Δοκιμή Renault Austral Mild Hybrid 160 PS: Με κρυμμένος άσσους στο μανίκι!

Μετά από τρία χρόνια, το Renault Austral ανανεώνεται και ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας, υιοθετώντας παράλληλα και ό,τι νεότερο διαθέτει στο οπλοστάσιο της.

  • -
  • -
Ισχύς158 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)143,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με το Austral η Renault επαναπροσδιόρισε τη θέση της στην ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV και με τη νεότερη γενιά το επικαιροποίησε σε όλους τους τομείς! Δοκιμάζουμε την πιο εμπορική ήπια υβριδική εκδοχή των 160 ίππων, η οποία κρύβει πολλούς άσσους στο μανίκι της.

Με το Austral, η Renault κατάφερε να κάνει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των C-SUV, αφήνοντας πίσω το σχετικά «αδιάφορο» παρελθόν με μοντέλα όπως το Kadjar, ή ακόμα και το Koleos που θα θυμούνται οι παλιότεροι. Το επιβλητικό και γεμάτο ταπεραμέντο SUV έμοιαζε σχεδιασμένο με το γαλλικό στιλ, φινέτσα και χαρακτήρα, αφού έδινε έμφαση σε τομείς όπως η γοητεία, οι τεχνολογίες, αλλά και η οδική συμπεριφορά. Στοιχεία που παραδοσιακά διέκριναν τα μοντέλα της μάρκας. Μετά από τρία χρόνια στην αγορά, η Renault αποφάσισε να το φρεσκάρει, αλλά παράλληλα να το ενισχύσει με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα στη φαρέτρα της. Αν και θα μπορούσε εύκολα εύκολα να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, είναι φανερό πως το γαλλικό εργοστάσιο ήθελε να το «βάλει στο πνεύμα» των υπολοίπων μοντέλων της μάρκας. Κάπως έτσι, υιοθέτησε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault και με το νέο look μπορεί να κοιτάξει με ακόμα πιο «άγριο βλέμμα» τον ανταγωνισμό. Στην ελληνική αγορά διατίθεται ήδη σε δύο εκδόσεις, και συγκεκριμένα στην full hybrid εκδοχή των 200 ίππων, αλλά και στην mild hybrid με απόδοση 160 ίππους. Στη δική μας περίπτωση, δοκιμάζουμε την τελευταία πιο προσιτή και εμπορική παραλλαγή του, η οποία μάλιστα είναι φθηνότερη από την προηγούμενη ήπια υβριδική έκδοση με τους 130 ίππους!

Μία οικογένεια…

Το τελευταίο διάστημα η Renault έχει προχωρήσει σε μία ολιστική αναβάθμιση της σχεδίασης των μοντέλων της. Και ουσιαστικά το Austral ήταν το τελευταίο που διατηρούσε στοιχεία του παρελθόντος. Με συνοπτικές διαδικασίες, οι Γάλλοι πήραν μεγάλο μέρος των στοιχείων που χαρακτηρίζουν τα Rafale, Symbioz, Captur και Scenic, και τα προσάρμοσαν στο αμάξωμα του δυναμικού C-SUV. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα, η μεγάλη μάσκα με το τρισδιάστατο μοτίβο που παραπέμπει σε μικρά διαμάντια, αλλά και το νέο καπό με τα έντονα νεύρα, είναι στοιχεία που το διαφοροποιούν σε σχέση με το παρελθόν, και παράλληλα το φέρνουν πιο κοντά στη σημερινή στιλιστική προσέγγιση της Renault.

Διαφοροποιημένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, ενώ οι προβολείς διαθέτουν από το βασικό εξοπλισμό τεχνολογία Adaptive LED Vision. Τα φώτα ημέρας με την χαρακτηριστική υπογραφή της μάρκας το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο, ενώ οι μεγάλοι τροχοί σε διάσταση 19 ιντσών φροντίζουν να γεμίζουν τους θόλους. Όμορφη πινελιά αποτελούν τα προστατευτικά γύρω από τα αμάξωμα, τα οποία είναι σε μαύρο high gloss πλαστικά, χαρίζοντας παράλληλα στο Austral ισχυρές ενέσεις premium αισθητικής. Σίγουρα, το αποτέλεσμα είναι θελκτικό και σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος καταφέρνει να ελκύει τα βλέμματα στο πέρασμα του.  

