Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 182 PS

Κρατάει τα δυνατά του χαρτιά -βλέπε κράτημα- και ενισχύει τον οικογενειακό του χαρακτήρα για να έρθει πολύ πιο κοντά στην κορυφή της κατηγορίας

  • -
  • -
Ισχύς182 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Μέση κατανάλωση6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2154 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 5θέσια έκδοση του μικρομεσαίου πολυμορφικού δεύτερης γενιάς της Ford με το νέο κινητήρα 1.6 EcoBoost των 182 ίππων.

γλυκά
  • Κινητήρας - κιβώτιο
  • Οδική συμπερφορά
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα υλικών
  • Σχεδίαση
ξυνά
  • Λίγες θήκες στη καμπίνα
απόψεις

Red Bull… σε οικογενειακή συσκευασία μοιάζει το δυνατό C-Max στο δρόμο! Σύγχρονο και πρακτικό προσφέρει ότι χρειάζεται ένας οικογενειάρχης, χωρίς να ξεχνά τη συνιστώσα των επιδόσεων. Προσωπικά το θεωρώ πιο ισορροπημένο στο μάτι από το 5θυρο Focus, με επιπλέον ατού την δεδομένη υπεροχή σε χώρους. Δεν λησμονεί σε καμιά περίπτωση τον οδηγό του, συνδυάζοντας έντεχνα το οικογενειακό προφίλ με τις κρυφές χαρές του 1.6 EcoBoost των 182 ολοζώντανων ίππων.

Δημήτρης Παππάς

high tech

Το C-MAX (όπως και το Grand C-MAX) είναι προικισμένο με προηγμένη τεχνολογία που συναντάμε σε μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες ξεχωρίζουμε τις εξής:

  • Active Park Assist (Αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος)
  • Blind Spot Information System (Σύστημα ειδοποίησης στους εξωτερικούς καθρέφτες πως πλησιάζει όχημα από διαγώνια πίσω)
  • Speed Limiter (Σύστημα περιορισμού της ταχύτητας)
  • Power Operated Tailgate (Αυτόματο άνοιγμα-κλείσιμο του πορτμπαγκάζ με το πάτημα ενός διακόπτη)
  • Rear View Camera (κάμερα οπισθοπορείας)

Το πρώτο Focus C-MAX του 2003 ζούσε στη σκιά του Focus, θυσιάζοντας ελαφρώς την εμφάνιση του μικρομεσαίου Ford για λίγο παραπάνω πρακτικότητα και χώρους. Η δεύτερη γενιά C-MAX όμως παίρνει τον “αέρα” που χρειάζεται από το – επίσης νέο – Focus, ενώ απέκτησε και 7θέσια εκδοχή, το Grand C-MAX. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο νέο μοντέλο είναι ο 1.6 turbo EcoBoost που αποδίδει, ανάλογα με την έκδοση, 150 ή 182 ίππους. Η πρώτη μας δοκιμή αφορά το 182άρι 5θέσιο C-MAX, μια λύση ιδανική για ανήσυχους νέους οικογενειάρες που στριμώχνει στον τοίχο τους περισσότερους ανταγωνιστές, αλλά και το ίδιο το Focus.

 

Ποιοτική, ευχάριστη και ευρύχωρη καμπίνα

Αλλάζεις κάτι που δεν αποδίδει και διατηρείς αυτό που δουλεύει. Με τη λογική αυτή η Ford μετέφερε σχεδόν αυτούσια τη δοκιμασμένη διάταξη ‘Comfort System’ του προηγούμενου μοντέλου στο νέο C-MAX, με τα τρία ξεχωριστά σε αναλογία 40/20/40 αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα. Θέλεις χώρους πίσω για τρεις; Κανένα πρόβλημα. Ο χώρος πίσω είναι πλουσιοπάροχος, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι και μόνο όποιος καθίσει στην κεντρική θέση θα αναζητήσει λίγο περισσότερο πλάτος. Προτιμάς βασιλικές ανέσεις για δύο; Το ‘Comfort System’ επιτρέπει την αναδίπλωση του μεσαίου πίσω καθίσματος και τη διαγώνια μετατόπιση των εξωτερικών καθισμάτων προς τα πίσω και προς τα μέσα (βλέπε παρακάτω video). Έξυπνο. Λιγότερο ευφυείς αλλά μεγάλοι και πρακτικοί είναι οι λογοστοί αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα, όπως η βαθειά θήκη στο υποβραχιόνιο και οι έξυπνες καταπακτές στο δάπεδο, κάτω από τα πόδια των πίσω επιβατών.

Συγκριτικά με το 5θυρο Focus, το C-MAX ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στις οικογενειακές ανάγκες. Εκτός από την πιο ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα, διαθέτει και έναν κατά πολύ μεγαλύτερο χώρο αποσκευών 432 lt, τιμή που μπορεί να αυξηθεί στα 1.684 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Οι αντίστοιχες τιμές του Focus είναι κάτω του μέσου όρου στα μικρομεσαία: 316 (με ρεζέρβα ανάγκης) και 1.148 lt.

