Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline

Το περιπετειώδες Yeti σε TDI εκτέλεση με οικολογικό και οικονομικό πρόσωπο

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η πρωτότυπη Crossover έκδοση της Skoda, με τον 1.6 TDI διατηρεί ψηλά το λάβαρο της απόδοσης και σηκώνει δίπλα αυτό της αυτονομίας.

Το περήφανο παιδί της Skoda με την τετράγωνη αισθητική και την τολμηρή σχεδίαση που το κάνει να ξεχωρίζει από τον σωρό των SUV και Crossover της πιάτσας, διευρύνει την γκάμα των κινητήρων του. Εκτός των γνωστών και αποδοτικών TSI, αποκτά τον 1.6 TDI στην έκδοση Greenline, ώστε να κλείσει την ψαλίδα της υπόθεσης diesel σε σχέση με τον δυσπρόσιτο 2λιτρο TDI. Ο μικρός κινητήρας αποκτά εμπορικό ενδιαφέρον με όπλα του την ροπάτη, πολιτισμένη και οικονομική λειτουργία που απογειώνουν τις αρετές του Yeti, τόσο σε επίπεδο απόδοσης όσο και σε οικονομοτεχνικά κριτήρια και η ονομασία της έκδοσης δηλώνει ότι δεν είναι τυχαία η προσφορά στην τσέπη και στο περιβάλλον.

γλυκά
  • Σχεδιαστική τόλμη
  • Ποιοτικό εσωτερικό
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
  • Χώροι με MPV λύσεις
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Ελαφρύ τιμόνι
  • ESP προαιρετικά
  • Μεγάλος εμπρός πρόβολος

 

Άρωμα καθαρού diesel

Κύριο μέλημα της έκδοσης Greenline, που αφορά μόνο τον 1.6 TDI, είναι να ρίξει ακόμα χαμηλότερα την κατανάλωση και τους ρύπους. Για να το πετύχει αυτό η Skoda στο Yeti χαμήλωσε την ανάρτηση και την απόσταση από το έδαφος κατά 25 mm(Από τα 180 mm στα 155 mm), φόρεσε ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση σύστημα Start&Stop και φυσικά τα διακριτικά Greenline που είναι και το μοναδικό ορατό σημείο διαφοροποίησης σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Φυσικά η καρδιά της έκδοσης και ο κύριος λόγος απόκτησης είναι ο 1.600άρης turbodiesel με τους 105 ίππους στις 4.400 rpm και τα 200 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 rpm που σε συνδυασμό με ένα αραιής κλιμάκωσης 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρουν τα αναμενόμενα σε επίπεδο απόδοσης, επιδόσεων και οικονομίας. Με τους ρύπους (CO2) περιορισμένους στα 119 gr/km γίνεται σαφές ότι οι βελτιώσεις απέδωσαν και μεταφρασμένες σε χρήμα αναζητούν από τον ιδιοκτήτη μόλις € 107,1 το χρόνο για τα τέλη κυκλοφορίας. Σε επίπεδο επιδόσεων το Yeti 1.6 TDI Greenline επιταχύνει τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 12,1’’ και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 176 km/h, ενώ για τις ρεπρίζ δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, ακόμα και με ταχύτητες της τάξεως των 50-70 km/h, αν βεβαίως δεν έχετε ξεχαστεί με την τελευταία σχέση στο κιβώτιο. Με δεδομένα τα παραπάνω από 1.500 κιλά (1.410 ανακοινώνει ο κατασκευαστής) που καλείται να μεταφέρει το crossover της Skoda, οι επιδόσεις του είναι αξιόλογες και υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας χρηστών, ιδίως όταν διαπιστώσουν ότι μπορούν να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του κινητήρα χωρίς να ανησυχούν για την κατανάλωση. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 4,6 lt/100 km μέσης κατανάλωσης τιμή που θα επαληθεύσετε με αιρετούς συμβιβασμούς στο ρυθμό σας, όμως τιμές περίπου στα 6,5 lt/100 km είναι μέσα στο πρόγραμμα χωρίς αυτοσκοπός να γίνεται η οικονομική οδήγηση. Στα υπέρ της καθημερινότητας σε αστικές συνθήκες συγκαταλέγονται η εύστοχη λειτουργία του Start&Stop, η εργονομία και φιλικότητα, καθώς και η περιφερική ορατότητα που περιορίζει τις φοβίες ακόμα και σε όσους αγχώνονται με ένα πληθωρικό αμάξωμα στα στενά της πόλης.

