Skoda Octavia 1.6 TDI

Το ταλαντούχο Octavia αποκτά τον κινητήρα που του ταιριάζει.

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Ένα διαπιστωμένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, που με τον 1.6 TDI διαπρέπει σε κατανάλωση και αυτονομία.

Ο diesel παροξυσμός μιας πληγωμένης αγοράς αυτοκινήτου οδηγεί τους θαρραλέους πελάτες στις εκθέσεις με την βασική προτεραιότητα της εποχής. Στο μυαλό όλων η οικονομία στις μετακινήσεις τους και μοιραία κλειδωμένη η επιθυμία για πετρελαιοκίνηση, το απωθημένο του Έλληνα των κύριων αστικών κέντρων της χώρας. Η απελευθέρωση, δίνει την ευκαιρία στον αγοραστή να μην εγκλωβίζεται μόνο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, άσχετα αν η γκάμα προσφέρει και σε αυτές οικονομία και απόδοση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Octavia5 που διατίθεται σε μικρές TSI εκδόσεις. Βέβαια την στιγμή που ο 1.6 TDI έχει θρονιαστεί κάτω από το καπό του μεσαίου Skoda και υπόσχεται σύμφωνα με την εταιρία παραπάνω από 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας με τα 55 λίτρα του ρεζερβουάρ του, είναι να μην το σκέφτεσαι;  

γλυκά
  • Ποιοτικό εσωτερικό
  • Εργονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός ανέσεων
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
ξυνά
  • Ελαφρύ τιμόνι
απόψεις

Τελικά τα 1600 κ.εκ. σε πετρελαιοκινητήρα δείχνουν να ταιριάζουν καλύτερα στο μικρομεσαίο αμάξωμα, όπως αυτό του Octavia5. Ο ροπάτος diesel κάνει τα πάντα στην κίνηση να φαίνονται εύκολα κι οικονομικά, ωστόσο δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μία ακριβή πρόταση. Το επιπλέον πεντοχίλιαρο που χωρίζει τις εκδόσεις Ambiente του 1.2TSI και του 1.6TDI, δεν θα αποσβεστεί ποτέ όσα χιλιόμετρα κι αν κάνει ένας ιδιώτης οδηγός.

Βασίλης Παπαδόπουλος

 

Λευτεριά στον TDI

Πάνω από δύο εκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο, έχουν βάλει το Octavia5 στην κορυφή των προτιμήσεων τους. Η εμφάνιση του, χάρη και στην πρόσφατη ανανέωση που δέχθηκε, παραμένει ελκυστική με τις έντονες καμπύλες που καλύπτουν το αμάξωμα να δίνουν κύρος και δυναμισμό. Στοιχεία που σε κερδίζουν, αν και αυτό που έχει κάνει τον κόσμο να το επιλέξει είναι η γερμανική ποιότητα κατασκευής, οι υψηλής απόδοσης κινητήρες, η οδική συμπεριφορά και η ευρυχωρία της καμπίνας. Και αν για τους άλλους Ευρωπαίους ή έστω για τους Έλληνες της περιφέρειας οι εκδόσεις diesel δεν αποτελούσαν απαγορευμένο μήλο, στην πρωτεύουσα συνηθίζαμε μέχρι σήμερα να ακούμε τους TDI μόνο στα κίτρινα Octavia5 στις πιάτσες. Τώρα βέβαια που φοριέται σε όλα τα χρώματα διευκρινίζουμε ότι ο νέος κινητήρας είναι και πιο σύγχρονος και πιο πολιτισμένος για όσους βιαστούν να του φορτώσουν …κολακείες! Ο 1.6 TDI, τεχνολογίας common rail, είναι ο κινητήρας που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα κατασκευαστών του ομίλου(Audi, Seat, Volkswagen) ως ποιοτικό και επίκαιρο διαπιστευτήριο, προσφέροντας 105 ίππους στις 4.400rpm και 250Nm ροπή, διαθέσιμα από τις 1.500rpm. Αν η ισχύς δεν εντυπωσιάζει, η ροπή είναι αυτή που αναλαμβάνει παιχνίδι και κάνει το μεσαίο Skoda ζωντανό και έτοιμο για ορμητικές επιταχύνσεις. Κυρίως εν κινήσει, θα διαπιστώσει ο λεπτολόγος των επιδόσεων και δεν θα διαφωνήσουμε από την στιγμή που για την διαδικασία του 0-100km/h χρειάζεται 11,8’’, ένα δευτερόλεπτο παραπάνω δηλαδή από την έκδοση με τον μικρό TSI. Στην  πράξη όμως ελάχιστοι από τους ενδιαφερόμενους θα νιώσουν μειονεκτικά για τα νούμερα και μάλλον θα υμνούν την ροπή που δεν τους αναγκάζει να ανακατεύουν το 5άρι κιβώτιο.


