Πώς χρησιμοποιώ το κιτ επισκευής ελαστικού; [video]

Το μεγαλύτερο ποσοστό των καινούριων αυτοκινήτων δεν διαθέτουν ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής. Ποιος ξέρει να το χρησιμοποιήσει όμως αν κλατάρει το ελαστικό;

  • -
  • -

Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως τουλάχιστον μια φορά στην οδηγική σου ζωή, θα χρειαστεί να σταματήσεις στην άκρη του δρόμου λόγω κλαταρισμένου ελαστικού. Αν έχεις ρεζέρβα ανάγκης, η διαδικασία είναι γνωστή και δεν απαιτεί πολύπλοκες διαδικασίες, αρκεί βέβαια να διαθέτεις τα κατάλληλα εργαλεία.

Στα νέας γενιάς οχήματα ο εφεδρικός τροχός απουσιάζει. Έχει αντικατασταθεί από το κιτ επισκευής, ένα εξάρτημα που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει άμεση και γρήγορη λύση, χωρίς να επηρεάζει τον χώρο αποσκευών. Δεν απαιτεί γρύλο και όλη η δουλειά πραγματοποιείται σε περίπου 10 λεπτά.

Πού είναι τοποθετημένο το κιτ επισκευής

Συνήθως το συναντάμε αποθηκευμένο κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών ή σε κάποια από τις πλαϊνές θήκες που υπάρχουν στο πορτμπαγκάζ. Όποιος αγνοεί την ύπαρξή του, ας έχει κατά νου πως θυμίζει μικρό βαλιτσάκι εργαλείων που στο πάνω τμήμα διαθέτει μετρητή πίεσης bar και εικόνες που αναγράφουν οδηγίες χρήσης.

tire

 

Περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό συμπιεστή αέρα, μια φιάλη με το ειδικό σφραγιστικό υγρό και αυτοκόλλητα προειδοποίησης.

Ποιες κινήσεις κάνω για να φουσκώσω το ελαστικό

Το κιτ επισκευής είναι πανεύκολο στη χρήση του αλλά περιγράφεται ως προσωρινή λύση. Επίσης, δεν βοηθά σε περίπτωση που έχει κοπεί το λάστιχο ή η τρύπα είναι μεγαλύτερη των 6 χλστ. Ουσιαστικά, κάνει δουλειά σε κλατάρισμα από καρφί ή βίδα.

Αν το ελαστικό χάσει αέρα, βγάζω το κιτ επισκευής, ελέγχω ότι δεν έχει λήξει και βρίσκω που ακριβώς είναι η τρύπα στο λάστιχο. Μετακινώ το όχημα ώστε να περιστραφεί ο τροχός έως ότου το σημείο της τρύπας είναι ψηλότερα. Αφαιρώ τη βαλβίδα του ελαστικού και συνδέω το στεγανωτικό υλικό στο κομπρεσέρ αέρα. Θέτω σε λειτουργία τον συμπιεστή ώστε η πίεση του αέρα να στείλει το στεγανωτικό υλικό στο εσωτερικό του ελαστικού. Έχω το νου μου στον μετρητή έως ότου η πίεση και το ειδικό υγρό φθάσει στα επιθυμητά από τον κατασκευαστή όρια.

tire kit

Διαβάστε επίσης: Γιατί τα καινούργια αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα;

Αν η τρύπα είναι μικρή, το υγρό θα την καλύψει πλήρως. Αφού φουσκώσει το ελαστικό, αφαιρώ το κιτ από τη βαλβίδα, μαζεύω το μπουκαλάκι που περιείχε το στεγανωτικό υλικό και εκκινώ το αυτοκίνητο. Κάνω 4-5 km στον δρόμο και σταματάω για να τσεκάρω πως το ελαστικό δεν έχει χάσει αέρα. Αν όλα πάνε κατ΄ευχήν συνεχίζω τη διαδρομή.

Δεν υπερβαίνω τα 80 km/h και αναζητώ το πιο κοντινό βουλκανιζατέρ. Το ελαστικό που έχει κλατάρει χρειάζεται επισκευή από μηχανικό. Να έχω υπόψη πως το κιτ επισκευής είναι μια λύση ανάγκης. Τέλος,δεν ξεχνάω να αντικαταστήσω το μπουκαλάκι με το στεγανωτικό υλικό με ένα καινούριο.

Παρακολουθήστε εδώ ένα video της Toyota με βασικές οδηγίες