Δοκιμή ΚΙΑ EV9 GT-Line AWD 384 PS: Το SUV της νέας εποχής

Ποτέ άλλοτε τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για την KIA όσο είναι σήμερα με το νέο EV9. Η κορεατική φίρμα επαναπροσδιορίζει τη μεγάλη κατηγορία των ηλεκτρικών SUV οχημάτων, με ένα αυτοκίνητο, που δείχνει την τάση που θα ακολουθήσουν όλοι στο μέλλον.

  • -
  • -
Ισχύς384 PS
Ροπή600 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας22,30 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το νέο Κia EV9 είναι ένα ηλεκτρικό πολυθέσιο SUV μοντέλο που αμφισβητεί ευθέως τους πάντες και ειδικά, τον premium ανταγωνισμό. Όπου premium, προσθέστε δίπλα την Mercedes-Benz EQS SUV, το Volvo EX90 και γιατί όχι, το Model X της Tesla. 

Για όσους παρακολουθούν την πορεία της KIA και την εξέλιξη της τα τελευταία 25 χρόνια, ήταν λίγο έως πολύ αναμενόμενο αυτό που θα συνέβαινε. Η value for money φίρμα, με τα «τίμια», προσιτά και αξιόπιστα προϊόντα, έχτιζε λιθαράκι λιθαράκι το image και το όνομα της στην πάροδο του χρόνου, επενδύοντας τεράστια ποσά στην ανάπτυξη της και σε σύγχρονες εγκαταστάσεις, ώστε να φθάσει κάποια στιγμή στο σημείο να λογίζεται ως «ίσος προς ίσο» με τον ευρωπαϊκό και μη ανταγωνισμό. Η στιγμή αυτή έφθασε. Για την ακρίβεια, έχει φθάσει εδώ και καιρό. Η γκάμα της KIA δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα των ανταγωνιστικών προτάσεων, η δε στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, φαίνεται πως όχι απλά την ευνοεί αλλά σε πολλές περιπτώσεις την τοποθετηθεί και στη θέση του οδηγού. Με πιο απλά λόγια, οι Κορεάτες μοιάζουν πλέον… ασταμάτητοι. 

Η εξέλιξη του είδους   

Τρανό παράδειγμα, το νέο EV9. Ένα μεγάλο, ηλεκτρικό, πολυθέσιο SUV μοντέλο που αμφισβητεί ευθέως τους πάντες και ειδικά, τον premium ανταγωνισμό. Όπου premium, προσθέστε δίπλα την Mercedes-Benz EQS SUV, το Volvo EX90 και γιατί όχι, το Model X της Tesla. Όλα τα μοντέλα που προανέφερα είναι προφανώς ηλεκτρικά και με 6 ή 7 θέσεις στο εσωτερικό τους. Και μη ξεχνάτε ότι στη νέα ηλεκτρική εποχή που έχει ήδη ανατείλει στο χώρο, η εν λόγω κλάση σύντομα θα εμπλουτιστεί και με τις προτάσεις της Audi, της BMW και της Land Rover. Βλέπετε, η ηλεκτροκίνηση ευνοεί τα αμαξώματα αυτού του είδους και ειδικά τους σχεδιαστές, οι οποίοι μπορούν να παίξουν ανενόχλητοι με το σχήμα αλλά και την διαμόρφωση της καμπίνας, δεδομένου ότι απουσιάζουν τα πολλά και σύνθετα κινούμενα μηχανικά μέρη του παρελθόντος. 

