Τέλος η αφαίρεση πινακίδων: Τι λέει ο νέος ΚΟΚ

Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα τιμωρείται πλέον ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο.

  • -
  • -

Αυτή την στιγμή, υπάρχουν ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπου ο οδηγός μπορεί να χάσει από το δίπλωμα οδήγησης έως την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες. Με τον αναθεωρημένο ΚΟΚ που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών, θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Καραμανλής.

Στόχος είναι οι ποινές να γίνουν πιο δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Να μην έχουν τυφλό - τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά να αποβλέπουν στη συμμόρφωση των οδηγών.

Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, αλλά όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων.

Ποιες ποινές θα γίνουν πιο αυστηρές

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει ήδη κάνει γνωστό πως οι ποινές για τέσσερις συγκεκριμένες παραβάσεις που αποδεδειγμένα προκαλούν σοβαρά ατυχήματα, θα γίνουν αυστηρότερες. Αυτές αφορούν:

  • Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Αντικανονική προσπέραση
  • Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ


Για τις παραπάνω παραβάσεις ανέφερε σχετικά: «Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν».

pinakides

Διαβάστε επίσης: Ποια είναι τα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα

Επιπλέον, σχολίασε σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή: «Εδώ χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε: Το μέτρο».

Πού θα πάνε τα λεφτά από τις κλήσεις της αστυνομίας;

Όσον αφορά στα χρήματα που συλλέγει το κράτος από τις ποινές, αποκάλυψε πως θα συστήνεται ήδη ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας. Το ταμείο αυτό θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και με τη σειρά του θα τα κατανέμει στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας. Αν οι δήμοι δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν δε θα παίρνουν τα χρήματα αυτά.

Δείτε εδώ το πρόστιμο που ισχύει πλέον για τη μούντζα

pinakides2

Όριο 30 km/h στις πόλεις

Το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας δεν αφορά μόνο τα παραπάνω, αλλά και συστηματικές επεμβάσεις στις πόλεις. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο 30 km/h σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, η αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, η δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών, η πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 km/h έξω από όλα τα σχολεία και η υιοθέτηση Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών πόλεων.