
Δοκιμή Hyundai Inster Cross: Ευφυές!
Το Hyundai Inster Cross προσθέτει περιπετειώδη εμφάνιση σε ένα ήδη εξαιρετικό ηλεκτρικό πόλης. Καταφέρνει έτσι να γίνει πιο εντυπωσιακό, χωρίς όμως να χάσει την ουσία του.
- -
- -
με μια ματιά
Το διαφορετικό στιλ αναβαθμίζει την εικόνα του Inster, παραμένοντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που αναδεικνύει όλες τις αρετές ενός σύγχρονου BEV.
Ουσία ή εντυπωσιασμός; Πολλά αυτοκίνητα στοχεύουν στο ένα από τα δύο, ξεχνώντας εντελώς το άλλο, οπότε μπαίνεις σε μια διαδικασία να διαλέξεις. Εδώ έρχεται το Hyundai Inster Cross να δώσει τέλος στο δίλημμα. Κρατάει όλο το πλεόνασμα ουσίας που έχουν οι υπόλοιπες εκδόσεις του Inster και ντύνει το μικρό σε διαστάσει αμάξωμα με ένα σαφώς πιο εντυπωσιακό πακέτο. Και κάπως έτσι προκύπτει αυτόματα ένα ερώτημα. Η αισθητική αναβάθμιση αλλοιώνει τον χαρακτήρα του ή τον ολοκληρώνει; Στις παρακάτω γραμμές θα σας μεταφέρουμε όσα βιώσαμε πίσω από το τιμόνι του πιο περιπετειώδους Inster, στην προσπάθειά μας να διαπιστώσουμε αν το «περιτύλιγμα» είναι εξίσου καλό με το περιεχόμενο. Βλέπετε, σε κάθε περίπτωση το Hyundai Inster ήρθε για να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των προσιτών, αστικών ηλεκτρικών οχημάτων, αφού συνδυάζει τη χαμηλή τιμή και την παροχή ουσιωδών λύσεων, με έναν σχεδόν προκλητικά έξυπνο τρόπο. Είναι ένα αυτοκίνητο-εργαλείο, φτιαγμένο με γνώμονα την πρακτικότητα, την ευελιξία και το χαμηλό κόστος χρήσης.

Inster vs Inster Cross
Ας ξεκαθαρίσουμε από την αρχή το εξής. Οι αλλαγές εστιάζονται αποκλειστικά στην αισθητική, με στόχο να δώσουν στο Inster έναν πιο περιπετειώδη, «SUVοειδή» χαρακτήρα. Οι βασικές διαφορές εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, οι οποίοι προσθέτουν 20 χιλιοστά στο συνολικό μήκος του αμαξώματος, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν οι πρακτικές ράγες οροφής, έτοιμες να δεχτούν μπαγκαζιέρα. Μία ακόμα νότα περιπέτειας φέρνουν οι μαγνητικές βάσεις Fidlock στην πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού. Σε αυτές μπορούν να στερεωθούν διάφορα αξεσουάρ όπως παγούρι νερού. Φυσικά, μία αλλαγή που δεν αφορά μόνο το αισθητικό κομμάτι είναι οι ζάντες 17 ιντσών με τα ελαστικά 205/45, έναντι των 15 ιντσών με ελαστικά 185/65 που συναντάμε σε όλες τις άλλες εκδόσεις.

Πέρα από τις ζάντες, είναι περιττό να ψάξετε για μηχανικές αλλαγές, αφού δεν θα βρείτε καμία. Το Inster Cross δεν προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης, ούτε έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Είναι μια καθαρά στιλιστική επιλογή, η οποία όμως αποδείχθηκε ότι πετυχαίνει τον σκοπό της και με το παραπάνω. Γιατί το λέμε αυτό; Μα επειδή το Hyundai Inster Cross τραβάει τα βλέμματα. Όχι κάποιων, αλλά όλων. Είναι το νέο σχήμα, ή οι πιο «μυώδεις» λεπτομέρειες; Ό,τι κι αν είναι, είδαμε πολλούς να το κοιτάνε επίμονα, ενώ δεν έλειψαν κι εκείνοι που μας πλησίασαν για να ρωτήσουν περισσότερα. Η Hyundai, θέλοντας να τονίσει τον πιο premium χαρακτήρα αυτής της έκδοσης, τη διαθέτει αποκλειστικά με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα των 115 ίππων και τη μεγαλύτερη μπαταρία των 46 kWh, που υπόσχεται αυτονομία 360 km.

