Honda Civic 1.4

Η γενική αναβάθμιση και η σχέση του με δυναμικά χαρακτηριστικά και καθαρές περιβαλλοντικές αξίες, το διατηρούν στην αφρόκρεμα των επιλογών της κλάσης.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή127 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,0 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η επόμενη μέρα της «διαστημικής» γενιάς, βρίσκει το Civic βελτιωμένο εκεί που πονούσε και έτοιμο να διατηρήσει την ολοκληρωμένη φήμη του.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Ψάχνοντας τις επιδόσεις μένεις με την γεύση, χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι ο 1.4 i-VTEC «σέρνει» ράθυμα τα 1300+ κιλά(συμπεριλαμβανομένου οδηγού και καυσίμου). Οι σωστά μαζεμένες σχέσεις στο κιβώτιο τουλάχιστον εκμεταλλεύονται το νεύρο του κινητήρα και στέλνουν με φιλότιμο την βελόνα στο ταχύμετρο στην δεξιά περιοχή. Καλομαθημένοι όμως από τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, απέχει από τα δεδομένα τους και αναρωτιέσαι αν με πλήρες επιβατικό και όχι μόνο φορτίο μπορείς να ελπίζεις σε δυναμικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του Civic. Το βέβαιο είναι ότι θα διατηρείς παντοτινό χαμόγελο, όταν αντικρίζεις τις ενδείξεις κατανάλωσης και στα χέρια σου, εκτός όλων των προτερημάτων που σου παρέχει το μικρομεσαίο Honda, θα απολαμβάνεις ένα επικοινωνιακότατο σύνολο οδήγησης που κερδίζει τον οδηγό του.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Επιδόσεις
  • Τιμή
απόψεις

Ώριμο και με πιο ποιοτικό περπάτημα πλέον, το νέο Civic βάζει εμπόδιο στον εαυτό του το υποκειμενικό οπτικό κριτήριο. Αν και ατμοσφαιρικό με μόλις 100 ίππους, καταφέρνει με την παρουσία του στο δρόμο να σκορπάει χαμόγελα πίσω από το τιμόνι. Με απόλυτα κριτήρια του λείπει γκάζι, αλλά στους σημερινούς ρυθμούς κίνησης, που φυλάς το δεξί πόδι και κινείσαι με καρφωμένο το βλέμμα στο δείκτη βενζίνης, προσωπικά με ικανοποιεί. Αν πρέπει κάτι να ζητήσω, θέλω τον νέο 1.6 diesel αύριο, οπότε θα προκύψει μια από τις πιο ιδανικές επιλογές στην κατηγορία.

