Peugeot 508 1.6 THP

Η επόμενη γενιά μεσαίων sedan της Peugeot, έχει μάτια για ακόμα πιο premium καταστάσεις.

  • -
  • -
Ισχύς155 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,6 sec
Μέση κατανάλωση6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2144 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το μεσαίο sedan της Peugeot, με το νέο επιβλητικό σχεδιαστικό πρόσωπο και προτεραιότητα στις κοσμοπολίτικες ανέσεις.

Το παιχνίδι μπορεί να παίζεται στις μικρές, ευέλικτες και ποιο πικάντικες κατηγορίες, όμως η Peugeot δεν ξεχνά και τις παραδοσιακές της αξίες. Η γαλλική άνεση έπρεπε να δείξει το σύγχρονο της πρόσωπο και να εκφραστεί με φρεσκάδα και τόλμη στην μεσαία κατηγορία. Με τo 407 και πολύ περισσότερο το 607, που πέρασε και δεν ακούμπησε το premium κοινό, η εκπροσώπηση της Peugeot στα οικογενειακά και κοσμοπολίτικα sedan έδειχνε τόσο ξεθωριασμένη στο χρόνο που χρειαζόταν ένα γερό ταρακούνημα. Το 407 κατάφερε να ξεφύγει από τον κανόνα της νυσταλέας εμφάνισης που χαρακτήριζε την γερμανοτραφή κατηγορία κάτι που αποδεικνύει ότι η Peugeot έχει τον τρόπο της όταν θέλει να αλλάξει το συντηρητικό προφίλ μιας κλάσης, όπως ο χώρος των μεσαίων sedan. Το 407 ήταν ένα δείγμα, όμως ξεθώριασε στον χρόνο και ο αντικαταστάτης άλλαξε ολοκληρωτικά από το νούμερο εκπροσώπησης, τις διαστάσεις του και το σχεδιαστικό ύφος, χωρίς όμως να απέχει από το στιλ και την έννοια του ξεχωριστού.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Η ταξιδιωτική ικανότητα του 508 είναι απολαυστική και με έξυπνη χρήση της ροπής του κινητήρα και των απλωμένων σχέσεων στο 6άρι κιβώτιο, μπορεί να φτάσει μέχρι την άλλη άκρη της Ελλάδας με ένα ρεζερβουάρ βενζίνης, μεταφέροντας ατσαλάκωτους και ξεκούραστους τους επιβάτες του. Σίγουρα δεν θα ανταγωνιστεί ένα Mondeo σε δυναμικά χαρακτηριστικά, κυρίως λόγω της υπερπροστατευτικότητας του ESP, όμως σε επίπεδο άνεσης και αποτελεσματικότητας βάζει σε σκέψεις ακόμα και πρωτοκλασάτες premium προτάσεις της γερμανικής αφρόκρεμας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση ανάρτησης
  • Άνεση χώρων
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
ξυνά
  • Μερική απενεργοποίηση ESP
απόψεις

Με κομψό σχήμα και όμορφα χαρακτηριστικά στοχεύει ακριβώς στην καρδιά του θιασώτη των μεσαίων sedan και θέλει να ξεφύγει από το γερμανικό κατεστημένο. Το ευρύχωρο πίσω κάθισμα έχει «κλέψει» κάποια λίτρα από το χώρο αποσκευών όμως αυτό είναι κάτι που δεν θα ενοχλήσει στην πράξη. Ενώ η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα ταιριάζει γάντι στο αμάξωμα, η μικρότερη VTi των 120 ίππων με τον αυτόματο συμπλέκτη έχει ενδιαφέρον μόνο ως κράχτης.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Το ποιο προσιτό 508 στην βάση της γκάμας, φοράει τον 1.6 VTi των 120 ατμοσφαιρικών ίππων και διατίθεται στην έκδοση Access, αποκλειστικά με το ημιαυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Δυο ουσιαστικά εκδόσεις(Active και Allure) προσφέρει η Peugeot με τον 1.6 THP, με τον εξοπλισμό να καλύπτει τις προσδοκίες των αγοραστών της κατηγορίας και να χαρακτηρίζεται πλούσιος. Ο βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων περιλαμβάνει ένα πλήρες σετ αερόσακων, το ABS με EBD, AFU και CBC(συστήματα ηλεκτρονικής κατανομής, ενίσχυσης της πέδησης και σταθεροποίησης φρεναρίσματος μέσα σε στροφή), ESP, Hill Assist, πλήρης ηλεκτρικές ανέσεις, κλιματισμό, φώτα ημέρας και LED πίσω και ραδιοCd με MP3 και θύρα USB . Οι υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις περιλαμβάνουν επιπλέον διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες φώτων-βροχής, ζάντες αλουμινίου 17’’(αντί 16’’ της ατμοσφαιρικής), διακοσμητικά χρώμια, ενώ το Bluetooth και τα ημιδερμάτινα καθίσματα είναι μεταξύ άλλων στάνταρ στην Allure. Φυσικά η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει από πανοραμική ηλιοροφή και Navigation μέχρι Head Up Display και σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος.

