Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6T 48V 180ps 4WD 7DCT – Νέο κεφάλαιο!

Δεν πρόκειται για μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς, αλλά για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο που έχει σαν αποτέλεσμα την επανατοποθέτηση του Tucson στην κατηγορία

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
με μια ματιά

Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίασε από λευκό χαρτί το Tucson και με όπλο του την φουτουριστική σχεδίαση, την πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα και τις σύγχρονες, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες, κάνει άλμα προς τις premium προτάσεις της κατηγορίας. 


Η Hyundai βαδίζει σε νέα, αλλά… απολύτως χαρτογραφημένα νερά, ακολουθώντας πιστά το σχέδιο του επαναπροσδιορισμού της μάρκας που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια. Νεότερο παράδειγμα και δείγμα γραφής της φιλοσοφίας της κορεάτικης εταιρείας αποτελεί η 4η γενιά του Tucson. Το μεσαίο κορεατικό C-SUV είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για τη Hyundai. Από το 2004 μέχρι και σήμερα έχουν πωληθεί περισσότερα από 7 εκ. αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 1,4 στην Ευρώπη. Κάτι που σημαίνει πως αποτελεί το SUV της κορεάτικης μάρκας με τις περισσότερες πωλήσεις. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία εντείνεται, ενώ παράλληλα τα C-SUV κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, η Hyundai δεν παρουσίασε απλά μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς. Όπως και στο i20 οι τεχνικοί της κορεάτικης εταιρείας σχεδίασαν και κατασκεύασαν μία τελείως καινούργια κατασκευή, η οποία τους επιτρέπει να επανατοποθετήσουν το Tucson στην κατηγορία και να του προσφέρουν χαρακτηριστικά που συναντάμε περισσότερο σε premium μοντέλα.

 


Τραβάει τα βλέμματα 

Στη νεότερη γενιά του i20 γνωρίσαμε για πρώτη φορά τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai, γνωστή και ως «Sensuous Sportiness». Αυτή η κατεύθυνση χαρακτηρίζεται από την έκφραση τεσσάρων θεμελιωδών στοιχείων: των αναλογιών, της αρχιτεκτονικής, του στιλ και της τεχνολογίας. Η 4η γενιά του Tucson είναι το πρώτο SUV της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει σχεδιαστεί με τη συγκεκριμένη φιλοσοφία και ουσιαστικά βρίσκει εφαρμογή μέσα από το θελκτικό αμάξωμα, την πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα, αλλά και τις σύγχρονες-προηγμένες τεχνολογίες.

Το πρώτο στοιχείο που μαρτυρά το άλμα στην περίπτωση του Tucson είναι… οφθαλμοφανές. Ο λόγος για τη σχεδίαση του αμαξώματος, που δεν είναι απλά διαφορετική, αλλά θα μπορούσαμε να πούμε επαναστατική. Δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τα συνηθισμένα διαθέτοντας το δικό του μοναδικό χαρακτήρα και στιλ. Οι σχεδιαστές της κορεάτικης εταιρείας έκαναν χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων ακολούθησαν τη διαδικασία «parametric dynamics». Αυτό μεταφράζεται σε χρήση γραμμών, γωνιών και σχημάτων, που μέσα από την επεξεργασία ψηφιακών δεδομένων προκύπτουν διάφορα σχέδια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διακρίνουμε διάφορα παραμετρικά σχήματα σε όλο το αμάξωμα του Tucson, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την εμπρός επιβλητική μάσκα με τα εντυπωσιακά γεωμετρικά μοτίβα.



ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ N LINE ΤΟΥ ΝΕΟΥ HYUNDAI TUCSON

Το στοιχείο της διαφορετικότητας εξασφαλίζουν τα κρυμμένα φωτιστικά σώματα που είναι ενσωματωμένα στη μάσκα και γίνονται ευδιάκριτα μόλις ανάψουν τα φώτα. Το αποτέλεσμα εκτός από ξεχωριστό είναι και φουτουριστικό, προκαλώντας ευχάριστη έκπληξη σε όποιον το παρατηρεί. Όμως, τα παραμετρικά στοιχεία δεν περιορίζονται στο εμπρός μέρος. Οι πλαϊνές επιφάνειες χαρακτηρίζονται από δυναμικά σχήματα σε όλο το μήκος του αμαξώματος, με έντονες γραμμές που τονίζουν τους θόλους χαρίζοντας στο Tucson μυώδη εικόνα.