Επικαιροποίηση!

Η σχεδίαση του αμαξώματος μπορεί να απείχε από τη νεότερη φιλοσοφία της μάρκας, αλλά η αισθητική της καμπίνας παραμένει το ίδιο σύγχρονη και μοντέρνα. Ουσιαστικά, διατηρείται η ίδια πετυχημένη συνταγή της Renault, που πρωτογνωρίσαμε στο Megane E-Tech, με την καμπίνα να αποπνέει την αύρα μίας premium και ποιοτικής κατασκευής. Διατηρείται ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, με τη συναρμογή τους να μην αφήνει πολλά περιθώρια κριτικής. Η διάταξη με τις δύο κεντρικές οθόνες διατηρείται ακέραια, οι οποίες έχουν διάσταση 12 ιντσών και ενώνονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να σχηματίζουν ένα ανάποδο «L».

Δείτε ακόμη: Το SUV της Renault με 1.000 km αυτονομία και όφελος 2.500 ευρώ!

Στο πρακτικό σκέλος της καμπίνας, οι αλλαγές εντοπίζονται στα νέα εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν νέα σχεδίαση έτσι ώστε να παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, αλλά και στις νέες επενδύσεις που κατά 98% έχουν κατασκευαστεί από ανακυκωλμένο ύφασμα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως οι τεχνικοί της Renault εστίασαν την προσοχή τους στη βελτίωση της ηχομόνωσης της καμπίνας. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο έχουν τοποθετήσει νέες τσιμούχες στις πόρτες, διαφορετικούς καθρέφτες για τη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων, αλλά και νέο απορροφητικό υλικό στο καπό, όπως και βάσεις κινητήρα. Οι… πιο παρατηρητικοί, θα εντοπίσουν στην εμπρός αριστερή κολώνα μία κάμερα, η οποία αποτελεί μέρος του συστήματος αναγνώρισης οδηγού, στοιχείο το οποίο συναντάμε για πρώτη φορά στο Austral. Όσον αφορά την ευρυχωρία της καμπίνας, το γαλλικό C-SUV εξακολουθεί να παίρνει υψηλό βαθμό, με το συρόμενο πίσω κάθισμα να προσθέτει επιπλέον πόντους πρακτικότητας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών φτάνει τα 27,4 cm, ενώ για το κεφάλι τους τα 90 cm, την ώρα που ο χώρος αποσκευών αγγίζει για την ήπια υβριδική εκδοχή τα 555 lt. Νούμερο που μπορεί να φτάσει τα 1.761 lt στην περίπτωση που πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ηχομόνωση καμπίνας
  • Κατανάλωση
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογία
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ξερές αντιδράσεις ανάρτησης
  • Τοποθέτηση επιλογέα κιβωτίου

Σε τεχνολογικό επίπεδο, το νέο Austral εξακολουθεί να διαπρέπει, με το σύστημα πολυμέσων OpenR να υποστηρίζει τις εφαρμογές της Google και να είναι απόλυτα φιλικό προς το χρήστη. Διαθέτει βελτιωμένη συνδεσιμότητα Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, ενώ μικρές διαφορές έχουν και τα γραφικά της οθόνης. Μια σειρά από αναβαθμίσεις έχει και η εφαρμογή Google Maps, αφού πλέον μπορείς κατευθείαν από το κινητό σου να στέλνεις τον προορισμό σου στο αυτοκίνητο, ενώ επιπλέον σου επιτρέπει το σχεδιασμό διαδρομής πολλαπλών σημείων, αλλά και τον προγραμματισμό της διαδρομής με τη χαμηλότερη κατανάλωση. Αντίστοιχα αναβαθμισμένη είναι και η σουίτα Active Driver Assist, η οποία περιλαμβάνει συνολικά 32 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, χαρίζοντας ουσιαστικά στο Austral δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Πολιτισμένος χαρακτήρας

Η άνεση και ο πολιτισμένος χαρακτήρας ήταν στοιχεία που είχαμε ξεχωρίσει στο προηγούμενο Austral. Περνώντας πίσω από το τιμόνι του, η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης παραπέμπει σε SUV, χαρίζοντας σου πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Το νέο κάθισμα δεν σε εντυπωσιάζει τόσο με την πλευρική του στήριξη, όσο με τον τρόπο που αγκαλιάζει το σώμα σου. Όπως και στην προηγούμενη εκδοχή, αλλά και στο νέο Renault 5 E-Tech, αμφιλεγόμενη είναι η θέση του επιλογέα σχέσεων στην κολώνα του τιμονιού μαζί με τους υαλοκαθαριστήρες και το χειριστήριο για το ηχοσύστημα, εξακολουθώντας υπό συνθήκες να μπερδεύει τον οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως γενικότερα η εργονομία είναι σε καλό επίπεδο.