 

Επιμήκυνση!

Όρος επίκαιρος, αλλά και ευεργετικός όπως απέδειξε και η Peugeot με το νέο της πρόσωπο στα μεσαία sedan. Το 508 σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, διαθέτει επιβλητικότατες διαστάσεις που το τοποθετούν κάπου ανάμεσα στα μεσαία και τα μεγάλα sedan. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα μεσαία στην κατηγορία του, κάτι που επιβεβαιώνουν το μεταξόνιο των 2.820 mm και οι διαστάσεις του(μήκος 4.792 mm, πλάτος 1.853 mm, ύψος 1.456 mm), ενώ ταυτόχρονα προβάλει το νέο σχεδιαστικό πρόσωπο της Peugeot που συνδυάζει το κομψό κοσμοπολίτικο στιλ με τον δυναμισμό. Με ένα καλοδουλεμένο και αρμονικό σχεδιαστικό στιλ, το πεπλατυσμένο 508 σημαδεύει ξεκάθαρα όχι μόνο την καθιέρωση στη κατηγορία αλλά καλοβλέπει με επιχειρήματα τον κόσμο της λιμουζίνας και πετυχαίνει να ενταχθεί ανάμεσα σε ισχυρότερους αντιπάλους χωρίς να αισθάνεται μειονεκτικά. Με λιτές γραμμές και σμιλεμένες επιφάνειες, την νέα μάσκα που σηματοδοτεί την αλλαγή πλεύσης στον σχεδιασμό των σύγχρονων Peugeot, τα φώτα ημέρας εμπρός και τα LED πίσω και τις χρωμιομένες λεπτομέρειες τριγύρω στην διακόσμησή του, ο premium χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι δεδομένος, την στιγμή που ταυτόχρονα καταφέρνει χάρη στην ελκυστική σχεδίαση να κρύβει τον όγκο του. Όμοια εικόνα εκπέμπει και το εσωτερικό του 508, με την αναβαθμισμένη ποιότητα μαλακών υλικών και την σύγχρονη σχεδίαση να ανεβάζουν το πρεστίζ της εταιρείας τοποθετώντας το μεσαίο Peugeot στις πρωτοκλασάτες επιλογές της κατηγορίας. Με μοντέρνο πίνακα οργάνων, προσεγμένη συναρμολόγηση, εργονομία και φινίρισμα, κομψό διάκοσμο και πλήρες πακέτο εξοπλισμού το εσωτερικό εντυπωσιάζει συνολικά για την αρτιότητά του. Μόνο για το κρυφό «ντουλαπάκι» που περιλαμβάνει τους διακόπτες ενεργοποίησης / απενεργοποίησης του ESP και των αισθητήρων παρκαρίσματος, θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για γαλλικά τερτίπια. Ένα από τα μεγάλα προνόμια του εσωτερικού είναι και οι αυτοκρατορικοί του χώροι που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες πενταμελούς πληρώματος ενηλίκων, προσφέροντας επαρκή «αέρα» σε γόνατα, ώμους και κεφάλια. Επίσης ικανοποιητικός είναι και ο χώρος για τις αποσκευές που από τα 473 λίτρα με κανονικό τροχό για ρεζέρβα, μπορεί να φτάσει τα 515, αν προτιμηθεί το κιτ επισκευής. Το ευχάριστο για το νέο μεσαίο της Peugeot είναι ότι παρά τις αυξημένες του διαστάσεις και το πληθωρικό του στιλ, καταφέρνει να είναι ελαφρύτερο σχεδόν 40 κιλά σε σχέση με το μικρότερο 407, κάτι που οφείλεται στην έξυπνη δίαιτα χωρίς ταυτόχρονα να έχουν γίνει εκπτώσεις ακαμψίας και ποιότητας. Μεγάλη σημασία έχει δοθεί και σε επίπεδο αεροδυναμικής, με την σιλουέτα του 508 να προσφέρει έναν εξαιρετικό συντελεστή αντίστασης cd: 0,25. Στα μεγάλα ατού του νέου μεσαίου Peugeot εκτός από τους πολύ καλούς χώρους και την προσεγμένη αισθητική και ποιότητα είναι φυσικά και ο εξαιρετικός υπερτροφοδοτούμενος 1,6 THP με τους 156 ίππους και τα 240 Nm ροπής, ο οποίος σε συνδυασμό με το νέο βελτιωμένης αίσθησης και κλιμάκωσης 6άρι κιβώτιο, εξασφαλίζει καλές επιδόσεις(0-100 km/h σε 8,6’’, και τελική ταχύτητα 224 km/h) ταυτόχρονα με οικονομική και οικολογική λειτουργία(6,7 lt/100km μέση κατανάλωση και εκπομπές CO2: 154 gr/km). Φυσικά όσον αφορά την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες και όχι σε εργοστασιακές τιμές, πρέπει κανείς να υπολογίζει σε μια μέση των 8-10 lt/100 km ανάλογα με το ύφος της διαδρομής και τον τρόπο οδήγησης. Σε ανοιχτό δρόμο με προσεγμένη οδήγηση και ελαφρύ πόδι ίσως πέσει και κάτω από τα 8 λίτρα, ενώ αρέσκεστε στην θεωρία «αγκύλωση και κοκκίνισμα του στροφομέτρου» τότε θα ξεπεράσετε ακόμα και τα 12 lt/100 km, κάτι ανούσιο σε ένα ροπάτο κινητήρα σαν τον 1.6 THP.

