Δοκιμή: BMW X2 XDrive 25e - 220 ίπποι με κατανάλωση 2 lt/100km!

Η προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα στην θελκτική BMW X2 μεταφράζεται σε εξαιρετική τιμή ισχύος, αλλά και εντυπωσιακή αποδοτικότητα

  • -
  • -
Ισχύς220 PS
Ροπή385 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η plug-in έκδοση του γερμανικού SAC παντρεύει τη χαμηλή κατανάλωση, το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα με τα δυναμικά στοιχεία που παραδοσιακά διακρίνουν την X2.

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας των περισσοτέρων αυτοκινητοβιομηχανιών αποτελεί σήμερα επιτακτική ανάγκη με δεδομένες τις αυστηρές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αρκετών κρατών, αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων. Με δεδομένα τα παραπάνω η BMW έχει εμπλουτίσει τη γκάμα της με μία σειρά από εξηλεκτρισμένες εκδόσεις που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής ή ακόμα και plug-in τεχνολογίας. Μάλιστα, οι κατασκευές του είδους επέτρεψαν στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία το 2020 να βρεθεί μέσα στα επιτρεπόμενα όρια, με τις πωλήσεις τους είδους να γνωρίζουν σημαντική αύξηση παρά την πανδημία του κορονοϊού. Μέλος της οικογένειας των φιλικών προς το περιβάλλον κατασκευών αποτελεί και η X2. Το θελκτικό Sports Activity Coupe εφοδιάζεται με το γνωστό υβριδικό σύστημα που γνωρίσαμε και στην X1 XDrive 25e, το οποίο και αποδίδει 220 ίππους, ενώ υπόσχεται παράλληλα 57 km αυτονομίας με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα.

 

Let’s get hybrid!

Το μυστικό πίσω από την υβριδική ταυτότητα της X2 XDrive 25e είναι η τέταρτη και νεότερη γενιά τεχνολογίας eDrive της BMW. Το plug-in υβριδικό σύστημα προκύπτει από τη συνεργασία ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός εσωτερικής καύσης. Ο βενζικινητήρας των 1.500 cc προσφέρει 125 ίππους και ροπή της τάξεως των 220 Nm, με την ισχύ να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου Steptronic έξι σχέσεων. Σε αυτόν, έρχεται να προστεθεί ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 95 ίππων και 165 Nm, ο οποίος μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μίας σχέσης. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, αυτό σημαίνει πως η κίνηση μεταφέρεται έστω και με ηλεκτρικό τρόπο στους τέσσερις τροχούς, την ώρα που η συνδυαστική ισχύ του υβριδικού συνόλου αγγίζει τους 220 ίππους. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ροπή των 385 Nm, με τις επιδόσεις της στα χαρτιά να είναι αξιοσημείωτες για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η BMW αναφέρει ότι απαιτούνται μόλις 6,8 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση! Βέβαια, όπως σε όλα τα μοντέλα plug-in η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη και στην περίπτωση της Χ2 δεν ξεπερνάει τα 195 km/h. Η μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και αποθηκεύεται η ηλεκτρική ενέργεια, έχει χωρητικότητα 10,0 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα των πίσω επιβατών. Βέβαια, αυτό μεταφράζεται σε μικρότερο δοχείο καυσίμου, και συγκεκριμένα 36 lt αντί 51 που διαθέτει η Χ2, αλλά και ελαφρώς πιο περιορισμένο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 410 lt, αντί για 470 lt. Μικρό το κακό!

 

Το ρεύμα στο… κορμί της

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα υπόσχεται αυτονομία της τάξεως των 57 km με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται σε οικιακή πρίζα είναι περίπου πέντε ώρες, ενώ σε μόλις 3,8 ώρες μπορεί να γεμίσει έως το 80%. Μία πλήρης φόρτιση σε wallbox δεν ξεπερνάει τις 3,8 ώρες, ενώ για το 80% απαιτούνται 2,4 ώρες. Σε επίπεδο κατανάλωσης, η BMW δηλώνει 1,9 lt/100 km/h με τη συνδυαστική λειτουργία του υβριδικού συνόλου. Στην πράξη το συγκεκριμένο νούμερο μπορεί να μοιάζει εξαιρετικά μικρό, αλλά δεν απέχει από την πραγματικότητα. Κάνοντας παράλληλη χρήση των δύο κινητήριων μονάδων διαπιστώσαμε ότι μία τιμή της τάξεως των 3,5 lt δεν απέχει από την πραγματικότητα. Ειδικά, αν επιλέξει κανείς να εξαντλήσει τα αποθέματα της μπαταρίας στην πλειονότητα των μετακινήσεων του. Αν βέβαια αυτά τελειώσουν, τότε η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά και πλέον η μέση τιμή πλησιάζει τα 7 lt/100 km.