 

Εκδρομέας και χιλιομετροφάγος

Ως γνωστόν, το Yeti «μιμείται» σχεδιαστικά την συνταγή Roomster (το οποίο είναι μόλις 20mm μικρότερο σε μήκος από το Yeti), αν και οι δεσμοί συγγένειας με το Octavia5 είναι περισσότεροι, αφού μοιράζονται πάτωμα και πολλά μηχανικά μέρη. Με δεδομένο την χρήση της πλατφόρμας του Octavia5, το Yeti έχει το πλεονέκτημα της εξαιρετικής εκμετάλλευσης χώρων κάτι που διαπιστώνουν 5 ενήλικες που θα βρεθούν στο φωτεινό και φιλόξενο σαλόνι. Τα 510 λίτρα του χώρου αποσκευών υπερεπαρκούν, ενώ το σύστημα VarioFlex επιτρέπει στα καθίσματα να σύρονται εμπρός-πίσω, να αναδιπλώνονται ή και να αφαιρούνται τελείως, προσφέροντας ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.760 lt. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων που συμβάλουν στην πρακτικότητα υπάρχουν και στον χώρο επιβατών, που είναι κατασκευασμένος με σωστά υλικά, ενώ η σωστή θέση οδήγησης έρχεται με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα. Οι επιβαίνοντες και οι αποσκευές τους είναι το πρώτο κομμάτι που ικανοποιεί, ενώ κατόπιν σε κερδίζει ώστε να ταξιδέψεις μαζί του. Χωρίς να σπαταλά λοιπόν το καύσιμο από το 60άρι ρεζερβουάρ του μπορεί σε φυσιολογικές συνθήκες να ξεπεράσει τα 900 km αυτονομίας, αρκεί να μην μεταφέρει ολάκερο το βιος του ιδιοκτήτη ή να ψάχνεται διαρκώς στην δεξιά περιοχή του στροφομέτρου. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κινητήρα εκτός από ησυχία και γεμάτη απόδοση από χαμηλά εξασφαλίζουν συνθήκες που κάνουν το ταξίδι απολαυστικό. Τα γόνατα McPherson εμπρός, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και οι αντιστρεπτικές, υπόσχονται περιορισμένες κλίσεις ενώ τα μεγάλα μετατρόχια και το ικανό μεταξόνιο εξασφαλίζουν σίγουρο και ασφαλές πάτημα. Μετά τις πετυχημένες εξετάσεις στον ανοιχτό δρόμο, προσφέρει ανάλογα θετικά σχόλια για την αποτελεσματικότητά του και σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Με όπλα του την ομοιογένεια από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση προσφέρει αίσθηση και κράτημα μικρομεσαίου αυτοκινήτου και ενώ περιμένει κανείς να του χρεώσει κλίσεις από την ανάρτηση αυτές εμφανίζονται απολύτως λογικές σε βαθμό που δεν επηρεάζει την ροή στην συμπεριφορά του. Ηχομόνωση, καλή ποιότητα κύλισης και οικονομία συνδυάζονται με φιλικότητα και ασφαλές πάτημα και δημιουργούν ένα περιβάλλον εξερεύνησης που δεν βάζει περιορισμό στα χιλιόμετρα ή στον προορισμό.

συμπέρασμα

Αν αναζητάς παρεμφερείς επιδόσεις χωρίς ιδιαίτερο κόστος στην κατανάλωση, οι μικρές εκδόσεις TSI προσφέρονται έως και σχεδόν € 4.000 φθηνότερα. Από την άλλη αν δεν θέλεις να συμβιβάσεις την απόδοση και ψάχνεις χαμηλά νούμερα κατανάλωσης στον υπολογιστή ταξιδίου και φυσικά στην πραγματικότητα, η λύση του Yeti 1.6 TDI Greenline είναι μονόδρομος. Με την μέση κατανάλωση των 6,5 lt/100 km εξασφαλίζεις παραπάνω από 900 km αυτονομίας και αυτό είναι το ισχυρό επιχείρημα για να αποκτήσει κανείς το πετρελαιοκίνητο Yeti ακόμα και φαίνεται αλμυρό το επιπλέον κόστος της αγοράς. Πέρα από την περίφημη συμπεριφορά και τις ανέσεις και την ξεχωριστή σχεδίαση που σηκώνει ψηλά το λάβαρο της προσωπικότητας, το crossover της Skoda προσφέρει πολιτισμένο σύγχρονο περιβάλλον, ζωηρές επιδόσεις, γεμάτη απόδοση και αφθονία χώρων, στοιχεία που τα συναντάς συνολικά στην σειρά, όμως η πετρελαιοκίνητη έκδοση προάγει τις εκδρομικές περιπλανήσεις χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.

Skoda Yeti 1

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...