Το C-MAX δεν βολεύει όμως μόνο τους επιβάτες και τις αποσκευές. Προσφέρει ανέσεις και χλιδή σε οδηγό και συνοδηγό, κάνοντας τις μετακινήσεις ξεκούραστες και ευχάριστες, παρά τα κάπως σκληρά καθίσματα. Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ποιοτικό μαλακό πλαστικό, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει όμορφο διάκοσμο σε ασημί και μαύρο. Χαμηλότερα, όπως και στις πόρτες, τα πλαστικά γίνονται σκληρά ικανοποιητικής ποιότητας, με ελάχιστα ψεγάδια στη συναρμογή τους. Η ορατότητα γύρω-γύρω είναι καλή, τα χειριστήρια όλα εργονομικά τοποθετημένα και ο επιλογέας ταχυτήτων ψηλά στην κεντρική κονσόλα, ακριβώς εκεί που “πέφτει” το δεξί χέρι του οδηγού. Στα συν και ο απαλός μπλε φωτισμός στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του ταμπλό.

 

 

Στο δρόμο: δείχνει τον... δρόμο στον ανταγωνισμό

Μόνο αν έχεις οδηγήσει πρώτα το καινούργιο Focus δεν θα εκπλαγείς από την οδική συμπεριφορά του C-MAX. Σε κάθε άλλη περίπτωση, το πολυμορφικό της Ford θα σε ενθουσιάσει. Δεν είναι τόσο το κράτημα, που ήταν έτσι κι αλλιώς κορυφαίο και στο προηγούμενο μοντέλο, όσο η ποιότητα κύλισης. Είναι τόσο μεγάλη η βελτίωση, που φέρνει το C-MAX στην κορυφή της κατηγορίας και σε αυτό τον τομέα. Η ανάρτηση δεν κοπανάει σχεδόν πουθενά, απορροφά τα πάντα και εντυπωσιάζει με την αθόρυβη λειτουργία της. Ταυτόχρονα, το κράτημα είναι εξαιρετικό, με την ανάρτηση να ελέγχει άμεσα και αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος ακόμη και σε αλλεπάλληλες συνεχείς στροφές, μην αφήνοντάς το να γέρνει αισθητά. Βοηθός του οδηγού είναι το στάνταρ ESP που ενσωματώνει το νέο σύστημα Torque Vectoring Control, το οποίο βελτιώνει την ευστάθεια στις στροφές.

Το C-MAX δεν θυμίζει πολυμορφικό στο δρόμο. Δείχνει πιο μικρό, πιο άμεσο, και πιο σπορ από τους περισσότερους ανταγωνιστές του προσφέροντας απλόχερα οδηγική απόλαυση. Σε αυτό συμβάλλουν το πολύ καλό σε αίσθηση, βάρος και ακρίβεια τιμόνι και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με το μαλακό και ακριβές κούμπωμα των σχέσεων. Στο ταξίδι το C-MAX είναι ξεκούραστο, με την αποτελεσματική ηχομόνωση να κρατά ήσυχο το εσωτερικό και τον αεροδυναμικό θόρυβο να γίνεται ασθητός μόνο μετά τα 150 km/h. Μόνη παρατήρηση ο θόρυβος κύλισης των πίσω τροχών που ακούγεται ελαφρώς στις πίσω θέσεις.

Κερασάκι στην τούρτα, φυσικά, είναι ο 1.6 EcoBoost των 182 ίππων. Τραβάει από χαμηλά, χωρίς υστέρηση (lag), κομπιάσματα ή σκαλοπάτια στην απόδοσή του και κινεί με μεγάλη προθυμία το βαρύ αμάξωμα, δίνοντας εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,5, τελική 217 km/h). Είναι τόσο ελαστικός που μπορείς να κινείσαι άνετα με 6η σχέση και 1000-1500 rpm στο στροφόμετρο. Έτσι, μπορείς να οδηγείς πολύ οικονομικά, μέσα κι έξω από την πόλη. Σύμφωνα με τα κιτάπια της Ford, το 182άρι C-MAX καίει κατά μέσο όρο 6,6 lt/100 km και εκπέμπει CO2 154 g/km, μόνο!

συμπέρασμα

Οδηγικά ρίχνει στο καναβάτσο τον ανταγωνισμό, σχεδιαστικά είναι από τα πιο δυναμικά σχήματα της κατηγορίας και σε χώρους-πρακτικότητα τα καταφέρνει περίφημα. Ο 1.6 EcoBoost των 182 ίππων του ταιριάζει γάντι, δίνοντάς του επιδόσεις που θα ζήλευαν GTi και ολοκληρώνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο μια από τις καλύτερες λύσεις στα μικρομεσαία πολυμορφικά. Και που είσαι: αν σου αρέσει το Focus αλλά δεν σε ικανοποιεί σε χώρους, πάρε C-MAX με κλειστά τα μάτια.

Ford C-Max 2011

Ford C-MAX interior

Ford C-MAX 5-seat Design

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...