Δημήτρης Παππάς 

go shopping

Δυο είναι οι εκδόσεις του Civic με τον μικρό ατμοσφαιρικό κινητήρα, αλλά σωστά προικισμένες αμφότερες ώστε να κερδίσουν το θετικό πρόσημο κριτικής. Στην μεν Comfort, που αποτελεί την βάση, συναντά κανείς μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ABS με Brake Assist, με σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα, Traction Control και ESP(VSA κατά την Honda), Eco Assist(σύστημα που χρησιμοποιεί το φωτισμό του ταχύμετρου και ενημερώνει για το πόσο οικονομικό είναι το στιλ οδήγησης), που προσφέρεται πακέτο με τον πράσινο διακόπτη ECON (ενεργοποιεί την green λειτουργία του αυτοκινήτου), ηλεκτρονικό κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους-θερμαινόμενους καθρέφτες, ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος τιμόνι, σύστημα Start&Stop, υπολογιστή ταξιδίου, αισθητήρα πίεσης ελαστικών, τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, Magic Seats και ζάντες αλουμινίου(16’’). Τα 1.150 επιπλέον ευρώ της έκδοσης Sport ωφελούν τον εξοπλισμό με έξτρα στοιχεία εξοπλισμού όπως: την ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών, τους αισθητήρες βροχής και φώτων, την κάμερα οπισθοπορείας, το Cruise Control, τους προβολείς ομίχλης, τον συναγερμό καθώς και τους επίσης αλουμινίου τροχούς των 17’’.  Συνολικά η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει ανέσεις και καινοτομίες που μπορεί ο αγοραστής να επιλέξει αυτόνομα, όπως για παράδειγμα το i-MID(όπου μέσω έγχρωμης οθόνης προβάλει διευρυμένες πληροφορίες υπολογιστή ταξιδίου, ψυχαγωγίας, κλιματισμού, κ.ά) και το CMBS, δηλαδή το σύστημα που παρακολουθεί και υπολογίζει συνεχώς την απόσταση από το προπορευόμενο οχήμα, προειδοποιώντας και συμβάλλοντας με φρενάρισμα στη μείωση της σφοδρότητάς μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Η «διαστημική» γενιά έκανε το μπαμ το 2005, όταν γύρισε κυριολεκτικά τούμπα το συντηρητικό προφίλ της Honda στον μικρομεσαίο της κόσμο. Οι Ιάπωνες που είχαν χορτάσει από διθυράμβους για την αξιοπιστία, την πιστότητα, την οικονομία και τις επιδόσεις, ήθελαν το κάτι παραπάνω εκεί που πονούσαν, στην αισθητική και την σχεδίαση. Το βήμα ήταν γιγάντιο και το αποτέλεσμα έμοιαζε τόσο πρωτοποριακό που προκάλεσε ποικίλα σχόλια θυμίζοντας φουτουριστικό πρωτότυπο των διεθνών εκθέσεων. Κάποιοι το βρήκαν υπερβολικό, άλλοι γοητεύτηκαν από την «προχώ» σχεδίαση και το μόνο σίγουρο είναι ότι προέκυψε ένα αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα. Το ριζοσπαστικό μοντέλο της Honda κατάφερε να διαχωρίσει την θέση του από τον σωρό της κατηγορίας ακολουθώντας τον δικό του ξεχωριστό δρόμο. Διέθετε και διαθέτει ακόμα και σήμερα χαρακτήρα που έχει εμφανιστεί ήδη η νέα γενιά, η οποία βρήκε μια καλή βάση για εξέλιξη.

 

