VW Polo 1.2 TDI Bluemotion

Με δόγμα του την οικονομία και τον σεβασμό στο περιβάλλον, το Bluemotion καλείται να εντυπωσιάσει με τα κατορθώματα του.

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,4 lt/100km
Εκπομπές CO289 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η καθαρότερη και οικονομικότερη εκδοχή Polo που υπόσχεται έως και 1000 χιλιόμετρα αυτονομίας!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Στάνταρ Start & Stop
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
ξυνά
  • Μακριές σχέσεις
  • Υστέρηση κάτω από τις 2.000
  • Τιμή
απόψεις

Είναι ίσως ο πιο αθόρυβος diesel της κατηγορίας των supermini παρά το γεγονός ότι στο εσωτερικό παλινδρομούν τρεις κύλινδροι. Στο διστακτικό πάτημα του δεξιού πεντάλ και μέχρι της 1500rpm σου δημιουργεί την αίσθηση ότι του λείπει η ροπή όμως τα πράγματα αλλάζουν άρδην μόλις αρχίζει να φουσκώνει η τουρμπίνα. Σε συνθήκες ταξιδίου η κατανάλωση που θα δείτε χωρίς ιδιαίτερες θυσίες κυμαίνεται στα 4,5 με 4,8 lt/100km. Εντός πόλης η λειτουργία του start-stop απαιτεί εξοικείωση καθώς το μοτέρ θέλει ελάχιστο χρόνο παραπάνω να επαναεκκινήσει λόγω της τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής του.

Βασίλης Παπαδόπουλος

 

Είναι ίσος ο πιο αθόρυβος diesel της κατηγορίας των supermini παρά το γεγονός ότι στο εσωτερικό παλινδρομούν τρεις κύλινδροι. Στο διστακτικό πάτημα του δεξιού πεντάλ και μέχρι της 1500rpm σου δημιουργεί την αίσθηση ότι του λείπει η ροπή όμως τα πράγματα αλλάζουν άρδην μόλις αρχίζει να φουσκώνει η τουρμπίνα. Σε συνθήκες ταξιδίου η κατανάλωση που θα δείτε χωρίς ιδιαίτερες θυσίες κυμαίνεται στα 4,5 με 4,8 lt/100km. Εντός πόλης η λειτουργία του start-stop απαιτεί εξοικείωση καθώς το μοτέρ θέλει ελάχιστο χρόνο παραπάνω να επαναεκκινήσει λόγω της τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής του.

Βασίλης Παπαδόπουλος

 

Είναι ίσος ο πιο αθόρυβος diesel της κατηγορίας των supermini παρά το γεγονός ότι στο εσωτερικό παλινδρομούν τρεις κύλινδροι. Στο διστακτικό πάτημα του δεξιού πεντάλ και μέχρι της 1500rpm σου δημιουργεί την αίσθηση ότι του λείπει η ροπή όμως τα πράγματα αλλάζουν άρδην μόλις αρχίζει να φουσκώνει η τουρμπίνα. Σε συνθήκες ταξιδίου η κατανάλωση που θα δείτε χωρίς ιδιαίτερες θυσίες κυμαίνεται στα 4,5 με 4,8 lt/100km. Εντός πόλης η λειτουργία του start-stop απαιτεί εξοικείωση καθώς το μοτέρ θέλει ελάχιστο χρόνο παραπάνω να επαναεκκινήσει λόγω της τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής του.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Η εποχή που το αντικείμενο της κουβέντας σε μια παρέα αφορούσε δευτερόλεπτα επιδόσεων και τελικές, χιλιομετρικές αποστάσεις σε χρόνο dt και μυρωδιά καμένου λάστιχου, έχει καταλαγιάσει. Περισσότερα θα ακούσεις σήμερα για αποστάσεις που ολοκληρώθηκαν με ένα 20άρικο στο ρεζερβουάρ, για καταναλώσεις που ιδανικά πέφτουν στα 6-7 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα, για αναζήτηση μικρού οικονομικού αυτοκινήτου και περιορισμό των ετήσιων παγίων.

Φυσικά κανείς δεν γέρασε, ξενέρωσε, έχασε το ενδιαφέρον και την αγάπη για οδήγηση και αυτοκίνητο, όμως οι καιροί έχουν σετάρει τις απαιτήσεις και το μέλλον παίζεται στους μικρούς και έξυπνους που συνδυάζουν απόδοση και μετρημένη απαίτηση για καύσιμο. Την στιγμή που ο 1.2 TSI αποτελεί το νέο κεφάλαιο της Volkswagen στους μικρούς αποδοτικούς κινητήρες, ένας άλλος μικρός αποτελεί το μήλο της έριδας για τους λάτρεις της οικονομίας και οικολογίας. Βρίσκει εφαρμογή στο baby Golf ή αλλιώς στο αυτοκίνητο που έχει χαρακτηριστεί έτσι κυρίως λόγο της αψεγάδιαστης ποιότητας και την ομοιότητα στην φιλοσοφία με τον μεγάλο αδερφό που δεν είναι άλλο από το Polo.

