Δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100ps - Revolution!

Η 3η γενιά του Hyundai i20 δεν σηματοδοτεί απλά μία εξελιγμένη έκδοση της προηγούμενης, αλλά μία αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο κατασκευή της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, το νέο Hyundai i20 κοιτάει προς την κορυφή της κατηγορίας


Από τη στιγμή που η Hyundai παρουσίασε το νέο i20 δεν δίστασε να διαφημίσει πως πρόκειται για το καλύτερο που σχεδίασε ποτέ. Βαρυσήμαντη δήλωση, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το 2008 μέχρι και σήμερα, το σούπερ μίνι της Hyundai έχει κερδίσει και με τις δύο προηγούμενες γενιές του το αγοραστικό κοινό, βασισμένο στην αξιοπιστία, την ποιότητα και την πρακτικότητα που το χαρακτήριζε. Στοιχεία εξαιρετικά σημαντικά για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Όμως, τα τελευταία χρόνια η Hyundai έχει αποβάλλει πολλά από τα στοιχεία και τις κριτικές που την ακολουθούσαν στο παρελθόν. Πλέον, δεν δημιουργεί μόνο αξιόπιστες και προσιτές κατασκευές, αλλά αυτοκίνητα που διακρίνονται για τη σύγχρονη τεχνολογία, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, αλλά και τη σχεδιαστική τους διαφορετικότητα. Δεν είναι τυχαίο, ότι πλέον θα προσφέρεται και με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ακολουθώντας την τάση εξηλεκτρισμού της εποχής. Επάνω σε αυτό το μοτίβο «χτίστηκε» και το νέο Hyundai i20. Και η είσοδος του στην ευρωπαϊκή αγορά είναι ακόμα πιο δυναμική, αφού είναι το πρώτο μοντέλο που διατίθεται στη δική μας ήπειρο σχεδιασμένο σύμφωνα με τη φιλοσοφία Sensuous Sportiness.


Μόνο απαρατήρητο δεν περνάει!

Δεν πρόκειται για μία έκφραση ή απλά ένα σχεδιαστικό στυλ. Ουσιαστικά, είναι η φιλοσοφία και ο τρόπος με τον οποίο η Hyundai εκφράζει την αρμονία ανάμεσα σε τέσσερα θεμελιώδη στοιχεία, μέσα από τη σχεδίαση του αμαξώματος. Πρόκειται για την αναλογία, την αρχιτεκτονική, το στιλ και την τεχνολογία. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό μέρος, δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε πως το σχετικό τμήμα της Hyundai είχε μεγάλα κέφια. Το εμπρός μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα και την κυψελοειδή μάσκα του χαρίζει άκρως επιθετική εικόνα, ενώ σε αυτό συμβάλλει και ο προφυλακτήρας με τις έντονες γωνίες. Οι ακμές στο πλάι του αμαξώματος αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, ενώ σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι το ύψος του αμαξώματος έχει μειωθεί κατά 24 mm. Tην εικόνα συμπληρώνει το πίσω μέρος, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα και τον διαχύτη. Σε κάθε περίπτωση καταφέρνει να κρύψει επιμελώς τις αυξημένες διαστάσεις του παραμένοντας κόμπακτ, παρά το γεγονός πως το συνολικό μήκος είναι αυξημένο κατά 5 mm.


Οι αυξημένες διαστάσεις οφείλονται στο γεγονός ότι βασίζεται σε νέα πλατφόρμα. Η Hyundai δεν διευκρινίζει αν πρόκειται για καινούργια, αλλά οι πληροφορίες κάνουν λόγο για μία αναβαθμισμένη εκδοχή αυτής του i20 δεύτερης γενιάς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το μεταξόνιο να είναι κατά 10 mm αυξημένο, ενώ εκτός από το μήκος που αναφέραμε παραπάνω, μεγαλύτερο είναι και το πλάτος. Στοιχείο που εν συνεχεία διαπιστώσαμε πως έχει ευεργετικά αποτελέσματα στον τομέα της ευρυχωρίας. Ένα από τα highlight της νέας γενιάς του i20 είναι η παρουσία κινητήρων που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Στην περίπτωση μας, η πρώτη επαφή με την 4η γενιά του κορεάτικου σούπερ μίνι έγινε με την έκδοση που διαθέτει τον 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο με απόδοση 100 ίππων και 172 Nm ροπής. Μπορεί τα νούμερα να μην εντυπωσιάζουν, αλλά με 10,4 sec για το «0-100» και 188 km/h τελική ταχύτητα, μόνο αργό δεν το χαρακτηρίζεις. Ενώ παράλληλα σύμφωνα με τη Hyundai προσφέρει και χαμηλή κατανάλωση, της τάξεως των 4,8 lt/100 km.


