Δοκιμή Volvo C40 Pure Electric AWD MY24: Υπερταχεία 2.0

Το MY2024 αποτελεί την βελτιωμένη, bug-free εκδοχή του ποιοτικού και για ακόμη μία φορά, εξωφρενικά γρήγορου ηλεκτρικού coupe SUV της Volvo.

  • -
  • -
Ισχύς408 PS
Ροπή670 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,40 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με αυξημένη αυτονομία και αντίστοιχα εκρηκτικές επιδόσεις με το παρελθόν, η τετρακίνητη εκδοχή του Volvo C40 των 408 ίππων για το 2024 μοιάζει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.

Η Volvo έχει καταφέρει να κάνει το όνομα της συνώνυμο των λέξεων ασφάλεια, πολυτέλεια και άνεση. Τα μοντέλα της αποτελούν πρώτη επιλογή για άτομα που ψάχνουν ένα ποιοτικό, μοντέρνο και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο. Η άφιξη των κορυφαίων ηλεκτρικών εκδόσεων των C40 και XC40 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, βρήκε αρκετούς απροετοίμαστους! Πότε; Τη στιγμή που βρισκόντουσαν πίσω από το τιμόνι και βύθιζαν το γκάζι για πρώτη φορά. Βλέπετε, οι 408 συνδυαστικοί ίπποι φρόντιζαν να κλονίσουν το νευρικό τους σύστημα, κάνοντας τους να αναθεωρήσουν ακαριαία όσα γνώριζαν μέχρι τότε... Η άφιξη του MY2024 δεν έρχεται να αλλάξει ή να τιθασεύσει την παραπάνω επίδειξη ωμής δύναμης. Αντίθετα, έχει στόχο να δείξει πως μέσα από το απαραίτητο trouble shooting, οι νέες εκδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων της σουηδικής εταιρείας έχουν βελτιωθεί στους τομείς που υστερούσαν, προσφέροντας μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα. 

C40 Version 2.0

Στο πλαίσιο ενός πακέτου προϊοντικών αναβαθμίσεων, τα νέα Volvo C40 και XC40 Recharge διαθέτουν σήμερα μεγαλύτερη αυτονομία. Σε ορισμένες περιπτώσεις η διαφορά αγγίζει ακόμη και τα 60 km, ενώ βελτιωμένη είναι και η ταχύτητα φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα, οι τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις στην προηγούμενη τους διάταξη έφεραν δύο ηλεκτροκινητήρες 150 kW, έναν στον κάθε άξονα. Πλέον, έχουμε τον εσωτερικά εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη δεύτερης γενιάς με ισχύ 183 kW στον πίσω άξονα και έναν νέο ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 117 kW στον εμπρός. Η συνολική απόδοση παραμένει στους 408 ίππους, αλλά αντί για ίση κατανομή μεταξύ των δύο αξόνων, πλέον έχουμε το μεγαλύτερο μέρος της δύναμης να καταλήγει στους πίσω τροχούς. Κατά 10 Nm έχει αυξηθεί η ροπή φτάνοντας αισίως τα 670 Nm! Νούμερα υπέρ-αρκετά για να κινήσουν το διόλου μηδαμινό βάρος των 2.185 kg με ρυθμό που θα έκανε ακόμη και σπορ κατασκευές να «ιδρώσουν». 4,7 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση και 180 km/h τελικής ταχύτητας που έρχονται με τον ίδιο ιλιγγιώδη ρυθμό…

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Volvo XC60 B4 AWD Mild Hybrid Polestar Optimized

Η νέα διάταξη, σε συνδυασμό με μία μπαταρία 82 kWh και με βελτιώσεις στην αποδοτικότητα της ψύξης της, παρέχει πλέον στο C40 Recharge Twin Motor AWD αυξημένη αυτονομία που φτάνει τα 507 km, από 451 km στο παρελθόν, σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP.  Σε αυτό τον αριθμό συμβάλλουν και σχεδιαστικές βελτιώσεις, όπως οι νέοι τροχοί ελαφρού κράματος 19 ιντσών, τόσο στο C40 Recharge όσο και στο XC40, που όχι μόνο αναβαθμίζουν συνολικά την εμφάνιση των δύο μοντέλων, αλλά βοηθούν και στη μείωση της οπισθέλκουσας μέσω της αεροδυναμικής τους σχεδίασης. Όσον αφορά τώρα το στάδιο αναπλήρωσης της ενέργειας, οι βελτιώσεις στο σύστημα φόρτισης επέτρεψαν την αύξηση της μέγιστης ισχύος σε DC από 150 kW σε 205 kW. Αυτό μεταφράζεται σε χρόνο φόρτισης που δεν ξεπερνά τα 27 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80%. Για να κλείσουμε το συγκεκριμένο σκέλος, σημειώστε πως σε οικιακό φορτιστή AC 11 kW απαιτούνται 8 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. 

Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Αν ψάξετε για σχεδιαστικές διαφορές στο μοντέλο του 2024, αυτές περιορίζονται στους νέους τροχούς… Κάτι που εξάλλου αναφέρει και η ίδια η Volvo. Όχι πως χρειάζονταν άλλωστε, με την εμφάνιση του coupe crossover να αποτελεί παραδοσιακά ένα από τα ισχυρά του σημεία. Στην περίπτωση του C40, οι Σουηδοί κατάφεραν να συνδυάσουν άψογα την διακριτική και στιλάτη σχεδίαση, με την πιο αθλητική σιλουέτα που προσφέρει η κεκλιμένη οροφή. Και στο νέο μοντέλο συνεχίζουν στο ίδιο μοτίβο. Θυμίζουμε, πως οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το πιο συντηρητικό XC40 δεν έχουν μόνο στιλιστικό χαρακτήρα, καθώς στο C40 η μελετημένη αεροδυναμική εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 4% στις υψηλές ταχύτητες. Κάτι που δικαιολογεί και την ελαφρώς υψηλότερη αυτονομία που πάντα κατάφερνε συγκριτικά με το XC.

Η εικόνα στο εσωτερικό παραμένει επίσης απαράλλαχτη, κάτι που φυσικά δεν ξενίζει. Έχουμε τον ίδιο συνδυασμό minimal, high-tech και premium προσέγγισης, με τα υλικά, τη συναρμολόγησή τους και το γενικότερο διάκοσμο να επιβεβαιώνουν την πετυχημένη υλοποίηση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η κάθετη οθόνη αφής των 9 ιντσών για το infotainment δεν σε «πνίγουν» με πληροφορίες, παρά μόνο με τις βασικές. Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί η ένδειξη της εναπομένουσας αυτονομίας στον πίνακα οργάνων, κάτι που παλαιότερα χρειαζόταν να ανατρέξεις στο μενού της κεντρικής οθόνης για να δεις. Το λογισμικό αποτελεί προϊόν εξέλιξης σε συνεργασία με την Google, προσφέροντας όλες τις λειτουργίες της εταιρείας που θα βρίσκαμε και σε μία smartphone συσκευή.

Μέσα στις παροχές περιλαμβάνεται φυσικά όλη η επίκαιρη ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (ADAS) για οδηγό και επιβάτες, ο έλεγχος του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω της εφαρμογής Volvo Cars, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του τηλεφώνου και το ηχοσύστημα με υπογραφή Harman Kardon. Τέλος, με μήκος 4.440 mm και μεταξόνιο 2.702 mm, το compact crossover της Volvo αξιοποιεί σωστά τους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές, με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 413 lt. Έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις υπάρχουν επίσης στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, στο εσωτερικό, αλλά και εμπρός, εκεί όπου τη θέση του θερμικού κινητήρα έχει πάρει το επονομαζόμενο “frunk”. Ένας επιπλέον χώρος 31 lt που φροντίζει για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης, αλλά και άλλων αντικειμένων. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 Recharge T8

Σιωπηλή απειλή

Το τετρακίνητο C40 ήταν… «εκτελεστής με κουστούμι» και ουσιαστικά το ίδιο παραμένει. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι, έχει μείνει στο μεγαλύτερο μέρος της απαράλλαχτη. Αυτό που έχει αλλάξει είναι το άγχος περί αυτονομίας, το οποίο έχει μειωθεί. Η καλύτερη διαχείριση ενέργειας που προκύπτει από την νέα διάταξη των ηλεκτροκινητήρων, έχει μεταφραστεί σε ένα σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό αυτονομίας στον πίνακα οργάνων, λειτουργώντας σαν αγχολυτικό. Με υπομονή και σύνεση στο γκάζι, αριθμοί κάπου στις 16-17 kWh/100km δεν αποτελούν επιστημονική φαντασία εντός αστικού δικτύου, ενώ στο σύνολο των μετακινήσεων η κατανάλωση κυμάνθηκε στις 20 kWh/100km.

