Δοκιμή - Peugeot 308 1.2 PureTech 130: Υπενθύμιση!

Το νέο Peugeot 308 είναι το αυτοκίνητο που ξεχωρίζει ως ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σε κάνει να αγαπήσεις ξανά την σχεδόν ξεχασμένη κατηγορία των μεσαίων hatchback.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)125,0 gr/km
με μια ματιά

Η Peugeot συνεχίζει να πιστεύει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback και το δείχνει παρουσιάζοντας το νέο 308. Ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, προηγμένη τεχνολογία ασφάλειας και συνδεσιμότητας, αναβαθμισμένη ποιότητα καμπίνας και πληρέστατη γκάμα στην οποία περιλαμβάνονται κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και Plug-In Hybrid.


Το λανσάρισμα νέου αυτοκινήτου που να μην εντάσσεται σε κάποια κατηγορία διαστάσεων SUV ή crossover είναι πλέον εξαιρετικά σπάνιο. Και όταν συμβαίνει, συνήθως αντιμετωπίζεται από την ίδια την εταιρεία που το παράγει ως μια τυπική υποχρέωση και όχι με τον ενθουσιασμό ενός νέου μοντέλου στο οποίο η μάρκα πραγματικά πιστεύει.

Η περίπτωση της Peugeot, ευτυχώς, διαφέρει. Το νέο 308 έρχεται να τοποθετηθεί στην αγορά ξεκάθαρα ως αυτό που είναι, που πάντα ήταν. Ένα hatchback. Και το κάνει με αυτοπεποίθηση, την οποία εκφράζει εύγλωττα η σχεδίαση και η τεχνολογία του. Και δείχνει ότι η μάρκα συνεχίζει να επενδύει στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.

Νέο αλλά αναγνωρίσιμο

Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο, βασισμένο στη νέα εξηλεκτρισμένη πλατφόρμα ΕΜΡ2. Σχεδιασμένη να υποστηρίζει Plug-In Hybrid και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Και φυσικά, συμβατή με όλα τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφάλειας και οδηγικά βοηθήματα. 

Η Peugeot, αντίθετα με αρκετούς ανταγωνιστές που είτε αποφάσισαν ουσιαστικά να αποχωρήσουν από την κατηγορία, είτε ονομάζουν τα μοντέλα τους κάτι μεταξύ crossover και hatchback, είναι ξεκάθαρη. Και το δείχνει με την πρώτη ματιά. Το νέο  308 είναι χαμηλότερο κατά 2 εκατοστά. Για να μην υπάρχει η παραμικρή σύγχυση με το πετυχημένο 2008. Οι αναλογίες και συνολικά η σχεδιαστική προσέγγιση του αμαξώματος ποντάρει στην κομψότητα και τον διακριτικό, high-tech δυναμισμό. Και όχι στον όγκο.

ΤO PEUGEOT 308 ΑΝΑΔΕΙΧΘΗΚΕ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ



Το χαμηλό και μακρύ εμπρός καπό, η μεγάλη κλίση της εμπρός κολώνας, ο τρόπος που η οροφή χαμηλώνει στο πίσω μέρος, σε συνδυασμό με τις μεγάλες αψίδες των τροχών που γεμίζουν από τις όμορφες ζάντες 17 ιντσών, παραπέμπουν σαφώς σε ένα σπορ hatchback. Το 308 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Peugeot με το νέο σήμα της μάρκας. Πίσω από το οποίο κρύβονται οι αισθητήρες-ραντάρ των συστημάτων ασφαλείας. Το μυώδες ανάγλυφο του καπό και των φτερών, αλλά και η ισχυρή βασική γραμμή, δίνουν στο έτσι κι αλλιώς ενδιαφέρον βασικό περίγραμμα έντονο χαρακτήρα. Τα δύο κάθετα LED στοιχεία που παραπέμπουν σε δόντια λιονταριού κυριαρχούν στη νέα κάθετη μάσκα. Στα πίσω φώτα, τα άλλοτε κάθετα τρία κόκκινα στοιχεία είναι σε σχεδόν οριζόντια θέση. Παρόλα αυτά, το τυπικό για τη μάρκα μοτίβο που παραπέμπει στο σημάδι από τα νύχια του λιονταριού, παραμένει αναγνωρίσιμο.