To EV9 της KIA είναι ένα 5μετρο «κτήνος» με design, ας μου επιτραπεί η έκφραση, «ρετροφουτουριστικό». Τετράγωνο, αιχμηρό, με έντονες ακμές και όμορφες καμπύλες είναι πρακτικά αδύνατο, να περάσει απαρατήρητο. Το εντυπωσιακό βέβαια δεν είναι μονάχα το φουτουριστικό αυτό σχήμα που αντικρίζουν τα μάτια αλλά το γεγονός, ότι παρά τον τεράστιο όγκο του (M/Π/Υ: 5.015-1.980-1.780 mm), το EV9, έχει αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,28 (cd). Επίσης, η έκδοση GT Line, όπως η συγκεκριμένη της δοκιμής μας πατάει πάνω σε τροχούς 21’’ (285/45 ελαστικά), έχει ράγες οροφής και φυσικά τα LED φώτα τύπου «Cube» και τα χαρακτηριστικά ημέρας σε σχήμα «Ζ», ώστε να μην περνάτε απαρατήρητοι… μέρα-νύχτα. Η εντυπωσιακή εικόνα δίνει όμως και το στίγμα για αυτό που ακολουθεί. Η σχεδίαση/εκμετάλλευση της καμπίνας αποδεικνύει και στην πράξη, ότι οι Κορεάτες, μελέτησαν σχολαστικά έως και την παραμικρή λεπτομέρεια στους τομείς της πρακτικότητας, της ευρυχωρίας αλλά και της υψηλής τεχνολογίας

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Kia EV6 GT των 585 ίππων! 

Νέα τάξη πραγμάτων

Ανοίγεις την πόρτα και επιβιβάζεσαι σε ένα θάλαμο επιβατών που από την πρώτη στιγμή σε κάνει να αισθάνεσαι οικεία μαζί του. Στο λιτό ταμπλό το βλέμμα καρφώνεται πάνω στην τριπλή ψηφιακή οθόνη. Υπάρχει μία 12,3’’ για τον πίνακα οργάνων μία ακόμα με ίδια διαγώνιο για το σύστημα πολυμέσων και μια τρίτη 5,3’’ για τον κλιματισμό και τα καθίσματα. Η τελευταία μάλιστα διαθέτει και φυσικούς διακόπτες για το χειρισμό της. Το ψηφιακό περιβάλλον του EV9 είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο προηγμένα της αγοράς. Υπάρχουν δεκάδες εφαρμογές και συστήματα σχετικά με την άνεση, την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών, ενώ η σουίτα ασφαλείας, περιλαμβάνει περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Επίσης, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα είναι όλα από βιώσιμες πηγές ή ανακυκλωμένα. Είτε πρόκειται για το δέρμα που ντύνει τα καθίσματα και μέρος του ταμπλό είτε για τα υπόλοιπα πλαστικά μέρη. Και για να προλάβω όσους τυχόν αρχίσουν τη μουρμούρα και τη γκρίνια, διαφορές στην ποιότητα τους σε σχέση με τα συμβατικά υλικά, δεν υπάρχουν. Βασικά εάν κάποιος δε γνωρίζει την ύπαρξη τους, δε θα καταλάβει επ’ ουδενί τη διαφορά… Το κερασάκι στην τούρτα βέβαια είναι τα καθίσματα και η εν γένει πρακτικότητα που προσφέρει το μοντέλο. Ανάλογα με την έκδοση, υποστηρίζουν λειτουργία μασάζ, είναι αεριζόμενα, θερμαινόμενα και εν τέλει πολυλειτουργικά. Όλα ανεξαιρέτως!

Από εκεί και πέρα, το EV9 προσφέρει μια σειρά από επιλογές ανάλογα με τις μεταφορικές σας ανάγκες. Διατίθεται δηλαδή ως επταθέσιο (όπως στην περίπτωση μας) ή ως εξαθέσιο, με ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία μάλιστα δύναται να περιστραφούν κατά 180 μοίρες δημιουργώντας ένα χώρο χαλάρωσης ή συζήτησης, κάτι δηλαδή σαν το σαλόνι του σπιτιού σας. Ανεξαρτήτως όμως έκδοσης (2+3+2 ή 2+2+2) όλα τα καθίσματα έχουν δυνατότητα ηλεκτρικής ανάκλισης. Το μεταξόνιο των 3,1 m, το φλατ δάπεδο, το μεγάλο εσωτερικό πλάτος και ύψος υπογράφουν κατά κάποιο τρόπο την ευρυχωρία της καμπίνας.

Δείτε εδώ τη video - δοκιμή του νέου Kia EV9!

