Δοκιμή MG HS 1.5 TGI 162 PS DCT: Κλοιός

Το MG HS περικυκλώνει την αγορά των C-SUV με όπλα τους χώρους, τον εξοπλισμό, τους 162 ίππους του και τις ανταγωνιστικές τιμές, ασκώντας πίεση σε… κάστρα της κατηγορίας.

  • -
  • -
Ισχύς162 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)174,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η value for money προσέγγιση της MG φέρνει το πληθωρικό HS στην καρδιά των οικογενειακών SUV. Έχει προσεγμένη ποιότητα, φουλ εξοπλισμό και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, ενώ προσφέρεται σε ανταγωνιστικό κόστος. Το οδηγούμε με τον turbo βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων με 162 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων!

Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η έλευση της MG στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, προκάλεσε έναν μικρό… πανικό. Με σωστά προϊόντα σε ακόμη πιο σωστές τιμές, έβαλε λίγο φρένο στην σχεδόν ανεξέλεγκτη κατάσταση ακρίβειας που επικρατούσε - και συνεχίζει να επικρατεί σε πολλές περιπτώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη συνέχεια, ακολούθησαν προσφορές και προωθητικές ενέργειες από διάφορες εταιρείες. Όσο κι αν… χάλασε την πιάτσα, ο καταναλωτής είναι αυτός που ωφελείται. Και το οικογενειακό SUV με το όνομα HS συγκεντρώνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αφού εκτός από value for money, είναι και ένα αυτοκίνητο που αξίζει προσοχή.

Πληθωρικό παρουσιαστικό

Με μήκος στα 4,61 μέτρα, πλάτος 1,88 μέτρα και ύψος 1,69 μέτρα, το MG HS είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Μεγαλύτερο από τα πιο πολλά C-SUV, πλησιάζοντας ακόμη και την επόμενη κατηγορία. Στο πρόσφατο facelift που δέχτηκε απέκτησε εντελώς νέο εμπρός τμήμα με μια φαρδιά, μαύρη μάσκα, LED προβολείς με αιχμηρό σχεδιασμό που προσφέρουν επιπλέον πόντους δυναμισμού και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα που χαρακτηρίζεται για τις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι πιο συμβατική, αλλά σύγχρονη χάρη στα επίσης LED φωτιστικά σώματα.

Παρά την κινέζικη καταγωγή, το design είναι πέρα έως πέρα ευρωπαϊκό, με το σχέδιο να εναρμονίζεται πλήρως στα γούστα των αγοραστών της Γηραιάς Ηπείρου. Από την άλλη, η απόσταση των 145 mm από το έδαφος είναι μικρότερη συγκριτικά με τα πιο πολλά C-SUV της αγοράς. Να αναφέρουμε πάντως, για τους πιο… δύσπιστους, ότι η συνολική κατασκευή του MG HS αποσπά άριστες εντυπώσεις, χωρίς να εντοπίζονται προχειρότητες στις βαφές ή τους αρμούς μεταξύ των εξωτερικών επιφανειών.

Παιχνίδι εντυπώσεων

Προχωρώντας προς το εσωτερικό του MG HS, είναι φανερό ότι οι υπεύθυνοι της μάρκας κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να φτιάξουν ένα προσεγμένο περιβάλλον. Με δεδομένη την κινέζικη καταγωγή του αυτοκινήτου, οι ενδιαφερόμενοι ίσως έψαχναν για ψεγάδια συναρμογής ή ποιότητας στο εσωτερικό, ακολουθώντας τις γνωστές προκαταλήψεις. Η MG όμως δεν δίνει περιθώρια αρνητικής κριτικής με το HS. Και μάλιστα, έχει πιο προσεγμένο εσωτερικό ακόμη και από αρκετά, αναγνωρισμένα και ευρωπαϊκά μοντέλα της κατηγορίας. Μαλακές επενδύσεις, σωστή συναρμολόγηση, προσεγμένα υλικά, με λίγα σκληρά πλαστικά και περισσότερα μαλακά. 

