Δοκιμή Mercedes-Benz B 200 163 PS: Plus size model

H στρογγυλεμένη σιλουέτα της προσφέρει καλύτερους χώρους από A-Class, διατηρώντας τα ίδια πλεονεκτήματα. Η B-Class ακολούθησε το πρόγραμμα ανανέωσης των «μικρών» Mercedes και έρχεται εμφανώς βελτιωμένη.

  • -
  • -
Ισχύς177 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)136,0 gr/km
με μια ματιά
Οι στοχευμένες αλλαγές της χάρισαν ένα πολύ πιο smooth σύστημα κίνησης χάρη στην mild hybrid τεχνολογία, καλύτερη ποιότητα συναρμογής σε διάφορα σημεία του εσωτερικού και ένα μικρό φρεσκάρισμα, που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του παρατηρητικού. Μπορεί οι πιο προσιτές εκδόσεις να «χάθηκαν» στο facelift, όμως η ανανεωμένη B-Class συνεχίζει να κλείνει το μάτι σε όσους ζητούν premium στοιχεία «παντρεμένα» με μπόλικη ουσία. 

Η Mercedes-Benz B-Class είναι μια αναγνωρισμένη επιλογή στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών μοντέλων με αυξημένη πρακτικότητα. Βασισμένη στη λογική των MPV, αλλά χωρίς την άχρωμη, άοσμη προσωπικότητά τους, αποτελεί το πρακτικό alter-ego της A-Class για τους συνειδητοποιημένους αγοραστές. Την ίδια στιγμή, δεν διαφοροποιείται σε τεχνολογικό υπόβαθρο, ποιότητα και κινητήρες, έχοντας τα ίδια στοιχεία με το επιτυχημένο premium μικρομεσαίο. Φυσικό κι επόμενο λοιπόν, να ακολουθήσει το facelift που δέχτηκαν όλες οι «μικρές» προτάσεις της μάρκας.

Διαπιστευτήρια Mercedes

Αν και το σχήμα της διαφέρει συγκριτικά με όλους τους άμεσους συγγενείς της, η Mercedes-Benz B-Class αμέσως αναγνωρίζεται ως δημιούργημα της εταιρείας. Στην ανανεωμένη εκδοχή της λίγα πράγματα αλλάζουν, όπως τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, αλλά και οι προφυλακτήρες. Ο στόχος της Mercedes δεν ήταν να αλλάξει ριζικά η εικόνα, αλλά να υπάρξει ένας εκσυγχρονισμός στο σχέδιο, ώστε να πλαισιωθεί το γενικότερο update που δέχτηκε η γκάμα. Τόσο σε επίπεδο κινητήρων, όσο και τεχνολογίας.

Family approved

Στο εσωτερικό έχουν γίνει κάμποσες αλλαγές, ακόμη κι αν χρειάζεται μια… δεύτερη ματιά για να εντοπιστούν. Το βασικό σχεδιαστικό μοτίβο παρέμεινε, ωστόσο ανασχεδιάστηκαν διάφορα τμήματα, όπως οι προεκτάσεις του ταμπλό, οι επενδύσεις στις πόρτες και η κεντρική κονσόλα. Το χειριστήριο αφής μπροστά από το υποβραχιόνιο αφαιρέθηκε, αφού η εταιρεία θεώρησε ότι ελάχιστοι χρησιμοποιούν, τοποθετώντας στη θέση του μια θήκη. Η τελευταία πάντως, δεν είναι ούτε αρκετά μεγάλη σε χωρητικότητα για να αποθηκευτεί ένα smartphone, ούτε έχει το απαραίτητο βάθος για να φιλοξενήσει λοιπά μικροαντικείμενα, δημιουργώντας ένα ερωτηματικό σχετικά με τη χρησιμότητά της.

Κατά τα λοιπά, οι υπόλοιπες θήκες και ποτηροθήκες καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες των επιβατών και η εργονομία είναι τυπική για Mercedes, δηλαδή απροβλημάτιστη. Αναφορικά με την ποιότητα και τη συναρμογή, έγιναν βελτιώσεις συγκριτικά με τη γενιά προ ανανέωσης. Ουσιαστικό πρόβλημα δεν υπήρχε, όμως η φίρμα αντιλήφθηκε ότι σε μερικά σημεία της καμπίνας υπήρχε η δυνατότητα βελτίωσης. Πλέον η αύρα Mercedes-Benz είναι ακόμη πιο έντονη, γεγονός που μετράει στα πλεονεκτήματα της ανανεωμένης εκδοχής. Αναφορικά με τις οθόνες, το γνώριμο set-up της Mercedes με το ενιαίο πάνελ διατηρείται, λαμβάνοντας και ένα update σε γραφικά, ειδικά στον πίνακα οργάνων.

