Δοκιμή KIA EV6 GT: Hooligan μηδενικών ρύπων

Το ισχυρότερο Kia της Ιστορίας είναι ένα οικογενειακό crossover που επιχειρεί να προσφέρει τις επιδόσεις και τις συγκινήσεις ενός supercar. Πώς είναι στην πράξη ένα αυτοκίνητο με τόσους ίππους, χωρίς ρύπους;

  • -
  • -
Ισχύς585 PS
Ροπή740 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,5 sec
Κατανάλωση ενέργειας20,60 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με 585 ίππους και 740 Nm ροπή, η Kia έβγαλε στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο που προσφέρει επιδόσεις και συγκινήσεις που συναντάμε σε supercar! Ένα μοντέλο που αν βρεθείς δίπλα του, σίγουρα δεν θα καταλάβεις τη δυναμική του.

Στην έκδοση «GT», αυτά τα δύο γράμματα φανερώνουν την απίστευτη εμπιστοσύνη της Kia στο αυτοκίνητό της. Μετά την επιτυχία του συμβατικού EV6, το οποίο ενσωμάτωσε κορυφαία ηλεκτρική τεχνολογία και κατέκτησε πληθώρα βραβείων, οι Κορεάτες φαίνεται ότι ήθελαν να ανέβουν ακόμα ένα σκαλί. Να βγάλουν στην παραγωγή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο να προσφέρει τις επιδόσεις και τις συγκινήσεις που συνήθως συναντάμε σε supercars. Και φαίνεται ότι το κατάφεραν!

Για την ακρίβεια… δεν φαίνεται. Φυσικά, το EV6 αποτελεί ούτως ή άλλως πολύ ξεχωριστή εικόνα στους δρόμους μας, με μια φαρδιά σιλουέτα με μυώδεις καμπύλες, με μικρό εμπρός πρόβολο και με πίσω μέρος που δεν μοιάζει με κανενός άλλου αυτοκινήτου παραγωγής. Όμως μόνο ένα καλά εκπαιδευμένο μάτι θα εντοπίσει τις διαφορές του GT από τις συμβατικές εκδόσεις GT line: Θα παρατηρήσει ότι τα ανακλαστικά στους σπορ προφυλακτήρες είναι τοποθετημένα κατακόρυφα, αντί για οριζόντια, και ότι το ίδιο ισχύει για τις μαύρες λεπτομέρειες μέσα στη μάσκα. Επίσης, οι ζάντες είναι 21 ιντσών, και μέσα από τις ακτίνες τους φαίνονται δίσκοι 380 mm εμπρός και 360 mm πίσω, με δαγκάνες σε lime χρώμα, που φυσικά αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο του GT.

Δείτε ακόμη: Kia - Όλες οι τιμές των SUV στην Ελλάδα

Ένας άλλος τρόπος να αναγνωρίσεις το ισχυρότερο Kia όλων των εποχών είναι να κοιτάξεις μέσα από το τζάμι, και να εντοπίσεις τα καθαραόαιμα μπάκετ του, με τη σπορ εμφάνιση και την πλήρως μηχανική ρύθμιση. Διατηρούν μια σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, όμως παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και σε βάζουν αμέσως στο κλίμα. Όπως και το κουμπί επιλογής του προγράμματος GT στο τιμόνι, στο χαρακτηριστικό lime χρώμα, που «φωνάζει» να το πατήσεις. Κατά τα άλλα, βλέπεις την ίδια hi-tech εικόνα με τα υπόλοιπα EV6. Μια κυρτή επιφάνεια με δύο οθόνες 12,3" που μοιάζει να αιωρείται πάνω στο ταμπλό δίνει όση πληροφόρηση χρειάζεσαι. Το χαρακτηριστικό πάνελ αφής με τη διπλή λειτουργία προσφέρει άμεση πρόσβαση στον κλιματισμό και στο infotainment, χωρίς να σε αναγκάζει να ψάχνεις τα μενού της οθόνης εν κινήσει. Ανεπηρέαστη έχει μείνει η πρακτικότητα της καμπίνας, με μια κεντρική κονσόλα που εκμεταλλεύεται πλήρως το επίπεδο πάτωμα και προσφέρει πολύ χώρο για προσωπικά αντικείμενα.

Οι πίσω επιβάτες έχουν πραγματικά άφθονο χώρο για τα πόδια, και κανονικό για το κεφάλι, παρά την έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω, ενώ μπορούν να βρουν την ιδανική θέση, χάρη στη ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης του καθίσματος. Το οποίο μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο με όγκο σχεδόν 1.300 lt, αν τα 480 lt του πορτμπαγκάζ δεν επαρκούν. Με λίγα λόγια, τα στοιχεία που καθιστούν το EV6 ένα απολαυστικό οικογενειακό crossover, δεν έχουν επηρεαστεί ούτε στο ελάχιστο από τη μετατροπή του σε… hooligan. 
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Kia EV9

Full power

Για να επιτευχθεί η χορταστική συνολική ισχύς των 585 PS, οι σημαντικότερες επεμβάσεις έχουν γίνει στον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Πρόκειται για ένα καινούργιο μοτέρ, με εντελώς διαφορετική σχεδίαση, με τα χάλκινα σύρματα σε σχήμα φουρκέτας, έτσι ώστε να χωρέσει περισσότερος χαλκός στον ίδιο όγκο. Έχει σύστημα λειτουργίας δύο σταδίων, με δύο inverters: Χρησιμοποιεί έναν σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ή και τους δύο μαζί όταν ζητείται η μέγιστη απόδοση. Το όριο στροφών έχει ανέβει στις 21.000 rpm (από 15.000), ενώ ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης που εξασφαλίζει ότι το σύστημα θα δουλεύει πάντα όπως πρέπει. Έτσι, έχει προκύψει ένα μοτέρ με λιγότερες απώλειες, καλύτερη απόκριση και περισσότερη δύναμη, που αποδίδει 367 ίππους (από 229).

Η αναβάθμιση που έχει γίνει μπροστά είναι πιο… συμβατική, αφού το μοτέρ των 100 ίππων έχει αντικατασταθεί με ένα αντίστοιχο με το πίσω των τετρακίνητων EV6, με απόδοση 218 PS. Η συνολική ισχύς του GT είναι 585 ίπποι, και η ροπή φτάνει τα 740 Nm, νούμερα που αποκαλύπτονται μόνο όταν επιλέξεις το πρόγραμμα GT από το πλήκτρο στο τιμόνι. Όμως ούτε αυτά τα νούμερα δεν είναι ικανά να περιγράψουν την αίσθηση της επιτάχυνσης του EV6 GT. Τα λάστιχα πλάτους 255 mm ακούγονται μάλλον στενά για ένα αυτοκίνητο με τόση δύναμη, όμως δεν αφήνουν ούτε… μισό άλογο να χαραμιστεί σε σπινάρισμα. Το crossover των 2,2 τόνων εκτοξεύεται από στάση ως τα 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα – μια επίδοση που ζηλεύουν ακόμα και σπορ αυτοκίνητα με υπερδιπλάσια τιμή. Εν κινήσει, η απόκριση του γκαζιού σχεδόν τρομάζει. Στην παραμικρή κίνηση του ποδιού το αυτοκίνητο πετάγεται μπροστά, η ώθηση σε κολλάει στο κάθισμα, και μειώνεται μόνο όταν περάσεις τα 170-180 km/h στο κοντέρ. 

Ο οικογενειάρχης γίνεται hooligan

Το EV6 είχε σχεδιαστεί εξαρχής για να υποστηρίξει μια τέτοια, πολύ ισχυρή έκδοση, οπότε έχουν γίνει ελάχιστες αλλαγές ενίσχυσης του πλαισίου. Η ανεξάρτητη διάταξη πέντε συνδέσμων διατηρείται στο πίσω μέρος, ενώ τα εμπρός γόνατα MacPherson συνδέονται με το πλαίσιο με δύο βραχίονες, αντί για έναν, για καλύτερο έλεγχο. Τα εμπρός ελατήρια είναι πιο μαλακά κατά 9%, ενώ τα πίσω είναι 11% σκληρότερα και συνοδεύονται από 15% σκληρότερη αντιστρεπτική. Το ύψος έχει μειωθεί μόλις κατά μισό πόντο, παραμένοντας στα 155 mm από το έδαφος. Αυτές οι αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα ένα σύνολο το οποίο, αφενός βρίσκει περισσότερη πρόσφυση εμπρός, αφετέρου ακολουθεί πιο πρόθυμα τις εντολές σου. Και, φυσικά, γέρνει πολύ λιγότερο. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι σφιχτά, προσφέρουν σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα, αλλά δεν εξαφανίζουν εντελώς την κλίση στις στροφές. Ακόμη και στο Sport+ επιτρέπουν κάμποσες μοίρες, για να σου θυμίζουν ότι πλησιάζεις το όριο. Για να μην παρασυρθείς από το γρήγορο αλλά όχι ιδιαίτερα πληροφοριακό τιμόνι, με 2,3 αντί για 2,67 στροφές, που «εξαφανίζει» το βάρος του EV6, και βρεθείς εκτεθειμένος. Πάντως, το φρένο εμπνέει εμπιστοσύνη, αφού επιβραδύνει αποτελεσματικά και ακούραστα το EV6, ενώ το πεντάλ δεν έχει αισθητό σκαλοπάτι κατά τη μετάβαση από την ανάκτηση ενέργειας στα δισκόφρενα.

Δείτε ακόμη: ΒΜW M2 Vs Kia EV6 GT - Ποιο είναι πιο γρήγορο; [video]

Παραδοσιακά, οι Κορεάτες δίνουν τη δυνατότητα πλήρους διαμόρφωσης του αυτοκινήτου στα μέτρα του οδηγού στα σπορ μοντέλα τους, και το EV6 GT δεν αποτελεί εξαίρεση. Μπορείς να φτιάξεις το δικό σου σετ ρυθμίσεων για τα αμορτισέρ, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, το σύστημα ευστάθειας (που απενεργοποιείται και εντελώς) και όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους, και να το αποθηκεύσεις στο πρόγραμμα My Drive Mode. Μπορείς να επιλέξεις ακόμα και ήχο κινητήρα, με τη χροιά και την ένταση που προτιμάς, αν η ησυχία του ηλεκτρικού σε ξενίζει. Οδηγώντας γρήγορα, είναι ξεκάθαρο ότι η περισσότερη δύναμη φτάνει πίσω – σε αναλογία 80-20 σύμφωνα με την εταιρεία. Μπορείς να σιγουρευτείς για αυτό σε κάθε στροφή που έχει ορατότητα και χώρο, και μπορείς να πατήσεις νωρίς το γκάζι. Σε συνδυασμό με τον αυξημένο βαθμό ελευθερίας του συστήματος ευστάθειας στο πρόγραμμα GT, μπορείς εύκολα να βγαίνεις με ίσιο τιμόνι ή λίγο ανάποδο, σε μια πόζα που θυμίζει αγωνιστικό του WRC, ενώ ταυτόχρονα εκτοξεύεσαι με απίστευτο ρυθμό στην επόμενη ευθεία. Υπάρχει ακόμα και Drift Mode, με το οποίο το GT γίνεται πισωκίνητο, και το ESP σε αφήνει εντελώς ελεύθερο. Ακούγεται ιδιαίτερα… θελκτικό, όμως σίγουρα χρειάζεται ελεγχόμενο περιβάλλον με πολύ χώρο για να το γνωρίσεις. Η δύναμη είναι τόσο πολλή και έρχεται τόσο ακαριαία, που τα τετακέ με αυτό είναι απολύτως σίγουρα – τουλάχιστον στις πρώτες προσπάθειες. 

