SKODA YETI 1.8 TSI 4x4

Κόμπακτ διαστάσεις, τολμηρή σχεδίαση και δυνατότητες χωρίς συμβιβασμούς είναι το δόγμα του νέου SUV της Skoda.

  • - views
  • - comments
Ισχύς160 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Μέση κατανάλωση8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2189 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Πέρα από το έξυπνο και διαφορετικό στιλ και την επάρκεια χώρων, το Haldex 4ης γενιάς, η υπερτροφοδότηση και οι 160 ίπποι από τον 1.8 TSI δίνουν στο Yeti άλλον αέρα στον κόσμο των SUV.

γλυκά
  • Σχεδιαστική τόλμη
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Χώροι με MPV λύσεις
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Απουσία αυτόματου κιβωτίου (DSG)
  • Μεγάλος εμπρός πρόβολος
απόψεις

Παρακλάδι της εξέλιξης των κλασσικών SUV, παρατάσσει μια σειρά από θετικά στοιχεία, που δύσκολα τα προσπερνάς. Η εξωτερική σχεδίαση, του  δίνει χαρακτήρα και το χάρισμα της πρακτικότητας, αν και αυτή είναι η σημαντικότερη αιτία για να το επιλέξεις ή όχι. Από εκεί και πέρα τα αποτελεσματικά μηχανικά μέρη, απλώς σφραγίζουν μια εξαιρετική επιλογή για γρήγορες και άνετες μετακινήσεις στην χώρα μας

Δημήτρης Παππάς

Προάγγελος της Skoda στα SUV, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι το Octavia5 Scout που βέβαια επέλεξε για κατοικία του την γειτονιά των Crossover για να σταδιοδρομήσει. Τον ρόλο του στα SUV αναλαμβάνει το Yeti που όμως τραβάει το δικό του σχεδιαστικό μπαϊράκι, ξεφεύγοντας από τα μέχρι τώρα δεδομένα της κατηγορίας. Παρά το γεγονός ότι σχεδιαστικά «μιμείται» την συνταγή Roomster (το οποίο είναι μόλις 20mm μικρότερο σε μήκος από το Yeti), οι δεσμοί συγγένειας με το Octavia5 είναι περισσότεροι, αφού μοιράζονται πάτωμα και πολλά μηχανικά μέρη. Με συνολικό μήκος 4.220 mm, πλάτος 1.790 mm και ύψος 1.690 mm το Yeti προσφέρει περισσότερα από αυτά που περιμένει κανείς και αισθάνεται άνετα σε κάθε περιβάλλον. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες συμβάλλουν στην περιφερειακή ορατότητα, ενώ η σχεδιαστική τόλμη κυριαρχεί στις κόμπακτ και συμπαγείς διαστάσεις του. Με δεδομένο τη χρήση της πλατφόρμας του Octavia5, το Yeti έχει το πλεονέκτημα της εξαιρετικής εκμετάλλευσης χώρων κάτι που διαπιστώνουν 5 ενήλικες που θα βρεθούν στο φωτεινό και φιλόξενο σαλόνι. Τα 510 λίτρα του χώρου αποσκευών υπερεπαρκούν, ενώ το σύστημα VarioFlex επιτρέπει στα πίσω καθίσματα να σύρονται εμπρός-πίσω, να αναδιπλώνονται ή και να αφαιρούνται τελείως, προσφέροντας ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.760 lt. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων που συμβάλουν στην πρακτικότητα υπάρχει και στον χώρο επιβατών που είναι κατασκευασμένος με υλικά ανώτερων προτάσεων της κατηγορίας, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Active μπορεί να γίνει υπερπλήρης στην Experience.

 

 

Δρόμος να’ναι και ότι να’ναι…

Τα γόνατα McPherson εμπρός, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και οι ενισχυμένες αντιστρεπτικές υπόσχονται περιορισμένες κλίσεις, ενώ τα μεγάλα μετατρόχια (1.541 mm εμπρός και 1.537 mm πίσω) καθώς και το ικανό μεταξόνιο εξασφαλίζουν σίγουρο και ασφαλές πάτημα. Το SUV της Skoda εφοδιάζεται με τρεις υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες TSI, 1.2, 1.4 και 1.8 λίτρων, όμως το bonus της τετρακίνησης θα το συναντήσετε μόνο στον μεγαλύτερο κινητήρα που φορούσε και το αυτοκίνητο δοκιμής. Με 160 ίππους και 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., το Yeti εξασφαλίζει το ιδανικό πακέτο απόδοσης και επιδόσεων για τα 1.520 κιλά της κατασκευής, χωρίς να σπαταλά το καύσιμο από το 60άρι ρεζερβουάρ του. Αντιθέτως, στην πράξη καταναλώνει από 7,5 έως 12,5 lt/100km, ανάλογα δηλαδή με το ρυθμό που θα επιλέξει ο οδηγός του, με την μέση κατανάλωση να σταθεροποιείται χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς κοντά στο 10άρικο (τιμή κατασκευαστή 8,0 lt/100 km).