 

Πεντάστερη φιλοξενία

Η Peugeot τοποθετείται ως premium μάρκα που θέλει να συγκρίνεται με δυνάμεις όπως η Audi, η ΒΜW και η Volvo. Ανοίγοντας την πόρτα του 308 αντιλαμβάνεσαι γιατί. Στο εσωτερικό ο νέος σχεδιασμός συνδυάζεται με υλικά και τεχνολογία που απογειώνουν την αίσθηση απτής ποιότητας και τη συνολική εικόνα που αποκομίζει κανείς για το αυτοκίνητο. Αλουμίνιο, ύφασμα, δέρμα ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και μαλακό πλαστικό δίνουν την αίσθηση του ακριβού, στην όψη και στην αφή. Πολλά διαφορετικά υλικά και σύνθετη σχεδίαση, παρόλα αυτά το φινίρισμα είναι άψογο και η συναρμολόγηση στιβαρή. Ακόμη και σε κακό δρόμο δεν θα ακούσεις τον παραμικρό τριγμό, παρά τους μεγάλους τροχούς και τη σφιχτή ανάρτηση. Ταυτόχρονα ο εξοπλισμός και η τεχνολογία κάνουν το ταξίδι «πρώτης θέσης».



Τα αυτονόητα (ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέπτες, κ.λπ) συνδυάζονται με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με σύστημα ελέγχουν ποιότητας του αέρα, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, cruise control με αναγνώριση ορίου ταχύτητας & ειδοποίηση για συμμόρφωση σε αυτό, αλλά και το προηγμένο σύστημα multimedia που ελέγχεται από τη νέα οθόνη 10 ιντσών η οποία κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα. Με λειτουργία Mirror Screen, λειτουργίες Apple CarPlay & Android Auto και 3D navigation. Με νέα όμορφα γραφικά και εύχρηστο μενού, αλλά και μια πολύ εύχρηστη καινοτομία. Τη δυνατότητα δημιουργίας συντομεύσεων, οι οποίες αποθηκεύονται ακριβώς από κάτω στα έξυπνα πλήκτρα αφής i-toggles. Όπως ακριβώς κάνεις για τις εφαρμογές που χρησιμοποιείς περισσότερο στην οθόνη του κινητού σου.



Εκτός από την άνεση και τη συνδεσιμότητα, κορυφαία είναι και η ασφάλεια. Με έξι αερόσακους και μια πλήρη γκάμα οδηγικών βοηθημάτων η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με νυχτερινή λειτουργία, αναγνώριση πεζού & ποδηλάτη, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση ορίων του δρόμου, ενεργό σύστημα έλλειψης προσοχής οδηγού και άλλα.

Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 5,5 cm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο προς όφελος των εσωτερικών χώρων. Οι οποίοι, στο πίσω κάθισμα που είναι και το ζητούμενο, είναι στο μέσο όρο, επαρκείς αλλά όχι οι μεγαλύτεροι της κατηγορίας για γόνατα και κεφάλι. Το πορτ μπαγκάζ από την άλλη, με χωρητικότητα 412 λίτρα είναι κορυφαίο.



