Opel Astra OPC

Μπρουτάλ σε εμφάνιση και με εντυπωσιακές προδιαγραφές: το ταχύτερο Astra όλων των εποχών

  • -
  • -
Ισχύς280 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.8,1 lt/100km
Εκπομπές CO2189 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας είναι παράλληλα και το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών.

Προγράμματα λειτουργίας FlexRide & ESP

Το σύστημα πλαισίου FlexRideεπιτρέπει στον οδηγό να επεμβαίνει στη σκληρότητα των αμορτισέρ και στην απόκριση του γκαζιού, καθώς και να επιλέγει μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης. Το Standard mode συνδυάζει επιδόσεις με ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης στην καθημερινή οδήγηση. Με το πάτημα του μπουτόν Sport στο ταμπλό ενεργοποιείται το Sport mode, στο οποίο σκληραίνει η ανάρτηση και το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο. Το OPC mode υπόσχεται την απόλυτη οδηγική εμπειρία: το σύστημα διεύθυνσης γίνεται ακόμα πιο άμεσο σε σχέση με το Sport mode, το γκάζι ανταποκρίνεται ταχύτερα και η ρύθμιση του πλαισίου αποκτά την πιο σπορ ρύθμισή του. Και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP όμως διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα. Το πρώτο είναι το standard mode, στο οποίο ουσιαστικά το ESP είναι κανονικά σε λειτουργία διασφαλίζοντας τη μέγιστη οδηγική ασφάλεια στις καθημερινές μετακινήσεις. Στη δεύτερη ρύθμιση, το Competitive mode, αυξάνει το όριο παρέμβασης του ESP, ενώ τέλος στο ESP-off mode το σύστημα ελέγχου ευστάθειας απενεργοποιείται πλήρως.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Εμφάνιση
ξινά
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ορατότητα

Τόσο σχεδιαστικά αλλά κυρίως τεχνολογικά, το GTC ήταν μια καλή βάση για τη δημιουργία του κορυφαίου Astra, ενός μοντέλου ικανού να φορέσει το τιμητικό λογότυπο OPC. Το νέο Astra OPC υπόσχεται πολλά με τη μπρουτάλ εμφάνισή του, αλλά και με τις εντυπωσιακές τεχνικές προδιαγραφές: 2λιτρος Turbo βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με απόδοση 280 ίππων και 400 Nm ροπής. Νούμερα που όχι μόνο προϊδεάζουν για κάτι καλό, αλλά και που δίνουν σ’ αυτό το αγριεμένο σε όψη Opel, τον τίτλο του ισχυρότερου Astra όλων των εποχών.

Αποκλείεται να μπερδέψεις το OPC βλέποντάς το στο δρόμο με οποιοδήποτε άλλο Astra. Το μυώδες αμάξωμα του 3θυρου GTC έχει γίνει ακόμη πιο δυναμικό, χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τα σπόιλερ περιμετρικά του αμαξώματος, τις τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης και τις ζάντες αλουμινίου 19” - προαιρετικά διατίθενται τροχοί 20” από σφυρήλατο αλουμίνιο για τους απαιτητικούς στον τομέα της εμφάνισης. Και μέσα όμως, το OPC έχει αισθητά πιο σπορ χαρακτήρα από τα υπόλοιπα Astra. Από τις racing πινελιές ξεχωρίζουν τα πανάλαφρα (έξτρα) μπάκετ καθίσματα που χάρη στις 18 διαφορετικές ρυθμίσεις (!) προσφέρουν την ιδανική θέση οδήγησης, για να βολευτείς και να αφοσιωθείς στην οδήγηση. Φυσικά δεν λείπουν τα απαραίτητα λογότυπα OPC. Από εκεί και πέρα, η hi-tech εικόνα, η πολύπλοκη εργονομία της κεντρικής κονσόλας που απαιτεί εξοικείωση, οι καλοί χώροι και τα ποιοτικά υλικά που συναντάς στα υπόλοιπα Astra GTC, όλα τους δίνουν κι εδώ το παρών. Στα μείον η ορατότητα: οι έντονα κεκλιμένες εμπρός κολόνες μπαίνουν στο οπτικό πεδίο στις στροφές, ειδικά η αριστερή, ενώ και προς τα πίσω το μικρό τζάμι και οι φαρδιές κολόνες δεν βοηθούν.

 

Τσίτα τα γκάζια

Ένα GTi που σέβεται τον εαυτό του διαπρέπει σε δύο τομείς. Ο ένας είναι φυσικά οι επιδόσεις. Το Astra OPC δεν είναι μόνο το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών, αλλά και το ταχύτερο: “γράφει” ένα ξερό 6’’ για το κλασικό 0-100 km/h, ενώ η τελική του αγγίζει τα 250 km/h. Τα εύσημα στους μηχανικούς του Opel Performance Center που “περιποιήθηκαν” τον 2λιτρο Turbo ποικιλοτρόπως. Για παράδειγμα, εξέλιξαν ένα νέο, προηγμένο σύστημα εισαγωγής αυξάνοντας τον αέρα που φτάνει στον υπερσυμπιεστή, ενώ το σύστημα εξαγωγής βελτιώθηκε με στόχο την καλύτερη ροή των καυσαερίων και κατ’ επέκταση την ενίσχυση των επιδόσεων. Επιπλέον, το turbo μπορεί πλέον να λειτουργεί με ακόμα υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης. Έτσι, η ισχύς αυξήθηκε κατά 40 ίππους συγκριτικά με το προηγούμενο Astra OPC. Αρκεί ένα σανίδωμα του γκαζιού για να αντιληφθείς άμεσα και με τον καλύτερο τρόπο την πληθωρική δύναμη που κρύβεται κάτω από το καπό, στα σωθικά του μοτέρ. Το Astra OPC επιταχύνει δαιμονισμένα, βάζοντας υποψηφιότητα για το ταχύτερο hot hatch της κατηγορίας.

