Chevrolet Aveo 1.4

Ο βασικός πρεσβευτής της Chevrolet στα supermini, διατηρεί την ονομασία και κάνει επανεκκίνηση.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή130 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,2 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 2η γενιά Chevrolet Aveo, σε πλήρη δυτικοευρωπαϊκή αναγένεση.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Κομψό σαλόνι
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Απόδοση
  • Φιλικότητα
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Σκληρά υλικά στο σαλόνι
  • Αίσθηση τιμονιού

Μετά τα Cruze, Spark και Orlando, που έφεραν τον άνεμο αλλαγής στην φιλοσοφία και την γκάμα της Chevrolet, το επόμενο βήμα για την εταιρεία ήταν να αποκαταστήσει την τιμή της στην εμπορική κλάση Β. Το Aveo ως παρουσία μετρούσε αρκετά χρόνια στην πλάτη του και το μόνο κατόρθωμα ήταν απλά να εκπροσωπεί την Chevrolet στα supermini. Απείχε από τις σύγχρονες ελκυστικές έννοιες που αναζητούσε η αγορά και προσιτές τιμές και η αξιοπιστία ως βασικά όπλα δεν αρκούσαν για να δώσουν εμπορική λάμψη.  Στην 2η γενιά του Chevrolet Aveo όμως συναντά κανείς καθολικές και καθοριστικές αλλαγές που αν μη τι άλλο, βγάζουν μάτι!

 

Ένα Aveo διαφορετικό

Νέα πλατφόρμα, νέο περιτύλιγμα, νέο στιλ, νέα ήθη! Με 120mm επιπλέον στο μήκος του από το μοντέλο που αντικαθιστά, το Aveo συγκαταλέγεται στα μοντέλα που υιοθετούν την λογική των τεσσάρων μέτρων, με στόχο τις ανέσεις των επιβατών και την ποιοτικότερη συμπεριφορά στον δρόμο. Μια ματιά στο μεγαλύτερο κατά 45 mm μεταξόνιο των 2.525 mm φωτογραφίζει το πάτωμα του Corsa που ουσιαστικά διατηρεί δεσμούς συγγένειας, ενώ μια ματιά γενικότερα στο αυτοκίνητο σε πείθει ότι δεν του αξίζει να του γυρνάς την πλάτη. Σχεδιαστικά το Aveo, εντυπωσιάζει με την πληθωρικότητα και την εξωστρέφεια και αν για κάποιους είναι υπερβολικό, δεν παύει να μην περνά απαρατήρητο. Στην μυώδη του εμφάνιση συμβάλει και η εντυπωσιακή αύξηση των μετατροχίων( 59mm εμπρός και 99mm πίσω) πακέτο με τους τονισμένους θόλους που δημιουργούν σπορ προσδοκίες στο αυτοκίνητο. Επίκεντρο της νέας ταυτότητας είναι η μάσκα με εμφανείς τις αμερικανικές καταβολές και όψη που θυμίζει pony car με τα φανάρια να αποτελούνται από ζεύγη στρογγυλών φωτιστικών με χρωμιωμένο περίγραμμα, την κυψελωτή μάσκα με τον χρυσό σταυρό της Chevrolet και τον δυναμικό προφυλακτήρα με σπορ καταβολές. Οι σπορ γραμμές τρέχουν στο αμάξωμα και λεπτομέρειες όπως οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες ώστε να φέρνει περισσότερο σε τρίθυρο παρά σε 5θυρο, η στάνταρ ενσωματωμένη αεροτομή και τα πίσω φώτα με διάφανο κρύσταλλο είναι μερικές από τις ενδιαφέρουσες ιδιαιτερότητες της προσωπικότητας του νέου Aveo. Το μαγικό ραβδί της μεταμόρφωσης έχει περάσει και από το εσωτερικό του νέου Aveo, όπου συναντά κανείς ένα αναβαθμισμένο σαλόνι και ένα σύγχρονο από πλευράς σχεδίασης ταμπλό με πίνακα οργάνων εμπνευσμένο από το Spark. Ο μοντέρνος πίνακας με την μπλε απόχρωση φωτισμού περιλαμβάνει ένα συνδυασμό που συνηθίζεται στον κόσμο της μοτοσυκλέτας με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο, δείκτη βενζίνης και χιλιομετρητές, ενώ στην ψηφιακή γειτονιά προσφέρονται και οι ενδείξεις  του υπολογιστή ταξιδίου. Η κομψή κονσόλα με τα χειριστήρια κλιματισμού α λα Opel και το ηχοσύστημα διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα και γενικά θήκες και ποτηροθήκες δεν θα λείψουν από τον χρήστη του Aveo. Η σημασία στην πρακτικότητα απέδωσε για τους σχεδιαστές του εσωτερικού και το supermini της Chevrolet δεν θα αφήσει περιθώρια για παράπονα, ούτε σε επίπεδο ποιότητας που και εδώ η αναβάθμιση απέδωσε. Μπορεί να παραμένουν σκληρά όπως συμβαίνει στον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως είναι καλοσυναρμολογημένα και δεν ακούγεται τσικ. Η ευχάριστη εικόνα συμπληρώνεται από μοντέρνο διάκοσμο και καλό επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ASR και ESP, A/C, Cruise Control, ηχοσύστημα με υποδοχή MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth, υπολογιστή ταξιδίου δυο ηλεκτρικά παράθυρα και τηλεχειριζόμενο κλείδωμα. Φυσικά οι διαθέσιμοι χώροι έχουν ξεφύγει από το στριμωγμένο παρελθόν τους, είναι σαφώς άνετοι για πέντε επιβάτες και πλησιάζουν τα καταξιωμένα supermini της αγοράς, ενώ τα 70 επιπλέον λίτρα στον χώρο αποσκευών του νέου Aveo δημιουργούν καλές προϋποθέσεις(290 λίτρα) για τις αποσκευές.