Εκτός το ερωτεύεσαι, εντός το αγαπάς!
Όταν το βλέπεις απ’ έξω, το ερωτεύεσαι, όμως όταν ανοίξεις την πόρτα, το αγαπάς, καθώς η Hyundai έχει κάνει θαύματα στον τομέα της εκμετάλλευσης χώρων. Το εσωτερικό ύψος είναι απλά… κολοσσιαίο (ειδικά για την κατηγορία), τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, αφού επιβάτες κάθε αναστήματος θα βολευτούν χωρίς την παραμικρή παραχώρηση. Ή έστω όσοι έχουν ύψος μέχρι 1,95 m. Κάποιος μπορεί να αντιπαραβάλει ως μειονέκτημα ότι το Inster είναι ένα αυστηρά τετραθέσιο αυτοκίνητο, όμως αυτή η επιλογή αποδεικνύεται σοφή. Αντί να προσπαθήσει να στριμώξει έναν πέμπτο επιβάτη, προσφέρει βασιλική άνεση για τέσσερις. Είναι χαρακτηριστικό πως υπάρχουν αυτοκίνητα της κατηγορίας Β (supermini) με σαφώς χειρότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Η ευφυΐα του εσωτερικού, όμως, δεν σταματά στους χώρους. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα και διαθέτουν ανακλινόμενη πλάτη. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάθε φορά αν θα δώσει προτεραιότητα στον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών ή στον όγκο του πορτ μπαγκάζ, ανάλογα με τις ανάγκες της μετακίνησης.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Hyundai Inster

Η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση είναι εξαιρετική, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την τετράγωνη λογική του αμαξώματος, κάνοντας τη ζωή στην πόλη παιχνίδι. Ταυτόχρονα, η καμπίνα είναι γεμάτη έξυπνες λύσεις. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες είναι η δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης όλων των καθισμάτων (ναι, αναδιπλώνονται πλήρως ακόμα και τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού). Όταν γίνει αυτό, η καμπίνα μετατρέπεται σε ένα επίπεδο κρεβάτι. Ιδανικό για μία διανυκτέρευση σε camping, ένα διάλειμμα ή ακόμα και για τη μεταφορά αντικειμένων με πολύ μεγάλο μήκος. Φυσικά οι επενδύσεις έχουν lime λεπτομέρειες που δίνουν έναν πιο funky χαρακτήρα. Αντίθετα, αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αφαιρούμενες, με φερμουάρ, για να πλένονται εύκολα. Μία ακόμα πινελιά πρακτικότητας δίνει το μικρό άγκιστρο που κρύβεται στο μπροστά άκρο της επιφάνειας που ακουμπάει το δεξί χέρι του συνοδηγού.
γλυκά
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εργονομία
- Τεχνολογία
- Κατανάλωση
ξινά
- Ενσύρματη σύνδεση Android Auto & Apple CarPlay
- Κύκλος στροφής
Στο ταμπλό, η Hyundai αντιστέκεται (ευτυχώς) στη μόδα της πλήρους ψηφιοποίησης. Φυσικά υπάρχουν δύο οθόνες, μία μπροστά και μία στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment (αμφότερες με διαγώνιο 10,25 ιντσών), όμως ο χειρισμός του αυτοκινήτου δεν περνάει αποκλειστικά μέσα από εκεί. Μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχει ένα πάνελ με φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, την κάμερα, το Auto Hold και άλλες βασικές λειτουργίες. Αν και το σημείο είναι εξαιρετικά βολικό, το αριστερό του άκρο ίσως ενοχλήσει ελαφρώς τα γόνατα των πιο μεγαλόσωμων οδηγών. Βέβαια αυτό διαφοροποιείται σημαντικά ανάλογα τον οδηγό, οπότε καλό θα ήταν να το δοκιμάσετε μόνοι σας. Υπάρχουν επίσης πολλά κουμπιά και περιστροφικά χειριστήρια για το σύστημα infotainment, βελτιώνοντας κατακόρυφα την εργονομία. Στις λεπτομέρειες που εκτιμήσαμε είναι ο πίσω υαλοκαθαριστήρας (στοιχείο που ανεξήγητα λείπει από αρκετά σύγχρονα μοντέλα αυτής της κατηγορίας ή και παρόμοιας τιμής), αλλά και το ανακλινόμενο μπράτσο για τον οδηγό. Βολεύει πολύ, καθώς σηκώνεται για να δώσει ελεύθερη πρόσβαση στις δύο ποτηροθήκες και τη θήκη για κινητό που βρίσκεται στο κομμάτι ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού. Βέβαια, αν υπήρχε ένα κλασικό, κλειστό υποβραχιόνιο, θα πρόσφερε έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο, στον οποίο δεν θα λέγαμε όχι.