Οι τιμές είναι εξαιρετικές αν κρίνει κανείς και την μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου κάτι που ισχύει συνολικά και σε επίπεδο επιδόσεων. Το Yeti χρειάζεται 8,4’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ αναπτύσσει τελική ταχύτητα 200 km/h και δεν διστάζει να ταξιδεύει προσφέροντας αμεσότητα, ασφάλεια και άνεση με το ταχύμετρο σε ενδείξεις άνω των 160 km/h. Το Yeti δεν τα πάει καλά όμως μόνο στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά είναι πρόθυμο να ικανοποιήσει τον οδηγό και στις συνεχείς στροφές που βρίσκει μπροστά του. Με όπλα του την ομοιογένεια από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση προσφέρει αίσθηση και κράτημα μικρομεσαίου αυτοκινήτου που φυσικά με τις ευλογίες της τετρακίνησης μπορεί να το μεταμφιέσει σε άνεμο στην πρώτη ορεινή διαδρομή που θα αποφασίσει να εκδηλώσει τα κατορθώματά του. Το ότι οδηγείς SUV στο θυμίζουν μόνο οι λογικές κλίσεις, που όμως δεν αλλοιώνουν την καλή εικόνα ακόμα και σε επιθετική οδήγηση, ενώ το ESP δηλώνει διακριτικά το παρών όταν το παρακάνεις.

Αν καταπίνει με άνεση τα χιλιόμετρα στο ασφαλτοστρωμένο δίκτυο, το SUV της Skoda δείχνει ιδιαίτερο φιλότιμο όταν οι τροχοί του ανακατεύονται με τα χώματα. Τον ρόλο της τετρακίνησης αναλαμβάνει ένα Haldex 4ης γενιάς, όπου ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης, σε κανονικές συνθήκες, μεταφέρει τη ροπή σε ποσοστό 96% στον εμπρός άξονα και 4% πίσω, ενώ όταν χρειαστεί μπορεί να φθάσει μέχρι και 10% εμπρός και 90% πίσω. Ο διακόπτης Off Road ενεργοποιεί τις απαραίτητες ρυθμίσεις όταν οι καταστάσεις το επιτάσσουν, αρκεί το Yeti να κινείται με ταχύτητα κάτω των 10 χλμ./ώρα. Ουσιαστικά προσφέρει ελεγχόμενη κατάβαση επεμβαίνοντας στα φρένα, προσαρμόζει τη λειτουργία των συστημάτων ABS, του EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού) και του ASR (αντισπίν), του γκαζιού, ενώ μεταφέρει πιο προοδευτικά την ροπή στον συμπλέκτη, προστατεύοντάς τον από υπερθέρμανση. Και φυσικά, τα 18 εκατοστά από το έδαφος αρκούν για να αποφεύγονται οι επαφές στους δύσβατους δρόμους και να εκπληρώνει τις περιπλανήσεις στην φύση με αποτελεσματικότητα και αξιοπρέπεια. Ακόμα και στα φαινομενικά δύσκολα περάσματα, το Yeti δεν δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει και το μόνο που ζητάει από τον οδηγό του είναι λίγο προσοχή στον μεγάλο εμπρός πρόβολο. Συνολικά, το Yeti προσφέρει ευρεία γκάμα δυνατοτήτων για να ικανοποιήσει οδηγό και επιβάτες, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο και καλά προικισμένο SUV.

συμπέρασμα

Το SUV της Skoda, με τους 160 υπετροφοδοτούμενους ίππους πέρα από την ξεχωριστή σχεδίαση που σηκώνει ψηλά το λάβαρο της προσωπικότητας, προσφέρει πολιτισμένο σύγχρονο περιβάλλον, ζωηρές επιδόσεις, γεμάτη απόδοση και αφθονία χώρων. Η άλλη όψη του νομίσματος αποκαλύπτει ένα αυτοκίνητο που δεν θα αρνηθεί την περιπέτεια με τα στοιχεία της φύσης(εννοείται για τα δεδομένα της κατηγορίας) και σε ωθεί για εκδρομικές περιπλανήσεις δίχως συμβιβασμούς. Πείθει τον οδηγό, με την αμεσότητα των χειρισμών του, την περίφημη συμπεριφορά και τις ανέσεις και κουμπώνει άριστα στις απαιτήσεις των καιρών.

  • Skoda Yeti 1
    CATEGORYSkoda Yeti 1
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine52

GOCAR Magazine #52

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID