Δοκιμή Mazda CX-30 Skyactiv X 186 PS 6AT: Οδηγούμε πρώτοι στην Ελλάδα το ΜΥ2024

Με νέους χρωματισμούς, αλλά σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση, το Mazda CX-30 του 2024 διατηρείται στην πρώτη γραμμή της… «αρένας» των C-SUV.

  • -
  • -
Ισχύς186 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)137,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει εύκολα και στη Mazda βελτίωσαν σε συγκεκριμένους τομείς το CX-30 διατηρώντας το επίκαιρο και ανταγωνιστικό.

Με το CX-30 η Mazda έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV. Η premium και ποιοτική φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας εκφράστηκε με ιδανικό τρόπο στο καλλίγραμμο αμάξωμα του ιαπωνικού crossover. Την ίδια ώρα, η οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά που το χαρακτηρίζει, του επέτρεψε να διαφοροποιηθεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό, διατηρώντας ακέραιη την ταυτότητα που διακρίνει τα μοντέλα της. Για το 2024, η ιαπωνική εταιρεία προχώρησε στην αναβάθμιση του CX-30, επιλέγοντας να εμπλουτίσει τον εξοπλισμό του, τη χρωματική του παλέτα, αλλά και να το ενισχύσει με την τελευταία γενιά των τεχνολογιών της ιαπωνικής φίρμας. Τη συγκεκριμένη εκδοχή, οδηγούμε πρώτοι στους ελληνικούς δρόμους. 

Δεν υπήρχε λόγος…

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda έχει κερδίσει τα εύσημα και έχει χαρίσει μία ιδιαίτερη, αλλά και μοναδική ταυτότητα στα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας. Το αμάξωμα του CX-30 εξακολουθεί να παραμένει το ίδιο θελκτικό και ελκυστικό, χωρίς να είναι ευδιάκριτα πάνω του τα σημάδια του χρόνου. Η σφηνοειδής γραμμή του αμαξώματος και η κομψή σιλουέτα συνδυάζουν την αθλητική εμφάνιση με την αύρα ενός premiumμοντέλου, δείχνοντας φρέσκο και σύγχρονο, από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, οι Ιάπωνες τεχνικοί προτίμησαν στην αναβαθμισμένη εκδοχή του να μην… «αγγίξουν» το αμάξωμα. Απλά, εμπλούτισαν περαιτέρω τη χρωματική παλέτα στην οποία διατίθεται, με τα εξωτερικά χρώματα να αγγίζουν σήμερα τα δέκα, αφού στα υπάρχοντα ήρθαν να προστεθούν τα Ceramic Metallic και Zircon Sand. Οι πιο… παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν πως νέοι είναι οι δείκτες πορείας τύπου LED. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Mazda CX-5 2.5 AWD

Τεχνολογική εξέλιξη

Περισσότερες, αλλά αντίστοιχα… διακριτικές είναι και οι αλλαγές στην καμπίνα των επιβατών. Η σημαντικότερη από αυτές αφορά τη βελτιωμένη κεντρική οθόνη των 10,25’’ που είναι διαθέσιμη από τη βασική έκδοση, με την προβολή του χάρτη πλοήγησης να επεκτείνεται σε όλο το μήκος της, λόγω της οθόνης χωρίς πλαίσιο. Η εργονομία είναι βελτιωμένη με την αναδιάταξη διαφόρων χειριστηρίων, ενώ νέα πιο σκούρα απόχρωση έχουν τα κουμπιά στο τιμόνι. Επιπλέον, οι θύρες USB-A έχουν αντικατασταθεί με USB-C, την ώρα που είναι εφοδιασμένο με τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων και ψυχαγωγίας Mazda Connect. Για πρώτη φορά, το CX-30 μπορεί να απεικονίζει τις οδηγίες πλοήγησης από το Apple CarPlay και Adnroid Auto στην κεντρική οθόνη, ενώ η σύνδεση τους γίνεται ασύρματα, χωρίς τη χρήση καλωδίων. Τέλος, η ανανεωμένη εκδοχή του CX-30 περιλαμβάνει και θέση ασύρματης φόρτισης, μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου.

Η αναβάθμιση του CX-30 ολοκληρώνεται με την παρουσία των αναβαθμισμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού της Mazda. Ανάμεσα σε αυτά, περιλαμβάνεται η προσθήκη του συστήματος προειδοποίησης προσοχής του οδηγού, το βελτιωμένο αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της νύχτας, η βελτιωμένη ακρίβεια του συστήματος Intelligent Speed Assist (ISA) για να παραμένει το όχημα στο προκαθορισμένο όριο ταχύτητας και οι βελτιώσεις ταχύτητας στο σύστημα Cruising & Traffic Support (CTS), για διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Μάλιστα, όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με μία πλήρη σουίτα επιπλέον συστημάτων, είναι διαθέσιμα από τη βασική έκδοση του ανανεωμένου CX-30.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες
  • Πλαίσιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Εξοπλισμός
ξiνά
  • Κυβισμός

Πιστό στην παράδοση

Ακολουθώντας τη λογική των διακριτικών επεμβάσεων, οι Ιάπωνες τεχνικοί επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν τις ήδη δοκιμασμένες λύσεις. Έτσι, η ανανεωμένη εκδοχή του ιαπωνικού crossover προσφέρεται αποκλειστικά με δίλιτρους κινητήρες τεχνολογίας e-Skyactiv X. Στη δική μας περίπτωση, η έκδοση που οδηγήσαμε είναι αυτή που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας με απόδοση 186 ίππων, ενώ συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων και τη μετάδοση της κίνησης από τους εμπρός τροχούς. Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας εντοπίζεται στο γεγονός ότι κινητήρας λειτουργεί με μία μείξη αυτανάφλεξης, όπως συμβαίνει στους ντίζελ κινητήρες, αλλά και ανάφλεξης με σπινθήρα, όπως σε έναν συμβατικό τετράχρονο βενζινοκινητήρα. Η προηγμένη λύση της Mazda επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει απρόσκοπτα μεταξύ συμβατικής ανάφλεξης και ανάφλεξης με συμπίεση, χρησιμοποιώντας ένα μπουζί για να προκαλέσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικούς τρόπους. Επιπλέον, ένα σύστημα μίζα/γεννήτρια μέσω ιμάντα και μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου 24V έρχονται για να ενισχύσουν περαιτέρω την οικονομία καυσίμου και να συμβάλλον στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Mazda CX-60 Plug-In Hybrid

High quality!

Και μάλιστα σε κάθε επίπεδο. Από τη στιγμή που θα περάσεις στη χαμηλή για τα δεδομένα ενός SUV θέση οδήγησης, νιώθεις άνετα, αλλά και ευχάριστα. Η μίνιμαλ φιλοσοφία της σχεδίασης της καμπίνας σε κερδίζει με την λειτουργικότητα και την γενικότερη premium αύρα που αποπνέει το εσωτερικό. Επιπλέον, ευδιάκριτη είναι μία αίσθηση δυναμισμού, κάτι που νιώθεις στο εσωτερικό κάθε μοντέλου της Mazda. Και το επιβεβαιώνεις αμέσως από τη λειτουργία της ανάρτησης. Είναι τόσο σφικτή όσο πρέπει, έτσι ώστε να διαχειρίζεται ιδανικά τις αντιδράσεις του αμαξώματος, αλλά και τόσο άνετη χρειάζεται για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ο δίλιτρος κινητήρας «τραβάει» από χαμηλά και έχει καλή απόκριση στο γκάζι. Ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και τη γραμμική λειτουργίατου. Δεν υπάρχουν σκαλοπάτια ισχύος και ανεβάζει πρόθυμα μέχρι τις 6.500 rpm, χαρίζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις στο CX-30. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η αυτόματη εκδοχή χρειάζεται μόλις 8,6 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Όσον αφορά την κατανάλωση, οι τιμές διατηρούνται σχεδόν ίδιες, με τη μέση τιμή να είναι κοντά στα 7,5 lt/100 km, νούμερο που μπορεί να μειωθεί περαιτέρω με οικονομική οδήγηση.

To αυτόματο κιβώτιο καθιστά άνετη την καθημερινή μετακίνηση και αναβαθμίζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ιαπωνικού SUV. Στη χειροκίνητη λειτουργία αποδεικνύεται ακόμα πιο ευχάριστο, επιτρέποντας τα κατεβάσματα ακόμα και σε περιπτώσεις που λύσεις του ανταγωνισμού θα αρνούνταν την επιλογή μικρότερης σχέσης. Βέβαια, όπως σε κάθε Mazda που σέβεται το παρελθόν και τις ρίζες του, η οδική συμπεριφορά είναι το σημείο που το διαφοροποιεί. Βασίζεσαι σε ένα εξαιρετικά στιβαρό και άκαμπτο πλαίσιο, και σε συνδυασμό με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα. Το μπροστινό σύστημα ανταποκρίνεται άμεσα στιςοδηγίες του γρήγορου συστήματος διεύθυνσης και ξεχωρίζει για την εξαιρετική κατευθυντικότητα  στην απότομη αλλαγή πορείας. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες και πρέπει να υπερβάλλεις για να υποστρέψει, ενώ η τάση του πίσω μέρους να ελαφρώσει δημιουργεί μία ευχάριστη αίσθηση συμμετοχικότητας.

συμπέρασμα

Δεν πρόκειται για μία ριζική ανανέωση, αλλά για περισσότερο μία ενίσχυση σε επίπεδο τεχνολογιών. Το CX-30 του 2024 εκσυγχρονίστηκε στα σημεία που ήταν απαραίτητο, διατηρώντας ακέραια τα στοιχεία που το καθιστούν ξεχωριστό. Διατίθεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, και με τιμή εκκίνησης τα 30.882 € για την εκδοχή των 186 ίππων είναι ανταγωνιστικό στην κατηγορία, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα θελκτικό μοντέλο, με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο και εξαιρετικά προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Και με… «κερασάκι» στην τούρτα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που πιστοποιούν τις καταβολές του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...