Το πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, που θα λέγαμε ότι θυμίζουν Mustang Mach-E, δένει αρμονικά με το σύνολο, ενώ όμορφες λεπτομέρειες αποτελούν τόσο ο κρυμμένος υαλοκαθαριστήρας πίσω από την αεροτομή, όσο και το σήμα της Hyundai που βρίσκεται ψηλά τοποθετημένο στο πίσω παρμπρίζ. Ακόμα και ο πιο αυστηρός κριτής δεν μπορεί να μείνει αδιάφορος στη σχεδίαση του Tucson, με το αποτέλεσμα να είναι αναμφίβολα θελκτικό και ξεχωριστό, συνδυάζοντας το δυναμισμό και το νεανικό χαρακτήρα με μία premium αύρα.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ HYUNDAI i20

 


Μία κατηγορία πάνω…

Ο ριζικός ανασχεδιασμός συνεχίζεται και στο εσωτερικό, διαθέτοντας μάλιστα και σε αυτή την περίπτωση… ονοματεπώνυμο. Συγκεκριμένα, αποκαλείται Interspace! Εμείς, θα μπορούσαμε να πούμε ότι διακρίνεται για τον minimal και σύγχρονο χαρακτήρα του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ είναι ευανάγνωστος, ενώ τις εντυπώσεις κερδίζει η μεγάλη οθόνη αφής ίδιας διάστασης. Η φουτουριστική εικόνα ολοκληρώνεται με το σύστημα κλιματισμού, το οποίο για πρώτη φορά σε μοντέλο της Hyundai διαθέτει χειρισμό αφής και μοιάζει με φυσική συνέχεια της οθόνης. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, ενώ είναι φανερό ότι έχει γίνει χρήση εξαιρετικών υλικών. Αναμφίβολα, η συνολική εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή μίας premiumκατασκευής.

Παράλληλα, εντυπωσιακός είναι ο σχεδιασμός και του κεντρικού τούνελ, δημιουργώντας δύο ξεχωριστούς χώρους για τους εμπρός επιβάτες. Μάλιστα, το αυτόματο κιβώτιο κάνει χρήση του συστήματος shift by wire, κάτι που σημαίνει ότι ο κλασσικός επιλογέας έχει αντικατασταθεί από κουμπιά. Το γεγονός ότι βασίζεται σε νέα πλατφόρμα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις διαστάσεις του. Το μήκος έχει μεγαλώσει κατά 20mm, το πλάτος κατά 15mm, ενώ 10mm μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο. Στοιχείο που έχει σαν αποτέλεσμα να απολαμβάνει κανείς περισσότερο χώρο στο εσωτερικό του. Συγκεκριμένα, αυτός για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι αυξημένος κατά 26mm με τρεις ενήλικες να μπορούν να χωράνε άνετα, ενώ το ίδιο ισχύει και για αυτόν των αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα αγγίζει πλέον τα 577 lt.

 


High 
tech 
και με… ομπρέλα ασφαλείας

Ακόμα ένας πυλώνας του νέου Tucson είναι οι σύγχρονες και προηγμένες τεχνολογίες. Διαθέτει μία σειρά από ανθρωποκεντρικές εφαρμογές που καθιστούν τη καθημερινή συμβίωση μαζί του μία μοναδική εμπειρία. Εκτός από τα γνωστά συστήματα πολυμέσων που υποστηρίζουν τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto, συναντάμε την εφαρμογή BlueLink που προσφέρει τη δυνατότητα χειρισμού μία σειρά λειτουργιών απομακρυσμένα, αλλά και την υπηρεσία Hyundai Live Services, που προσφέρει ζωντανή πληροφόρηση. Αντίστοιχα, ακολουθώντας τα υψηλά στάνταρ της κορεάτικης εταιρείας, το Tucson είναι εφοδιασμένο με ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνονται κάτω από την ομπρέλα Hyundai SmartSense. Μοναδικό χαρακτηριστικό για την κατηγορία αποτελεί η ύπαρξη κεντρικού αερόσακου, που αποτρέπει τη σύγκρουση μεταξύ των εμπρός επιβατών!  

 


Welcome to the new age

Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο της νεότερης γενιάς τουTucson είναι η πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα. Εκτός από την υβριδική και plug-in εκδοχή, το κορεάτικο SUV ενσωματώνει τεχνολογία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σε όλες τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Η πρώτη μας επαφή έγινε με την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.600 cc απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής. O νέο κινητήρας διαθέτει άμεσο ψεκασμό και διαθέτει τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων. Το συγκεκριμένο σύστημα ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, στοιχείο που βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα, αλλά και την οικονομία καυσίμου. Παραμένοντας φιλικό προς το περιβάλλον. Παράλληλα, συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh, ενώ το κιβώτιο είναι το γνωστό DCT αυτόματου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.

 


Χρυσή τομή

Στη Hyundai επέλεξαν κορυφαία συστατικά και οι προδιαγραφές συνηγορούν ότι η συνταγή θα είναι πετυχημένη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, καθρέφτης είναι ο δρόμος και εν τέλει το Tucson ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες. Στο εσωτερικό του αισθάνεσαι οικεία από την πρώτη στιγμή. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, αν και ελαφρώς ψηλά τοποθετημένη όπως αρμόζει σε ένα SUV. Το περιβάλλον είναι ευχάριστο, πρακτικό και η εργονομία είναι πολύ καλή με τα πάντα να βρίσκονται τοποθετημένα στο κατάλληλο σημείο.

