Audi Q3 2.0 TFSI S Tronic

Ο μικρός αδερφός του Q5, λέγεται Q3 και ψάχνει την δικαίωση του στον μοντέρνο χώρο των crossover.

  • -
  • -
Ισχύς211 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Μέση κατανάλωση7,7 lt/100km
Εκπομπές CO2179 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Βαδίζει στα χνάρια του Tiguan αλλά με premium προσανατολισμό και σπορ βλέψεις, όπως συνηθίζει άλλωστε η Audi.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Αποκλειστικά 2λιτρο(βενζίνη ή diesel)
  • Σφιχτή ανάρτηση
απόψεις

Δείχνει να βγήκε λάθος εποχή. Αν το είχε η Audi στη γκάμα της μια πενταετία νωρίτερα, θα μιλούσαμε για μια σπουδαία εμπορική επιτυχία, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά. Ο σπορ χαρακτήρας, η πολυτελής εικόνα και οι premium προδιαγραφές του το κάνουν περιζήτητο σε αυτούς που ψηφίζουν μονοκούκι Audi σε κάθε επιλογή αυτοκινήτου. Οι μικρές χωροταξικές δυσχέρειες θα περάσουν σχεδόν απαρατήρητες.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Αν σήμερα το Q7 φαντάζει υπερβολή και το Q5 σημαδεύει το άνω άκρο των SUV, τότε το κενό στα κάτω διαζώματα της κατηγορίας ήταν η αφορμή για ένα ακόμα τετρακίνητο εκπρώσοπο με τους κύκλους της Audi. Το μικρότερο της οικογένειας Q με το συνοδευτικό 3, δεν είναι μόνο ένα μικρό SUV στα χνάρια του Tiguan αλλά και μια καλή crossover απάντηση στην ανθούσα κατηγορία. Το Α1 ήταν το πρώτο που εφάρμοσε την ρήση ότι τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρό μπουκάλι και το Q3 είναι η επέκταση αυτής της λογικής στην SUV γκάμα.

 

Q3λαριλαρό

Με τις κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4.385mm, πλάτος 1.831mm, ύψος 1.590mm) και την νέα τάση σχεδίασης που διατηρεί τις γραμμές σε μικρομεσαία επίπεδα, το Q3 εμφανίζει δυναμισμό και πρεστίζ στο κομμάτι της αισθητικής του. Μπορεί κατά βάθος το πρότυπο να είναι o μεγαλύτερος αδερφός (Q5), όμως δεν σερβίρεται ως κόμπακτ εκδοχή σε οικονομία κλίματος, αλλά προσφέρει πιο σπορ γραμμές στο σύνολό του. Όπως για παράδειγμα το χαμήλωμα της οροφής και το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ που φέρνει από κουπέ συνταγή και αποτελεί την μόδα της εποχής. Συνολικά η εικόνα του Q3 είναι αρκετά πειστική για αυτό που εκπροσωπεί, το δυναμικό και φευγάτο αυτοκίνητο απόδρασης που δεν πέφτει σε συμβιβασμούς όσον αφορά την απόδοση, τις επιδόσεις και την κοινωνική αποδοχή. Φυσικά και δεν λείπουν οι κομψές λεπτομέρειες που τονίζουν τα χαρακτηριστικά του, όπως το σκούρο άβαφο διακριτικό φιλέτο που τρέχει σε όλο το αυτοκίνητο (περίγραμμα θόλων, μασπιέ και προφυλακτήρες), τα νεύρα στο καπό, την κομψή αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και τα LED ημέρας στα φώτα. Στο εσωτερικό επικρατεί η νοικοκυρεμένη, κοσμοπολίτικη εικόνα και αισθητική που μας έχει συνηθίσει η Audi στις σύγχρονες κατασκευές της, με σχεδίαση που θυμίζει τη λιτή προσέγγιση που συναντά κανείς στο Α1 και την εργονομία, πολυτέλεια και ποιότητα υλικών με σφραγίδα Audi. Στην κορυφή της κονσόλας βρίσκει κανείς την αναδιπλούμενη προαιρετική οθόνη επτά ιντσών του συστήματος επικοινωνίας και ενημέρωσης, ενώ η πληροφόρηση από τον πίνακα οργάνων είναι άριστη και σε σπορ εκτέλεση. Σε επίπεδο ευρυχωρίας το μεγάλο μεταξόνιο των 2.603 mm εξασφαλίζει χωρωταξική εικόνα επιπέδου Tiguan, αν και το SUV της Volkswagen μπορεί να καυχιέται λίγο παραπάνω για τον διαθέσιμο χώρο στην περιοχή του κεφαλιού για τους πίσω επιβάτες. Όπως και να έχει όμως, οι επιβάτες θα απολαύσουν την φιλοξενία στον κομψό και καλοεξοπλισμένο σαλόνι του Q3, ενώ εκτός των άλλων έχουν και ένα διαθέσιμο χώρο αποσκευών που προσφέρει από 460 έως 1.365 λίτρα. Στο πολυτελές προφίλ του, συναντά κανείς εκτός από το σύστημα τετρακίνησης quattro και το ημιαυτόματο 7άρι S-Tronic της δοκιμής, ESP, σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας start-stop, τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος, full set αερόσακων(μετωπικοί-πλευρικοί, οροφής και γονάτων), τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι καθρέφτες, οθόνη βασικών λειτουργιών και υπολογιστή ταξιδίου, A/C, ηχοσύστημα με MP3, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής και ζάντες αλουμινίου. Φυσικά η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι αρκετά πλούσια για να διαμορφώσει το Q3 σε ακόμα πιο premium διαστάσεις ανάλογα με το γούστο και την τσέπη του ενδιαφερόμενου.

