Δοκιμή BMW 320d: Κυριαρχικά απολαυστική

Αρκούν λίγες ώρες πίσω από το τιμόνι της BMW 320d για να αντιληφθείς ότι η «μανία» των SUV δεν δικαιολογείται πάντοτε και, πως το diesel, ήταν και είναι το καλύτερο καύσιμο για ένα αυτοκίνητο.

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)128,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Κάθε λεπτό πίσω από το τιμόνι της 320d Μ Sport είναι απόλαυση. Ο τρόπος που η γερμανική μπερλίνα ξεδιπλώνει τις αρετές της στον δρόμο, η άνεση που παρέχει και οι τεχνολογίες που ενσωματώνει, είναι κυριαρχικός. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου… Για ποια βενζίνη και ποιον ηλεκτρισμό να μιλάμε τώρα!

Είναι δεδομένο πως σύντομα το πετρέλαιο θα αποτελέσει παρελθόν. Ήδη αποτελεί την τελευταία επιλογή των κατασκευαστών, ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα όπως η 320d της BMW που μας υπενθυμίζουν, γιατί το diesel και τα sedan δεν αξίζει να χαθούν απλώς και μόνον για χάρη του νεωτερισμού και των επιταγών της ηλεκτρισμένης μόδας.

Η Σειρά 3, για τη βαυαρική φίρμα παραμένει ένα πολύ σημαντικό μοντέλο παρά την ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας των SUV. Η εξέλιξη της νέας γενιάς και το γεγονός ότι δημιούργησαν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και, ίσως, από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχει την ευκαιρία να οδηγήσει κάποιος αυτήν τη στιγμή, αποδεικνύει ότι οι Γερμανοί εξακολουθούν να πιστεύουν στην εμβληματική μπερλίνα της γκάμας τους.

320d

Δημιουργός εμπειριών

Ο μεγάλος Έλληνας στοχαστής, Kορνήλιος Καστοριάδης, έχει πει πως οι κοινωνίες έχουν τους ηγέτες που τους αξίζουν. Παραφράζοντας τα λεγόμενά του, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τα ηγετικά μοντέλα που τους αξίζουν. Η 3άρα είναι σίγουρα ένα ηγέτης ή τουλάχιστον ήταν για αρκετές δεκαετίες.  Με την έλευση των SUV και συγκεκριμένα της X1, ο τίτλος του best-seller άλλαξε χέρια, όμως, το εμβληματικό sedan παραμένει ένα κορυφαίο αυτοκίνητο.

Από πλευράς αισθητικής, η νέα Σειρά 3 διατηρεί το βασικό στυλ, έχοντας όμως αρκετό δυναμισμό ώστε να αφήσει κατά μέρος τον όποιο συντηρητισμό του παρελθόντος. Οι Γερμανοί, θαρρείς και γνωρίζουν ότι ο μεταμοντερνισμός είναι βαρύγδουπος και κενός για μια μπερλίνα, αποφάσισαν να αλλάξουν το αυτοκίνητο τόσο-όσο, προκειμένου να δείχνει πιο σπορτίφ, τολμηρό και κομψό.

320d

Το επιθετικό εμπρός τμήμα με τη μεγάλη μάσκα νεφρών, τους λεπτούς full LED προβολείς και τις εισαγωγές αέρα, η όμορφα σχεδιασμένες ζάντες, οι περίτεχνες γραμμές στο πλάι και το ανασηκωμένο πίσω μέρος, δημιουργούν ένα ελκυστικό σύνολο οπτικά και σαφώς πιο αεροδυναμικό σχήμα, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες.

Η καμπίνα είναι σαφώς πιο άνετη χάρη στις αυξημένες διαστάσεις και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, με τους επιβάτες να αισθάνονται από την πρώτη επαφή πως εισέρχονται σε ένα γνώριμο, ποιοτικό και τεχνολογικά προηγμένο χώρο. Κάθε κομμάτι του σαλονιού φαίνεται πως έχει συναρμολογηθεί με φροντίδα. Τα υλικά είναι εξαιρετικά και η θέση οδήγησης θαυμάσια. Τα ημι-μπάκετ καθίσματα της έκδοσης της δοκιμής και το τιμόνι με το πληθωρικό πάχος στεφάνης, θα τα ζήλευαν πολλοί βασικοί και εν δυνάμει ανταγωνιστές. Αναμφίβολα, ο οδηγός νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί στα μέτρα του.

320d

Το κυρτό πάνελ που η BMW ονομάζει Curved Display, ενσωματώνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια οθόνη 14,9΄΄ για το infotainment. Το λογισμικό Operating System 8 φροντίζει πως ο έλεγχος των λειτουργιών και η επικοινωνία μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, πραγματοποιούνται με ακρίβεια smartphone, είτε μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου του iDrive, είτε μέσω διακοπτών, είτε μέσω φωνητικών εντολών.

320d

Στη νέα 3άρα η τεχνολογία περισσεύει, αλλά όλα έχουν ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο, έτσι, ώστε, ακόμη κι ένας μη εξοικειωμένος με τα γκάτζετ άνθρωπος, να μπορέσει να χειριστεί εύκολα και γρήγορα το σύστημα πολυμέσων και την πλοήγηση BMW Maps που διατίθεται στάνταρ. Όσο για τον εξοπλισμό, η πληρότητα είναι κάτι που χαρακτηρίζει την 320d. Και πως να μην συμβαίνει αυτό άλλωστε, όταν η τιμή της ανέρχεται στα 53.400 €.