Το ραβδί της μεταμόρφωσης

Οι άνθρωποι της Honda κράτησαν την βασική σχεδιαστική και ουσιαστική κεντρική ιδέα και ασχολήθηκαν με την φυσική εξέλιξη σε επίπεδο βελτίωσης. Άλλωστε τουλάχιστον σε επίπεδο πρωτοτυπίας δεν χρειαζόταν κάτι συναρπαστικό, αλλά συγκεκριμένες πινελιές που θα κολάκευαν την ήδη δυναμική σιλουέτα του. Οι διαφορές διακρίνονται στις ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις όπου εμφανίζεται 40 mm μακρύτερο από το προηγούμενο (4.285 mm από 4.245), 10 mm φαρδύτερο και 20 mm χαμηλότερο. Τα νέα δεδομένα έφεραν και βελτίωση στον αεροδυναμικό συντελεστή(0,27), διατηρώντας την κόμπακτ αίσθηση ενώ την ουσία της σχεδιαστική βελτίωσης οφείλει και σε πληθώρα λεπτομερειών όπως τα πίσω φώτα, τους φουσκωμένους θόλους, τις χειρολαβές των πίσω θυρών (που παραμένουν κρυφές) και την μεγάλη σκούρα γκρι μάσκα που φτάνει χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα. Η σχεδιαστική σιλουέτα χαρακτηρίζεται από αρμονία, αν και αρκετοί στάθηκαν στα νέα πίσω φώτα με την εξόφθαλμη λογική. Συνολικά πάντως η 9η αποτελεί φυσική συνέχεια της 8ης γενιάς κάτι που ισχύει και για την εικόνα του εσωτερικού. Η λογική του ταμπλό δυο επιπέδων παραμένει, με τις ενδείξεις πίσω από το τιμόνι να φιλοξενούνται από κυκλικά όργανα, ενώ συνολικά η σχεδίαση και η ποιότητα των υλικών χαρακτηρίζεται μοντέρνα και άρτια. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης τουλάχιστον σε επίπεδο ορατότητας, ενώ εργονομικά διατηρεί την άριστη εικόνα του. Χωροταξικά το νέο Civic προσφέρει λύσεις που δύσκολα συναντά κανείς στην κλάση. Σε πρακτικότητα και ευκολίες υιοθετεί φιλοσοφία Jazz(Magic Seats), κάτι που εκτός από επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.378 λίτρων (μέχρι την οροφή), προσφέρει δυνατότητα ανάκλησης των εδράνων προς τα επάνω, δημιουργώντας ένα δευτερεύοντα χώρο φόρτωσης, ιδανικό για ψηλές αποσκευές. Φυσικά από μόνο του το πορτμπαγκάζ των 477 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού) κρατά ψηλά τη σημαία, της ευρυχωρίας, ενώ οι πίσω θέσεις προσφέρουν εξαιρετικό χώρο για τα γόνατα ωστόσο ο χώρος για το κεφάλια πέφτει θύμα της αεροδυναμικής σχεδίασης, χωρίς βέβαια να ανησυχεί τους έως και 1,80 m.

