Δοκιμή Jeep Avenger: Ο εκδικητής! [video]

Με έντονο το στοιχείο της διαφορετικότητας και ισχυρές δόσεις από την πλούσια παράδοση της Jeep, το Avenger σηματοδοτεί τη δυναμική είσοδο της αμερικανικής εταιρείας στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,20 kWh/100 km
με μια ματιά

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep έρχεται με αυξημένο βαθμό αποδοτικότητας, μοντέρνο χαρακτήρα και στοιχεία που του επιτρέπουν να γλυκοκοιτάζει μία από τις θέσεις στις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία των B-SUV.

Δεν είναι υπερβολή, αλλά κάθε φορά που ακούμε το όνομα της Jeep, το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι αυτοκίνητα με μοναδικές εκτός δρόμου δυνατότητες. Με το Avenger η αμερικανική εταιρεία ανοίγει μία νέα σελίδα, όντας και το σημαντικότερο μοντέλο της σύγχρονη ιστορία της. Βλέπετε, επάνω του παντρεύονται οι δύο σημαντικότερες τάσεις της εποχής. Η ηλεκτροκίνηση και το crossoverαμάξωμα. Το Avenger είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας, αποτελώντας μέρος του φιλόδοξου πλάνου της μάρκας που την θέλει μέχρι το 2025 να λανσάρει τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, το νέο αμερικανικό μοντέλο είναι -μετά το θρυλικό Willys- το μικρότερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο που έχει βγει από τη γραμμή παραγωγής της φίρμας, με αποτέλεσμα να τοποθετείται στην καρδιά της πλέον ανταγωνιστικής και εμπορικής κατηγορίας. Αυτής των B-SUV. 

Σχεδίαση: Σου φτιάχνει τη διάθεση

Η νεοεισελθών στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης Jeep, είχε έτοιμες λύσεις στη διάθεση της. Η γνωστή πλατφόρμα e-CMP2 του Group Stellantis αποτέλεσε το βασικό συστατικό, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως πρόκειται για ακόμα παραλλαγή στο ίδιο θέμα. Και πως θα μπορούσε άλλωστε, αφού τη σχεδίαση του αμαξώματος ανέλαβαν οι Ιταλοί… Με δεδομένο το πάθος και το ταπεραμέντο των γειτόνων μας, το Avenger ξεφεύγει από τα καθιερωμένα. Δεν είναι υπερβολή πως το θελκτικό crossover προκαλεί και συγκεντρώνει τα βλέμματα στο δρόμο. Από τις αντιδράσεις του κόσμου διαπιστώνεις ότι ο συνδυασμός της πλούσιας παράδοσης της Jeep με ισχυρές δόσεις εκμοντερνισμού έχουν ως αποτέλεσμα ένα νεανικό μοντέλο με έντονο το στοιχείο της διαφορετικότητας. Η τετράγωνη λογική συνδυάζεται με διακριτικές καμπύλες, ενώ οι κόμπακτ διαστάσεις το καθιστούν εξαιρετικά συμπαγές.

Τα στοιχεία που μαρτυρούν τις καταβολές του είναι εμφανή στη μάσκα με τις χαρακτηριστικές επτά κάθετες γρίλιες, αλλά και στα φωτιστικά σώματα που φιλοξενούν το κλασσικό «Χ» που παραπέμπει στο παραδοσιακό κάνιστρο του Willys. Γενικότερα, διάφορες λεπτομέρειες –όπως ο μικρός εξερευνητής στο παρμπρίζ- δεν αφήνουν αμφιβολίες για την ταυτότητα του. Επιπλέον, τα πλαστικά προστατευτικά πάνω από τα τραπεζοειδή τόξα των τροχών στους ελαφρώς πρησμένους θόλους του αυτοκινήτου, αλλά και γύρω από το αμάξωμα, ενισχύουν τον περιπετειώδη και crossover χαρακτήρα του.

Όμως, ως ένα Jeep που σέβεται τις ρίζες και την ιστορία του, δεν περιορίζεται στην εικόνα. To Avenger μπορεί να μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με άλλο μοντέλα του γκρουπ, αλλά το 60% των στοιχείων της έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το αμερικανικό crossover, με στόχο να προσφέρει τις καλύτερες εκτός δρόμου ικανότητες στην κατηγορία. Κυριότερα χαρακτηριστικά της είναι το μικρότερο μήκος των προβόλων και αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 20,9 cm, την ώρα που η μπαταρία απέχει από το οδόστρωμα 22,3 cm. Επιπλέον, σημαντικές είναι οι γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), στοιχεία που σε συνδυασμό με την παρουσία του προγράμματος terrain control αλλά και συστήματος ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control, του χαρίζουν αξιοσημείωτες δυνατότητες εκτός δρόμου. Δεν θα σκαρφαλώσει στα βουνά, αλλά σίγουρα θα συνεχίσει σε σημεία που άλλα μοντέλα της κατηγορίας θα σταματήσουν… 