 

Bluemotionκαι πράσινα άλογα

Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.2 TDI, τεχνολογίας common-rail επιβάλλει λιτότητα στον τρόπο που διαχειρίζεται την κατανάλωση πετρελαίου κάτι εμφανές, όχι μόνο στα κιτάπια του κατασκευαστή, αλλά και στην πράξη! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κέρδισε το βραβείο "World Green Car 2010", που του δίνει τον τίτλο τιμής του οικονομικότερου και φιλικότερου προς το περιβάλλον αυτοκινήτου, βάζοντας σε σκέψεις τους εκφραστές της υβριδικής τεχνολογίας. Για να το πετύχει αυτό οι άνθρωποι της Volkswagen προέβησαν σε μια σειρά από περιποιήσεις στο μοτέρ προκειμένου να περιορίσουν τις τριβές, άπλωσαν περισσότερο τις σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο και φυσικά δεν αμέλησαν την αεροδυναμική αντίσταση που παίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη «καθαρών» στόχων. Το αμάξωμα χαμήλωσε 10mm, οι τροχοί φόρεσαν ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης αλλά και αεροδυναμικά τάσια, ενώ οι αλλαγές σε σχέση με ένα απλό Polo ολοκληρώνονται με την κλειστή μάσκα ανάμεσα στα φανάρια. Σημειώστε επιπλέον τα στάνταρ Start & Stop, αλλά και την ένδειξη αλλαγής σχέσης για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα του Polo Bluemotion. Το σύνολο των 1.199 cc, αποδίδει 75 ίππους στις 4.200rpm και 180 Nm ροπής στις 2.000rpm, προσφέροντας ταυτόχρονα τα εντυπωσιακά νούμερα που αφορούν κατανάλωση (μέση:3,4 lt/100km) και ρύπους(CO2: 89 gr/km).

 

Χιλιομετροφάγος

Αν το ζητούμενο είναι τώρα η απόδοση στην πράξη, το Polo Bluemotion δεν πρόκειται να σε συναρπάσει όσο ένα TSI, όμως δεν θα το επέλεγε κανείς για αυτό. Φυσικά υπάρχουν πιο μεστά σε απόδοση turbodiesel στην κατηγορία, όμως κανένα δεν μπορεί να καυχιέται για την καθαρότητα των ρύπων του και την οικονομία, όσο το καμάρι της Volkswagen. Τα 13,9’’ για τα πρώτα 100km/h και τα 173km/h τελικής ταχύτητας σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν, όμως τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Δεν θα σου πάρει τα αυτιά, όμως ακούγεται για να ξεχωρίζει, ενώ από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις ότι το καλό φούσκωμα στην ροπή συμβαίνει στις 2.000rpm. Ποιό χαμηλά μην περιμένεις πολλά και ιδίως αν κουβαλάς και την παρέα καλύτερα ξύπνα τον από τις δυο και έπειτα. Το καλό είναι ότι πέρα από την επάρκεια ροπής που δεν θα πει όχι για αλλαγές γύρω στις 3.000 – 3.500rpm το τρικύλινδρο μοτέρ δεν διστάζει να ανεβάσει δυναμικά την βελόνα στο στροφόμετρο έως τις 5.000rpm που είναι τα κόκκινα. Όχι ότι θα κερδίσεις κάτι, αλλά δείχνει ότι δεν είναι από τους turbodiesel που στις 4.000rpm είναι το ταβάνι τους. Αν επιμένεις να τον δουλεύεις ψηλά η κατανάλωση πάει περίπατο. Ενδεχομένως να ταξιδεύεις με 170+ στο κοντέρ σου, ή να κινείσαι γρήγορα εκβιάζοντας τις επιταχύνσεις, όμως τα 8,8 lt/100 km δεν είναι καθόλου κολακευτική τιμή όταν οδηγείς Polo Bluemotion. Αν επιστρέψεις το μυαλό στο κεφάλι και ακολουθήσεις τα χούγια του θα δεις έως και 6 λίτρα σε σβέλτη οδήγηση χωρίς το άγχος της κατανάλωσης, που με προσεκτικό πόδι μπορεί να πέσει μέχρι και ένα λίτρο κάτω. Πάντως για την ιστορία σε προσπάθειά μου να επιβεβαιώσω την τιμή του κατασκευαστή, σε ελεγχόμενη κλειστή διαδρομή χωρίς κίνηση και προσομοιώνοντας συνθήκες πόλης κατάφερα να την ρίξω στα 3,5 λίτρα. Φυσικά δύσκολα πετυχαίνεις ιδανικές συνθήκες και ιδανική διάθεση στην καθημερινότητά σου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σε βοηθά το Polo να ολοκληρώνεις με το γεμάτο ρεζερβουάρ του 800 έως και 1000 χιλιόμετρα απόστασης. Συνολικά πάντως σίγουρα είναι ακριβότερο από τον αντίστοιχο ανταγωνισμό, υπολείπεται ελαφρώς σε απόδοση, όμως το επιπλέον τίμημα εξαργυρώνεται με πλούσιο εξοπλισμό και σε βάθος χρόνου και κυρίως χιλιομέτρων θα διαπιστώσει κανείς ότι ψώνισε το καλύτερο αντίδοτο ενάντια στην οικονομική κρίση.

συμπέρασμα
Το αντίδοτο στην κρίση και ο καλύτερος φίλος του οικολόγου, θα μπορούσε να εκπροσωπείται από αυτοκίνητα σαν το Polo 1.2 TDI Bluemotion. Ο μικρός τρικίλινδρος turbodiesel επιβάλλει σαν μαγικό ραβδί στην λειτουργία του τρόπους ποιοτικής συμπεριφοράς και απόδοσης, πακέτο με σεμνή απαίτηση καυσίμου και το όφελος είναι πολλαπλό για τον τυχερό χρήστη. Πέρα από την αρτιότητα μιας κατασκευής που αποτελεί υπόδειγμα στην κατηγορία, κερδίζει κανείς απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, εξασφάλιση τουλάχιστον 700-800 χιλιομέτρων αυτονομίας με ένα ρεζερβουάρ και όλα αυτά με μοναδικό τίμημα την τσιμπημένη τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
VIDEOS

VW Polo BlueMotion

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...