Με το πρόγραμμα Eco ή Comfort, ξεδιπλώνει τον ήπιο χαρακτήρα του προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω επιτρέπει στο Tucson να αποσβένει με άνεση τη συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Η ρύθμιση της μπορεί να είναι πιο σφικτή σε αίσθηση συγκριτικά με αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού, αλλά με εξαίρεση κάποιες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων απορροφά ότι βρεθεί στο διάβα της. Σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου, το κορεάτικο SUV αποδεικνύεται ιδανικό για ταξίδι και την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, χωρίς φυσικά να υστερεί στον αστικό κύκλο.


Ο κινητήρας των 1.600 cc στην ισχυρή του εκδοχή διακρίνεται για την ελαστικότητα του. Είναι εξαιρετικά γραμμικός με τα όποια ξεσπάσματα ισχύος να λάμπουν δια της απουσίας τους. Περισσότερο θυμίζει ισχυρό ατμοσφαιρικό, παρά υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Οι επιδόσεις που δηλώνει το εργοστάσιο, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 9 sec, είναι μία αξιοπρεπής τιμή αν αναλογιστούμε το βάρος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σίγουρα, η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλύτερη στο πρόγραμμα Sport, με τον κινητήρα των 180 ίππων να αποδίδει ιδανικά στις μεσαίες στροφές περιστροφής. Αξίζει να σημειώσουμε, πως ο μικρός ηλεκτροκινητήρας συμβάλλει στη βελτιωμένη απόδοση στις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα coasting προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση. Την ίδια ώρα, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων αποδεικνύεται εξαιρετικό στην πόλη έχοντας ομαλή λειτουργία, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς δυσκολεύεται να ακολουθήσει πιστά τις εντολές του οδηγού, χωρίς όμως εν τέλει να σε προβληματίζει.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός ασφάλειας
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
ξΙνά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Το γεγονός ότι το νέο Tucson έχει πραγματοποιήσει μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών στην πίστα του Nurburgring σε προδιαθέτει θετικά για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Και εν τέλει στην πράξη αποδεικνύεται ένας εξαιρετικός all-rounder. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, με την τετρακίνηση HTRAC της Hyundai να παρεμβαίνει αρκετά διακριτικά και μόνο όταν αυτό είναι απαραίτητο και ο δείκτης πρόσφυσης χαμηλός. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, πάντα τηρουμένων των αναλογιών και με δεδομένη την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό. Στην υπερβολή το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του, αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες. Στο όριο εμφανίζει την τάση να γλιστρήσει με τα τέσσερα, παρά να υπερστρέψει. Φαινόμενο, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί ευχάριστη διαδικασία για τον περισσότερο μυημένο. Σε αίσθηση υστερεί το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο μάλιστα όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα ελαφραίνει, προσφέροντας παρόλα αυτά ικανοποιητική πληροφόρηση.


Σημαντικό όμως είναι το γεγονός, πως το νέο Tucson διατηρεί τον εκτός δρόμου χαρακτήρα που παραδοσιακά το διέκρινε. Δεν έχει πρόβλημα να πατήσει σε πατημένο χώμα ή ακόμα και σε κακό χωματόδρομο, εκμεταλλευόμενο την απόσταση των 171 mm από το έδαφος, διαθέτοντας παράλληλα και επιλογή κλειδώματος της τετρακίνησης. Σε αυτές τις επιφάνειες, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς κάνει πιο αισθητή την παρουσία του, ενώ οι γωνίες προσέγγισης και αποφυγής της τάξεως των 17,4 και 25,7 μοιρών αντίστοιχα, ενισχύουν τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του.   

Βέβαια, οι 180 ίπποι έχουν και το ανάλογο τίμημα όσον αφορά την κατανάλωση, η οποία και αποδεικνύεται «τσιμπημένη», αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής χρειαστήκαμε περίπου 9 lt/100km. Τιμή που μοιάζει αυξημένη, αλλά αν αναλογιστούμε το βάρος και την ισχύ του κινητήρα θα συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είναι παράλογη. Το Tucson προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού και η έκδοση Distinctive που οδηγήσαμε περιλάμβανε χωρίς υπερβολή τα πάντα! Κάτι που σημαίνει πως με κόστος 32.790 ευρώ παραμένει value for money.

συμπέρασμα

Στη Hyundai δεν έκαναν συμβιβασμούς. Η νεότερη και 4η γενιά του Tucson έχει βελτιωθεί ριζικά σε όλους τους τομείς. Το κορεατικό SUV παύει να αποτελεί μόνο μία value for money επιλογή, αφού εξακολουθεί να μην ξεφεύγει σε οικονομοτεχνικό επίπεδο, αλλά είναι αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο. Πρόκειται για ένα σύγχρονο, θελκτικό όχημα ελευθέρου χρόνου, με πολύ καλή ποιότητας κατασκευής, άφθονους χώρους και κορυφαίο τεχνολογικό background σε επίπεδο κινητήρων και όχι μόνο. Στοιχεία που το επανατοποθετούν στην κατηγορία και το φέρνουν πιο κοντά σε premium μοντέλα του ανταγωνισμού.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


VIDEOS

GOCAR TEST - Hyundai Tucson 1.6 180ps 48V Hybrid 7DCT 4WD

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...