Upgrade

Η δεύτερη και σημαντική αναβάθμιση του νέου i20 είναι ευδιάκριτη από τη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα του εσωτερικού. Η κεντρική κονσόλα είναι ανασχεδιασμένη, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής να σε υποδέχονται σε ένα άκρως ψηφιακό περιβάλλον. Στο σχεδιασμό επικρατεί η απλότητα, αφού με εξαίρεση το σύστημα κλιματισμού, όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες εντοπίζονται στην κεντρική οθόνη. Έξυπνη και ξεχωριστή πινελιά αποτελούν οι λεπίδες που μοιάζουν ως συνέχεια των αεραγωγών, αλλά και ο μπλε φωτισμός που χαρίζει ατμοσφαιρικό περιβάλλον στο εσωτερικό του i20 το βράδυ. Αμφιβόλου αισθητικής είναι το τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες, το οποίο όμως εν τέλει αποδεικνύεται βολικό και λειτουργικό.



Παρά την παρουσία σκληρών πλαστικών η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, κάτι που διαπιστώνεις από την πολύ καλή συναρμογή και την απουσία κάθε είδους τριγμών στο εσωτερικό. Όπως αναφέραμε και παραπάνω οι αυξημένες διαστάσεις έχουν ευεργετικά αποτελέσματα σε επίπεδο χώρων. Το i20 παραδοσιακά προσέφερε άνεση στο εσωτερικό του, αλλά με τη νεότερη γενιά είναι δεδομένο ότι αγγίζει την κορυφή της κατηγορίας. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πλέον 88 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια και 40 mm για τους ώμους, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φιλοξενήσει πλέον άνετα τρεις επιβάτες. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, ο οποίος προσφέρει 26 lt επιπλέον σε σχέση με τη 2η γενιά, με τη χωρητικότητα του να αγγίζει συνολικά τα 352 lt, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλούμενα μπορεί να φτάσει τα 1.165! Καινοτομία αποτελεί η εταζέρα με έξυπνη αποθήκευση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων χωρίς μάλιστα να απαιτείται η αφαίρεση της.

 


Ασφαλές και πλήρες συνδεδεμένο

Εκεί που οι Κορεάτες δεν έκαναν υποχωρήσεις ήταν στο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών συνδυάζονται με πληθώρα τεχνολογιών, όπως κάμερα οπισθοπορείας με έγχρωμη απεικόνιση και δυναμική καθοδήγηση, ηχοσύστημα με τέσσερα ηχεία και tweeter που φέρουν την υπογραφή της Bose! Ενώ η σύνδεση του smartphone σας μέσω Apple CarPlay ή Android Auto μπορεί να γίνει ασύρματα, χωρίς τη χρήση καλωδίων.  


Όμως, η 3η γενιά του i20 ανεβάζει τον πήχη, όσον αφορά το εξοπλισμό ασφαλείας. Ακόμα και η βασική του έκδοση προσφέρεται με το πακέτο Hyundai SmartSense S-10, με δέκα συστήματα υποβοήθησης και ενεργητικής ασφάλειας. Εκτός από τα γνωστά και κλασσικά συστήματα διατήρησης λωρίδας και αυτόματης πέδησης (αλλά σήμερα με δυνατότητα αναγνώρισης για πεζούς και ποδηλάτες), εξοπλίζεται με «έξυπνο» cruise control, αλλά και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης ταχύτητας, ενώ βολικό αποδεικνύεται και το σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης του προπορευόμενου οχήματος στο φανάρι!

 


Με έμφαση στο δυναμισμό

Η αύξηση το χώρου στο εσωτερικό είναι ευδιάκριτη από τη στιγμή που θα βρεθείς στη θέση του οδηγού. Κάθεσαι χαμηλότερα, με μεγαλύτερη απόσταση από τον συνοδηγό, ενώ τα πάντα βρίσκονται σε ιδανική απόσταση και σωστά τοποθετημένα. Στοιχείο που χαρίζει στο i20 και πολύ καλή εργονομία. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.000 cc ξεδιπλώνει το κύριο και βασικό χαρακτηριστικό που τον διακρίνει. Την ελαστικότητα. Πρόθυμος στις χαμηλές στροφές, ζωντανεύει στις μεσαίες όπου και αποδίδει τις μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής. Από τις 1.700 rpm, οπότε «ξυπνάει» το τούρμπο, διακρίνεται για την καλή απόκριση στο γκάζι. Βέβαια, μετά τις 4.500-5.000 rpm είναι φανερές οι πτωτικές τάσεις της ισχύος και φυσιολογικά επιλέγεις μεγαλύτερη σχέση.


