαθιά στο πέλμα, τα ελαστικά παραμένουν σε καλή κατάσταση. Όμως, αν το πέλμα έχει βρεθεί στο ίδιο ύψος με τους δείκτες, τότε απαιτείται αντικατάσταση. Εδώ, αξίζει να αναφέρουμε πως ένα καινούριο ελαστικό έχει βάθος χάραξης περίπου 8 mm. To 1,6 mm είναι το νόμιμο όριο για αλλαγή ελαστικών, ωστόσο οι κατασκευαστές προτείνουν την αντικατάστασή τους όταν το βάθος φτάσει τα 3 mm στα θερινά και τα 4 mm στα χειμερινά.

Υπάρχουν αλλά σημάδια φθοράς στα ελαστικά;

Φυσικά και υπάρχουν. Τα ελαστικά μπορούν να πάθουν οποιαδήποτε ζημιά ή να φθαρούν ανομοιόμορφα. Παρακάτω αναφέρουμε τις 6 περιπτώσεις όπου αν τις αντικρίσεις, πρέπει να προχωρήσεις σε άμεση αλλαγή των ελαστικών.

  • Πέλμα με βάθος μικρότερο από 1,6 mm
  • Εμφανείς φθορές, ρωγμές ή σχισμές στο πλευρό του ελαστικού
  • Κηλίδες ή αποχρωματισμός του ελαστικού
  • Ασυνήθιστα εξογκώματα ή παραμορφωμένα σημεία του πλευρό, φθορά του εξωτερικού μέρους του ελαστικού
  • Εκτεθειμένο ή φθαρμένο συρματόσχοινο της στεφάνης
  • Ρηγματώσεις στο πέλμα ή διαχωρισμός στοιχείων του πέλματος