 

Αφρός!

Πραγματικά, το 508 σε εντυπωσιάζει με τα κατορθώματά του όταν το ζητούμενο είναι η ποιοτική έκφραση στον δρόμο! Κλείνεις την πόρτα και απομονώνεις τους εξωτερικούς ήχους καθώς και αυτούς που προέρχονται από την κύλιση των τροχών και απολαμβάνεις ταξίδι στον αφρό! Με τις κατάλληλες ρυθμίσεις στην κλασική για την κατηγορία διάταξη ανάρτησης(McPherson εμπρός και πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω) το 508 αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων όσον αφορά την ποιότητα λειτουργίας και αποτελεσματικότητας ακόμα και στην ποικιλότητα των ελληνικών δρόμων. Υποδειγματική άνεση, ποιότητα κύλισης και ήσυχη λειτουργία δίνουν στο γαλλικό μεσαίο σεμιναριακή ταξιδιωτική ικανότητα, με συμπεριφορά που εκτός των άλλων χαρακτηρίζεται από ευθύβολη και ασφαλή αίσθηση. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί πετυχημένα μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας, ενώ το μερικώς απενεργοποιούμενο ESP συμβάλει στην παθητική ασφάλεια, αλλά αποστειρώνει ταυτόχρονα την οδική συμπεριφορά προς …τέρψιν της σπορ διάθεσης. Τουλάχιστον τιμόνι, πλαίσιο, φρένα και ανάρτηση συνεργάζονται αρμονικά χωρίς να στερούν πληροφορίες στον οδηγό και χωρίς να κλονίζουν την αυτοπεποίθησή του όταν γυροφέρνει σε στροφές με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ να είναι πολλά. Επί της ουσίας το 508 αναβαθμίζει την παρουσία της Peugeot στην κατηγορία προσφέροντας ένα άκρως ανταγωνιστικό σύνολο με εύρος δυνατοτήτων.

συμπέρασμα

Η Peugeot έκανε ένα μεγάλο ποιοτικό, ασφαλές, κομψό και ευρύχωρο βήμα στην κλάση των μεσαίων, διευρύνοντας μάλιστα το πεδίο βολής του, προς την μεγάλη κατηγορία. Με σύμμαχο τον εξαιρετικό 1.6 THP και πλήθος προτερημάτων με το μέρος του, βάζει υποψηφιότητα με καλές προοπτικές σε μια ομολογουμένως δύσκολη εμπορικά κατηγορία, με πλήθος ανταγωνισμού. Γρήγορο και κοσμοπολίτικο, με ανέσεις που θα ζήλευαν αυτοκίνητα διπλάσιας αξίας, το 508 είναι το οικογενειακό gourmet πιάτο που θα ικανοποιήσει την μεγάλη μερίδα των αγοραστών της κατηγορίας.

Peugeot 508

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...