Στις πλουσιότερες εκδόσεις όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, οι οθόνες έχουν διαγώνιο 10,25 ιντσών κάθε μια. Στον πίνακα οργάνων δίνονται αρκετές επιλογές εξατομίκευσης για να βλέπει κάθε οδηγός τις πληροφορίες που προτιμάει ο ίδιος, ενώ το λογισμικό επιτρέπει και την εναλλαγή ανάμεσα σε διάφορα «θέματα», αλλάζοντας τη σχεδίαση της οθόνης. Ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη η κίνηση της Mercedes, καθώς λίγες εταιρείες προσφέρουν τόσες δυνατότητες παραμετροποίησης. Ειδικά στην premium κατηγορία! Η δεύτερη οθόνη που φιλοξενεί το infotainment MBUX της μάρκας, είναι φυσικά αφής και διαθέτει κορυφαία χαρακτηριστικά λειτουργίας. Αντιδράει γρήγορα και δεν μπερδεύει με δαιδαλώδη μενού, απαιτώντας μόνο έναν σύντομο χρόνο προσαρμογής.

Η βασικότερη διαφοροποίηση της B-Class εντοπίζεται στο κομμάτι των χώρων. Το μεταξόνιο των 2.729 μέτρων εξασφαλίζει αρκετό χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, όμως η αίσθηση της ευρυχωρίας είναι πολύ πιο έντονη λόγω του ύψους της καμπίνας. Για την ακρίβεια, η B-Class έχει καλύτερο αέρα για το κεφάλι και τους ώμους των πίσω, όχι μόνο σε σύγκριση με την A-Class, αλλά ακόμη και με την GLA. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του, έχει τη χωρητικότητα των 445 λίτρων, η οποία ικανοποιεί για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Συγκριτικά με την A-Class, υπάρχουν 90 λίτρα περισσότερα, αλλά και χαμηλότερο κατώφλι που διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία φόρτωσης.

Mild upgrade

Η Mercedes-Benz προχώρησε σε αλλαγές και στους κινητήρες της B-Class. Τον ρόλο της εισαγωγικής βενζινοκίνητης έκδοσης πλέον, αναλαμβάνει η B 200, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τον γνωστό τετρακύλινδρο turbo των 1.33 λίτρων. Μετά την ανανέωση όμως, ο κινητήρας ενισχύεται από την παρουσία ενός mild hybrid συστήματος των 48V.

Η απόδοση ορίζεται στους 163 ίππους με 270 Nm ροπή, που περνούν στον εμπρός άξονα μέσα από ένα αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας βοηθάει στις χαμηλές rpm προσφέροντας ζωντάνια στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, αλλά και οικονομία καυσίμου.

Το βασικότερο κέρδος όμως έρχεται από την ανεπαίσθητη λειτουργία του stop-start, με την εκκίνηση του μοτέρ να γίνεται βελούδινα και άμεσα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανικοί της φίρμας δούλεψαν πολύ στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τετρακύλινδρου συνόλου. Πλέον είναι πολύ πιο ήσυχο, ειδικά όταν πιέζεται κοντά στον κόφτη και δεν παράγεται η σχεδόν ενοχλητική τραχύτητα που συναντούσαμε στην προηγούμενη γενιά του.

Ο θόρυβος είναι λιγότερος και ο τετρακύλινδρος ταιριάζει περισσότερο στην ποιότητα και το ραφινάρισμα που συνεπάγεται το σήμα της Mercedes στο τιμόνι. Οι επιδόσεις είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικές για το είδος της B-Class, με 0-100 km/h σε 8,4 sec και τελική ταχύτητα 223 km/h. Στην κατανάλωση καυσίμου επιτυγχάνει τιμές της τάξεως των 8,0 λίτρων ανά 100 km εντός πόλης, με δυνατότητα πτώσης ακόμη και κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 km σε συνθήκες ταξιδιού.