Ο ταξιδευτής της ασφάλτου

Η 320d είναι μια αχόρταγη μηχανή χιλιομέτρων, ένα αξιοθαύμαστα ισορροπημένο και πρακτικό αυτοκίνητο, με το οποίο μπορείς να γυρίσεις την Ελλάδα από άκρη σε άκρη. Φορτώνεις τα πράγματα στο πορτμπαγκάζ των 480 λίτρων, πιέζεις το κουμπί start/stop και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν ο κινητήρας, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF και το εξαίρετο πλαίσιο.

320d

Το δίλιτρο μοτέρ με τα δύο turbo έχει ισχύ 190 ίππων και ροπή 400 Nm. Συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 11 ίππων που παίρνει ρεύμα από μία μπαταρία των 48V, προκειμένου να παρέχει την απαιτούμενη δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Με τέτοια ροπή όμως, σπανίως παρεμβάλλεται, καθώς το σύνολο δείχνει μια υπέροχη προθυμία να επιταχύνει τάχιστα το αυτοκίνητο.

Τα 6,9 sec που απαιτούνται για να καλύψει τα 0-100 km/h και η τελική ταχύτητα των 235 km/h είναι απόδειξη των επιδόσεων που προσφέρει.

γλυκά
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Δύναμη-Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός-Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Θέση οδήγησης
  • Λειτουργία κεντρικής οθόνης
  • Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ξινά
  • Πίσω χώροι
  • Παραμετροποίηση ψηφιακού πίνακα οργάνων

Ακόμη και οι λάτρεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην περίπτωση της 320d θα εκτιμήσουν το πόσο οικονομικά κινείται. Τα 4,8 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δύσκολα επιτυγχάνονται σε πραγματικές συνθήκες, αλλά τα 5,7 lt που είδαμε εμείς στο trip computer έπειτα από 1.200 km διαδρομών σε μεικτές συνθήκες, είναι το ίδιο εντυπωσιακό νούμερο.

Με το πακέτο M Sport που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής και τις 18άρες ζάντες, η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, αλλά αυτό ουδόλως ενοχλεί. Αντιθέτως, η diesel 3άρα δείχνει πειθήνια στις εντολές του οδηγού να κινηθεί με πιο γρήγορους ρυθμούς σε στριφτερές διαδρομές, απορροφά υποδειγματικά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και γέρνει ελάχιστα όταν πιεστεί, παρέχοντας μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.

Όποιος αναρωτιέται αν έχει το οδηγικό ταπεραμέντο μια κλασικής πισωκίνητης BMW η απάντηση είναι καταφατική. Καλοστημένη όσο ποτέ άλλοτε, η 320d σου επιτρέπει να κινηθείς στο όριο, να την κουμαντάρεις σαν την ντάμα σε ένα χορευτικό σόου, διατηρώντας με αυτοπεποίθηση τον έλεγχό της. Η ποιότητα κύλισης δεν επιδέχεται κριτικής, ούτε και το επίπεδο πολυτελούς μετακίνησης που παρέχει σε κάθε διαδρομή. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας και τα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης βρίσκονται πάντοτε εκεί για να σε συμμορφώσουν όπου υπερβείς τα εσκαμμένα, το τιμόνι είναι άψογα ζυγισμένο όπως σε κάθε BMW και το πλαίσιο τόσο σωστά στημένο, συνδυάζοντας την ευχαρίστηση με την άνεση.

320d

Τα στάνταρ της 320d είναι τόσο υψηλά που δύσκολα βρίσκεις ψεγάδι πάνω της. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι σχεδόν αθόρυβος και μόνο οι μυημένοι θα αντιληφθούν στην πράξη πως καταναλώνει πετρέλαιο και όχι βενζίνη όταν σφραγίσουν οι πόρτες. Το αυτοκίνητο αυτό, έχει φτιαχτεί για να ικανοποιήσει κάθε οδηγό, να τον μεταφέρει στην καθημερινότητά του με απόλυτη ασφάλεια και ευελιξία, να γίνει συνοδοιπόρος του στα μεγάλα ταξίδια χωρίς να τον κουράζει και συνάμα να προφυλάσσει την τσέπη του, απαιτώντας ελάχιστο καύσιμο. Για όλα τα παραπάνω, μαζί με το διάσημο σήμα στη μάσκα και τον premium χαρακτήρα του σαλονιού, τα 53.400 € δικαιολογούνται απόλυτα.

συμπέρασμα

Η 3άρα της BMW τυγχάνει εδώ και δεκαετίες της καθολικής αποδοχής των οδηγών. Πρόκειται για ένα από τα θρυλικότερα μοντέλα των Βαυαρών, ένα αυτοκίνητο που έχει γράψει τη δική του ιστορία στα κιτάπια της παγκόσμιας αυτοκινητιστικής σκηνής. Βέβαια, με τον ανταγωνισμό να είναι πιο αδυσώπητος από ποτέ και τα sedan να περνούν σε δεύτερη μοίρα πίσω από τα μοδάτα SUV, ένα τέτοιο τετράτροχο θα πρέπει να είναι μια ολοκληρωμένη μηχανή. Και η 320d το υποστηρίζει απόλυτα, με τον δίλιτρο turbodiesel κινητήρα να αποτελεί το μεγαλύτερο ατού, προσφέροντας επιδόσεις και ασυναγώνιστη οικονομία σε ένα πακέτο που, δυστυχώς, σπάνια συναντάμε πλέον. 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...