Η σχεδίαση δεν είναι συναρπαστική, έχοντας ένα μάλλον συντηρητικό προφίλ, όμως αυτό ίσως να είναι και πλεονέκτημα για τους περισσότερους αγοραστές ενός οικογενειακού SUV. Το ψηφιακό στοιχείο είναι έντονο, με μια οθόνη διάστασης 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και ακόμη μια οθόνη, αφής αυτή τη φορά, να φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων στις 10,1 ίντσες της. Η απόκριση του infotainment δεν εντυπωσιάζει, όπως και τα γραφικά της οθόνης. Ωστόσο το μενού είναι ξεκάθαρο, βοηθώντας τον χρήστη να βρει αυτό που θέλει. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι ότι οι ρυθμίσεις του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού γίνονται μέσα από την οθόνη, κάτι που επιβαρύνει τη συνολική εργονομία. Υποστηρίζεται όμως Apple CarPlay, έστω κι αν δεν διατίθεται ασύρματη σύνδεση, παρά μόνο με καλώδιο.

Ο τομέας που το MG HS διαπρέπει, είναι οι χώροι για τους επιβάτες. Ακόμη και πέντε ενήλικες θα κάτσουν με μεγάλη άνεση, ανεξάρτητα από το ύψος τους. Ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω είναι εξαιρετικός και η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται, ώστε να τη φέρουν στο σημείο που τους βολεύει περισσότερο. Παραδόξως όμως, για τον εξοπλισμό και την κατηγορία του αυτοκινήτου, το κάθισμα του συνοδηγού δεν ρυθμίζεται ως προς το ύψος και έχει μια στάνταρ θέση, τοποθετημένη αρκετά ψηλά. Οι ψηλότεροι θα νιώσουν το κεφάλι τους να ακουμπά στην οροφή, ειδικά με την πανοραμική ηλιοροφή όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Φυσικά, το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται σε ύψος, όμως και εκεί η χαμηλότερη δυνατή ρύθμιση είναι ψηλότερη από ότι θα θέλαμε.

Αφού ξεκαθαρίσαμε ότι στο εσωτερικό του MG HS οι επιβάτες κάθονται… βασιλικά, συνεχίζουμε και στον χώρο αποσκευών, στον οποίο τα στοιχεία είναι απλώς ικανοποιητικά. Υπάρχουν 463 λίτρα που δεν μπορεί να πει κάποιος ότι είναι λίγα, συνήθως όμως, τα SUV τέτοιων διαστάσεων χωρίς υβριδικές τεχνολογίες ξεπερνούν τα 500 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ υπάρχει αρκετός ακόμη χώρος, ο οποίος όμως καταλαμβάνεται από ένα μεγάλο κουτί που φιλοξενεί το κιτ επισκευής ελαστικού, την ηλεκτρική τρόμπα και τον γάντζο ρυμούλκησης, εξαρτήματα που δεν πιάνουν πολύ χώρο και θα μπορούσαν να έχουν αποθηκευτεί αλλού. Επιστρέφοντας στην καμπίνα, η εργονομία είναι αρκετά καλή και υπάρχουν αρκετές θήκες μικροαντικειμένων, με εξαίρεση την κεντρική κονσόλα που έχει μόνο δύο ποτηροθήκες και καμία θήκη αποθήκευσης. Μπροστά από τον επιλογέα υπάρχει ένα αναδιπλούμενο κάλυμμα, το οποίο όμως αποκαλύπτει μόνο τις θύρες USB και δεν υπάρχει επιπλέον χώρος.

162 ίπποι με άρωμα βενζίνης

Το MG HS διατίθεται με έναν και μοναδικό κινητήρα. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο, turbo σύνολο άμεσου ψεκασμού των 1.5 λίτρων με 162 ίππους και 250 Nm ροπή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, που στέλνει την κίνηση αποκλειστικά στον εμπρός άξονα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η MG είναι 0-100 km/h σε 9,9 sec και τελική ταχύτητα στα 190 km/h, νούμερα που ικανοποιούν απόλυτα για τα δεδομένα των οικογενειακών SUV. Να σημειώσουμε ότι το μηχανικό σύνολο δεν διαθέτει κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση, όντας αμιγώς βενζινοκίνητο.

γλυκά
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Εργονομία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Απόδοση φώτων
  • Ασφάλεια
  • Εγγύηση
ξινά
  • Αργό αυτόματο κιβώτιο
  • Κατανάλωση
  • Εκπομπές ρύπων
  • Κάθισμα συνοδηγού χωρίς ρύθμιση ύψους

Στον τομέα της κατανάλωσης, η MG ανακοινώνει 7,7 lt/100 km σε μεικτό κύκλο, βάσει WLTP. Στη διάρκεια της δοκιμής μας, στην οποία καλύψαμε πάνω από 1.000 km με το αυτοκίνητο, ο μετρητής έδειξε 8,5 λίτρα ακριβώς ανά 100 km, με πάνω από τα μισά χιλιόμετρα να γίνονται σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακές οδούς. Εντός πόλης, το πληθωρικό SUV ξεπερνά τα 10 lt/100 km, ενώ στο ταξίδι μπορεί να συγκρατηθεί στα 7,5 - 8,0 λίτρα τηρώντας τα όρια ταχύτητας. Το μεγάλο ντεπόζιτο των 55 λίτρων πάντως, προσφέρει αρκετά μεγάλη αυτονομία μέχρι να χρειαστεί να επισκεφθείς και πάλι το βενζινάδικο. Πάντως, η απουσία υβριδικού συστήματος, όπως και τα 174 gr CO2/km, σημαίνουν ότι το MG HS δεν έχει ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο της Αθήνας και ακολουθεί το γνωστό μονά/ζυγά.

Τώρα, σχετικά με τον 1.5 TGI και τη λειτουργία του, οι 162 ίπποι και τα 250 Nm ροπή προσφέρουν καλές επιδόσεις και το μεγάλο SUV επιταχύνει πρόθυμα. Οι μεσαίες στροφές είναι το εύρος που «βολεύει» καλύτερα τον κινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να εξαντλείς το στροφόμετρο για να ολοκληρώσεις μια προσπέραση. Όσο δεν πλησιάζεις κοντά στον κόφτη, ο θόρυβος μένει χαμηλά και δεν φανερώνεται τραχιά λειτουργία, άρα έχει πολιτισμένα χαρακτηριστικά. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πάντως, πιάνεται πολλές φορές σε «αναποφάσιστες στιγμές» που καθυστερεί να αντιδράσει, ειδικά αν ζητήσεις άμεση επιτάχυνση, άρα και γρήγορο κατέβασμα. Οι αλλαγές είναι αργές για σασμάν τέτοιου είδους, όμως αν ο οδηγός δεν κυνηγά τις επιδόσεις δεν είναι κάτι που θα τον προβληματίσει.

Οικογενειακή ισορροπία

Οδηγώντας το MG HS, εκτιμάς τη συνολικά πολύ καλή οδική συμπεριφορά του, η οποία διακρίνεται για την αρμονία της. Μάλιστα δεν έγιναν… τσιγκουνιές στο κόστος και χρησιμοποιείται ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, με γόνατα McPherson μπροστά και την ακριβή λύση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αφού διορθώσαμε τις εντελώς λάθος πιέσεις ελαστικών με τις οποίες είχαμε παραλάβει το αυτοκίνητο δοκιμής, διαπιστώσαμε ότι η απόσβεση των κακοτεχνιών γίνεται με πολύ ποιοτικό τρόπο και λίγες φορές θα βρεθεί λακκούβα που θα διαταράξει την ηρεμία στο εσωτερικό. Η ρύθμιση πλησιάζει προς τη «μαλακή» όμως σε δρόμους με στροφές γέρνει μετρημένα, χωρίς το αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις.

Κατά τις ημέρες συμβίωσής μας με το MG HS ταξιδέψαμε εκτός Αθηνών και βρεθήκαμε πολλές φορές σε κακοσυντηρημένο επαρχιακό δίκτυο, συχνά με διάθεση για πιο γρήγορη οδήγηση. Όσο η διαδρομή δεν έχει πολύ κλειστές στροφές, μπορείς να διατηρήσεις πολύ σβέλτο ρυθμό και μάλιστα, να το ευχαριστηθείς (πάντα για τα δεδομένα των αυτοκινήτων του είδους). Αυτό που μας άρεσε πολύ ήταν ότι μπορούσαμε να κινηθούμε αρκετά γρήγορα, χωρίς οι υπόλοιποι επιβάτες να αντιλαμβάνονται την ταχύτητα κίνησης. Αυτό σπανίζει στα SUV καθώς οι μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησης και το ψηλό αμάξωμα συνήθως προκαλούν κλίσεις που «προδίδουν» ότι ο οδηγός κινείται γρηγορότερα!

Αξίζει να σημειωθεί ότι το επίπεδο πρόσφυσης του αυτοκινήτου είναι υψηλό (τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα MAXXIS BRAVO HPM5). Ακόμη κι αν προκύψει κυματοειδής κακοτεχνία εντός της στροφής με αυξημένη ταχύτητα, το πλαίσιο παραμένει πιστό στην πορεία που υποδεικνύει ο οδηγός και δεν παρεκκλίνει, ενώ τα φρένα λειτουργούν με δύναμη και συνέπεια. Η αίσθηση που αποκομίζει ο χειριστής από το τιμόνι είναι ικανοποιητική για αυτοκίνητο του είδους, ενώ η ακρίβεια βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Αν ζητούσαμε κάτι παραπάνω, αυτά θα ήταν τα paddles στο τιμόνι για τον έλεγχο του κιβωτίου ή έστω, δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τον επιλογέα. Τίποτα από τα δύο δεν είναι διαθέσιμα, άρα δεν γίνεται με κάποιο τρόπο να επέμβεις στην επιλογή των σχέσεων.

Υπάρχει, πάντως, πρόγραμμα Sport για το κιβώτιο, που κρατά τις σχέσεις ψηλότερα καθυστερώντας την αλλαγή τους και παράλληλα, γίνεται πιο «ευαίσθητο» στο κατέβασμα, αν πιέσεις περισσότερο το γκάζι. Στον αυτοκινητόδρομο το MG HS είναι σταθερό, άνετο και ασφαλές. Η ποιότητα κύλισης ανταποκρίνεται στον τίτλο του «οικογενειακού αυτοκινήτου» φιλτράροντας επαρκώς τους ήχους και τους κραδασμούς, κάνοντας το SUV της MG έναν ιδανικό σύμμαχο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το ηλεκτρικό MG4 Electric των 204 ίππων

Παράλληλα στην έβδομη σχέση, το κιβώτιο κρατά χαμηλά τις rpm του κινητήρα, βοηθώντας περεταίρω στην επίτευξη χαμηλού θορύβου και περιορισμένης κατανάλωσης καυσίμου. Τέλος, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε την καταπληκτική απόδοση των φωτιστικών σωμάτων που πραγματικά «έλουζαν» με φως τους επαρχιακούς και τους αυτοκινητόδρομους που κινηθήκαμε κατά τις βραδινές ώρες, κάνοντας ξεκούραστες και ασφαλείς τις διαδρομές μας.

Η ώρα της κρίσης

Στη διάρκεια της δοκιμής μας, το ενδιαφέρον του κόσμου για το MG HS ήταν μεγάλο. Μας ρώταγαν πολύ συχνά για το εντυπωσιακό SUV, γεγονός που αποδεικνύει ότι ένα οικογενειακό C-SUV με λογική τιμή έχει εξαιρετική απήχηση. Ύστερα από πολλά χιλιόμετρα μαζί του εκτιμήσαμε την άρτια οδική συμπεριφορά του, τους χώρους που προσφέρει η καμπίνα και τα ποιοτικά υλικά που την απαρτίζουν. Παράλληλα εκτιμήσαμε τον υπερπλήρη εξοπλισμό, που στην έκδοση Luxury που είχαμε στη διάθεσή μας είχε πραγματικά τα πάντα (δερμάτινα bucket καθίσματα με θερμαινόμενη λειτουργία και ηλεκτρικές ρυθμίσεις τα εμπρός, κάμερα 360 μοιρών, σουίτα ηλεκτρονικών MG Pilot, ψηφιακό καντράν 12,3’’, οθόνη αφής 10,3’’, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, πανοραμική ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας, ηλεκτρική λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών και πολλά ακόμη).

συμπέρασμα

Αναλύοντας το γενικότερο πακέτο του MG HS, η τιμή των 27.900 € όπου ξεκινάει ο τιμοκατάλογος στην έκδοση Excite με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι εντυπωσιακά δελεαστική. Όποιος ζητά το αυτόματο κιβώτιο, θα πρέπει να ανέβει στις 31.700 €, καθώς το συγκεκριμένο σασμάν συνδυάζεται μόνο στις πλουσιότερες εκδόσεις Exclusive και Luxury (34.250 €) όπως αυτή της δοκιμής μας. Προφανώς, ο δείκτης vfm ξεθωριάζει στις ακριβότερες εκδοχές και το μεγαλύτερο νόημα του μοντέλου εντοπίζεται στις πιο προσιτές προτάσεις, όμως η Luxury έχει στοιχεία εξοπλισμού που δεν συναντάμε ούτε σε πραγματικά premium προτάσεις που στοιχίζουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ περισσότερα. Οπότε, υπό αυτό το πρίσμα, διατηρούν και πάλι πλεονέκτημα! Κλείνοντας, η εγγύηση των 7 ετών ή 150.000 km, έρχεται για να σφραγίσει οποιοδήποτε ίχνος αμφιβολίας, ενώ τα 5 αστέρια που πήρε στα crash tests του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού ασφαλείας Euro NCAP, αποδεικνύουν το επίπεδο του αυτοκινήτου.  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...