Χαρισματικός μεταφορέας

Ο βασικότερος λόγος ύπαρξης των αυτοκινήτων σαν την Mercedes-Benz B 200 είναι η μεταφορά της οικογένειας. Και αυτό, το καταφέρνει άριστα! Οι πλούσιοι χώροι συνδυάζονται με πολύ καλή ποιότητα κύλισης για άνετα και γρήγορα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Η έβδομη σχέση του σασμάν κρατάει χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και η ηχομόνωση απομονώνει τους ενοχλητικούς θορύβους, φτιάχνοντας ένα πολύ αξιόλογο σύνολο. Μάλιστα, δίνει μια στιβαρή αίσθηση στον οδηγό, εμπνέοντας ασφάλεια.

γλυκά
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
  • Άνεση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Εξοπλισμός
  • Σύστημα infotainment
ξινά
  • Αυξημένη τιμή μετά facelift
  • Περιορισμένα MPV στοιχεία

Στον επαρχιακό δρόμο διατηρείται η ίδια εικόνα. Αν και σημαντικά ψηλότερη από μια A-Class, θυμίζει έντονα το γερμανικό hatchback στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Δεν γέρνει πολύ, ούτε διστάζει να διατηρήσει έναν πιο γρήγορο ρυθμό. Το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, με μέτρια πληροφορία και ικανοποιητικό βάρος. Η αίσθηση από το πεντάλ των φρένων δεν απογοητεύει, ενώ το ίδιο το σύστημα επιβραδύνει πολύ αποτελεσματικά το αμάξωμα των σχεδόν 1,5 τόνων (χωρίς επιβάτες).

Στις εκδόσεις με το πακέτο AMG, όπως η «δική μας» B-Class, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Παράλληλα, χαμηλώνει κατά 15 χιλιοστά πίσω και 20 χιλιοστά εμπρός. Η ρύθμιση ισορροπεί σωστά ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και στην άνεση, έχοντας σφιχτό προσανατολισμό, χωρίς να ενοχλεί. Η διαδρομή της ανάρτησης όμως είναι μικρή και σε έντονες κακοτεχνίες, θα ακουστεί περισσότερο από ότι περιμένει κάποιος.

Ανανέωση ουσίας

Η Mercedes-Benz B-Class δέχτηκε ένα καλοδεχούμενο ποιοτικό upgrade στο εσωτερικό, έναν ακόμη πιο αποδοτικό βενζινοκινητήρα με πολύ καλή απόδοση και βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, την τελευταία τεχνολογία της Mercedes και επικαιροποιημένη εμφάνιση. Συνεχίζει να αποτελεί μια πιο ευρύχωρη εναλλακτική της A-Class με επιτυχία, κλείνοντας το μάτι σε όσους χρειάζονται τους παραπάνω χώρους. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός της είναι εσωτερικός και ακούει στο όνομα GLA…

Εκεί, η ευρυχωρία συνδυάζεται με το πολυπόθητο SUV παρουσιαστικό, υψηλότερη μεταπωλητική αξία και περισσότερο κύρος. Ένας πιο πολυχρηστικός χαρακτήρας με μερικά MPV χαρακτηριστικά, όπως περισσότερη πρακτικότητα με επιπλέον θήκες, λύσεις αποθήκευσης, συρόμενα καθίσματα κλπ, θα έδινε περισσότερο νόημα ύπαρξης στην B-Class. Τώρα, η επιλογή της έναντι μιας GLA θα γίνει από πολύ συγκεκριμένο κοινό που απλώς δεν θέλει SUV.

συμπέρασμα

Το facelift «έκοψε» τις πιο προσιτές εκδόσεις και έφερε την B 200 σαν την πιο φθηνή επιλογή, με στάνταρ το πολύ καλό αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη. Δεν διατίθεται δηλαδή με χειροκίνητο, όπως πριν την ανανέωση. Αυτό ανεβάζει το αρχικό σκαλοπάτι στις 43.950 €, περίπου 4.000 € ψηλότερα από την αντίστοιχη ανανεωμένη A-Class. Με άριστο επίπεδο εξοπλισμού ωστόσο, ακόμη και χωρίς κανένα extra.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...