Η υψηλότερη απόδοση συνοδεύεται από μειωμένες κατά 12-14% τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωσης: 189 g/km (από 221) και 8,1 lt/100 km (από 9,2) είναι τα αντίστοιχα νούμερα που ανακοινώνει η Opel. Στην πράξη, τιμές μέσης κατανάλωσης που αρχίζουν από “8” είναι οι χαμηλότερες που θα δεις στο trip computer και αυτό ύστερα από προσπάθεια –κάτι διόλου εύκολο, γιατί η δύναμη ξεχύνεται τόσο ορμητικά στο πάτημα του γκαζιού που σε “τσιγκλάει” συνεχώς να το… “τσιγκλάς”. Με νορμάλ-σβέλτη οδήγηση, τιμές στα 12 lt/100 km είναι στο καθημερινό ρεπερτόριο κατανάλωσης, ενώ αν παρασυρθείς στο ρυθμό που σου επιβάλλει το OPC και τα δώσεις όλα, τότε καταλήγεις να τα… δώσεις όλα στο βενζινά - 280 ίπποι είναι αυτοί, θέλουν και την… ανάλογη ποσότητα “σανού”. Όσο και να προσπαθεί η Opel να προσδώσει στο OPC ένα ψήγμα green χαρακτήρα με κουμπάκια eco και συστήματα Start/Stop, τελικά το σπορ DNA νικά κατά κράτος οποιαδήποτε έννοια οικονομίας.

 

Πωρωτική οδηγική αίσθηση

Δεν αρκούν οι επιδόσεις όμως. Χρειάζεται και ένα σωστό πλαίσιο που να προσφέρει αντίστοιχες ικανότητες και στην οδήγηση για να χαρακτηριστεί ολοκληρωμένο ένα GTi. Το Astra OPC, εκτός από τη συνολικά βελτιωμένη ανάρτηση (αμορτισέρ, ελατήρια και σαϊλεντμπλόκ), διαθέτει στο “οπλοστάσιό” του τα γόνατα HiPerStruts στην εμπρός ανάρτηση, το μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, φρένα της Brembo με τετραπίστονες δαγκάνες, μηχανικό πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και τροχούς 19’’ με ελαστικά 245/40ZR. Στοιχεία που φροντίζουν έτσι ώστε η δύναμη των 280 ίππων να μεταφέρεται σωστά στο δρόμο.  

Από θεωρία και προδιαγραφές πάμε καλά, αλλά η πράξη είναι ακόμα καλύτερη. Το Astra OPC διαπρέπει στο δρόμο: το στιβαρό πλαίσιο γέρνει από ελάχιστα έως καθόλου, το μπροστινό του δεν χαζεύει σχεδόν πουθενά και οι θηριώδεις τροχοί πατάνε με σιγουριά στην άσφαλτο, προσφέροντας πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Η αποτελεσματικότητα συνοδεύεται από αμεσότητα, πληροφορία και συναρπαστική αίσθηση, με έννοιες όπως “αποστειρωμένο” και “αδιάφορο” που ακολουθούν άλλα σύγχρονα GTi να απουσιάζουν από το οδηγικό του λεξιλόγιο. Σου αποπνέει μια macho αίσθηση, με την πληθωρική του δύναμη, τον άγριο ήχο του και τον άμεσο τρόπο που αντιδρά στις εντολές σου και δεν μπαίνει καν στον κόπο να σε πείσει ότι διαθέτει και πολιτισμένη πλευρά στο χαρακτήρα του. Διαφοροποιείται συνειδητά από το ραφιναρισμένο Focus ST, χωρίς ωστόσο να φτάνει στην άλλη άκρη, στο ακραία racing ταπεραμέντο του Civic Type R. Το εκπληκτικό είναι ότι, όταν το πιέσεις σε στροφιλίκι, αυτή η βαριά αίσθηση που έχει στην ευθεία χάνεται και δίνει τη θέση της σε ευελιξία, ζωντάνια και αρμονία στον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση από στροφή σε στροφή. Στην τελική, σου εμπνέει εμπιστοσύνη να απενεργοποιήσεις το ESP και να απολαύσεις σπορ οδήγηση χωρίς περιορισμούς. Αυτό άλλωστε δεν αποζητά από ένα hot hatch όποιος ξέρει και θέλει να απολαμβάνει την οδήγηση;

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ, OPEL

συμπέρασμα

Το Astra OPC εξιτάρει τον λάτρη της οδήγησης με την πληθωρική του δύναμη, τη μάτσο εμφάνιση, αλλά και με την αίσθηση οδήγησης και την αποτελεσματικότητα του πλαισίου. Δεν είναι μόνο το ισχυρότερο – ταχύτερο Astra όλων των εποχών, αλλά και το πιο ευχάριστο οδηγικά, με διαφορά.

VIDEOS

2013 Opel Astra OPC

2012 Opel Astra OPC Commercial

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...