Η εργονομία είναι προσεγμένη. Κινητό και μικροπράγματα θα βολευτούν εύκολα στις πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα. Αυτή η καμπίνα γίνεται εύκολα ο προσωπικός σου χώρος, βοηθά το δέσιμο ανθρώπου και μηχανής, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Μόνη ένσταση και σε αυτό το Peugeot η θέση οδήγησης. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, η ορατότητα προς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών. Διαφορετικοί οδηγοί από 1,80 ως 1,90 μέτρα δεν βρήκαμε τη θέση που θα μας επέτρεπε να βλέπουμε τον πίνακα οργάνων, έχοντας το τιμόνι εκεί που θα θέλαμε. Και είναι κρίμα γιατί είναι πραγματικά ένας πανέμορφος πίνακας οργάνων, που αλλάζει γραφικά, είδος και πλήθος ενδείξεων σύμφωνα με το πρόγραμμα οδήγησης και τις επιθυμίες αυτού που βρίσκεται πίσω από το μικρό σπορ τιμόνι. Προσπερνώντας αυτό, η γεωμετρία της θέσης οδήγησης για αυτό που έχει πραγματικά σημασία, την οδήγηση δηλαδή, είναι άψογη. Τιμόνι και κιβώτιο είναι ακριβώς εκεί που τα θέλεις. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι πολύ καλά ρυθμισμένο και στη σωστή θέση. Πράγμα όχι αυτονόητο σήμερα που τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται κυρίως για να πωλούνται με αυτόματο κιβώτιο. Ή χωρίς καν κιβώτιο, ως ηλεκτρικά.

 

Τιμά την καταγωγή του

Ο αλουμινένιος 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας λειτουργεί με ένα ήχο που θα χαρακτηρίζαμε αμφιλεγόμενο ως προς τη χροιά, για τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αλλά πολύ χαμηλό σε ένταση. Οπότε δεν ενοχλεί σε καμία φάση, ούτε μέσα στην πόλη, ούτε υπό πίεση στο ταξίδι ή στον επαρχιακό. Αυτό που έχει περισσότερη σημασία είναι ότι αποδίδει από πολύ χαμηλά με όρεξη. Είναι ελαστικός από το ρελαντί και σε συνδυασμό με τον καλορυθμισμένο συμπλέκτη, το 308 ξεκινά άμεσα με ελάχιστο γκάζι. Και κινείται ζωηρά, με άνεση αυτοκινήτου μεγαλύτερου κυβισμού μέσα στην πόλη, χάρη στη ροπή που φτάνει τα 230 Nm από τις 1.750 rpm. Χωρίς μάλιστα να απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στις διασταυρώσεις, όταν επιβραδύνεις σχεδόν μέχρι ακινητοποίησης με 2η. Πατάς και έφυγες.



Το τιμόνι είναι ελαφρύ και γρήγορο, κάνοντας το 308 ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Ο άμεσος τρόπος που αντιδρά το αυτοκίνητο στις εντολές του οδηγού προϊδεάζει για τη σπορτίφ διάθεση του πλαισίου στον επαρχιακό. Παρόλα αυτά, δεν έχει γίνει συμβιβασμός στην άνεση. Η ανάρτηση έχει επαρκή διαδρομή, αναλύει και αποσβένει τις ανωμαλίες της ασφάλτου χωρίς θορύβους που διαταράσσουν τη συνολική αίσθηση ποιότητας του αυτοκινήτου. Στρογγυλεύοντας τις αντιδράσεις που θα μπορούσαν να γίνουν ενοχλητικές, κρατώντας εν τέλει οδηγό και επιβάτες σε ευχάριστη διάθεση ακόμη και σε κακή άσφαλτο.

Με 130 PS στις 5.500 rpm, η δύναμη στον ανοιχτό δρόμο είναι επαρκής για ασφαλή ταξίδια σε σβέλτο ρυθμό. Η Peugeot ανακοινώνει 0-100 km/h σε 9,7” και τελική 210 km/h. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με πειστικό ρυθμό, σε σχέση με τα επίσημα νούμερα. Ο χαμηλός θόρυβος, αεροδυναμικός και κύλισης, ο ήσυχος κινητήρας και η σταθερότητα του πλαισίου είναι οι λόγοι που διατηρείς αβίαστα την κεκτημένη ταχύτητα και υψηλή μέση ωριαία με ευκολία. Με άνεση και μια καθησυχαστική αίσθηση ασφάλειας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός & τεχνολογία καμπίνας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας / κιβώτιο
  • Πορτ μπαγκάζ
ξυνά
  • Ορατότητα προς τον πίνακα οργάνων
  • Απόδοση κινητήρα στις υψηλές στροφές
  • Χώρος για τα γόνατα πίσω