 

Πλήρες εφοδίων

Μπορεί η βάση να παραμένει 2λιτρη TFSI, όμως στην περίπτωση της δοκιμής δεν έχουμε τον 170άρη, αλλά αυτόν με τους 211 ίππους στις 6.200rpm και τα 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.800rpm. Φυσικά πακέτο με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, το Q3 των σχεδόν 1.600 κιλών δείχνει ικανό να ξεγελάσει τα χρονόμετρα κάτι που αποδεικνύουν οι επιδόσεις του. Πέρα από τα 6,9’’ για τα πρώτα 100km/h και τα 230km/h τελικής ταχύτητας το Q3 δείχνει έτοιμο να κατατροπώσει οποιαδήποτε διαδρομή και δεν απαιτεί να είναι καλοστρωμένη, χάρις την γευστική εικόνα της ανάρτησης (McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) που μπορεί να είναι σφιχτή για να εκθειάσεις την άνεση, αλλά καταφέρνει να ελέγχει ακόμα και σε επιθετικό ρυθμό το στιβαρό αμάξωμα. Η πρόσφυση από την τετρακίνηση εκτός από την δυνατότητα να ανακατευτείς με όχι και τόσο light περιπέτεια σε δασικό περιβάλλον, σε προδιαθέτει να διατηρήσεις τα χιλιόμετρα που έχεις μαζέψει στην ευθεία και η ευκολία που διαγράφει τις στροφές είναι επιπέδου σπορ κατασκευής εστιασμένης για οδηγικό παιχνίδι. Το Q3 ελίσσεται αέρινα από στροφή σε στροφή, χωρίς να κλονίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του ώστε να περιορίσει τον ρυθμό, οι αλλαγές στο κιβώτιο πραγματοποιούνται με την σκέψη και το τιμόνι ακολουθεί πιστά τις εντολές αν και διατηρεί την ελαφριά αίσθηση που χαρακτηρίζει κάθε Audi. Το επίπεδο ασφάλειας συμπληρώνουν τα …αναίσθητα στην βάρβαρες επιβραδύνσεις φρένα και φυσικά το ESP όταν ξεπεράσεις (σπανίως) τα ήδη υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και κρατήματος. Φυσικά σε επιθετικό ρυθμό η κατανάλωση ανεβαίνει ακόμα και πάνω από τα 17 lt/100 km, όμως μπορείς να κινείσαι γρηγορότερα από απ’ότι φαντάζεσαι με ελαφρύ πόδι περιορίζοντας την κατανάλωση ένα τσικ κάτω από τα 10 λίτρα. Συνολικά καταφέρνει να δημιουργήσει ένα περιβάλλον οδήγησης που δύσκολα συναντάς σε ένα αυτοκίνητο με τόσο μεγάλο εύρος δυνατοτήτων.

συμπέρασμα

Αν και η «μαγιά» ξεκινάει από τα χαρακτηριστικά του Tiguan, το Q3 καταφέρνει να διαφοροποιηθεί κυρίως χάρις το σπορ dna της Audi που εξασφαλίζει στο μικρότερο της οικογένειας Q δραστήρια διάθεση, τόσο από πλευράς οδικής συμπεριφοράς όσο και επιδόσεων. Φυσικά το κοσμοπολίτικο στιλ είναι εξασφαλισμένο, οι ανέσεις εξοπλισμού από πλούσιες έως αριστοκρατικές αναλόγως της τσέπης του ενδιαφερόμενου και η ...crossover εμφάνιση της Audi δείχνει να υποσκελίζει κάθε ανταγωνιστική προσπάθεια του ανταγωνισμού. Βέβαια μην ψάχνεται ακόμα για downsizing, όσον αφορά τους κινητήρες, με την δίλιτρη επιλογή να αποτελεί για την ώρα μονόδρομο και μοναδικό ίσως ψεγάδι στην εμπορική πορεία του μοντέλου.

Audi Q3

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...