Δοκιμή BMW 420d Gran Coupe: Χαρισματική!

Η BMW 4 Gran Coupe αποκτά την πρακτικότητα της 5ης πόρτας χωρίς να χάνει υποψία στιλ και χαρακτήρα. Απολαύστε την!

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)127,0 gr/km
με μια ματιά
Η χαρισματική Gran Coupe κερδίζει σε καθημερινότητα χωρίς καμία έκπτωση σε φινέτσα και σπορ αισθητική. Πληθωρική, αλλά αθλητική και ευέλικτη, ενώ η ζωντανή συμπεριφορά συνδυάζεται με επιδόσεις και οικονομία.

Κομψοτέχνημα δυναμισμού, αισθητικής και τεχνολογίας που απογειώνει κάθε πτυχή του χαρακτήρα της. Η νέα Σειρά 4 Gran Coupe, βρίσκεται ήδη στη 2η γενιά της με την πρώτη να έχει κάνει το ντεμπούτο της 8 χρόνια πριν. Απο τα νέα δεδομένα της σειράς που τη χαρακτηρίζει ο αριθμός 4, έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο απολαυστικές σύγχρονες BMW για να βλέπεις, ζεις και οδηγείς. Ακόμα και αν ανήκεις σε αυτούς που δυσκολεύονται να χωνέψουν την αισθητική της νέας μάσκας. Η Gran Coupe είναι όμως ένας ακόμα καλός λόγος να την προτιμήσεις από την δίπορτη αδερφή της, αν την θεωρείς μεν εκλεκτή για τις επιθυμίες σου, αλλά λίγη για τις ανάγκες σου.

BMW 4 Gran Coupe

Coupe με πρακτικό όφελος

Το αθλητικό στιλ και η προσωπικότητα υψηλής αισθητικής είναι δεδομένα χαρακτηριστικά στο DNA της 420d Gran Coupe. H πληθωρική φύση της παραμένει κομψή και μυώδης, χωρίς να εμφανίζεται υπερβολική ή άστοχη σε σχεδιασμό. Σημειώστε μια μικρή μεταβολή στο μήκος (+ 15 mm) και στο ύψος (+ 59 mm) σε σχέση με την Coupe με το πλάτος να είναι ανεπηρέαστο. Οι διαστάσεις εκπροσωπούνται από τα 4.783 mm μήκους, 1.852 mm πλάτους και 1.442 mm ύψους, ώστε να έχετε εικόνα μιας ομολογουμένως απόλυτα ισορροπημένης, αριστοκρατικής, δυναμικής και σπορ σιλουέτας. Όσο και να απλώνεται σε διαστάσεις με τα coupe χαρακτηριστικά της, κρύβει επιμελώς την 5η πόρτα και μόνο όταν την ανοίξεις αντιλαμβάνεσαι ότι εκτός από το θεαθήναι εξυπηρετεί κάλλιστα και την ευκολία στη ζωή του χρήστη - ιδιοκτήτη.

Παραμένει σχεδιασμένη στη λογική φαρδιά και πληθωρική σε όλα της, χωρίς όμως υπερβολές που θα κάνουν επικριτική τη ματιά. Η μυϊκή παρουσία τονίζεται από τα φουσκωμένα καπό και φτερά που παντρεύονται με ακμές και πτυχώσεις στο αμάξωμα, ενώ η οροφή παρά την τετράδα των θυρών δεν δυσκολεύεται να εξυπηρετήσει τη λογική του αμαξώματος που χαμηλώνει προς τα πίσω. Τα Full LED φώτα ξεχωρίζουν με την ανάγλυφη αισθητική τους, οι τροχοί 19" γεμίζουν τους θόλους και οι προφυλακτήρες βγάζουν τον απαραίτητο δυναμισμό στην σχεδιαστική τους εκτέλεση. Όλο μαζί το πακέτο συνθέτει ένα κολακευτικό αποτέλεσμα που ικανοποιεί και τους εκφραστές της κομψότητας, αλλά και αυτούς που αναζητούν σπορ δυναμικό στοιχείο.

Με δεδομένη την χρήση της πλατφόρμας CLAR της BMW, μια ανεπαίσθητη αύξηση 5 mm στο μεταξόνιο διαχωρίζει τα χαρακτηριστικά Coupe και Gran Coupe. Οι απουσία τελάρων στις πόρτες δίνουν επιπλέον εύσημα στον σχεδιαστικό χαρακτήρα, ενώ οι χειρολαβές για αεροδυναμικό σκοπό δεν εξέχουν από την επιφάνεια των θυρών. Από την άλλη ενδεχομένως ευθύνεται και για τη ρηχή χούφτα που υπάρχει στην πλευρά που υποδέχεται τα ακροδάχτυλα και συχνά γλιστράνε. Για να διατηρείς βέβαια τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd στο 0,26 υιοθετείς κάθε λεπτομέρεια και λύσεις όπως αεροκουρτίνες και σφραγισμένο πάτωμα από επίπεδες επιφάνειες σε ρόλο ποδιάς.

