Ford B-Max 1.0 EcoBoost

Plug & Play

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο B-Max με τον 1.0 Ecoboost κινητήρα, είναι ένας ευχάριστος λόγος για να μπεις στην οικογένεια των MPV

γλυκά
  • Χώροι – Πρακτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σύστημα SYNC
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά στις πόρτες
απόψεις

Σπουδαία έμπνευση από την Ford με τη μεσαία κολώνα να λύνει το γρίφο πώς ένα υπερυψωμένο supermini μπορεί να παίξει το ρόλο ενός οικογενειακού. Είναι κάτι ανάμεσα σε Fiesta και Focus, όπου η σύγκριση των αριθμών μπορεί μόνο να περιπλέξει την κατάσταση. Ο χώρος της καμπίνας επαρκεί για τέσσερις επιβάτες, το πορτμπαγκάζ είναι ισοδύναμο με αυτό του Focus, όμως το βάρος του είναι 355 κιλά (!) περισσότερα από το Fiesta. Με ορθολογικά κριτήρια αγοράζεις Focus, με οικονομικά Fiesta και με συναισθηματικά B-Max. Κοινώς μπέρδεμα.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού Trend, Titanium και Titanium-X προσφέρεται το βενζινοκίνητο B-Max των 120 ίππων. Η βασική έκδοση Trend ξεκινά από τα 15280 € ευρώ με απόσυρση και περιλαμβάνει: 7 αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP με έκτακτη υποβοήθηση πέδησης (EBA), και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), Yποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (Hill Start Assist), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους - θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμο, Air Condition, σύστημα ανίχνευσης απώλειας πίεσης ελαστικών, Auto Start/Stop, ράδιο-CD, 6 ηχεία, αναπαραγωγή MP3, χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες Aux & USB, Bluetooth με Voice Control & SYNC με δυνατότητα Επείγουσας Κλήσης, πολυλειτουργική οθόνη 3,5''. Με 1130€ ευρώ επιπλέον πάτε στην έκδοση Titanium η οποία περιλαμβάνει επιπροσθέτως: Trip Computer, aυτόματο κλιματισμό, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης εμπρός, ζάντες αλουμινίου 15". Η κορυφαία έκδοση Titanium-X διαθέτει επιπλέον Cruise Control, δερμάτινο σαλόνι, φιμέ κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και ζάντες ελαφρού κράματος 16". Οι εκδόσεις Trend και Titanium συνδυάζονται και με την έκδοση των 100 ίππων του 1.0 Εcoboost με μειωμένο κόστος κατά 800€.

Τι να ψάχνει άραγε ο μέσος αστός οικογενειάρχης; Η απάντηση της Ford έρχεται με το διαβασμένο B-Max, το οποίο ήρθε να καλύψει το κενό ανάμεσα στο Fiesta και το Focus, κοιτώντας στα μάτια το πολυπληθές κοινό της πόλης, που έχει ανάγκη την άμεση πρακτικότητα και δεν έχει διάθεση για πολλές παραχωρήσεις. Οδηγώντας το B-Max στη Γερμανία, οι πρώτες εντυπώσεις ήταν θετικές σε κάθε επίπεδο. Επί ελληνικού εδάφους και συγκεκριμένα στη βάρβαρη καθημερινότητα του λεκανοπεδίου της Αττικής, ενισχύει ακόμα περισσότερο την απόφαση της Ford  για ένα συμπαγές σε διαστάσεις μοντέλο σαν το πολυτάλαντο B-Max.

 

Διπλός πράκτορας

Δεν χάνει σχεδιαστικά σε χαρακτήρα Ford το B-Max, το οποίο ισορροπεί ιδανικά την κουλτούρα ενός MPV με αυτή ενός σύγχρονου μοντέλου της φιλοσοφίας Kinetic Design. Οι αναφορές στο Fiesta, στο Focus και στα μεγαλύτερα MPV μοντέλα της εταιρείας δένονται αρμονικά, σε ένα σύνολο με δική του ταυτότητα. Σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης βέβαια είναι η διάπλατη πρόσβαση στο εσωτερικό του B-Max του οποίου οι πίσω συρόμενες πόρτες Ford Easy Access Door System δημιουργούν ένα άνοιγμα 1,5+ μέτρου. Η μεσαία κονσόλα έχει εξαφανιστεί από τη συνήθη θέση της και επί της ουσίας έχει ενσωματωθεί στις δύο πόρτες, χωρίς να επηρεάζεται στο παραμικρό η παθητική ασφάλεια του μοντέλου (5 αστέρια στη δοκιμασία EuroNCAP). Οι τεχνικοί της Ford δημιούργησαν μια πλήρως λειτουργική διάταξη που ενισχύει σημαντικά την πρακτικότητα στην πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, την ασφάλιση των παιδιών στα παιδικά καθίσματα ή τη φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων, ενός μοντέλου με τις αναλογίες του B-Max. Τα διαιρούμενα 60/40 πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως με μία απλή κίνηση. Επιπλέον το αναδιπλωμένο κάθισμα του συνοδηγού δημιουργεί μία μεγάλη, επίπεδη επιφάνεια από μπροστά μέχρι πίσω, κατάλληλη για μεγάλα φορτία μήκους μέχρι 2,35 m. Ο χώρος αποσκευών σε 5θέσια διάταξη είναι 304 lt (318 lt με το κιτ επισκευής ελαστικού). Το μόνο στοιχείο που θα μπορούσε να εκτοξεύσει την πρακτικότητα είναι τα πίσω συρόμενα καθίσματα