 

Άνεση και αποτέλεσμα

Με ανοιγμένο το καπό αντικρίζεις την ταμπέλα EcoΤec να φιγουράρει στον κινητήρα, και ο προερχόμενος από την Opel 1.4 λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 130 Nm ροπής, ενώ το τεχνολογικό ρεπερτόριό του περιλαμβάνει διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και αυξημένη συμπίεση (10.5:1) για μείωση της κατανάλωσης (μέση κατασκευαστή: 5,9 lt/100km) και των εκπεμπόμενων ρύπων (CO2: 139 gr/km). Με σχεδόν 1.100 κιλά βάρος, ο κινητήρας του Aveo δεν υπόσχεται θαύματα αλλά αξιοπρεπείς επιδόσεις, όμως θα χρειαστεί να ανεβάζει ψηλά τις στροφές του για να εξαργυρώσει τα νούμερα της Chevrolet (0-100km/h σε 12,2’’  και τελική ταχύτητα 177km/h). Το μοτέρ στην πράξη αποδεικνύεται ικανό και ελαστικό σε όλο το φάσμα των στροφών όμως εκδηλώνεται ζωηρά μετά τις 4.000 rpm και όταν αναζητάς τις επιδόσεις θα υποστείς και τις τσιμπημένες τιμές κατανάλωσης που αγγίζουν τα 9 λίτρα. Σε ποιο λογικό και καθημερινό ρυθμό οι τιμές πέφτουν έως τα 7 λίτρα κάτι που θεωρείται φυσιολογική αλλά όχι εντυπωσιακή κατανάλωση. Το ευχάριστο σε αίσθηση και λειτουργία 5άρι κιβώτιο, παντρεύει την απόδοση με το ευχάριστο ταξίδι και στο τελευταίο συμβάλει και η προσεγμένη δουλειά στην κύλιση του αυτοκινήτου, κάτι που οφείλει και στο νέο πάτωμα. Η νέα πλατφόρμα το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τα αυξημένα μετατρόχια έχουν βελτιώσει αισθητά το πάτημα του αυτοκινήτου και κυρίως την αποτελεσματικότητά του σε πιο απαιτητικές διαδρομές και συνθήκες. Για παράδειγμα το Aveo δεν διστάζει να αντιμετωπίσει το βουνίσιο στροφιλίκι, ούτε χλωμιάζει όταν έρθει η στιγμή του απαιτητικού φρεναρίσματος. Η ανάρτηση βασίζεται στη γνώριμη συνταγή (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και χωρίς να διεκδικεί σπορ δάφνες, είναι όσο μαλακή πρέπει να για ανταποκρίνεται με άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Στις πιο απαιτητικές διαδρομές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναπόφευκτες χωρίς ωστόσο να δίνουν αίσθηση ανασφάλειας, όμως πακέτο με την χλιαρή αίσθηση του τιμονιού δεν σε εμπνέουν για επιθετική οδήγηση. Αν επιμείνεις όμως, τουλάχιστον δεν έχεις λόγο να ανησυχείς ούτε στις οδηγικές υπερβολές χάρις την σωτήρια επεμβατικότητα του ESP. Ως κεντρική ιδέα και προτεραιότητά του βάζει την ασφάλεια και την άνεση, βάζοντας σε δεύτερη σκέψη την οδηγική απόλαυση.

συμπέρασμα

Με συμπληρωμένη την επέτειο των 100 χρόνων, η Chevrolet διανύει μια δημιουργική περίοδο κάτι που αποτυπώνεται στην γκάμα της. Το Aveo αποτελεί μία ακόμη απτή απόδειξη, κάνοντας σαφές ότι πλέον χάνονται οι αναφορές στο Κορεατικό σχεδιαστικό παρελθόν της μάρκας και συνδέονται με δυτικότερες επιρροές που το κάνουν ελκυστικότερο. Η ευρωπαϊκή ταυτότητα και η ποιοτική εικόνα, σε συνδυασμό με τη νεανική εμφάνιση και την ευχάριστη, φιλική, ποιοτική συμπεριφορά δίνουν παραπάνω από έναν λόγο να το δεις προσεκτικότερα όταν ψάχνεις για supermini, όσο και αν η αφρόκρεμα της κατηγορίας παραμένει ένα βήμα εμπρός και σε απόσταση αναπνοής σε επίπεδο τιμών.

Chevrolet Aveo 5d

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...