Μια κορυφαία ηλεκτρική εμπειρία

Επιστρέφοντας σε καθημερινούς ρυθμούς, διαπιστώνεις ότι στην πόλη η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή από εκείνη των άλλων EV6, αλλά όχι τόσο ώστε να κουράζει. Ακόμα κι όταν δεν χαίρεσαι τις επιδόσεις του, χαίρεσαι να οδηγείς το GT καθημερινά, να εκμεταλλεύεσαι το πρακτικό πλεονέκτημα της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, και να βλέπεις στην πράξη πόσο πιο εύκολη κάνει τη ζωή σου κάθε στοιχείο της πλούσιας λίστας στάνταρ εξοπλισμού.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Προγράμματα οδήγησης
  • Χώροι επιβατών
  • Πρακτικότητα καμπίνας
  • Ταχύτητα φόρτισης
  • Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
ξινά
  • Μειωμένη αυτονομία

Από το Surround View Monitor, που προσφέρει εικόνα 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο και βοηθά στους ελιγμούς, μέχρι το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Highway Driving Assist, που φροντίζει ακόμα και για την αλλαγή λωρίδας. Το EV6 GT χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία χωρητικότητας 77,4 kWh. Λόγω της φιλοσοφίας των μοτέρ του, αλλά και λεπτομερειών όπως είναι τα σπορ λάστιχα που φοράει (Michelin Pilot Sport 4S), η αυτονομία του είναι λίγο μικρότερη από εκείνη του συμβατικού, τετρακίνητου EV6 με την ίδια. Στα προγράμματα Eco και Normal, αν δείξεις αυτοσυγκράτηση μπορείς να κρατήσεις την κατανάλωσή του σε αστική χρήση κάτω από την επίσημη τιμή των 20,6 kWh/100 km, οπότε και να πλησιάσεις τα 400 km με μια φόρτιση. Ενώ στον αυτοκινητόδρομο, ταξιδεύοντας με 120-130 km/h, θα πρέπει να υπολογίζεις μια στάση για φόρτιση σε 250-300 km – ειδικά αν είναι χειμώνας, και είναι απαραίτητη η χρήση του συστήματος θέρμανσης.

Από την άλλη, η στάση για φόρτιση δεν χρειάζεται να κρατά πολύ. Το EV6 ενσωματώνει την αρχιτεκτονική 800 V όλων των μοντέλων που βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP, οπότε υποστηρίζει ισχύ έως 230 kW σε ταχυφορτιστή. Κι αυτό δεν είναι ένα θεωρητικό νούμερο για εμάς εδώ στην Ελλάδα, αφού το βλέπεις στους 300άρηδες φορτιστές, οι οποίοι συνεχώς αυξάνονται, και κάνουν πράξη τη φόρτιση ως το 80% σε λιγότερο από 20 λεπτά. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ύπαρξη on board charger 11 kW μεταφράζεται σε φόρτιση 10-100% σε 7,5 ώρες. Φυσικά, και αυτό το EV6 προσαρμόζεται πλήρως στις απαιτήσεις κάθε οδηγού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, προσφέροντας 5 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Μέσω των paddles στο τιμόνι, μπορείς να επιλέξεις από ελεύθερο ρολάρισμα μέχρι i-Pedal, το οποίο καθιστά περιττή τη χρήση του φρένου. Ενώ μία ακόμη επιλογή είναι το αυτόματο πρόγραμμα, που κρίνει αν αξίζει να φρενάρει ή όχι, αναλόγως της ταχύτητάς του αυτοκινήτου και της ροής της κυκλοφορίας – και δουλεύει εξαιρετικά.

συμπέρασμα

Το EV6 GT είναι ένα αυτοκίνητο που ικανοποιεί με αξιοζήλευτη ευκολία διαφορετικούς ρόλους. Ένα ευρύχωρο οικογενειακό με αστείο κόστος χρήσης, ένα καθημερινό αυτοκίνητο με κορυφαία τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, και ένας hooligan με επιδόσεις supercar, τον οποίο απολαμβάνεις να οδηγείς. Και να ξαναφορτίζεις, και να ξαναοδηγείς. Ασχέτως του πόσους αγοραστές θα καταφέρει να κερδίσει στην τιμή που διατίθεται, σίγουρα έχει καταφέρει να κερδίσει όλους όσους έρχονται σε επαφή μαζί του, και βλέπουν πόσο απολαυστικό μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό, οικογενειακό crossover.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...