Εσωτερικό - Χώροι: More than a feeling

Εκτός από την αισθητική του αμαξώματος, ευχάριστα σε προδιαθέτει και η καμπίνα του εσωτερικού. Η σχεδιαστική του προσέγγιση βασίζεται στην απλότητα και την πρακτικότητα, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες ψηφιακές πινελιές. Αμέσως το μάτι πέφτει στο κίτρινο πλαίσιο κατά μήκος της κονσόλας, που δίνει μία νότα φρεσκάδας και διαφορετικότητας. Μπορεί να γίνεται αποκλειστική χρήση σκληρών- ανθεκτικών πλαστικών, αλλά η ποιότητα κατασκευής είναι καλή. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών αναδεικνύουν το digitalστοιχείο, με το σύστημα πολυμέσων Uconnect να αποδεικνύεται γρήγορο σε απόκριση και εύχρηστο στη λειτουργία του, ενώ διαθέτει τα απαραίτητα σήμερα Apple CarPlay και Android Auto. Επιπλέον, κάτι παραπάνω από πλήρης είναι η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, με την πλειονότητα αυτών να περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe

Ο πρακτικός χαρακτήρας του Avenger είναι ευδιάκριτος από την πληθώρα αποθηκευτικών χώρων στη καμπίνα των επιβατών. Κάτω από τη κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει ένας σημαντικός χώρος αποθήκευσης με αναδιπλούμενο κάλυμμα, ενώ συνολικά οι λύσεις στο εσωτερικό του προσφέρουν 34 λίτρα επιπλέον. Χωροταξικά δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι σχετικά περιορισμένος, και όσοι ενήλικες με ύψος που ξεπερνάει το 1,80 δεν θα νιώσουν άνετα… Αντίστοιχα, αυτός των αποσκευών αγγίζει τα 355 lt, ενώ έχει και διπλό πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων. 

Ηλεκτροκινητήρας - Κατανάλωση: Αναβάθμιση!

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα συνεργάζεται με το γνωστό σύστημα ηλεκτροκίνησης που έχουμε γνωρίσει στη συντριπτική πλειονότητα των μοντέλων του Group, το οποίο όμως προσφάτως αναβαθμίστηκε. Έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα του αυτοκίνητου και η απόδοση του αυξήθηκε, με την ιπποδύναμη να έχει σκαρφαλώσει στους 156 ίππους (από 136), την ώρα που η ροπή διατηρήθηκε στα 260 Nm. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως αντλεί ενέργεια από μία αναβαθμισμένη μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, η οποία χαρίζει στο ηλεκτρικό Avenger αυτονομία της τάξεως των 400 kmσε μικτές συνθήκες και περισσότερα από 500 kmστον αστικό κύκλο. Σύμφωνα με την Jeep, τα βελτιωμένα νούμερα προκύπτουν κατά 5% από τον πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα, κατά 12% από τη νέα μπαταρία και 8% από την αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος. Σημαντικό ρόλο παίζει και το βάρος του αμαξώματος, το οποίο είναι περιορισμένο για ηλεκτρικό, αγγίζοντας συνολικά τα 1.536 kg.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Αποδοτικότητα
  • Ανάρτηση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Χαρακτήρας
ξινά
  • Χώροι πίσω επιβατών

Στην πράξη, διαπιστώσαμε πως η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στις 19 kWh/100 km, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 330 km σε μικτές συνθήκες. Με τη χρήση του προγράμματος eco, του συστήματος ανάκτησης που δεν ρυθμίζεται και κινούμενοι στην πόλη, είδαμε το νούμερο να πέφτει κοντά στις 15 kWh/100. Με αυτό τον τρόπο, εύκολα μπορείς να καλύψεις αποστάσεις που ξεπερνούν τα 400 χιλιόμετρα στην πόλη. Όσον αφορά τη φόρτιση, μπορεί να υποστηρίξει ταχυφόρτιση με ισχύ έως και 100 kW, κάτι που μεταφράζεται σε 30 χιλιόμετρα σε τρία λεπτά. Για να ανακτήσει ενέργεια από το 20% στο 80% χρειάζονται μόλις 24 λεπτά. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα η ισχύς του on-board φορτιστή είναι 11 Kw, κάτι που σημαίνει ότι για μία πλήρη φόρτιση του ηλεκτρικού συστήματος των 400V απαιτούνται 5,5 ώρες. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως στο άμεσο μέλλον, το Avengerθα είναι διαθέσιμο τόσο με σύστημα plug-in, το οποίο θα διαθέτει σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, όσο και με βενζινοκινητήρα που θα ενισχύεται με την παρουσία ενός συστήματος υβριδικής τεχνολογίας. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε 5 υβριδικά SUV σε βίντεο! 