Ηλεκτρική (και οικονομική) ουσία
Η καρδιά του Inster Cross είναι το σύνολο των 115 ίππων με 147 Nm ροπή που δίνει κίνηση στους μπροστά τροχούς. Την αποθήκευση του ρεύματος αναλαμβάνει η μπαταρία τύπου NMC των 46 kWh. Στην πράξη, αυτό που εντυπωσιάζει δεν είναι τόσο η απόλυτη ισχύς, όσο η αποδοτικότητα. Η Hyundai ανακοινώνει αυτονομία 360 km, νούμερο που δεν είναι καθόλου ουτοπικό. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με λίγη προσπάθεια για οικονομία, η κατανάλωση κυμάνθηκε σταθερά μεταξύ 11 και 13 kWh/100 km. Αυτό σημαίνει ότι τα 400 km αστικού και περιαστικού κύκλου είναι ένας απόλυτα εφικτός στόχος. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η διαχείριση της φόρτισης, ακόμα και σε οικιακές συνθήκες. Με τον φορτιστή της Hyundai, το Inster μπορεί να τραβήξει έως και 12 Ampere από μια απλή πρίζα σούκο. Αυτό μεταφράζεται σε ισχύ φόρτισης 2,7 kW, ή αλλιώς, 5,87% της μπαταρίας ανά ώρα. Για να το κάνουμε πιο απλό. Μία ώρα σε απλή πρίζα προσφέρει 24-25 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας. Άρα μια νύχτα που θα μείνει στην πρίζα 10 ώρες, είναι αρκετή για να κάνει 200-300 km, ανάλογα πόσο βαρύ πόδι έχετε. Όσον αφορά την AC φόρτιση η Hyundai εμφανίζεται γενναιόδωρη, αφού έχει εξοπλίσει το Inster με 11 kW φορτιστή, ήδη από τη βασική έκδοση. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν είναι τελείως άδεια η μπαταρία, θα γεμίσει στο 100% μέσα σε 4 ώρες και 35 λεπτά. Τέλος, σε DC ταχυφορτιστή το Inster Cross μπορεί να δεχτεί ρεύμα με ισχύ μέχρι και 85 kW, ενώ ο χρόνος για το τυπικό 10%-80% είναι στα 30 λεπτά. Μία συνηθισμένη τιμή που είναι ελαφρώς καλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς. Αν συνυπλογίσουμε και την τιμή, τότε ο χρόνος φόρτισης γίνεται ακόμα καλύτερος.

Ευέλικτο, σπιρτόζικο και με One Pedal Drive!
Στον δρόμο, το Inster Cross είναι η χαρά του οδηγού πόλης. Το μικρό του μέγεθος (παρά τα +20mm) και το χαμηλό βάρος του επιτρέπουν να επιταχύνει, να επιβραδύνει και να αλλάζει κατεύθυνση με αξιοζήλευτη ευκολία. Αναμενόμενα παρκάρει «παντού», αν και εδώ υπάρχει ένας μικρός αστερίσκος. Το τιμόνι του δεν «κόβει» όσο θα περιμέναμε, με τον κύκλο στροφής να φτάνει τα 10,6 μέτρα. Όσον αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο, η Hyundai έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, αρχής γενομένης με το καλιμπράρισμα λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα. Η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του είναι πως επιταχύνει ταχύτερα από ότι μαρτυρούν τα 10,6 δευτερόλεπτα που αναφέρει η κορεατική μάρκα πως απαιτούνται για το 0-100 km/h. Άλλωστε, αυτή η επίδοση είναι μετρημένη με το Normal Mode, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει ακόμα τρία προγράμματα, και συγκεκριμένα τα Eco, Sport και Snow. Όσο για την τελική ταχύτητα, αυτή αγγίζει τα 150 km/h.