Στον επαρχιακό δρόμο, το 308 τιμά την καταγωγή του. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι όντως σφιχτή, η κλίση μικρή και ο έλεγχος του αμαξώματος σχολαστικός. Το πλαίσιο ακολουθεί αρμονικά στον ρυθμό που επιβάλλει η αμεσότητα και η ακρίβεια του μπροστινού συστήματος. Δεν έχει τη ρυθμίσιμη ουρά των Peugeot του παρελθόντος, αυτό το γλίστρημα στην είσοδο με την υποχώρηση από το γκάζι που βοηθά την τοποθέτηση. Αλλά έχει πολύ υψηλό όριο και ακολουθεί πιστά την γραμμή που χαράζεις με ήρεμες, καθαρές, μικρές κινήσεις με το τιμόνι. Παρά τη σφιχτή ανάρτηση, ο καλοδουλεμένος ημιάκαμπτος άξονας πίσω αντιδρά ήπια ακόμη και στην περίπτωση που θα βρεις μια έντονη ανωμαλία στη μέση της στροφής, υπό πίεση. Πολλά αυτοκίνητα με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω δεν τα καταφέρνουν το ίδιο καλά. Η συνολική ικανότητα του πλαισίου, η αμεσότητα στην πρώτη τιμονιά στην είσοδο και η άνεση με την οποία κουβαλά φόρα μέσα στη στροφή, σου ανοίγει την όρεξη για μεγαλύτερο κινητήρα και περισσότερη δύναμη. Χάρη στη σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου μεταξύ 2ης και 5ης, δεν είναι δύσκολο να έχεις τον κινητήρα μέσα στο ωφέλιμο φάσμα, μεταξύ 2.000 και 4.500 rpm, όπου και δίνει τον καλύτερό του εαυτό. Από εκεί και πάνω δεν έχεις λόγο να τον πιέζεις, αντιθέτως έχεις λόγο να χρησιμοποιείς τον ευχάριστο και ακριβή λεβιέ για να αλλάξεις. Για να απολαύσεις ένα καλό χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, όσο ακόμη υπάρχουν τέτοια. Αντίστοιχα ευχάριστη είναι η αίσθηση του πεντάλ φρένου, με την πίεση να εφαρμόζεται γραμμικά και τη δύναμη των αεριζόμενων εμπρός δίσκων να ξεπερνά και τις πιο υψηλές προσδοκίες, σε σχέση και με τις επιδόσεις.

συμπέρασμα

Το νέο 308 ανήκει σε ένα είδος απειλούμενο. Αν παρόλα αυτά τα μεσαία hatchback μπορεί να έχουν ελπίδες να επιβιώσουν και να διατηρήσουν το μερίδιο τους από την επίθεση των πάσης φύσεως SUV και crossover, αυτή πηγάζει από αυτοκίνητα όπως αυτό. Με εκλεπτυσμένη αισθητική, προηγμένη τεχνολογία, οδηγικό ενδιαφέρον, πλούσιο εξοπλισμό και απαντήσεις σε πρακτικά ζητήματα, όπως το μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Αλλά κυρίως αυτοκίνητα με έντονη προσωπικότητα. Που θα κερδίσουν την πρώτη εντύπωση. Που θα κάνουν τον υποψήφιο αγοραστή να νιώσει όμορφα την πρώτη στιγμή που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι. Και από προσωπικότητα το νέο 308 ξεχειλίζει.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...