Δοκιμή BMW 420i Gran Coupe: Ευσεβής πόθος

Είναι το είδος του αυτοκινήτου που απολαμβάνεις να κοιτάζεις και όταν το πιάνεις στα χέρια σου δεν μπορείς να σταματήσεις να το οδηγείς.

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)151,0 gr/km
με μια ματιά

Ξεκάθαρα αξίζει κάθε ένα ευρώ από τα 59.800€ που κοστίζει. Ακόμη και τα έξτρα του πακέτου Μ Pack δικαιολογούνται απόλυτα. Ειδικά όταν κοιτάζεις αυτή τη μάσκα με αναμμένα τα full LED φώτα λίγο μετά το σούρουπο, όπου τα φώτα της πόλης λαμπυρίζουν πάνω στο αψεγάδιαστο αμάξωμα.

Έχετε ακουστά το σύνδρομο Stendhal; Στην ουσία πρόκειται για μια ψυχοσωματική αντίδραση που εμφανίζεται σε ανθρώπους οι οποίοι αντικρύζουν για πρώτη φορά την ανείπωτη ομορφιά της υψηλής τέχνης. Ενώ θαυμάζουν το κάλλος, νιώθουν ταχυπαλμία κι «ένα είδος έκστασης».

Το σύνδρομο αφορά κυρίως την τέχνη στη Φλωρεντία, οπότε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως αμετροέπεια από κάποιους αν το παραλληλίσουμε με την αυτοκινητοβιομηχανία. Στην περίπτωση της Gran Coupe ωστόσο, με όλο τον σεβασμό προς τους επιστήμονες και τον συγγραφέα Marie-Henri Beyle, έστω και σε υπέρμετρο βαθμό από την πλευρά του υπογράφοντος, γίνεται μια εξαίρεση. Το μαρτυρούν τα βλέμματα των ανθρώπων σε κάθε πέρασμα του, οι ιαχές θαυμασμού και οι συνεχείς λήψεις φωτογραφιών.

Μια εικόνα χίλιες λέξεις

Η σχεδιαστική αρτιότητα αυτού του αυτοκινήτου είναι εκπληκτική. Προσωπικά, η νέα μάσκα της BMW δεν με συγκίνησε με την πρώτη ματιά. Αντιθέτως μου προξένησε αρνητική εντύπωση όταν την πρωτοπαρουσίασαν. Τη θεώρησα υπερβολική και άκομψη. Όταν αντίκρισα από κοντά όμως τη νέα Gran Coupe, ειδικά με το πακέτο M Pack, αναθεώρησα.

gran coupe1

Η «μούρη» αυτού του τετράθυρου coupe μαγεύει τα πλήθη. Το δημιούργημα μήκους σχεδόν 4,8 μέτρων των Βαυαρών ανήκει στα πολύ υψηλής αισθητικής μοντέλα. Είναι επιβλητικό και συνάμα κομψό, αποφεύγοντας τους επουσιώδεις κομπασμούς. Το πίσω τμήμα είναι λιγότερο τολμηρό, με το όλο σύνολο να προβάλλει τη φινέτσα και τον δυναμισμό. 

Κάθεται αρκετά χαμηλά ειδικά με τα φαρδιά ελαστικά της έκδοσης με το πακέτο Μ και τις 19άρες ζάντες, δείχνοντας άπληστο στον δρόμο.

Το εσωτερικό είναι κλασικό BMW. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, τα υλικά που έχουν τοποθετηθεί προέρχονται από το πάνω ράφι και η συναρμογή τους μόνο ως άψογη θα μπορούσε να περιγραφεί. Κλείνοντας τη βαριά πόρτα, ο οδηγός αισθάνεται πως βρίσκεται σε ένα premium περιβάλλον, με τα πάντα να βρίσκονται σε τάξη. Στις πλουσιότερες εκδόσεις, όπως αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής διαμέτρου 12,3΄΄ εκτοξεύουν την high-tech εμπειρία.

gran coupe2

Από τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου δεν λείπει το παραμικρό. Δεν θα μπορούσε άλλωστε με τόσα χρήματα που κοστίζει. Περίπου 40 λειτουργίες υποστήριξης που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στην οδήγηση και το παρκάρισμα διατίθενται στάνταρ ή προαιρετικά. Ξεχωρίζουν το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, η παρακολούθηση διαδρομής και το Steering & Lane Control Assistant.

Η βασική έκδοση περιλαμβάνει προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Speed Limit Info, Lane Departure Warning, Park Distance Control, Reversing Assist Camera και Parking Assistant με Reversing Assistant. Προαιρετικά, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν Parking Assistant Plus με Surround View και Remote 3D View.

Στα συν, συγκαταλέγονται η άμεση διασύνδεση οδηγού και αυτοκινήτου και ο ψηφιακές υπηρεσίες. Στα πλην, το γεγονός πως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης – αντιθέτως είναι ελάχιστες.

gran coupe3

Όσον αφορά στη χωρητικότητα, παρά το coupe σχήμα, η πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες είναι εύκολη, ο χώρος για τα κεφάλια τους επαρκής, ενώ υπάρχει και τρίτη ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση που επιθυμείτε να μεταφέρεται και πέμπτο επιβάτη – με πολλές παραχωρήσεις είναι η αλήθεια.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την πετρελαιοκίνητη BMW 420d Gran Coupe 

Ιδανικά, το μοντέλο απευθύνεται σε τέσσερα άτομα, με το πορτμπαγκάζ των 470 lt. να καλύπτει τις βασικές ανάγκες μια οικογένειας, φιλοξενώντας τέσσερις μεσαίες βαλίτσες και 2-3 μικρές αποσκευές.