BMW 4 Gran Coupe

Η ευκολία εισόδου-εξόδου επιβατών για την πίσω σειρά καθισμάτων, είναι εμφανώς καλύτερη σε σχέση με την 2θυρη κουπέ αδερφή της, όμως το χαμήλωμα της οροφής απαιτεί ευλύγιστο αυχένα, για να μην βρίσκει το κεφάλι. Μπροστά η κατάσταση είναι λίγο πολύ αναμενόμενη, αρχοντική για οδηγό και συνοδηγό, με τον πρώτο να απολαμβάνει μια κορυφαία θέση οδήγησης. Άψογα και τα ηλεκτρικά καθίσματα με ρυθμίσεις ακόμα και για την πλευρική σύγκλιση στα πλευρά, ώστε να μην αφήσουν σωματότυπο παραπονεμένο. Τα 2.856 mm του μεταξονίου δημιουργούν προϋποθέσεις για ικανοποιητικό χώρο για τους ενήλικες που θα φιλοξενηθούν πίσω, ακόμα και για να ταξιδέψουν. Καμιά κλειστοφοβική έννοια και επιπλέον 30 λίτρα προσφέρουν 470 λίτρα στο σύνολο του πορτ μπαγκαζ για αποσκευές.

Ένα ενδελεχές σκανάρισμα του ματιού στο εσωτερικό επιβεβαιώνει την ποιοτική κλάση της BMW σε κάθε λεπτομέρεια. Δέρματα παντού, ενθέσεις και επιφάνειες από αλουμίνιο, συνθέσεις για κάθε γούστο και τσέπη, οθόνες και digital λογική ενημέρωσης που δεν αφήνουν περιθώρια για κριτική. Ακριβά υλικά που δεν συμβιβάζουν την κατασκευαστική αρτιότητα και στοιχεία τεχνολογιών που δικαιολογούν την υψηλή τιμή. Εξοπλισμός με λίγα λόγια, που όρεξη και λεφτά να έχεις και δύσκολα θα ξινίσεις τα μούτρα για κάτι που λείπει, όσο απαιτητικός-ιδιότροπος και αν είσαι. Είτε το δεις από την σκληροπυρηνική σπορ πλευρά είτε φλερτάρεις με την αριστοκρατία. Συμπερασματικά, η σχεδιαστική κεντρική ιδέα έρχεται από την BMW λογική που βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο.

Πίσω από το κομψό δερμάτινο τιμόνι βρίσκεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3", στον οποίο προβάλλονται όλες οι πληροφορίες. Το αναβαθμισμένο λογισμικό του συστήματος πολυμέσων, το καθιστά ευκολότερο, και πιο χρηστικό. Η οθόνη αφής, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, έχει διάσταση 10,25" και πέρα από τις λειτουργίες αφής δέχεται και φωνητικές εντολές. Όσον αφορά την τεχνολογία ασφάλειας, η νέα 4άρα διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και σημαντικά περισσότερα βοηθήματα για τον οδηγό, όπως, το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με παρέμβαση πέδησης, το σύστημα Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα και Speed Limit Info τα οποία περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional περιλαμβάνει νέες λειτουργίες όπως Steering & Lane Control Assistant με Active Navigation, που χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης για την ανίχνευση απαραίτητων αλλαγών λωρίδας.

BMW 4 Gran Coupe

Μελωδία πετρελαίου

Ο δίλιτρος turbodiesel TwinPower Turbo συνδυάζει σε σειρά ένα μικρό τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ένα μεγαλύτερο με σταθερά πτερύγια ενώ διατηρεί συναισθηματική σχέση απόδοσης οικολογίας χρησιμοποιώντας το σύστημα mild hybrid 48V που συμβάλει με 11 ίππους στο χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 190 PS, αλλά η βαριά δουλειά γίνεται από τα 400 Nm ροπή που σερβίρονται από τις 1.750 rpm. Η υψηλή απόδοση συνδυάζεται φυσικά με οικονομία, αλλά και συμμόρφωση στο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Διάκοσμος
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Σπορ συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα 5ης πόρτας
  • Χώροι (για κουπέ)
ξινά
  • Ρηχή χούφτα χερουλιού στις πόρτες
  • Πρόσβαση στις πίσω θέσεις

Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων, με paddles αλλαγών πίσω από το τιμόνι, ενώ η μεταφορά της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς. Ο πετρελαιοκίνητος ήχος μπορεί να μην εξιτάρει όμως η ουσία βρίσκεται στην συνολική συμπεριφορά του. Οι ζωηρές οδηγικές στιγμές με επιδόσεις που εκπροσωπούνται από 7,3 sec για τα 0-100 km/h και 235 km/h τελικής ταχύτητας συνδυάζονται με καταναλώσεις από 5,5 έως 8 lt/100 km, κάτι που εξασφαλίζει γενναία αυτονομία (700-1000 km) για να πεταχτείς για πλάκα από την μια μεριά του χάρτη στην άλλη. 

Στην πράξη είναι όσο χρειάζεται γρήγορη και απόλυτα ισορροπημένη στον τρόπο που εκφράζεται με συμπεριφορά στο δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο, το ισορροπημένο ζύγισμα και η σοφή ρύθμιση μιας ανάρτηση που βασίζεται σε αυτή της Σειράς 3 (McPherson εμπρός και ανεξάρτητη πέντε συνδέσμων πίσω), κάνουν πραγματικότητα τον στόχο την ουσιαστικής ανάγνωσης του δρόμου. Ούτε ταλαιπωρεί ούτε συμπεριφέρεται νωθρά, καταφέρνει να αξιοποιήσει το ταλέντο της και να προσφέρει άνεση και πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα, είτε ρολάρεις περιηγητικά, είτε νιώθεις την ανάγκη να πάρεις το μέγιστο. Η ακλόνητη αίσθηση της ευθείας συμβάλει στο ξεκούραστο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες με σύμμαχο ένα πέπλο ασφάλειας και ησυχίας.

Το ανάλαφρο πάτημα και η αμεσότητα στις εντολές σε κάνουν να ξεχάσεις ότι οδηγείς κάτι σχεδόν 5μετρο και με βάρος που πλησιάζει στους δυο τόνους. Όσο επιβλητικά επιταχύνει τόσο αποτελεσματικά επιβραδύνει, με τα φρένα να διαχειρίζονται άκοπα το ρόλο τους. Οι πληροφορίες από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση, φρένα και μοτέρ φτάνουν παραδοσιακά γεμάτες στον οδηγό, όπως συνηθίζουν οι κατασκευές της BMW άλλωστε.

Διαβάστε ακόμη τη Δοκιμή της BMW M440i xDrive Coupe

Σημαδεύεις και πηγαίνεις ακριβώς εκεί που δίνεις κατεύθυνση είτε με τιμόνι είτε με τη βοήθεια της ουράς που παραμένει ζωντανή αρκεί να το ζητήσεις με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Από την άλλη όταν πρυτανεύσει η λογική μπορείς να επιλέξεις επιμέλεια ηλεκτρονικών ευστάθειας και να κινείσαι ταχύτατα και ασφαλέστατα ακολουθώντας ιδανικές γραμμές.

Κλασική αίσθηση ενός κομματιού, πλούσια πληροφόρηση και απόδοση, αλλά και μια διασκεδαστική συμπεριφορά που συμβάλει στην παραδοσιακή ψυχαγωγία του ψαγμένου οδηγού. Με την 420d Gran Coupe ψάχνεις για πραγματικό μειονέκτημα που τελικά μόνο στο υπόλοιπο του τραπεζικού σου λογαριασμού μπορείς να το βρεις.

BMW 4 Gran Coupe

συμπέρασμα

Θα την εκτιμήσεις αν ζητάς τα πάντα από ένα αυτοκίνητο που διαθέτει και υβριδική βοήθεια, αλλά αυτό που σου μένει είναι ότι διατηρεί μια οδηγοκεντρική λογική χαρακτηριστική για BMW που σέβεται την παράδοσή της. Με πληθωρικές διαστάσεις που εκμεταλλεύεται σωστά στο εσωτερικό της κερδίζει στην πρακτικότητα που αναζητά η οικογένεια και περιορίζει την αιτιολόγηση στην ερώτηση γιατί coupe. Φυσικά με την αφρόκρεμα της τεχνολογίας της Βαυαρικής φίρμας, η 420d Gran Coupe ποντάρει στην γενναιόδωρη ευρυχωρία και στην ταξιδιάρα φύση της. Συνδυάζεται με ένα πετρελαιοκίνητο θαύμα απόδοσης και οικονομίας και αναζητά το θαύμα στην τσέπη του ενδιαφερόμενου για να μπει σε ρόλο αγοραστή.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...