Άνετη η διαμονή στο εσωτερικό του B-Max το οποίο κοιτά με ισχυρό βλέμμα την κατηγορία των μικρομεσαίων, μοιάζοντας λίγο πιο πρακτικό από το 5θυρο αδελφό Focus. Η ποιότητα κατασκευής φλερτάρει με το άνω άκρο της κατηγορίας των supermini, με μικρές παραφωνίες. Επίκεντρο στην κεντρική κονσόλα η πολυλειτουργική οθόνη με το πακέτο πολυμέσω SYNC με φωνητικό έλεγχο, προσφέρει μοντέρνο multimedia χαρακτήρα. Παράλληλα, ένα έξυπνο σύστημα άμεσης βοήθειας σε περίπτωση σύγκρουσης ενισχύει την προστασία των επιβατών του B-MΑΧ. Η κλασσική εργονομία Ford να δείχνει κάπως πολύπλοκη αρχικά, αλλά λειτουργεί αποτελεσματικά με μικρή εξάσκηση και ανάλογη θέληση.

Ο Ecoboost δίνει φτερά!

Δυνατό χαρτί του νέου B-Max της δοκιμής μας, ο πανούργος 3κύλινδρος κινητήρας Ecoboost του ενός λίτρου. Δίνει χαρακτήρα, μπαίνοντας πιο επίκαιρος από ποτέ στο παιχνίδι του downsizing. Με 120 ίππους και 170 Nm ροπής, προσφέρει στην πράξη, ότι υπόσχεται στα φυλλάδια με τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Συνδυάζεται με ένα σωστό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, διαθέτει σύστημα Start-Stop, πετυχαίνοντας εκπομπές CO2 μόλις 114 gr/km και εργοστασιακή κατανάλωση 4.9lt/100 km. Σε σχέση με την ηχητική «άπνοια» που κυριαρχεί στο χιλιάρι Focus, στο B-Max οι κραδασμοί του κινητήρα έρχονται πιο έντονα στο προσκήνιο, αλλά η πολιτισμένη και αποτελεσματική λειτουργία του, δεν σε αφήνει να του προσάψεις αυτό το στοιχείο σαν «κουσούρι», ειδικά αν βάλεις απέναντι και τον ανταγωνισμό. Στο ζουμί της υπόθεσης οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Ford των 0-100 km/h σε 11,2’’ και 189 km/h, ανταποκρίνονται σε αίσθηση στο δρόμο, με το 5άρι κιβώτιο να εκμεταλλεύεται την καμπύλη ροπής, προσφέροντας «σπιρτάδα» στην πόλη και ήσυχο ταξίδι με 140+km/h. Επιπλέον σε μικτή χρήση στην πράξη, ο χαρισματικός Ecoboost αρκείται στο δίκαιο νούμερο των 7,5 lt/100km.

Μιλώντας για αστική οδήγηση, η θέση οδήγησης του B-Max, η περιμετρική ορατότητα και οι συμπαγείς διαστάσεις βοηθούν σημαντικά τον οδηγό. Θετικά τα μηνύματα από το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, τα οποία μαζί με το ευχάριστο μοτέρ, δίνουν πόντους ευχρηστίας. Το άλλο μεγάλο ατού του Β-Μax, που αποκαλύπτεται σε κάθε σενάριο μετακίνησης μαζί του, είναι η ρύθμιση της ανάρτησης. Εδώ μπαίνει η λέξη «ιδανική», ειδικά αν δίπλα ακολουθεί ο όρος «ελληνική άσφαλτος», αφού χωρίς να κάνει εκπτώσεις σε ποιότητα κύλισης και άνεση, περνά με μαεστρία την φιλοσοφία των σύγχρονων Ford και δίνει θάρρος στον «ορεξάτο» οδηγό. Ο συνδυασμός ελαστικών συνδέσμων, αμορτισέρ και ελατηρίων, αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα του B-Max εν κινήσει, το οποίο παρά τα MPV στοιχεία, δείχνει να αποστρέφεται τον βαρετό χαρακτήρα των περισσότερων ανταγωνιστών του.

συμπέρασμα

Νέα στοιχεία πρακτικότητας και προσοχή στις λεπτομέρειες, δίνουν στο B-Max εξαιρετικά εφόδια στον εμπορικό στίβο. Κοιτά με σίγουρο βλέμμα ακόμα και την κατηγορία των μικρομεσαίων, με τις συρόμενες πίσω πόρτες να πείθουν και τον πιο δύσπιστο με την ευχρηστία τους. Συνδυασμός ιδανικός και αξεπέραστος ο χιλιάρης Ecoboost που μαζί με τον προσγειωμένο τιμοκατάλογο και την σύγχρονη φιλοσοφία Ford εν κινήσει, προσφέρει ουσία και εντυπώσεις, καλύπτοντας όποιο κενό στο «άνοιγμα» μεταξύ Fiesta και Focus

Ford B-Max 2012

Ford B-MAX Door Animation

Ford B-MAX Seats Fold Flat

Ford B-MAX Interior

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...