Εντός πόλης γενικότερα, η χρήση του one pedal drive θα μπορούσε να θεωρηθεί τουλάχιστον υποχρεωτική, καθώς το καλό καλιμπράρισμα κάνει ακόμη πιο εύκολες τις μετακινήσεις, με τον οδηγό να χρειάζεται στην συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων μόνο το ένα πεντάλ. Σε δεύτερη φάση αποτελεί ένα αρκετά ευπρόσδεκτο βοήθημα στην αύξηση της αυτονομίας που σήμερα θα πλησιάσει πιο εύκολα τα 400 km, ενώ υπό συνθήκες θα μπορούσε να ξεπεράσει και τα 450 km.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Χώροι
  • Ποιότητα υλικών
  • Άνεση ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
  • Ταχύτητα φόρτισης
ξινά
  • Συμπεριφορά στο όριο
  • Κατανάλωση υπό πίεση

Όσο ο οδηγός δείχνει αυτοσυγκράτηση και δεν απελευθερώνει τους 400+ άμεσα διαθέσιμους ίππους, αυτό που λαμβάνει μαζί με τους επιβάτες είναι μία ήρεμη και χαλαρωτική εμπειρία. Οι ομαλές επιταχύνσεις και η αθόρυβη λειτουργία των ηλεκτρικών μοτέρ, συνδυάζονται άριστα με την ραφιναρισμένη καμπίνα και την εξαιρετική ηχομόνωση. Όμως, όταν η αυτοσυγκράτηση τελειώνει, ξεκινάει… η αναδιοργάνωση των οργάνων των επιβατών. Με το γκάζι στο πάτωμα, και εφόσον δεν υφίσταται σπινάρισμα χάρη στα ελαστικά με διαστάσεις 235/45/20 εμπρός και 255/40/20 πίσω, αλλά και των ηλεκτρονικών, το αποτέλεσμα είναι οδηγός και επιβάτες να πιέζονται μέσα στα καθίσματα, με μηδαμινές πιθανότητες να καταφέρουν να ξεκολλήσουν όσο κι αν προσπαθήσουν. Το coupe crossover φροντίζει να δικαιολογεί το δυναμισμό του και με το παραπάνω, με τις επιδόσεις που προσφέρει.

Το στιβαρό πλαίσιο με την αρχιτεκτονική των γονάτων McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, έχει στιβαρή αίσθηση και ανταποκρίνεται θετικά σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και άνεσης. Υπό συνθήκες πίεσης μπορεί να θεωρηθεί πλέον οριακά πιο ευχάριστο, με τον πίσω άξονα να δείχνει τουλάχιστον στην έξοδο κλειστών στροφών περισσότερο συμμετοχική διάθεση. Βέβαια, για ακόμη μία φορά θα διαπιστώσεις πως πρωταρχικός στόχος είναι η άνεση και όχι οι χρόνοι στην πίστα. Ένας σβέλτος ρυθμός μπορεί να επιτευχθεί χωρίς το coupe SUV να δυσανασχετεί μιας και εκμεταλλεύεται τα τεράστια επίπεδα πρόσφυσης για να εκτοξευθεί μετά από κάθε στροφή. Τα αποθέματα δύναμης συνεχίζουν να μοιάζουν μερικές φορές υπερβολικά για την φιλοσοφία του μοντέλου, κάνοντας την μικρότερη πισωκίνητη πλέον έκδοση, που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, να μοιάζει πιο συνετή. Όπως και να ‘χει, οι 408 ίπποι δύσκολα θα πάψουν να αποτελούν μέσο διασκέδασης για τον οδηγό. Αλλά και ευχάριστη έκπληξη για τους ανυποψίαστους συνεπιβάτες, όπως και για τους ιδιοκτήτες σπορ αυτοκινήτων που θα βρεθούν τυχαία δίπλα του στο φανάρι.

συμπέρασμα

Σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά όπλα που διαθέτει η Volvo όσον αφορά το νέο C40 είναι η τιμή. Διατηρώντας ακριβώς το ίδιο κόστος κτήσης, και συγκεκριμένα των 63.364 € για την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση με το βασικό πακέτο εξοπλισμού, οι επίδοξοι πελάτες επωφελούνται από τα προνόμια των αναβαθμίσεων, χωρίς επιπλέον κόστος. Κάτι αρκετά σπάνιο πλέον στη σημερινή αγορά. Αυτό από μόνο του θα αρκεί για να δούμε το C40 θετικά. Όμως, αν προσθέσουμε τις ουσιαστικές βελτιώσεις στο κομμάτι της διαχείρισης ενέργειας και της αυτονομίας, το νέο C40 αποτελεί μία επιτυχημένη νέα version που απαλλάχθηκε από «μπελάδες» του παρελθόντος.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...