Είναι αυτονόητο ότι στα μεγάλα ατού περιλαμβάνουμε τη λειτουργία One Pedal Drive, που σου επιτρέπει να κινείσαι σχεδόν χωρίς να χρησιμοποιείς το φρένο, καθώς και τον τρόπο που μπορείς να εναλλάσσεσαι ανάμεσα στα διάφορα επίπεδα ανάκτησης (paddles πίσω από το τιμόνι). Υπάρχουν, ωστόσο, και δύο σημεία στα οποία σταθήκαμε. Το πρώτο, είναι η κάπως αργή επαναφορά του τιμονιού στην ευθεία μετά από μια στροφή. Δεν δημιουργεί πρόβλημα, και απαιτεί συνήθεια. Το δεύτερο, αφορά αποκλειστικά την έκδοση Cross. Σε σύγκριση με το απλό Inster, οι 17άρες ζάντες και ενδεχομένως μια ελαφρώς διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, έχουν σαν αποτέλεσμα οι κλίσεις στις στροφές να είναι ελαφρώς μεγαλύτερες. Δεν είναι κάτι που θα ενοχλήσει, αλλά είναι μια διαφορά που μόνο αν έχεις οδηγήσει και τις δύο εκδόσεις θα διαπιστώσεις.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Santa FE PHEV

Ενστάσεις που δεν ενοχλούν
Στην εποχή των υπερβολικά παρεμβατικών συστημάτων ασφαλείας (GSR2), το Inster είναι μια όαση! Ναι, διαθέτει όλα τα υποχρεωτικά συστήματα, όπως η προειδοποίηση ορίου ταχύτητας και η παρακολούθηση προσοχής οδηγού. Όμως, οι μηχανικοί της Hyundai τα έχουν ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο ώστε να ενημερώνουν διακριτικά, χωρίς να γίνονται ενοχλητικά. Είναι μία από τις λίγες περιπτώσεις που δεν αισθανθήκαμε την ανάγκη να απενεργοποιήσουμε τα πάντα μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο. Από την άλλη, υπάρχουν κάποιες ελλείψεις ή μάλλον θα λέγαμε, ιδιοτροπίες. Ενώ υπάρχει βάση ασύρματης φόρτισης για το κινητό, το Apple CarPlay και το Android Auto απαιτούν καλώδιο. Επίσης, το αυτοκίνητο δεν «θυμάται» τις προτιμήσεις σου. Κάθε φορά που το ενεργοποιείς, πρέπει να επιλέξεις ξανά το οδηγικό προφίλ Eco και τη λειτουργία One Pedal Drive (ή όποιον άλλο συνδυασμό ταιριάζει στην οδήγησή σου). Τέλος, από μια κορυφαία έκδοση όπως η Cross, θα θέλαμε να διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ηλιοροφή ή ακόμα και κάμερα 360 μοιρών, που θα έκανε το παρκάρισμα ακόμα πιο εύκολο. Βέβαια, με βάση τις τιμές ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, απλά οι προτάσεις από την Κίνα μας έχουν κακομάθει όσον αφορά gadget αυτού του είδους. Το Hyundai Inster, σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις του, είναι ένα από τα πιο πλήρη και έξυπνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης που υπάρχουν σήμερα. Είναι ένα «εργαλείο» με απίστευτους χώρους, κορυφαία πρακτικότητα και εντυπωσιακή οικονομία χρήσης.
συμπέρασμα
Η έκδοση Cross έρχεται να προσθέσει στην ήδη επιτυχημένη συνταγή το στοιχείο του εντυπωσιασμού. Ναι, οι αλλαγές είναι ξεκάθαρα αισθητικές, αλλά το αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα την επιλογή των Κορεατών. Και επειδή σε όλη τη δοκιμή αναφερόμαστε στην τιμή, το Hyundai Inster Cross κοστίζει 24.790 ευρώ. Η αρχική είναι 30.290 ευρώ, με την έκπτωση τη ελληνικής αντιπροσωπείας πέφτει στα 27.790 ευρώ και εκεί έρχεται η επιδότηση να ρίξει το τελικό κόστος στα 24.790 ευρώ. Με αυτό τον τρόπο το Inster Cross καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα και εντυπωσιακό και πλήρες. Δεν θυσιάζει τίποτα από την απίστευτη πρακτικότητα του πυρήνα του, απλά το «ντύνει» σε ένα πιο ελκυστικό, περιπετειώδες πακέτο. Για όσους θέλουν η καθημερινή τους μετακίνηση να είναι όχι μόνο έξυπνη και οικονομική, αλλά επιπλέον να έχει έναν αέρα σύγχρονου lifestyle, το Inster Cross είναι η απάντηση. Γιατί; Μα επειδή απλά, δεν τους ζητάει να διαλέξουν.

































































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'