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, στη δεύτερη σειρά της 7θέσιας έκδοσης ένας ενήλικας έως 1,85 m μπορεί να κάτσει μέχρι και σταυροπόδι, ενώ και η τρίτη σειρά, κάθε άλλο παρά λύση ανάγκης είναι. Στα δυο τελευταία καθίσματα του EV9 ένα άτομο ύψος 1,70 m θα φιλοξενηθεί χωρίς υποχωρήσεις ή συμβιβασμούς. Για τα μικρά παιδιά ούτε λόγος. Θα κάτσουν με χαρακτηριστική άνεση. Επίσης υπάρχουν πολυάριθμοι χώροι για μικροαντικείμενα διάσπαρτοι στην καμπίνα, θύρες φόρτισης για όλους και ανεξάρτητο σύστημα κλιματισμού. Ο δε χώρος φόρτωσης ακόμα και με τα 7 καθίσματα σε θέση… μάχης, προσφέρει 333 lt αποθηκευτικού όγκου. Εξαφανίζοντας -με μια μόνο κίνηση και ηλεκτρικά πάντα- αυτά της τρίτης σειράς ο όγκος αυξάνεται στα 828 lt, ενώ σε περίπτωση που επιθυμείτε την… 2θέσια διάταξη, θα έχετε στη διάθεση σας 2.318 lt για τις αποσκευές σας και έξτρα 52 ακόμα lt στο εμπρός πορτπαγκάζ (90 lt στην πισωκίνητη version). Εάν παρόλα αυτά δεν μείνατε ικανοποιημένοι και με αυτούς τους αριθμούς, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με κάποια μεταφορική εταιρεία… 

Αρχιτεκτονική 800V, εκρηκτικές επιδόσεις, μεγάλη αυτονομία

Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP, το EV9, ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που διαθέτει στα ράφια της η κορεατική φίρμα. Η KIA εξόπλισε την ηλεκτρική της ναυαρχίδα με δυο εκδόσεις. Μία πισωκίνητη με 203 ίππους και την κορυφαία τετρακίνητη, με τα δυο ηλεκτρομοτέρ, τους 384 ίππους και τα 700 Nm ροπής! Αμφότερες, στη χώρα μας, συνεργάζονται με μια 100άρα μπαταρία η οποία και στεγάζεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου για καλύτερο «ζύγισμα». Το βάρους 2,6 τόνων EV9, με τα 565 kg εξ αυτών να είναι μπαταρίες, χρειάζεται μόλις 5,3’’ για τα πρώτα 0-100 km/h, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h. Αυτό, για να έχετε μια αίσθηση του πόσο δυνατό είναι το αυτοκίνητο παρά το μεγάλο όγκο και βάρος του.

γλυκά
  • Άνεση
  • Επιδόσεις
  • Τεχνολογία
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ευρυχωρία
  • Φόρτιση
ξινά
  • Βάρος αμαξώματος
  • Σχετικά πολύπλοκο σύστημα πολυμέσων

Η ανάρτηση τώρα του EV9 αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ είναι και self levelling, που σημαίνει ότι κρατά την απόσταση από το έδαφος σταθερή, ανεξάρτητα από το φορτίο του αυτοκινήτου. Τα φρένα, αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους (εμπρός-πίσω), 360 και 345 mm αντίστοιχα, ενώ όπως κάθε σύγχρονο SUV που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το EV9 διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, Normal και MyDrive) αλλά και τρία ακόμα για πιο extreme καταστάσεις (Mud, Sand και Snow). Βέβαια, για να λέμε και τα πράγματα με το όνομα τους, το EV9 σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα εκτός δρόμου όχημα. Το μακρύ μεταξόνιο, το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου αλλά και το 285άρι «πέλμα» του ελαστικού με τις 21’’ ζάντες, καθιστούν κάθε σκέψη για extreme αποδράσεις απαγορευτική. Εάν παρόλα αυτά το λέει η καρδούλα σας, σε χώμα, λάσπη ή και χιόνι (απόσταση από το έδαφος 17,7 cm) μπορείτε να κινηθείτε με σιγουριά και ασφάλεια.