Ζητάει χιλιόμετρα

Στον δρόμο η 4άρα Cran Coupe είναι η απόλυτος κυρίαρχος παρότι της λείπει η ισχύς. Δεν έχει το αλήτικο ταπεραμέντο της 2άρας coupe για παράδειγμα, αλλά κινείται με αρχοντιά. Καταπίνει τα χιλιόμετρα θαρρείς και ο δρόμος έχει φτιαχτεί γι’ αυτή, στην καμπίνα δεν ακούγεται το παραμικρό με την ηχομόνωση και την αεροδυναμική να παίζουν πρωτεύοντα ρόλο.  

gran coupe4

Η 420i είναι τετρακύλινδρη βενζινοκίνητη με πίσω κίνηση. Ο δίλιτρος turbo βενζινοκινητήρας των 184 ίππων και 300 Nm ροπής, επιτρέπει να επιταχύνεις στα 0-100 km/h σε 7,9 sec, τιμή σεβαστή με βάση τους απόλυτους αριθμούς. Το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι τόσο καλό όμως, που δείχνει να ζητάει περισσότερη δύναμη. Το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει σχέσεις από την 1η έως την 8η με σχεδόν αδιανόητη αρμονία. Τα προφίλ Eco Pro, Comfort, Adaptive και Sport δίνουν τη δυνατότητα να παρέμβεις στην απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού και του κιβωτίου και κινηθείς πιο χαλαρά ή πιο σβέλτα ανάλογα τις συνθήκες και τις επιθυμίες της στιγμής.

gran coupe5

Το τιμόνι ξεχωρίζει για την ακρίβειά του ειδικά σε στριφτερές διαδρομές, η ανάρτηση με τα στάνταρ τοποθέτησης αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) αντιμετωπίζει αριστοτεχνικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και τίποτα δεν φαίνεται να μπορεί να διαταράξει τη σταθερότητα του αμαξώματος. Αντιθέτως, όσο πιέζεις το γκάζι, τόσο το πλαίσιο αναδεικνύει τις αρετές του και σε προκαλεί να το διασκεδάσεις, να ανεβάσεις το στροφόμετρο στα κόκκινα και να σημαδεύεις τις στροφές τη μία μετά την άλλη χωρίς δισταγμό.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα
  • Φινίρισμα καμπίνας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογίες - Συστήματα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Αίσθηση και ακρίβεια τιμονιού
  • Κεντρική οθόνη
ξινά
  • Παραμετροποίηση ψηφιακού πίνακα οργάνων

Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας εμφανίζει κάποια υστέρηση, αλλά την καλύπτει διακριτικά το κιβώτιο. Ένα-δύο γρήγορα κατεβάσματα και το μοτέρ αποδεικνύει πόσο ελαστικό είναι. Μην περιμένετε ξεσπάσματα και τραβήγματα σαν καταπέλτης. Αν αναζητείτε τέτοια χαρακτηριστικά και μπρουτάλ ήχο, μόνο η M440i xDrive μπορεί να προσφέρει. Η top class κυρία αποδίδει 374 ίππους και διαθέτει το είδος των επιδόσεων που πολύ σπάνια εξαντλείς, τουλάχιστον στον δημόσιο δρόμο.

gran coupe6

Η 420i είναι γήινη και οικονομική. Ένα πανέμορφο οικογενειακό αυτοκίνητο, απόλυτα ακριβές στον χειρισμό του, με σωστή ισορροπία και υπερφυσική πρόσφυση. Ακόμη και η κατανάλωση καυσίμου δεν τρομάζει. Σε πραγματικές συνθήκες καίει γύρω στα 8,4 lt./100 km όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, νούμερο απόλυτα λογικό για ένα δίλιτρο αυτοκίνητο τόσο υψηλού πρεστίζ και… τιμής που ξεκινά από 59.800 ευρώ.  

συμπέρασμα

Αν και το στυλ αποτελεί προσωπική υπόθεση του καθενός, λίγοι είναι αυτοί που δεν θα βγάλουν το καπέλο στη BMW για τη σχεδίαση, την εικόνα και τις αρετές της 4 Gran Coupe. Στην περίπτωση αυτού του μοντέλου, η εκτέλεση ξεπέρασε την ιδέα. Η 420i έχει φτιαχτεί για να φέρει εις πέρας κάθε αποστολή. Απολαυστική και συνάμα πολιτισμένη, με μοναδικό στυλ, περίσσια πρακτικότητα και άψογη οδηγική συμπεριφορά, σε σημείο που κανένα άλλο BMW δεν πλησιάζει σε τόσο μεγάλο βαθμό. Πρόκειται για μια αυθεντική BMW, περιλουσμένη με γερμανική χρυσόσκονη για να κάνεις το κομμάτι σου στις lifestyle περιοχές και εμποτισμένη με όλη την τεχνογνωσία της βαυαρικής σχολής για να την ευχαριστιέσαι στο έπακρο στον ανοικτό δρόμο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...