Στα μηχανικά μέρη, ο 4κύλινδρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.300 cc με την ηλεκτρική υποβοήθηση των 12V, δεν έχει κάποια αλλαγή, αποδίδοντας 160 ίππους και 270 Nm ροπή. Εξακολουθεί να διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, έχοντας καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές και σε μεγάλο εύρος στροφών, με το μεγαλύτερο μέρος της δύναμης του να κάνει την εμφάνιση της στις μεσαίες. Ο ραφιναρισμένος τρόπος που αποδίδει την ισχύ του το σύνολο των 160 ίππων, ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του μοντέλου, ο οποίος σαφέστατα είναι προσανατολισμένος στην άνεση. Η υβριδική υποβοήθηση δεν είναι εμφανής στην καθημερινότητα, αλλά στα χαρτιά συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στην πράξη είδαμε μία μέση τιμή της τάξεως των 7,5 lt/100 Km, ενώ σε συνθήκες πίεσης άγγιξε τα 8,5 lt/100 km.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το φθηνότερο diesel στην Ελλάδα

Ο οικογενειακός χαρακτήρας του Austral ξεδιπλώνεται και στο δρόμο. Η πολύ καλή ηχομόνωση και το χαμηλό επίπεδο θορύβου γενικότερα, δημιουργούν ένα εξαιρετικά ευχάριστο και άνετο περιβάλλον που σου επιτρέπει να ταξιδέψεις για εκατοντάδες χιλιόμετρα ξεκούραστα. Σε αντίθεση με την ισχυρότερη εκδοχή των 200 ίππων που διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η ήπια υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με ημιάκαμπτο άξονα. Γενικότερα, η απόσβεση της ανάρτησης είναι καλή, αν και δεν είναι τόσο μαλακή όσο περιμένεις από ένα μοντέλο της κατηγορίας. «Διαβάζει» τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς όμως να κουράζει. Εξαίρεση αποτελούν κάποιες ξερές αντιδράσεις του πίσω άξονα σε εγκάρσιες κακοτεχνίες, οι οποίες γίνονται έντονες στην καμπίνα των επιβατών. Βέβαια, αυτή η ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει στο Austral να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια στον επαρχιακό δρόμο. Έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να το πιέσεις παρά τις μικρές κλίσεις στις στροφές. Κάτι λογικό αν αναλογιστούμε το μέγεθος και το βάρος του. Ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό το εμπρός μέρος δεν θα ανοίξει την τροχιά του, με το γαλλικό SUV να είναι ουδέτερο, χωρίς να αλλοιώνεται μέρος του χαρακτήρα του. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης έχει ικανοποιητική πληροφόρηση και τα φρένα καλή απόδοση, χωρίς το πεντάλ να ενθουσιάζει με την αίσθηση του.

συμπέρασμα

Η κατηγορία των C-SUV μοιάζει περισσότερο με… ναρκοπέδιο. Ο άκρατος ανταγωνισμός που επικρατεί δεν επιτρέπει στιγμή εφησυχασμού και πρέπει να βρίσκεσαι σε συνεχή εγρήγορση. Η Renault απέδειξε πως διαθέτει γρήγορα αντανακλαστικά και φρόντισε να επικαιροποιήσει το Austral διατηρώντας το στην πρώτη γραμμή. Με εμφάνιση που εντυπωσιάζει και ευρυχωρία που θα ικανοποιήσει και τους πλέον απαιτητικούς, αλλά και ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η μάρκα σε επίπεδο τεχνολογιών, κρύβει ακόμα έναν άσσο στο μανίκι του. Που δεν είναι άλλος από το κόστος κτήσης. Σε σχέση με το παρελθόν η τιμή του είναι αρκετά μειωμένη, αφού τιμή εκκίνησης έχουν τεθεί τα 34.900 ευρώ, κάτι που το καθιστά ακόμα πιο ανταγωνιστικό απέναντι στις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...