Από εκεί και πέρα, το EV9 όσο κλισέ κι αν ακουστεί η φράση, είναι ένα μαγικό χαλί στο δρόμο. Άνετο, ήσυχο, ευχάριστο, είτε το οδηγείς είτε είσαι συνεπιβάτης σε αυτό, η απόλαυση είναι δεδομένη. Ταξιδεύεις μαζί του και το νιώθεις φθάνοντας στον προορισμό σου στην κυριολεξία… «ατσαλάκωτος» και ξεκούραστος. Ναι, δεν είναι το SUV που θα κλέψει τις εντυπώσεις με την σπορ οδική του συμπεριφορά, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές. Δεν υπάρχει ακόμα σε αυτήν την κατηγορία οχημάτων τέτοιων προδιαγραφών ηλεκτρικό SUV. Εκ ων πραγμάτων, δεν είναι εφικτό. Δεν είναι εύκολα «ρυθμίσιμο», δεν υπάρχουν ακόμα εάν θέλετε οι νέας γενιάς, ελαφριές μπαταρίες, που θα λύσουν… το πρόβλημα. Η μαγική δηλαδή συνταγή που θα δημιουργήσει ένα αντίστοιχου βάρους, ύψους και όγκου SUV όχημα, σε ένα υπερυψωμένο…  GT.

Αισθάνεσαι τα παραπανήσια κιλά του αμαξώματος σε απότομες ή διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ σε πιο κλειστά κομμάτια του οδικού δικτύου αντιλαμβάνεσαι, εάν πιέσεις παραπάνω, πως το εμπρός μέρος έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του. Διαπιστώνεις όμως γρήγορα, ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ανησυχίας ή άγχους. Το πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, η σωστά ζυγισμένη ανάρτηση, τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα και κυρίως η ωμή δύναμη από τα δυο ηλεκτρομοτέρ, διαχειρίζονται με υποδειγματικό τρόπο συνθήκες και δεδομένα σαν και αυτά. Τα φρένα επίσης στέκονται στο ύψος των περιστάσεων αλλά και των απαιτήσεων. Δεν έχουν «τεχνητή» αίσθηση, δεν κουράζονται και ακινητοποιούν γοργά το βαρύ αμάξωμα.

Υπάρχει βέβαια κι ένα μικρό τρικ που μπορείτε να κάνετε για να τα ξεκουράζετε και συνάμα να… κερδίζετε ενέργεια. Ρυθμίζοντας στο μέγιστο βαθμό το σύστημα ανάκτησης (4 στάδια) από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, μπορείτε σηκώνοντας απλώς το πόδι από το γκάζι να φρενάρετε το αυτοκίνητο. Έτσι μ’ ένα σμπάρο θα έχετε δυο τρυγόνια. Και μιας και το έφερε η κουβέντα στα της ενέργειας, χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V του EV9, το σύστημα είναι σε θέση να του προσφέρει σε έναν 240άρη ταχυφορτιστή, 249 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 15’, ενώ άδειο τελείως χρειάζεται μόλις 24 λεπτά για να ανανεώσει έως το 80% της ενεργειακής του χωρητικότητας. Στα χέρια μας το EV9 έκαψε σε ένα μικτό κύκλο κοντά στις 30 kWh/100 km που σημαίνει ότι χωρίς να το «λυπηθείς» μπορείς να ξεπεράσεις με ευκολία τα 300 km αυτονομίας.

συμπέρασμα

Εν κατακλείδι, η KIA μπορεί να μην παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται στο ευρύ κοινό, προχώρησε όμως σε μια ξεκάθαρη δήλωση για το που βρίσκεται σήμερα και κυρίως που είναι σε θέση να φθάσει, στο προσεχές μέλλον. Mε τη δημιουργία του EV9 απέδειξε σε όλους τους ανταγωνιστές της, premium και μη, ότι στη νέα ηλεκτρική εποχή η τράπουλα ακόμα και στο άνω άκρο της πολυτελούς κατηγορίας των μεγάλων SUV οχημάτων θα πρέπει να μοιραστεί ξανά από την αρχή.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...