Ο 1.000άρης κινητήρας διακρίνεται γενικότερα για την εξαιρετική λειτουργία του. Βλέπετε, παρά τους τρεις κυλίνδρους δεν μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό, ενώ το επίπεδο θορύβου διατηρείται χαμηλά. Κάτι που βέβαια διαφοροποιείται  σημαντικά, σε περίπτωση που οι στροφές του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου αρχίσουν να πλησιάζουν κοντά στο όριο περιστροφής. Η αλήθεια είναι πως σε κάθε περίπτωση το i20 διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Σε αυτό, εκτός από το χαμηλό επίπεδο θορύβου συμβάλλει και η ανάρτηση. Παρά την αισθητά σφικτή της ρύθμιση, ειδικά για αυτοκίνητο της κατηγορίας, αντιμετωπίζει με επιτυχία τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Οι αντιδράσεις της δεν είναι σε καμία περίπτωση ξερές, αν και αναμφίβολα έχει την τάση να διαβάζει πολύ περισσότερο το οδόστρωμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να μεταφέρει σε έντονο βαθμό τις ανωμαλίες στην καμπίνα των επιβατών.


Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η κατανάλωση καυσίμου, με τη Hyundai να υπόσχεται μέση κατανάλωση που αγγίζει τα 4,8 lt/100 km. Την περίοδο που το είχαμε στη διάθεση μας, η μέση τιμή κυμάνθηκε κοντά στα 6 lt/100 km χωρίς να τα υπερβεί. Εξαίρεση αποτέλεσε η μέρα της φωτογράφισης, όπου με τέρμα γκάζι στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας είδαμε έως και 9 lt/100 km. Φυσικά, πρόκειται για τη μέγιστη τιμή, και όχι για την πραγματική εικόνα, αφού το i20 αποδεικνύεται στην πράξη εξαιρετικά οικονομικό.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Σχέση τιμής/αξίας
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

 Ανεβάζοντας ρυθμό

Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο και μη έχοντας στο μυαλό καταναλώσεις και λεπτομέρειες αυτού του είδους, από τις πρώτες διαδοχικές στροφές η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως πρόκειται για μία εξαιρετικά συμπαγής κατασκευή. Το νιώθεις ένα κομμάτι και ιδιαίτερα στα κομμάτια με απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, αφού διακρίνεται από αμεσότητα που διακρίνει σαφώς πιο σπορτίφ κατασκευές. Σε σβέλτους ρυθμούς η οδική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη και ασφαλής, ενώ οι όποιες τάσεις υποστροφής σε περίπτωση υπερβολής είναι εύκολα ελεγχόμενες. Σε συνθήκες πίεσης θα ξεδιπλώσει έναν διαφορετικό χαρακτήρα που θα σε εκπλήξει ευχάριστα, επιτρέποντας ένα ελαφρύ και προοδευτικό γλίστρημα πριν την είσοδο της στροφής, το οποίο είναι προοδευτικό και ευχάριστο. Και μάλιστα εύκολα ελεγχόμενο. Και σε αυτό το σημείο σχηματίζεται στο κεφάλι μικρό συννεφάκι με το επερχόμενο i20 N…

συμπέρασμα

Το i20 ανέκαθεν διακρινόταν για την εξαιρετική σχέση τιμής – αξίας που προσέφερε. Στη Hyundai δεν επαναπαύτηκαν σε αυτό. Εφοδίασαν τη νεότερη γενιά με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, που δύσκολα συναντάμε στην κατηγορία, ενώ παράλληλα το βελτίωσαν σε όλους τους τομείς. Και με κερασάκι στην τούρτα τη σχεδίαση του αμαξώματος… Που το μεταμόρφωσε από ένα πρακτικό σούπερ μίνι σε μία θελκτική κατασκευή. 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Hyundai i20 1.0 T-GDi 100ps

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
84
GOCAR Magazine #84

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...