 

Παραμένοντας ελκυστική

Αν προσπαθήσεις να εντοπίσεις τις διαφορές με τις υπόλοιπες εκδόσεις, θα διαπιστώσεις ότι αυτές δεν υπάρχουν. Με εξαίρεση το χαρακτηριστικό 25e, τίποτα δεν την διαφοροποιεί με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Εξαίρεση φυσικά αποτελεί η τάπα πάνω από τον εμπρός αριστερό τροχό, όπου εντοπίζεται η υποδοχή φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι η plug-in έκδοση της X2 εξακολουθεί να διατηρεί όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που την έχουν καθιερώσει και την καθιστούν ξεχωριστή απέναντι στον ανταγωνισμό. Η σπορ σχεδίαση, συνδυάζεται αρμονικά με τα crossover στοιχεία και σίγουρα εξακολουθεί να παραμένει θελκτική παρά το πέρασμα του χρόνου. Κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό, το οποίο όπως κάθε δημιουργία της BMW ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής του. Όμορφα και άνετα είναι μονοκόμματα καθίσματα, ενώ στο κέντρο συναντάμε τη μεγάλη κεντρική οθόνη διαστάσεων 12,5’’, εφοδιασμένη με όλα τα απαραίτητα και σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας και πολυμέσων. Η ειδοποιός διαφορά για την plug-in έκδοση εντοπίζεται στο κουμπί με την ένδειξη «eDrive», αλλά και στην απεικόνιση του υπόλοιπου της μπαταρίας στον πίνακα οργάνων.

 

Διακριτικά και αθόρυβα…

Όπως οι περισσότερες κατασκευές του είδους, έτσι και η plug-in έκδοση της X2 ξεκινάει με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Αν δεν πιέσεις το πεντάλ του γκαζιού με δύναμη, θα κινηθείς αθόρυβα τα πρώτα μέτρα. Τουλάχιστον όσον αφορά το εσωτερικό, αφού μέχρι τα 30 km/παράγει έναν αναγνωρίσιμο ήχο προειδοποιώντας τους πεζούς που δεν γίνεται αντιληπτός στην καμπίνα των επιβατών. Αυτό το στοιχείο δημιουργεί ένα εξαιρετικά ήσυχο και φιλόξενο περιβάλλον στο εσωτερικό της, το οποίο καθιστά τις καθημερινές μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης ευχάριστες.

Εκτός από τα γνωστά προγράμματα οδήγησης στην υβριδική X2 ο οδηγός έχει τρεις επιπλέον επιλογές που αφορούν τη λειτουργία του συστήματος eDrive. Αυτό που χρησιμοποιεί ως επί το πλείστων ο οδηγός είναι το Auto eDrive, με τη λειτουργία των δύο συνόλων να επιλέγεται αυτόματα. Στο Max eDrive, αν ο οδηγός δεν πατήσει τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα να κινηθεί με ταχύτητα έως και 135 km/h. Η τρίτη και τελευταία επιλογή αφορά το Save Battery, το οποίο κάνει ακριβώς ό,τι υποδηλώνει η ονομασία του. Ουσιαστικά, διατηρεί το επίπεδο φόρτισης στα ίδια επίπεδα ή φροντίζει για την αύξηση του μέσω του συστήματος ανάκτησης, κάνοντας οικονομία στην ηλεκτρική ενέργεια για μετέπειτα χρήση. Στην πράξη, το σύστημα λειτουργεί ιδανικά, με κάθε λειτουργία να κάνει ό,τι ακριβώς υπόσχεται. Με συνετή οδήγηση τα 50 km με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα είναι ένας ρεαλιστικός αριθμός, ενώ η λειτουργία Save Battery μπορεί να προσθέσει αρκετά πολύτιμα χιλιόμετρα στη διάθεση σας.

 

Η άλλη όψη!

Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα και η λειτουργία του αυξάνει ακόμα περισσότερο το επίπεδο άνεσης. Σε αυτό συμβάλλει και η γενικότερη ποιότητα κύλισης που διακρίνει την X2 παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της ανάρτησης είναι λίγο πιο σφικτή, την ώρα που λόγω του αυξημένου κατά 200 κιλά βάρους (1.730 kg συνολικά) το αμάξωμα έχει έρθει 10 mm πιο κοντά στο έδαφος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι σχετικά σφικτή, στοιχείο που δεν σε προβληματίζει στον αυτοκινητόδρομο και στον επαρχιακό δρόμο, αλλά ενοχλεί όταν συναντάμε εγκάρσιες ανωμαλίες που υφίστανται κατά κόρων στις ελληνικές πόλεις και δρόμους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ BMW X1 xDRIVE 25e

Πίσω από το τιμόνι της, το πρώτο στοιχείο που διαπιστώνεις είναι η πολύ καλή απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές. Σε αυτό φυσικά ευθύνεται ο ηλεκτροκινητήρας και τα άμεσα διαθέσιμα 165 Nm ροπής που φροντίζουν να ωθήσουν προς τα μπροστά την X2 στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Η επιτάχυνση δεν είναι καταιγιστική, αλλά αρκεί μία ματιά στον πίνακα οργάνων για να διαπιστώσεις ότι τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αρκετά εύκολα με το γερμανικό SAC. Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των έξι σχέσεων διακρίνεται για τη βελούδινη λειτουργία του στην πόλη, αλλά δεν θα απογοητεύσει σε ποιο γρήγορους ρυθμούς. Όπως κάθε αυτόματο της BMW, εξάλλου… Αυτό που πρέπει να προσέξει κάποιος είναι το φρένο, το οποίο απαιτεί συνήθεια. Με δεδομένη την παρουσία του συστήματος ανάκτησης, πρέπει να βυθίσεις αρκετά το πεντάλ για φρενάρει ικανοποιητικά. Αναμφίβολα, έχει δύναμη και καταφέρνει να ακινητοποιήσει την Χ2 σε λίγα μέτρα, απλά απαιτεί συνήθεια.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Λειτουργία ηλεκτροκινητήρα
  • Αυτόματο κιβώτιο
ξινά
  • Αίσθηση φρένου
  • Άνεση στην πόλη

Κάτι που δεν ισχύει για την οδική της συμπεριφορά, αφού παρά τα 200 επιπλέον κιλά εξακολουθεί να διακρίνεται για τον ίδιο ευχάριστο χαρακτήρα της. Ειδικότερα, η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας με το πακέτο M Sport και τους τροχούς των 19 ιντσών, σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα χωρίς κόπο. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και οι αντιδράσεις προβλέψιμες. Στα γρήγορα κομμάτια με μέτριες στροφές, σου δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να στρίψει με ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα, αν και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστα μεγαλύτερες σε σχέση με τις μη-υβριδικές Χ2. Ακόμα και έτσι όμως, είναι ακλόνητη και σου εμπνέει αυτοπεποίθηση να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα. Κάτι που ισχύει και στα πιο κλειστά κομμάτια, με το σύστημα τετρακίνησης να συμβάλλει και αυτό από τη μεριά του στο «καμουφλάρισμα» του επιπλέον βάρους. Και φυσικά, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης είναι αντίστοιχο με ό,τι έχουμε συνηθίσει από τη BMW, προσφέροντας σωστή πληροφόρηση και πολύ καλή αίσθηση.

συμπέρασμα

Με δεδομένα τα όποια θέματα υφίστανται στη χώρα μας σε θέματα υποδομών για τα ηλεκτρικά οχήματα, οι εκδόσεις plug-in αποτελούν τον ιδανικό γεφυροποιό για την επόμενη μέρα. Και στην περίπτωση της BMW η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκει άμεση εφαρμογή στις σημερινές απαιτήσεις. Η X2 εξακολουθεί να διακρίνεται για τη σχεδιαστική της διαφορετικότητα, αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά που παραδοσιακά διέθετε. Στο… καζάνι προσθέστε τις επιδόσεις των 220 ίππων, τα 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, τη χαμηλή κατανάλωση και τα μηδενικά τέλη των 43 g/km και έχετε την πλήρη εικόνα του ολοκληρωμένου και αποδοτικού γερμανικού μοντέλου.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...