 

Στιβαρό, φιλικό και ευχάριστο

Σε μια εποχή που οι χωρητικότητας περιορίζονται και τα τούρμπο φωλιάζουν σε όλο και περισσότερα μοτέρ αυτοκινήτων, η Honda επιμένει παραδοσιακά στην ατμοσφαιρική λογική. Κάτω από το καπό του Civic, λοιπόν ο 1.4 i-VTEC των μόλις 1.339 κ.εκ., αναλαμβάνει με την ατμοσφαιρική του ανάσα να προσφέρει επιδόσεις και οικονομία σε ένα αμάξωμα σεβαστών διαστάσεων και κιλών. Ειδικά στα κιλά μπορεί τα 1.185 που ανακοινώνει ο κατασκευαστής να ακούγεται φυσιολογικό νούμερο, και είναι με βάση τα σύγχρονα δεδομένα κατασκευής και εξοπλισμού, όμως τα πράγματα περιπλέκονται σε ένα φορτωμένο Civic. Μόνο με έναν μέσης σωματικής διάπλασης οδηγό και με γεμάτο ρεζερβουάρ το μικρομεσαίο Honda ξεπερνάει εύκολα τα 1.300+ κιλά, και αυτομάτως γεννάται το μεγάλο ερώτημα αν αρκούν 100 ίπποι και 127 Nm ροπής. Στην πραγματικότητα θα ήταν εξ αρχής καταδικαστικός κάποιος που έχει επίγνωση της κατάστασης, όμως οι πυκνές σχέσεις σε ένα περίφημο σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο λύνουν τον γρίφο της απόδοσης. Φυσικά δεν αρκεί μόνο ένα κιβώτιο ούτε περιμένει κανείς εντυπωσιακές επιταχύνσεις και ρεπρίζ, ιδίως αν έχει γευτεί τις αρετές των μικρών υπερτροφοδοτούμενων της πιάτσας, όμως η αμεσότητα απόκρισης, η γραμμικότητα απόδοσης και η παραδοσιακή ευστροφία του i-VTEC, δίνουν στο «μικρό» Civic ψυχή και τσαγανό ώστε να μην σου κάνει καρδιά να το κακολογήσεις. Σίγουρα για να επιβεβαιώσεις τα νούμερα του κατασκευαστή(0-100 km/h σε 13,4 και τελική ταχύτητα 187 km/h) πρέπει να νιώθεις συχνά την επαφή του γκαζιού με την μοκέτα, όμως ακόμα και τότε δύσκολα θα δεις διψήφια κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδίου. Αναζητώντας τις επιδόσεις η κατανάλωση θα ανέβει λίγο πάνω από τα 9 λίτρα, ενώ με ένα πιο λογικό αλλά σβέλτο ρυθμό εύκολα θα πέσει λίγο κάτω από τα 8 lt/100 km που αποτελεί και την συνηθέστερη μέση τιμή. Με την βοήθεια του Idle Stop (το start-stop της Honda) αλλά και του Eco Assist, το Civic βελτιώνει τις τιμές κατανάλωσης ενώ το green πρόσωπο του εκδηλώνεται ακόμα περισσότερο πιέζοντας τον πράσινο διακόπτη ECON(επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα και την λειτουργία του κλιματισμού). Με πλήρη εκμετάλλευση του πράσινου «οπλοστασίου» και με ανάλογης φιλοσοφίας οδήγηση το μικρομεσαίο Honda εισπράττει καταναλώσεις κάτω των 7 λίτρων κάτι που αποτελεί δέλεαρ στην εποχή που το λίτρο ανηφορίζει το 2ευρω. Αυτό που είναι εμφανές οδηγώντας το Civic είναι το άλμα προόδου σε ποιότητα κύλισης, αλλά και η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση. Αν ήταν δεσμευτικές οι ταχύτητες άνω των 140 km/h για τον θόρυβο που έφτανε στην καμπίνα, πλέον είναι κάτι που ανήκει στην ιστορία. Τώρα ταξιδεύεις γρήγορα και ήσυχα, ενώ το δεύτερο καλό είναι ότι δεν αντιμετωπίζεις τις ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης που απέκτησε νέες ρυθμίσεις και συνεμπλόκ με υγρή σιλικόνη με αποτέλεσμα να προσλαμβάνει κανείς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία φιλτράροντας πλέον πολύ καλύτερα τις ανωμαλίες. Φυσικά παραμένει σφιχτή η αίσθηση της ανάρτησης ώστε να προάγει την σπορτίφ και επικοινωνιακή αίσθηση που μας έχει συνηθίσει, αλλά τώρα είναι σερβιρισμένη με ραφιναρισμένο τρόπο. Πακέτο με το στιβαρό πλαίσιο τα αποτελεσματικά φρένα και το γρήγορο και σαφές τιμόνι το Civic δεν κλονίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού που ορμάει στα δύσκολα. Και βέβαια ακόμα και αν ξεπεράσεις τα υψηλά όρια, το στάνταρ VSA επεμβαίνει διακριτικά χωρίς να διαταράσσει την διάθεση και φυσικά την ασφάλεια.

συμπέρασμα

Μακριά από τις υπερτροφοδοτούμενες επιδόσεις του ανταγωνισμού, το «μικρό» Civic μπορεί να θεωρείται υποτονικό σε τρόπο απόδοσης, όμως συνδυάζει καλές επιταχύνσεις και ακόμα καλύτερες καταναλώσεις. Οι ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης και η ποιότητα κύλισης αναθεωρήθηκαν και τώρα συντάσσονται με τα δεδομένα που μας έχουν συνηθίσει οι επίκαιρες ανταγωνιστικές προτάσεις του ανταγωνισμού, ενώ η οδική συμπεριφορά παραμένει γευστική για να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό …ουρανίσκο. Στο κομψό και ολοκληρωμένο ιαπωνικό μικρομεσαίο πακέτο της Honda προσθέστε επίσης εκτός των χαμηλών παγιών και της συγκρατημένης κατανάλωσης, ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού που γλυκαίνει τα δεδομένα απέναντι στην τσιμπημένη τιμή του. 

Honda Civic 2012-GR

2012 Honda Civic 5-Door

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
84
GOCAR Magazine #84

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...