Οδική συμπεριφορά: Make my day!

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία που διέπει τα B-SUV σήμερα, το νέο Avenger ξεχωρίζει για τον διττό χαρακτήρα του. Οι διαστάσεις του και ο μικρός κύκλος στροφής (10,5 m), το καθιστούν ευέλικτο και πρακτικό στα στενά της πόλης. Από τα πρώτα μέτρα αισθάνεσαι άνετα πίσω από το τιμόνι του. Εύκολα βρίσκεις της ιδανική θέση οδήγησης, η οποία χωρίς να είναι ιδιαίτερα ψηλά τοποθετημένη σου χαρίζει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, προσφέροντας παράλληλα στον οδηγό την αίσθηση πως βρίσκεται στο εσωτερικό ενός SUV. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία (eco, normal, Sport), τα οποία εκτός από το βάρος του συστήματος διεύθυνσης διαφοροποιούν την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, άρα και την αυτονομία. Έτσι, στο eco η ισχύ του περιορίζεται στους 82 ίππους, στο Normal στους 109, ενώ στο Sport είναι διαθέσιμοι και οι 156. Σημειώστε, ότι η παρουσία του terraincontrolπροσθέτει τρία ακόμα προγράμματα για οδήγηση σε άμμο, λάσπη και χιόνι.

Η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξαιρετικά γραμμική, χωρίς να είναι ιδιαίτερα εκρηκτικός, επιταχύνοντας εντυπωσιακά από στάση μέχρι τα 60 km. Τα πρώτα 100 km/hαπό στάση έρχονται σε 9 sec, και αναμφίβολα καθιστούν το Avenger σβέλτο και ζωηρό στο δρόμο. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η ρύθμιση της ανάρτησης με τη μεγάλη διαδρομή. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό πλαίσιο καταφέρνουν να συνδυάζουν ιδανικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την καλή ποιότητα κύλισης, με την ευχάριστη και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Απορροφούν με άνεση τη συντριπτική πλειοψηφία των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων, ενώ μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες θα παρατηρήσεις κάποιες ξερές αντιδράσεις στον πίσω άξονα. Η ρύθμιση της είναι πιο σφικτή σε σχέση με τα μοντέλα που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα, χωρίς όμως να είναι ενοχλητική.

Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα και ως υβριδικό το Jeep Avenger

Μάλιστα, καταφέρνει να διαχειρίζεται με επιτυχία και τις αντιδράσεις του αμαξώματος, με τις κλίσεις να περιορισμένες, ειδικά αν αναλογιστούμε το βάρος, αλλά και το ύφος της κατασκευής. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι προβλέψιμη και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα. Σε άσφαλτο με υψηλό συντελεστή πρόσφυσης είναι ουδέτερο και μόνο αν υπερβάλεις με το γκάζι το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Αν ο συντελεστής πρόσφυσης είναι χαμηλός και πιέσεις παραπάνω, με τους κατάλληλους χειρισμούς στην είσοδο της στροφής, παρατηρείς την τάση του πίσω μέρους να ελαφρώσει! Τάση που είναι εύκολη ελεγχόμενη με το αρκετά ελαφρύ για τα γούστα μας σύστημα διεύθυνσης. Σε κάθε περίπτωση, το Avengerεκτός από ασφαλές αποδεικνύεται και ευχάριστο στον επαρχιακό δρόμο! Όσον αφορά τη μετακίνηση εκτός δρόμου, τους περιορισμούς θέτουν τα ασφάλτινα ελαστικά. Σίγουρα, δεν διαθέτει τις αναρριχητικές δυνατότητες άλλων μοντέλων της Jeep, αλλά καταφέρνει και περνάει από σημεία που με άλλα μοντέλα της κατηγορίας θα δίσταζες να αποπειραθείς να περάσεις.

Δείτε τη δοκιμή και σε video:

συμπέρασμα

Η Jeep κάνει δυναμική είσοδο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με ένα σύγχρονο, αποδοτικό μοντέλο, το οποίο καταφέρνει να σου φτιάξει τη διάθεση! Μπορεί να ακολουθεί τις σημαντικότερες τάσεις της εποχής (ηλεκτρικό και SUV), αλλά το κάνει σύμφωνα με τη συνταγή και φιλοσοφία της αμερικανικής εταιρείας. Και αυτή περιλαμβάνει τη μοντέρνα και νεανική σχεδίαση του αμαξώματος, τον υψηλό βαθμό άνεσης και πρακτικότητας, τον ευχάριστο χαρακτήρα στο δρόμο, προσφέροντας επιπλέον αξιοσημείωτες εκτός δρόμου ικανότητες. Στοιχεία που σε συνδυασμό με την ανταγωνιστική τιμή του, το καθιστούν σήμερα ως μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία, και μάλιστα ανεξαρτήτως τεχνολογίας κίνησης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...