Ταξιδιάρικο και οικονομικό

Πίσω από την θέση του οδηγού δεν διαπιστώνεις καμιά αλλαγή σε σχέση με τις βενζινοκίνητες ήδη γνωστές εκδόσεις. Μόνο μια ματιά στα όργανα θα ξεχωρίσει την λεπτομέρεια στο στροφόμετρο με το κόκκινο που ξεκινά στις 5.000rpm. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η κομψότητα και η άνεση, με τα ημιδερμάτινα καθίσματα και τις αλουμινένιες επενδύσεις στις πιο πλούσιες εκδόσεις, να χαρίζουν πολυτέλεια. Το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων και η εργονομική κονσόλα που ενσωματώνει το αυτόματο σύστημα κλιματισμού και το ράδιοcd, αναδεικνύουν την εικόνα της καμπίνας που ξεχωρίζει για τα μαλακά υλικά στο ταμπλό, την συναρμογή, το φινίρισμα και την εργονομία. Η θέση οδήγηση είναι πολύ καλή και ο χώρος για τους επιβάτες από τους καλύτερους που μπορεί να συναντήσει κάποιος σε ένα μεσαίο αυτοκίνητο. Στο πίσω κάθισμα ακόμα και τρία άτομα δεν θα χρειαστεί να κάνουν πολλές παραχωρήσεις, έχοντας αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Εκεί όμως που παίρνει άριστα, είναι στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με 560 λίτρα χωρητικότητας μπορεί να χωρέσει κυριολεκτικά τα πάντα.

Στο ταξίδι είναι απολαυστικό, τόσο σε κύλιση όσο και σε ήχο από τον κινητήρα που ακούγεται μόνο στο ρελαντί. Μπορείς να ταξιδεύεις όλη μέρα με το κοντέρ στα 160km/h διατηρώντας την ηρεμία και την άνεση των επιβατών σε υψηλά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα δεν θα ανεβάσεις την κατανάλωση πολύ πάνω από τα 6,5-7,0 lt/100 km. Φυσικά τα αποθέματα δύναμης μπορούν να ανεβάσουν το κοντέρ εύκολα στα νούμερα της δεύτερης εκατοντάδας και τότε όμως δεν θα διαταράξεις τίποτα πλην της κατανάλωσης κατά ένα περίπου επιπλέον λίτρο. Σε ποιο γήινους ρυθμούς ταξιδίου, δίχως άγχος για τα ραντάρ της τροχαίας και με ελαφρύ πόδι, η κατανάλωση μπορεί να σταθεροποιηθεί λίγο πάνω από τα 5,0 λίτρα, ενώ στην πόλη η μέση που κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδίου μόλις που ξεπερνούσε τα 6 lt/100 km. Με την τελευταία τιμή υπόψιν το 1.6 TDI εξασφαλίζει σχεδόν 900 χιλιόμετρα αυτονομίας και αυτό δίνει την χαριστική βολή στον τελευταίο υπερασπιστή της βενζίνης. Ένα ακόμα πλεονεκτήμα του Octavia5 και σύμμαχος στην απόδοση του 1.6 TDI είναι και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του. Η σφιχτή ανάρτηση προσφέρει πιο σπορτίφ αίσθηση στον οδηγό, χωρίς να υπολείπεται σε άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται γρήγορα και με απόλυτη σταθερότητα, η κλίση στις καμπές είναι ανύπαρκτη, με το τιμόνι να έχει σωστή αίσθηση, αλλά θα έπρεπε να ήταν και πιο ακριβές. Σε φιδίσιες διαδρομές και σε συνθήκες πίεσης, εμφανίζει ελαφρά υποστροφή που εύκολα ελέγχεται και γενικά δεν τρομάζει τον οδηγό στην υπερβολή που ηθελημένα ή άθελα το υποβάλει. Το ESP φυσικά επεμβαίνει διακριτικά και άμεσα, όταν χρειαστεί όμως προσφέρεται κατόπιν χρέωσης και όχι στάνταρ. Ακόμα και έτσι όμως το Octavia5 1.6 TDI παραμένει ένα πλήρες, σύγχρονο και δελεαστικό αυτοκίνητο για την οικογένεια και όχι μόνο!

συμπέρασμα

Ψάχνοντας για μειονεκτήματα στο Octavia5 1.6 TDI η αλήθεια είναι ότι δυσκολευτήκαμε. Το συνολικά άρτιο μεσαίο αυτοκίνητο της Skoda δύσκολα θα δυσαρεστήσει σε κάποιο τομέα και σίγουρα θα σου αφήσει μια γεμάτη γεύση ικανοποίησης στο σύνολο. Φυσικά το ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό με το χαοτικό πορτ μπαγκάζ, ο εξοπλισμός ανέσεων από την βασική έκδοση και η οδική συμπεριφορά αποτελούν διαπιστευτήρια, που αν τα ψάχνεις τα βρίσκεις στις οικονομικότερες από άποψη τιμής μικρές εκδόσεις TSI. Αν όμως το ζητούμενο στο υπόλοιπο περιτύλιγμα του Octavia5 είναι η οικονομία, ο ροπάτος και σύγχρονος 1.6 TDI είναι λόγος να σε στείλει στην πλησιέστερη έκθεση Skoda.

Skoda Octavia5

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...